رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

دمپر چیست؟

میراگر در سیستم HVAC چیست؟

دمپر HVAC (که به آن دمپر مجرا نیز گفته می شود) یک صفحه متحرک است که در مجرای لوله قرار داده می شود و جریان هوا را تنظیم کرده و آن را به مناطق خاصی از خانه هدایت می کند. میراگرها معمولاً در سیستم های منطقه بندی یا "کنترل منطقه" استفاده می شوند.


کارکرد دمپرمکانیکی(دستی): به دمپر هایی که به کمک یک اهرم خارجی داکت ها کار می کنند، به اصطلاح دمپر دستی می گویند.

اتوماتیک: به دمپر هایی که به کمک یک موتور الکتریکی یا پنوماتیکی کار می کنند و اکثرا در تنظیم جریان هوا کاربرد دارند دمپر های اتوماتیک می گویند.از دیگر سیستم های کنترل دمپر های اتوماتیک سولنوید (solenoid) می باشد. این سیسستم به شکل سیم پیچ استوانه ای می باشد که قطرش کمتر از طول آن بوده و در هنگام عبور جریان الکتریکی، درون خود ( مطابق با قانون لنز تغییر میزان جریان مقابل تغییر جریان مقاومت می کند) میدان مغناطیسی ایجاد می کند.


دمپر کشتی چیست؟

دمپر چیست؟

از مهارکننده های آتش نشانی دریایی در تهویه مطبوع رهسام و لوله های تهویه در قایق های تفریحی ، کشتی های تجاری ، کشتی های نیروی دریایی و سکوهای دریایی برای جلوگیری از گسترش آتش ، دود و گاز در داخل لوله استفاده می شود. میراگرهای آتش نشانی ما آزمایش شده اند و مطابق با نوع A-0 (A-60) تأیید شده اند. 


دمپرها چگونه کار می کنند؟

یک دمپر دارای پیستونی است که در داخل یک استوانه مهر و موم شده و روغن با حرکت بالا و پایین چرخ حرکت می کند. در پیستون گذرگاه های کنترل باریک و شیرهای یک طرفه وجود دارد که به روغن اجازه می دهد از یک محفظه به محفظه دیگر عبور کند - اما فقط بسیار آهسته.


دمپر به چه معناست؟

 1: تأثیر کسل کننده یا مهلک باعث کاهش جشن می شود. 2: دستگاهی که خراب می کند: مانند. الف: یک شیر یا صفحه (مانند دودکش کوره) برای تنظیم پیش نویس. ب: یک بلوک نمدی کوچک برای جلوگیری از ارتعاش یک سیم پیانو.


شش نوع دمپر چیست؟

میراگرهای هوا بخش مهمی از صنایع هستند که در آنها گازها و مایعات از طریق لوله ها و مجاری منتقل می شوند تا جریان مواد را کنترل کنند.آشنایی با انواع دمپرها. ...دمپر غذای تخت پروانه. ...Blade Dampers. ...دمپرهای گیوتین. ...لوور دامپرز. ...ورودی وان دامپر.


چرا از دمپر استفاده می کنیم؟

نتیجه تصویردمپر دریچه یا صفحه ای است که جریان هوا را در داخل مجرای ، دودکش ، جعبه VAV ، کنترل کننده هوا یا سایر تجهیزات جابجایی هوا متوقف یا تنظیم می کند. ممکن است از دمپر برای قطع تهویه مطبوع مرکزی (گرمایش یا سرمایش) به اتاق استفاده نشده یا تنظیم آن برای دمای اتاق به اتاق و کنترل آب و هوا استفاده شود.


چند نوع میراگر لرزش وجود دارد؟

 انواع میرایی amp میرایی مواد ، d اندازه گیری میرایی ساختاری 3. میراگرهای پویا: میرایی: ü به طور کلی میرایی به این معنی است که انرژی مکانیکی در یک سیستم ارتعاشی به انرژی گرمایی تبدیل می شود نتیجه خالص این است: uction کاهش بار و جابجایی پویا ichکه باعث افزایش عمر خستگی می شود.


در کجا از دمپر آتش استفاده می کنید؟

مکان: میراگرهای آتش در داخل یا نزدیک دیوار یا کف ، در نقطه نفوذ مجرا نصب می شوند تا یکپارچگی و درجه آتش سوزی یک دیوار یا کف را حفظ کنند ، خواه این یک برنامه برگشتی مجرای یا باز باشد.


دمپرهای ارتعاشی چگونه کار می کنند؟

اساساً یک میراگر ارتعاشی معمولاً یک ماده ویسکو الاستیک مانند سوربوتان است که هم دارای ویژگی جامد و هم مایع است. این نوع ماده در واقع بخشی از انرژی ناشی از ارتعاش را جذب می کند و بخشی از آن را به انرژی گرمایی تبدیل می کند و مقداری از آن را تا زمانی که فشار خاموش شود ذخیره می کند.


آیا میراگرها در هر دو جهت کار می کنند؟

آنها در دو جهت کار می کنند. آنها مجبورند ، در غیر این صورت آنها به درستی کار نمی کنند.


چگونه می توانم بفهمم دمپر من باز است یا بسته؟

قبل از روشن کردن آتش ، می توانید با قرار دادن دست خود در شومینه تشخیص دهید که آیا دمپر باز است یا خیر. اگر احساس می کنید که یک خروجی از دودکش پایین می آید ، این نشاندهنده خوبی است که دمپر باز است. اگر احساس نمی کنید هوای سردی از دودکش پایین می آید ، به این معنی است که دمپر بسته است.


تفاوت بین دمپر و میراگر چیست؟

این است که میراگر چیزی است که مانع یا بررسی می شود: در حالی که میرایی دستگاهی است که چیزی را مرطوب یا مرطوب می کند.


آیا به دمپر هوا نیاز دارم؟

اگر مجرا به هوا اجازه می دهد از دریچه هوا خارج شود ، برگ ها ، گرد و غبار و آوار نیز می توانند در طول بادهای شدید به داخل راه پیدا کنند. ... بنابراین ، یک دمپر  رهسام هم در آب و هوای سردتر برای جلوگیری از مشکلات پیش نویس و هم در آب و هوای گرم برای جلوگیری از ورود حیوانات کوچک و دیگر عناصر خارجی به داخل لوله مفید است.




داخل دمپر چیست؟

نتیجه تصویر لوله داخلی از روغن پر شده و محور و پیستون را در خود جای داده است. مانند یک دمپر یک لوله ای ، شیم روی روغن پیستون متر هم در فشرده سازی و هم در برگشت حرکت می کند و نیروی میرایی ایجاد می کند. ... تنظیم میراگرهای دو لوله ای با افزودن یا برداشتن شیم انجام می شود


چرا میراگرها در دیگهای بخار استفاده می شوند؟

نتیجه تصویریکی از سوءتفاهم ترین اجزای داخل دیگ بخار ، دمپر بارومتری است که برای کنترل پیش نویس داخل دیگ بخار استفاده می شود. ... وقتی هوای گرم دیگ بخار از پشته بالا می رود ، باید با هوای خنک تری که دیگ بخار را احاطه کرده است جایگزین شود. این هوای خنک تر ، هوای گرم را به سمت پشته فشار می دهد و باعث جریان می شود.


چگونه میراگر لرزش را انتخاب کنم؟

ملاحظاتی در انتخاب جداساز ارتعاشی
برخی از عواملی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از: وزن ، اندازه ، مرکز ثقل تجهیزات مورد نیاز برای جداسازی-وزن دستگاه بر نوع و اندازه جداساز تأثیر مستقیم دارد.


چگونه میراگر ارتعاش را کاهش می دهد؟

همانطور که از نامش مشخص است ، از میراگرها برای جذب یا کاهش فرکانس نوسان اجزای ارتعاشی دستگاه با جذب بخشی از انرژی تکامل یافته در طول ارتعاش استفاده می شود.


منبع:

https://rahsamair.com/%d8%af%d9%85%d9%be%d8%b1/

تهویه پارکینگ

توصیف  تهویه پارکینگ

به منظور برآورد هزینه ها ، مراحل موجود در صفحات زیر ممکن است دور زده شوند. به ازای هر 100 مترمربع از سطح زمین پارکینگ 5N رانش اجازه دهید تا تعداد طرفداران مورد نیاز تقریبی باشد.


برآورد مقادیر فن

مراحل زیر برای ایجاد یک طرح اولیه سیستم تهویه ضربه کافی است. برای اثبات و پالایش بیشتر طرح ، اغلب به یک تحلیل دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) نیاز است. ممکن است طرفداران نیاز به جهت گیری مجدد داشته باشند ، یا در بعضی موارد به آنها اضافه یا حذف شوند. سیستم تهویه ضربه ای می تواند متناسب با تقریباً هر پارکینگ باشد. قبل از در نظر گرفتن مکان های فن ، باید طرح سیستم مشخص شود. برای اطلاعات مربوط به چیدمان سیستم و مناسب بودن آنها برای پارکینگهای خاص به بخش قبلی مراجعه کنید.
در پارکینگ های بسته خودرو از تهویه معمولی ساده استفاده می شود. چنین سیستم هایی از فن های هوای تازه و فن های اگزوز نیز تشکیل شده است اما از هیچ مجاری استفاده نمی شود. در پارکینگ های بسته خودرو از تهویه معمول استفاده می شود. هم از فن های هوای تازه و هم از فن های اگزوز در ترکیب با مجاری برای انتقال هوا تشکیل شده است.


چگونه می توان تهویه پارکینگ ساخت؟

چند مرحله برای طراحی تهویه مکانیکی وجود دارد که به شرح زیر است:

    محاسبه میزان جریان هوا مورد نیاز (L / s)
    انتخاب سیستم های تأمین ، اگزوز یا هر دو براساس چندین پارامتر.
    توزیع تهویه.
    شرایط تخلیه
    هماهنگی طراحی

سه نوع تهویه چیست؟

سه نوع تهویه طبیعی در ساختمان ها وجود دارد: تهویه بادی ، جریان های تحت فشار و تهویه پشته ای. فشارهای ایجاد شده توسط "اثر پشته" به شناوری هوای گرم یا افزایش یافته متکی است.


تهویه پارکینگ

تهویه پارکینگ مختص الزامات آتش نشانی


سازمان آتنش نشانی تهران الزام کرده است که همه پارکینگ های طبقاتی بایستی سناریوی ای جهت تخلیه دود داشته باشند این به این معناست که همه پارکینگ های یک طبقه به بالا باید مجهز به تجهیزات زیر باشند که جز  محصولات با کیفیت ره سام می باشند.

شرکت  ره سام ( تولید کننده انواع دمپر های دود و حریق و دریچه های تنظیم هوا ) با افتخار آمادگی خود را برای همکاری در زمینه تولید و تامین دمپر های تهویه پارکینگ اعلام می دارد.


اهم تولیدات ره سام جهت کار در تهویه پارکینگ به شرح زیر می باشد

–  دمپر های دود و حریق ویژه سیستم اگزاست  Smoke Control Damper ، پره دوبل ، فنر استیل و لاستیک هوابند

–  دمپر های حریق ویژه سیستم دهش هوای پارکینگ

–  دریچه های مکش و دهش هوای پارکینگ

–  دریچه های تامین هوای تازه ویژه پارکینگ و آشپزخانه

شرایط تهویه چیست؟

از نظر شرایط زندگی و کار راحت ، سیستم تهویه پارکینگ خوب و کارآمد باید شرایط زیر را داشته باشد:

    نرخ تأمین هوای تازه.
    حرکات هوا یا تغییرات هوا.
    دمای هوا
    رطوبت
    خلوص هوا

آیا اتاقی به تهویه نیاز دارد؟

در بسیاری از مناطق با کد ، اتاق خواب و اتاق نشیمن به پنجره های خروجی نیاز دارند. اتاق های لباسشویی ، انبارها ، اتاقک ها و دفاتر خانه ، با این حال ، گاهی اوقات فاقد پنجره یا پنکه تهویه هستند ، مانند مورد نیاز در آشپزخانه و حمام.

هوای تازه چقدر است؟

یکی از بهترین قوانین مورد نیاز برای نیاز به هوای تازه مسکونی ، 100 سانتی متر مربع برای هر 600 تا 900 فوت مربع فضای زندگی است. تعداد بسته به سختی منزل و شرایط آب و هوایی بیرون متفاوت است.

صداگیر چهارگوش

صداگیر های مستطیلی

ساکشن های مستطیلی Ruskin Noise Control برای پیوستن به کانال های مستطیلی ساخته شده اند و دارای تنظیمات مختلف هستند. همه صدا خفه کن ها توانایی انباشته شدن در بانک های بزرگ را دارند و بدین ترتیب مقدار نامحدودی از مجاری را در خود جای می دهند و انتقال گران را از بین می برند. Ruskin Noise Control همچنین می تواند صدا خفه کن های مستطیلی را در هر طولی بین 36 "تا 120" تولید کند

مشخصات صداگیر چهارگوش


نام : صداگیر چهار گوش

مدل : RMSSA

صداگیر چهارگوش که آن را با نام هایی همچون صدا خفه کن ، کاهنده صدا و سایلنسر چهارگوش می شناسند با کاهش امواج صوت در فرکانس های مختلف به میزان استاندارد ، از آلودگی صوتی محیط به میزان قابل توجهی می کاهد.این استاندارد با توجه به کاربری هر پروژه کاملا متفاوت خواهد بود.

صدا خفه کن مجرای مستطیل - برای مجرای مستطیل


میراگرهای صوتی مجرای مستطیلی (بی صدا کننده های مجاری) برای کاهش صدا در سیستم های تهویه و تهویه هوا در نظر گرفته شده اند. اغلب آنها بین فن و مجرای تامین هوا یا مجرای خروجی هوا و قبل از پخش کننده های هوا نصب می شوند
صدا خفه کن صدا در محفظه مستطیل شکل شامل محفظه و دزدگیرهای میرایی داخلی است. این محفظه از ورق فولاد گالوانیزه ساخته شده و در انتهای آن از قابهای ساخته شده از پروفیل های فلنج ورق فلزی ساخته شده است. بافل از یک طرف گرد شده و از قاب ساخته شده از ورق فولاد گالوانیزه و درج جذب صدا تشکیل شده است که انرژی صوتی را جذب می کند.

درج جاذب صدا ترکیبی از تخته های پشم معدنی غیر قابل اشتعال را تشکیل می دهد. سطح خارجی آن با پارچه مخصوص مقاوم در برابر سایش پوشانده شده است که از پشم معدنی محافظت می کند. صفحات پشم معدنی با روکش الیاف شیشه سیاه پوشانده شده اند ، سطح آن با سرعت 20 متر بر ثانیه با جریان هوا سازگار است. حداکثر دمای حامل انرژی گرمایی 250 درجه سانتی گراد است. محصول غیر قابل اشتعال است.



صداگیر چهارگوش

 SLC



صدا خفه کن های کانال صوتی مستطیلی SLC و SRC برای کاهش صدا در سیستم های تهویه و تهویه مطبوع در نظر گرفته شده اند. اغلب آنها بین فن و مجرای تامین هوا یا مجرای خروجی هوا و قبل از پخش کننده های هوا نصب می شوند
صدا خفه کن صوتی از محفظه و بافل های داخلی تشکیل شده است. این محفظه از ورق فولاد گالوانیزه ساخته شده و در انتهای آن از قابهای ساخته شده از پروفیل های ورق فلزی ، قابهایی دارد. بافل از یک طرف گرد شده و از قاب ساخته شده از ورق فولاد گالوانیزه و درج جذب صدا تشکیل شده است که انرژی صوتی را جذب می کند.

درج جاذب صدا ترکیبی از تخته های پشم معدنی غیر قابل اشتعال را تشکیل می دهد. سطح خارجی آن با پارچه مخصوص مقاوم در برابر سایش پوشانده شده است که از پشم معدنی محافظت می کند. تخته های پشم معدنی با حجاب الیاف شیشه سیاه پوشانده شده اند ، سطح آن با سرعت 20 متر بر ثانیه با جریان هوا سازگار است.
حداکثر دمای حامل انرژی گرمایی 250 درجه سانتی گراد است. محصول غیر قابل اشتعال است.
با اندازه های بزرگتر - a یا b - سرپیچ ها به صورت ترکیبی انجام می شوند.


از نظر طراحی ، ما سه نوع سرپیچی را تشخیص می دهیم:
L - دزدگیرهای جذب ،
R - سوراخهای رزوناتور جذب
P - سوراخهای تشدید کننده جذب ، سوراخ شده
فاصله s بین baffles 40 - 100 میلی متر است.
صداگیرهای چهارگوش SLC ، SRC و SPC در سیستم های تهویه با دکمه های عمودی قرار گرفته نصب می شوند.