رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

دمپر اگزاست پارکینگ

دمپرهای پارکینگ

عموما استفاده این دمپر برای فضاهایی می باشد که کنترل هوا یا سیال در جریان، اهمیت داشته و باید از نشتی آن پیشگیری نمود. بیشترین کاربرد این مورد در پارکینگ ها می باشد.


برای پارکینگ هایی  که چند طبقه هستند از دمپر هایی با پره های دوبل استفاده می شود که میزان نشتی سیال یا هوا به حداقل میزان خود برسد.


دمپر اگزاست پارکینگ


دمپر های خروجی و دمپر های ورودی باید مقاومت و تحمل دمای آتش را داشته باشند و حداقل 2 ساعت در برابر آن تاب بیاورند. بدنه دمپر ها عموما این دما که حدود 300 درجه می باشد تاب می آورند ولی اکثر موتور دمپر ها توانایی تحمل این دما را ندارند.


دمپر های ورود هوای تازه نیازی نیست حتما نشتی پایینی داشته باشند و می توان برای ان ها از دمپر هایی با پره های V جایگزین دمپر های پره دوبل استفاده کرد.


طبق استاندارد های جدید آتشتنشانی برای دمپر های ورود و خروج هوای پارکینگ استفاده از دمپر اگزاست پارکینگ با فنر برگشت مجاز نمی باشد. به همین سبب دمپر های استفاده شده در پارکینگ ها همگی باید بدون فنر بازگشت باشند.


مشخصات دمپر اگزاست پارکینگ چیست؟

دو سر فلنچ

قاب از جنس گالوانیزه

پره دوبل از جنس گالوانیزه

ضخامت قاب 1?5 میلی متر

 مجهز به لاستیک سیلیکون ضد حریق

مجهز به بوش ضد گرد و غبار از جنس برنج

مجهز به فنر استیل هوابند ما بین پره و قاب دمپر

ضخامت پره ها  در مجموع 3 میلی متر ( 1?5+1?5 )

دارای شفت سرتاسری برای انتقال راحت تر قدرت گشتاور موتور دمپر به پره دمپر


اگزوز هوشمند:

با ادامه رشد شهرهای جهان ، نیاز به جای پارک بیشتر و بارگیری ظرفیت اسکله در فضاهای کوچکتر برای برنامه های جدید ساختمانی شهرداری و تجاری ضروری است. برای وسایل نقلیه شخصی ، بسیاری از طراحان به گاراژهای محصور پارکینگ روی می آورند تا هرچه بیشتر وسایل نقلیه را در فضای کمتری جای دهند ، یا به سازه هایی با کاربردهای مختلط می روند که گاراژ پارکینگ را با فضای کار یا زندگی در یک ساختمان ترکیب می کنند. برای ترافیک تجاری ، اپراتورهای بارگیری باران در حال طراحی اسکله ها و سیستم های حمل و نقل مواد هستند تا در اسرع وقت به وسایل حمل و نقل سرویس دهند.

در حالی که این راه حل ها برای رانندگان مناسب است و هزینه های صنعت حمل و نقل را کاهش می دهد ، افزایش تراکم خودرو همچنین باعث افزایش غلظت گاز خروجی می شود. انتشار مونوکسیدکربن (CO) و دی اکسید نیتروژن (NO2) از موتورهای بنزینی و دیزلی برای سلامتی انسان خطرناک است و بهره وری کارگر را کاهش می دهد. مدیریت غلظت این بخارات ضروری است. با افزایش تراکم ترافیک ، اثربخشی سیستم های کنترل و حذف دود از اهمیت بیشتری برخوردار می شود.


طراحان برای کنترل بارهای افزایش یافته در هنگام کنترل هزینه ، از سیستم های اتوماسیون ساختمان شبکه استفاده می کنند. این سیستم ها از سنسورهای توزیع شده برای کنترل غلظت اگزوز و از یک واحد کنترل مرکزی برای کارکردن میراگرها و فن های تعویض هوا استفاده می کنند. واحد کنترل بجای کارکرد کل سیستم هنگام اندازه گیری غلظت اگزوز زیاد توسط یک سنسور ، هوشمندانه مناطق سیستم را کنترل می کند. در برخی موارد ، این مورد بیشتر به ترکیبات خاص فن / دمپر منحصر بفرد محدود می شود. این کنترل هوشمند ضمن حفظ سطح قابل قبول غلظت CO و NO2 در تمام مناطق ساختار پارکینگ ، زمان کارکرد سیستم سوئیچینگ هوا را کاهش می دهد. این سیستم ها با کاهش انرژی مصرف شده ، به حداقل رساندن زمان لازم برای اجرای سیستم و نظارت بر وضعیت اجزای سیستم برای بهینه سازی برنامه های نگهداری ، در طول عمر سازه پارکینگ یا حوض باردهی صرفه جویی قابل توجهی می کنند.


در حالی که صرفه جویی در هزینه های طولانی مدت سیستم های هوشمند مدیریت اگزوز قابل توجه است ، هزینه نصب بالاتر از سیستم های سنتی است. دوایر برای به حداقل رساندن هزینه سنسور و زمان راه اندازی ، فرستنده های ترکیبی CO / NO2 را در تمام خروجی های استاندارد صنعت ارائه می دهد. Series GSTA یک واحد ارزان قیمت نصب شده روی دیوار است که دارای ولتاژ و جریان جهانی است. نمایشگرهای داخلی LCD برای نظارت محلی و عیب یابی موجود است. علاوه بر این ، یک نمایشگر LCD از راه دور برای هزینه های کم ، قرائت محلی در هنگام نصب یا نگهداری سیستم در دسترس است.


برای ساخت سیستم های اتوماسیون (BAS) با استفاده از پروتکل های ارتباطی دیجیتال ، سری GSTC همراه با ارتباطات قابل انتخاب BACnet MS / TP ، MODBUS® RTU و MODBUS® ASCII می باشد. نمایشگرهای محلی و خدماتی LCD نیز موجود هستند. عمر هر دو سنسور معمولی چهار سال است ، دارای سنسورهای CO و NO2 قابل تعویض میدانی برای حداکثر صرفه جویی در هزینه.

مدیریت دود اگزوز در BAS ناشی از نیاز به کاهش هزینه ها در عین فراهم کردن محیط های راحت و ایمن است. انتقال دهنده های گاز مونوکسیدکربن / دی اکسید نیتروژن Dwyer ترکیبی از ویژگی ها و قیمت های برتر در صنعت هستند.


شرح

به منظور برآورد هزینه ها ، مراحل موجود در صفحات زیر ممکن است دور زده شوند. به ازای هر 100 مترمربع از سطح زمین پارکینگ 5N رانش اجازه دهید تا تعداد طرفداران مورد نیاز تقریبی باشد.

برآورد مقادیر فن

مراحل زیر برای ایجاد یک طرح اولیه سیستم تهویه ضربه کافی است. برای اثبات و پالایش بیشتر طرح ، اغلب به یک تحلیل دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) نیاز است. ممکن است طرفداران نیاز به جهت گیری مجدد داشته باشند ، یا در بعضی موارد به آنها اضافه یا حذف شوند. سیستم تهویه ضربه ای می تواند متناسب با تقریباً هر پارکینگ باشد. قبل از در نظر گرفتن مکان های فن ، باید طرح سیستم مشخص شود. 


مرحله 1 - ارزیابی هندسه پارکینگ

ابتدا نقاط تأمین و اگزوز در پارکینگ را مشخص کنید. سیستمی که مسیر هوای طبیعی را تکمیل کند و بتواند هوا را به طور مثر در پارکینگ گردش دهد یا حرکت دهد باید انتخاب شود. برخی از ویژگی های طرح ممکن است به اثربخشی یک طرح خاص کمک کند 


(ب) ویژگی های سقف

برای کارآیی بیشتر سیستم ، فن های JetVent را در راستای تیرهای سقفی پشتیبانی قرار دهید . اگر این امکان وجود نداشته باشد ، سیستم از کارایی کمتری برخوردار می شود و ممکن است به طرفداران بیشتری نیاز باشد.


(ج) فاصله عمودی

فاصله عمودی کافی اطمینان از حداکثر انعطاف پذیری در طراحی سیستم را می دهد. فن های JetVent ممکن است بین تیرهای سقفی فرو رفته باشند تا ارتفاع سیستم به حداقل برسد.


(د) انسداد

اگر گزینه دیگری وجود نداشته باشد و طرفداران JetVent باید از تیرهای سقفی عبور کنند ، باید در فاصله کافی از انسداد قرار بگیرند. فاصله افقی هشت برابر (8 برابر) از ارتفاع انسداد معمولاً کافی است. نازل های موجود در واحدهای JetVent مخصوصاً برای این منظور طراحی و زاویه دار به سمت پایین ساخته شده اند


(ه) برخورد با سایر خدمات

اجزای خدمات مکانیکی مانند آب پاش ها ، علائم و لوله کشی را از منطقه الگوی تخلیه JetVent قرار دهید. نمونه هایی از این برخوردها در زیر نشان داده شده است.