رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

عناصر مهم و پرکاربرد در طراحی گرافیک

طراحی گرافیک (graphic design) چیه؟


ایجاد محتوای بصری برای انتقال پیام ها و ایده های هنر و تمرین طراحیه. برای جذب مخاطب و انتقال بصری اطلاعات، طراحی گرافیک از اصول و عناصر مختلفی از جمله تصاویر، تایپوگرافی، رنگ ها، چیدمان و ترکیب بندی استفاده میشه.

برای تولید طرح‌های تاثیرگذار برای رسانه‌های مختلف، طراحان گرافیک بر خلاقیت، مهارت فنی و دانش عمیق اصول ارتباطات بصری خود تکیه می‌کنن.

ارتباط: ارتباط موثر با طراحی گرافیکی که ابزاری قدرتمنده تسهیل میشه. طراحان می تونن با درک عناصر یه طرح، پیام ها، ایده ها و مفاهیم رو به شیوه ای کارآمد به مخاطبان هدف خود منتقل کنن.

بهبود خوانایی، برانگیختن احساسات و تضمین درک پیام مورد نظر از طریق استفاده از رنگ، حروف و چینش امکان پذیره.

جذابیت بصری: طراحی موثر چشم رو به خود جلب می کنه و اولین تاثیر قوی رو ایجاد می کنه. طراحانی که در طراحی گرافیک ماهرن می تونن ترکیبات زیبایی شناختی جذابی تولید کنن که توجه بینندگان رو به خود جلب کنه.

یه تجربه کاربری موفق و به یاد ماندنی رو میشه از طریق کاربرد متفکرانه رنگ، چیدمان و گرافیک ایجاد کرد.

برند و هویت: ایجاد و حفظ هویت یه برند هر دو به شدت به طراحی گرافیک وابسته اس. طراحان ممکنه با دانستن نحوه استفاده مؤثر از اجزایی مانند رنگ، تایپوگرافی و عکاسی، بازنمایی های بصری ای تولید کنند که باورها، شخصیت و مخاطبان مورد نظر ه برند رو منعکس کنه.

هویت برند تقویت میشه و آشنایی با برند از طریق سازگاری در اجزای طراحی ایجاد میشه.

ده عنصر مهم طراحی گرافیکی خوب چیه؟

1. رنگ

نور با چشم و مغز انسان در تعامله تا درک بصری رنگ رو شکل بده. توانایی سطوح و اجسام در بازتاب یا ساطع نور در طول موج های مختلف یکی از این ویژگی هاس.

چرخه رنگی متشکل از رنگ های اولیه، ثانویه و ثالث رو میشه برای ترتیب دادن طیف وسیعی از رنگ ها که چشم انسان قادر به درک اونه، استفاده کرد.

2. تایپوگرافی

تایپوگرافی تمرین سازماندهی و ساختاربندی کلمات به روشی خوانا و زیباشناختی اس. برای اینکه اطلاعات نوشتاری به درستی منتقل بشه، باید حروف (فونت)، اندازه، فاصله و سایر اجزای تایپوگرافی انتخاب، مرتب و استفاده بشه.

3. ترکیب

در طراحی گرافیک، ترکیب بندی، موقعیت و طبقه بندی اجزای بصری رو در داخل یه قطعه طراحی توصیف می کنه. برای تولید ترکیبی که هم از نظر زیبایی شناختی زیبا و هم کاربردی باشه، نیاز به تصمیم گیری متفکرانه در مورد موقعیت، فاصله و اتصالات بین قطعات داره.

هدف از ترکیب بندی انتقال پیام یا داستان مورد نظر طرح و همچنین هدایت چشم بیننده و ایجاد هماهنگی بصری و سلسله مراتب هس.

4. فضا

مناطقی که عناصر در یه ترکیب اشغال می‌کنن و خالی می‌ ذارن، در طراحی گرافیک فضا نامیده میشه. فضای مثبت که شامل عناصر طراحیه و فضای منفی که خالی یا فضای سفید هس، دو دسته متفاوتن که میشه در همدیگه قرار داد.

تصاویر، متن و سایر اجزای بصری. برای ایجاد یه طراحی هارمونیک و متعادل، هر دو فضای منفی و مثبت بسیار مهم هستن. خوانایی و وضوح یه طرح به شدت تحت تأثیر فضا قرار می گیره.

زمانی که بین حروف، خطوط متن و پاراگراف ها فضای کافی وجود داشته باشه، خواندن و درک مطالب برای مخاطب آسون تره.

علاوه بر این، فضای سفید به ایجاد تمایز بین اجزای مختلف طراحی کمک می‌کنه و به اونا اجازه میده از نظر بصری متمایز باشن و به هم ریختگی بصری رو به حداقل برسونه.

فضای بیش از حد یا خیلی کم می تونه باعث شه که یه طراحی از هم گسسته یا بی نظم باشه. اتاق خیلی کم می تونه باعث شه که طراحی به هم ریخته و طاقت فرسا باشه.

بهترین خوانایی و وضوح یه طرح به ایجاد تعادل صحیح بین فضای منفی و مثبت بستگی داره. از فضا میشه به طور موثر برای ایجاد سلسله مراتب بصری در طراحی استفاده کرد.

به منظور جلب توجه بیننده و ایجاد یه سلسله مراتب واضح از اطلاعات، طراحان ممکنه فاصله و موقعیت اقلام رو دستکاری کنن.

5. کنتراست

ایجاد نابرابری یا کنار هم قرار گرفتن بین عناصر یه اصل کلیدی در طراحی گرافیکی هس که به عنوان کنتراست شناخته میشه. برای جذب بینندگان، ایجاد علاقه به تصاویر و انتقال موثر پیام ها بسیار مهمن.

کنتراست به ایجاد سلسله مراتب، تأکید بر اطلاعات حیاتی و هدایت توجه بیننده در یه طرح کمک می کنه. طرح هایی که فاقد کنتراست هستن ممکنه بی روح، تکراری و بدون تاثیر ظاهر بشن.

طراحان می تونن خوانایی، وضوح و جذابیت بصری کلی طرح های خود رو با استفاده موثر از کنتراست بهبود بدن. برای ایجاد ترکیب هایی که از نظر بصری جذاب باشن، طراحان به دقت تعادل و ترتیب این جنبه های متضاد رو بررسی می کنن.

استفاده از کنتراست در طراحی می تونه به طور موثر توجه بیننده رو به اون هدایت کنه. طراحان می تونن با ترکیب هوشمندانه عناصر متضاد توجه مخاطب رو متمرکز کرده و جزئیات خاص رو برجسته کنن.

طراحان می تونن سلسله مراتبی ایجاد کنن، توجه بیننده رو مستقیماً هدایت کنن، پیام ها رو با وضوح و دقت منتقل کنن و با استفاده مؤثر از کنتراست تأثیر بصری ایجاد کنن. طرح ها با افزودن پویایی و جذابیت بصری جذاب تر و به یاد ماندنی تر میشن.

6. خطوط

در طراحی گرافیک، خطوط بسیار مهم هستن زیرا ممکنه از اونا برای ایجاد انواع ساختارها و ویژگی های بصری استفاده شه. اونا برای مشخص کردن اشکال، تعیین مرزها، ایجاد روابط و هدایت چشم بیننده در داخل یه طرح به کار میرن.

طراحان با استفاده از خطوط مناسب می تونن ایده های مختلفی رو منتقل کنن و احساسات مختلفی رو برانگیزن. اونا می تونن خطوط مستقیم، خطوط منحنی و همچنین خطوط عمودی، افقی یا مورب باشن.

جهت، طول، ضخامت، و سبک یه خط می تونه حس حرکت، انرژی، ثبات یا ظرافت رو ایجاد کنه.  اونا روا میشه برای افزودن یکپارچگی، تعادل، ساختار و شبکه ها در یه طرح به کار برد.

خطوط همچنین، چه به صورت ملایم یا تهاجمی استفاده شن، می تونن جذابیت بصری ایجاد کنن و از زیبایی شناسی و عملکرد کلی طرح پشتیبانی کنن.

7. شکل

شکل ها اجزای بصری ضروری در طراحی گرافیک هستن و به تولید طرح هایی جذاب و به یاد ماندنی کمک می کنن. اونا می تونن دو بعدی یا سه بعدی باشن. 

از شکل ها میشه برای القای احساسات، ایجاد سلسله مراتب بصری و انتقال معنا استفاده کرد. اونا ترکیب طرح رو به طور کلی بهبود میدن، علاقه بصری رو ارائه میدن و تعادل ایجاد می کنن.

8. بافت

ویژگی های بصری یا لمسی یه سطح یا شی در طراحی گرافیکی به عنوان بافت نامیده میشه. طراحان ممکنه با وارد کردن بافت‌ها در طرح‌های خود، به رسانه‌های دیجیتالی مسطح، حس عمق، بعد و لمس رو ببخشن.

بافت ها رو میشه به پس زمینه، عکس ها، تایپوگرافی و سایر اجزای طراحی اضافه کرد. اونا رو میشه به صورت دیجیتال یا با استفاده از مواد واقعی تولید کرد. 

اصطلاح "بافت بصری" توهم بافتی رو توصیف می کنه که توسط اجزای بصری، مانند الگوها یا جلوه های دیجیتال، بدون هیچ گونه بافت فیزیکی واقعی ایجاد میشه.

برعکس، بافت فیزیکی شامل استفاده از مواد واقعی مانند پارچه، کاغذ یا سایر پوشش‌ها برای ایجاد حس لامسه اس. یه طرح می تونه با گنجاندن بافت ها، چه فیزیکی و چه بصری، از نظر بصری جذاب تر شه.

9. تصاویر

عکس ها (از جمله عکس ها و تصاویر مربوطه) در طراحی گرافیک ضروری هستن. اونا توانایی ارتقای روایت کلی یه اثر هنری و بیان بصری مفاهیم رو دارن. 

طراحان می تونن با انتخاب و ترکیب تصاویر و عکس های مرتبط، ایده ها رو زنده کنن، بینندگان رو مجذوب خود کنن و یه تجربه بصری ماندگار ایجاد کنن.

با معرفی رنگ، ابعاد و جذابیت بصری، تصاویر به یه طرح کمک می‌کنن تا از بقیه متمایز شه. با استفاده از اونا میشه مواد سنگین متن رو خرد کرد و طراحی جذاب تر و قابل استفاده تر خواهد شد.

تصاویر می تونن با انتقال سریع و موثر اطلاعات یا مفاهیم پیچیده، پیام ها رو به گونه ای بیان کنن که از نظر بصری جذاب باشه.

10. برندسازی

طراحی گرافیکی به تعریف و بازتاب بصری هویت، ارزش ها و شخصیت یه برند کمک می کنه. این سازمان ها رو قادر می کنه تا زبان بصری ایجاد کنن که با بازار هدف اونا ارتباط برقرار کنه و موقعیت متمایز اونا رو منتقل کنه.

هویت بصری یه برند و تجربه برند ثابت در نقاط تماس متعدد به شدت به عناصر طراحی گرافیکی از جمله لوگو، تایپوگرافی، طرح‌های رنگی و سبک‌های بصری بستگی داره.

در برندسازی، ثبات بسیار مهمه و طراحی گرافیک نقش مهمی در حفظ ثبات برند داره. طراحی گرافیکی با استفاده از عناصر طراحی مانند لوگوها، رنگ ها و تایپوگرافی به طور مداوم در تمامی ارتباطات برند، تضمین می کنه که یه برند فوراً شناخته شده و به یاد ماندنی میشه.

وفاداری و اعتماد به برند مصرف کننده با طراحی ثابت افزایش پیدا می کنه. طراحی گرافیکی با حفظ هویت بصری ثابت به تقویت ارزش‌های شرکت و ایجاد یه برند قوی و قابل شناسایی در بازار کمک می‌کنه.

طراحی طرح های کاربردی و زیباشناختی مستلزم توجه دقیق به این عوامل هس. هر جزء از یه طراحی به تأثیر کلی، وضوح و تعامل اون کمک می کنه. 

با آگاهی از رابطه بین عناصر و استفاده از اونا، طراحان ممکنه به طور موثر ایده ها رو به اشتراک بذارن، سلسله مراتب بصری ایجاد کنن، مخاطبان رو مجذوب خود کنن و تجربیات به یاد ماندنی راو ارائه بدن.

طرح هایی که فاقد تأثیر و وضوح هستن یا به طور مؤثر در ارائه پیام مورد نظر ناکام هستن ممکنه از نادیده گرفتن این مؤلفه ها ناشی بشن. 

برای بهبود توانایی‌های طراحی و تولید آثار قدرتمندتر، طراحان گرافیک مشتاق و حرفه‌ای‌ها باید این مؤلفه‌ها رو تحقیق کرده و بیشتر درک کنن.

این امکان برای طراحان وجود داره که با داشتن درک کامل از مفاهیم، روش‌شناسی و کاربردهای این عناصر طراحی گرافیکی، انتخاب‌های طراحی آگاهانه داشته باشن، محدودیت‌های خلاقیت خود رو پشت سر بذارن و طرح‌هایی تولید کنن که مخاطب رو مجذوب و درگیر خود کنه.

توسعه شخصی طراح و توانایی تولید طرح های قابل توجه نتیجه کاوش، تمرین و آزمایش مداوم با این عوامل خواهد بود.


شرکت آرامش گستران مینا، مجموعه‌ای تخصصی با کادر حرفه ای، با تجربه و جوان از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را در زمینه سئو و بهینه سازی سایت آغاز کرده است. 

تیم آمینا با داشتن نیروهای جوان و با انگیزه توانسته است در طی سال های اخیر پیشرفت چشمگیری در تمام حوزه های دیجیتال مارکتینگ داشته باشد.

تیم طراحی گرافیک آمینا با استفاده از ایده های بروز در جهان و داده هایی که از کارفرمایان دریافت می‌کنن، طرح هایی حرفه ای را متناسب با آنچه در ذهن خود دارید طراحی می‌کنن.

برای آشنایی بیشتر با خدمات گرافیکی آمینا گروپ، می‌تونین از طریق راه های تماسی که بر روی وبسایت آمینا قرار داره با ما در تماس باشین.

خدمات آمینا

  • طراحی وبسایت
  • سئو و بهینه سازی سایت
  • مدیریت شبکه های اجتماعی
  • تهیه محتوای متنی و بصری
  • تبلیغات انفجاری و گسترده در وب
  • مشاوره دیجیتال مارکتینگ
  • تبلیغات در اپلیکیشن ها
  • خدمات تبلیغاتی بین المللی

اطلاعات تماس

آدرس: خیابان میرداماد، خیابان نساء، خیابان سیفیه، نرسیده به اطلسی، پلاک۳۸ واحد۶

 تلفن: 

۰۹۳۳۲۷۲۱۷۱۱

 ۰۲۱-۲۲۹۲۴۵۴۹

 ۰۲۱-۲۲۹۲۴۵۵۰

منبع: https://amina-group.com/

 

 

نمای ساختمان (Facades)

طراحی  و اجرای نمای ساختمان 


نمای ساختمان معمولاً به ضلع جلویی سازه ساختمان اشاره داره. این یکی از جدایی ناپذیرترین قطعات در طراحی کلی سازه اس، زیرا ویژگی منحصر به فردی رو به اون اضافه می کنه.

نمای ساختمان می تونه چندین شکل و اندازه داشته باشه، در واقع یکی ازاون قطعات سازه ایه که به معمار این امکان رو میده که تجربه کنه و استعداد خودشو به نمایش بگذاره و خلاقیت خودشو زنده کنه.

هرازگاهی مردم نما رو با ساختمان‌های قدیمی‌تر یا ساختمان‌های معتبر مرتبط می‌دونن، اما امروزه هر ساختمانی می‌تونه نمای قابل تشخیصی ایجاد کنه.

علاوه بر اون، مردم حتی یه نما رو با چیزی پیوند میدن که فقط به فاکتور زیبایی‌شناختی ساختار ساختمان اضافه می کنه. اما این تمام کار نیس! بله، اهمیت نما در معماری بسیار بیشتر از اینهاس.

انتخاب نمای ساختمان مناسب

انجام درست ساخت نما بسیار مهمه زیرا می تونه به طور قابل توجهی بر روشنایی، گرمایش و تهویه سازه تأثیر بذاره.

در حالی که فاکتورهای زیادی وجود داره که در نمای ساختمان باید در نظر گرفته شه، یکی از دلهره آورترین اونا انتخاب مصالح مناسبه.

همچنین، تصمیم شما در مورد متریال نمای مناسب باید پس از در نظر گرفتن طیف وسیعی از عوامل مانند:

  • مقاومت به آب
  • بهره وری انرژی
  • زیبایی شناسی و بافت
  • تطبیق پذیری
  • سازگار با محیط زیست
  • ماندگاری
  • هزینه

نماها چهره یه ساختمون هستن و این قسمت از پوشش ساختمون چندین هدف رو انجام میده. بیایید در مورد برجسته ترین اونا بحث کنیم:

1. شخصیت رو اضافه می کنه.

خوب، این باید شماره یک باشه. نمای ساختمان فرصتی برای تاکید بر طراحیه. تعداد 'n' ساختمان هایی وجود داره که به طرح های استاندارد رضایت میدن و کاملاً با مقررات سازه ای مطابقت دارن، اما همیشه فاقد هویت، شخصیت خود هستن.

یه نما می تونه نقش بزرگی در این امر ایفا کنه، زیرا اون منحصر به فرد بودن رو به ساختار می بخشه که تأثیر مخرب ساختمون رو که فاقد اون چیزی خاص هس، نفی می کنه.

2. نقشی اساسی در بهره وری انرژی ایفا می کنه.

نما علاوه بر زیبایی شناختی، نقشی محوری در بهره وری انرژی و پیوند دادن نمای بیرونی به فضای داخلی ساختمون ایفا می کنه. نما می تونه به طور قابل توجهی به کاهش قبوض انرژی کمک کنه.

ممکنه فکر کنین که چگونه، یه نما، بهره خورشیدی رو به حداقل می رسونه، که به نوبه خود، بارهای خنک کننده ساختمون رو کاهش میده که در پایان منجر به حداقل هزینه های انرژی میشه.

3. سپر در برابر عناصر طبیعی

نمای ساختمون از سرنشینان در برابر باد و باران و درجه حرارت و رطوبت شدید محافظت می کنه. نماها به دلیل مقاومت در برابر دما، هوا و خوردگی طی چندین دهه یکی از ویژگی های ارزشمند و بسیار محبوب هستن.

4. تهویه طبیعی رو تضمین می کنه.

نما در اصل پوسته بیرونی ساختمونه و محافظت ارائه شده توسط پوست خارجی، تهویه طبیعی رو تایید می کنه. این امر از طریق ابزارهای مختلفی مانند جنبه های طراحی، پوسته های حفره و پنجره های مکانیزه به دست میاد.

همچنین، یه نما تضمین می کنه که آسایش سرنشینان در شرایط آب و هوایی سخت مانند باد، باران و برف به خطر نیوفته.

5. عایق صوتی رو فراهم می کنه.

یه پوسته خارجی نما که به خوبی طراحی شده، در مقایسه با نمای ساختمان های معمولی، راحتی صوتی بالایی رو برای ساکنان خود فراهم می کنه.

راحتی صوتی به هیچ وجه تهویه مورد نیاز، تبادل هوا و ارتباط بصری با بیرون رو به خطر نمی ندازه.

6. راحتی رو ارائه میده و بهره وری رو افزایش میده.

یه نمای ساختمان با طراحی موفقیت آمیز به ساکنان این امکان رو میده که نفوذ نور رو با چندین روش، مانند لوورها یا دستگاه های سایه بان تنظیم کنن.

علاوه بر این، امکان تنظیم حرکت هوا و دما رو با پنجره‌های قابل اجرا فراهم می‌کنه که سطح راحتی کلی ساختمان رو افزایش میده

وقتی سطح راحتی به اوج می رسه، بهره وری بهتر کار کاملا مشهوده.

7. امنیت اضافی رو فراهم می کنه.

طراحی نمای خوب روشی نسبتاً محجوب برای دستیابی به امنیت ساختمان با برنامه ریزی صحیح و برخورد با فضاهای باز ساختمان بر خلاف سیستم معمولی گارد و میله فراهم می کنه.

8. زندگی رو به ساختار اضافه می کنه.

نماها نتیجه فناوری پیشرفته هستن که به این معنیه که در برابر محیط بیرونی بسیار مقاوم هستن. در مقایسه با رنگ‌های بیرونی که معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرن، این رنگ‌ها می‌تونن لکه‌دار به نظر برسن، کثیفی و گرد و غبار رو جذب کنن، نماها محکم و مقاوم در برابر آب و هوا هستن، این قدرت‌ها اونا رو بسیار بادوام می‌کنه، بنابراین برای چندین دهه دوام میارن.

علاوه بر اون با نوآوری های جدید در مواد، ایده ها و طراحی، نمای ساختمون همچنان فرصت های متعددی رو برای ساختمان ها باز می کنه.

نمای سفالی – متریال نما جادویی

نماهای سفالی چیزی نیس جز پانل های ساخته شده از سفال که می تونن بر روی دیوارهای خارجی یا نمای هر ساختمانی پوشانده شن. 

این نماهای مدرن سازگار با محیط زیست و سخت هستن که ارزش و جنبه طراحی ساختار ساختمان رو افزایش میدن. نماهای سفالی نه تنها زیبا هستن، بلکه مزایای زیادی نسبت به سایر مصالح نما دارن:

دوام - کاشی های سفالی که برای دیوارهای خارجی استفاده میشن از نظر استحکام و ایمنی بالا آزمایش شدن و از این رو مواد مناسبی هستن که می تونن برای دیوارهای خارجی خونه ها، ادارات و حتی ساختمون های عمومی استفاده شن.

قدرت مقاومت در برابر آب و هوا اونارو بسیار بادوام می کنه که برای چندین دهه دوام میارن.

جذابیت طولانی مدت - اونا نتیجه فناوری پیشرفته و فرآیندهای شلیک پیشرفته هستن، از این رو در برابر محیط بیرونی بسیار مقاوم هستن. 

نماهای سفالی می تونن رنگ خود رو برای مدت طولانی تری حفظ کنن و از اون جایی که از سفال ساخته شدن، هیچ گونه نشتی کلسیم و اثر شکوفایی ندارن.

پایدار - اینها از منابع طبیعی مانند خاک رس ساخته شدن، از این رو بهترین گزینه برای ساخت ساختمان های پایدار هستن.

ارائه عایق - خاک رس یه عایق حرارتی طبیعیه و همراه با اون، مزیت ترکیبی نمای تهویه شده باعث افزایش بیشتر عایق میشه.

نماهای سفالی به جلوگیری از ورود گرما به داخل ساختمان کمک می کنه و به حفظ آب و هوای داخلی راحت به طور طبیعی کمک می کنه.

بدون نیاز به تعمیر و نگهداری – پس از نصب، نگهداری اونا بسیار آسونه. اونا به راحتی می تونن از کوبیدن پانل ها جلوگیری کنن و سیستم بومی اونا برای زهکشی آب باران به جلوگیری از کثیف شدن کمک می کنه که منجر به نگهداری کمتر میشه.

تثبیت آسون - تعمیر بسیار آسونه زیرا از درزگیر یا روت استفاده نمیشه. علاوه بر اون به غلبه بر سطوح ناهموار و بروز ترک بر روی دیوارها نیز کمک می کنه.

نسوز - این یکی از مزایای اصلی استفاده از نماهای سفالی هس زیرا در دمای فوق العاده بالا پخته میشن که اونا رو در برابر آتش مقاوم می کنه.

جذابیت زیبایی - نماهای سفالی ظاهری معاصر به ساختمان ارائه میدن، اونا در رنگ های متنوعی برای مطابقت با مفهوم طراحی کلی ساختمان وجود دارن.

یه طراحی نمای ساختمان اصولی می تونه یه ساختمون کارآمدتر برای مالکان، ساکنان و محیط زیست ایجاد کنه. علاوه بر اون، این قدرت رو داره که عملکرد یه ساختمون موجود رو کاملاً تغییر بده. نما رابط بین فضای داخلی و محیط بیرونیه، به عنوان پوسته ساختمون، نقش مهمی در تبادل گرما، نور و هوا ایفا می کنه. با این حال، عملکرد اون به انتخاب مواد مناسب و نصب صحیح اون بستگی داره.

گروه معماری و دکوراسیون داخلی ایوان سبز از پیشتازان معماری بر مبنای علم روانشناسی هست؛ که حاصلِ فعالیت گروهی و گرد هم آمدنِ مهندسین مجرب و متعهد و نیروی کار ماهر و دلسوز می باشد.

تماس با ما

شما می تونید جهت دریافت خدمات و یا راهنمایی بیشتر با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید.

 تلفن:

۰۲۱ – ۲۲۷۹۵۳۴۰

۰۹۱۲ – ۲۸۳۵۵۶۲

آدرس: خیابان میرداماد – خیابان نساء – خیابان مسعود سیفیه – پلاک 38 واحد 2

منبع: https://interior-designer.ir/

 

پشتیبانی وبسایت website support

  نکات مهم در مورد پشتیبانی و نگهداری وب سایت

 

یکی از مزایای کلیدی پشتیبانی وب سایت، خدمات تعمیر و نگهداری منظمه. با توجه به تغییرات و روندهایی که در دنیای فناوری اتفاق میوفته، این امر بسیار مهمه. 

اگر وب سایت شما قدیمی به نظر برسه، برای مشتریان احتمالی جذابیتی نداره. هر کسب و کار مدرنی برای جذب مشتریان جدید و وفادار نگه داشتن مشتریان فعلی نیاز به یه وب سایت داره. 

از سوی دیگر، کارآفرینانی که وب‌سایت‌های تجاری خود رو اداره می‌کنن، اغلب از وظایف مدیران وب‌سایت غفلت می‌کنن. 

وقتی اونا مدیران وب سایت خود رو نادیده می گیرن، بیش از اون چه فکر می کنن به کسب و کار خود آسیب می زنن. 

وب‌سایت‌ها کسب‌وکارها رو به همان روشی که لوگوها و سایر عناصر برندسازی انجام میدن، نشون میدن. 

وب سایت ها همچنین بسترهایی برای به اشتراک گذاری محتوای جالب، شروع کمپین های بازاریابی و سازماندهی برنامه های وفاداری هستن. 

با این حال، وب سایت ها نیاز به رسیدگی منظم دارن. اگر از وب سایت شرکت خود غفلت کنین، به زودی منسوخ شده و برای مصرف کنندگان جذاب نخواهد بود. 

این می تونه به شدت به کسب و کار شما آسیب بزنه زیرا شرکت هایی با وب سایت های قدیمی از نظر اغلب مصرف کنندگان،  بی پروا و غیرقابل اعتماد در نظر گرفته میشن.

بنابراین، جدا از تمام مزایای بازاریابی، وب سایت ها نیز نقش مهمی در بهبود شهرت کلی شرکت شما دارن. 

گاهی اوقات باید یه قطعه کد HTML یا CSS بنویسین، یا باید تغییر بزرگتری در پلتفرم CMS خود ایجاد کنین.

اگر تا به حال این کارها رو انجام ندادین، به راحتی می تونین اشتباه کنین و بیشتر از اینکه سود داشته باشین، ضرر می کنین. به همین دلیله که پشتیبانی وب سایت قابل اعتماد برای حفظ یه نمایش تجاری موفق بسیار مهمه.

زمانی که زمان زیادی برای نگهداری وب سایت خود ندارین به شما کمک می کنه.

حتی اگر سال‌ها هیچ محتوایی ارسال نکنین، وب‌سایت شما همچنان آنلاین خواهد بود و مشتریان بالقوه می‌تونن مهم‌ترین اطلاعات شرکت شما رو بخونن.  

بسیاری از کارآفرینان زمان کافی برای نگهداری وب سایت خود به صورت روزانه ندارن، اما چندین کار مهم وجود داره که باید انجام شه تا وب سایت شما قابل مشاهده باشه.

تمدید نام دامنه یکی از اوناس. اگر فراموش کردین نام دامنه خود رو تمدید کنین، شخص دیگری می تونه اونو بخره، وب سایت خودرو در اون آدرس بسازه و خدماتی رو ارائه بده که برای شما قابل رقابته.

اگر فراموش کنین نام دامنه خود رو تمدید کنین، می تونین مشتریان بالقوه زیادی رو از دست بدین. یه وب مستر خوب نام دامنه و تاریخ انقضا هاست رو به مشتریان یادآوری می کنه.

تیم های پشتیبانی وب سایت به روز رسانی و نگهداری رو ارائه میدن.

اگر می‌خواین یه وب‌سایت قدیمی رو ببینین، این فهرست شگفت‌انگیز از وب‌سایت‌های متروکه رو که هنوز کار می‌کنن، بررسی کنین. 

برخی از اینها وب سایت های تجاری هستن، مانند Netscape یا Zombo. در موردش فکر کنین، آیا محصول یا خدماتی رو از شرکتی خریداری می کنین که وب سایتی داره که به نظر می رسه برای 15 یا 20 سال تغییر نکرده؟ البته که نه!

وب سایت ها به زمان زیادی برای انقضا نیاز دارن، اما روندهای دیجیتال و فناوری با سرعت بسیار بالایی تغییر می کنن. روند طراحی وب و UX و الگوریتم های گوگل به صورت سالانه یا حتی ماهانه تغییر می کنن.

علاوه بر این، اگر نسخه قدیمی وردپرس رو اجرا می کنی، ممکنه امنیت وب سایت شما در خطر باشه و وب سایت شما ممکنه در معرض حملات سایبری خطرناکی قرار بگیرن که می تونه منجر به نقض داده های بزرگ شه.

پشتیبانی و نگهداری وب سایت به طور مداوم ویژگی های جدید رو به بسته میزبانی شما اضافه می کنه و به شما یادآوری می کنه که باید CMS خود رو تمدید کنین.

پشتیبانی وب سایت به شما کمک می کنه تا وب سایت خود رو ایمن کنین.

پس چرا باید در خدمات پشتیبانی IT اثبات شده سرمایه گذاری کنین؟ امنیت احتمالاً مهمترین دلیل برای داشتن پشتیبانی وب سایت قابل اعتماده. 

بسیاری از شرکت ها و افراد داده های حساس رو روی سرورهای خود نگه می دارن. در صورت نقض داده ها، اونا می تونن این داده ها رو از دست بدن، که می تونه منجر به شکایت یا حتی ورشکستگی اونا بشه. 

نقض داده ها همیشه اتفاق میوفته. ما در مورد اونا در اخبار می شنویم، تنها زمانی که یه شرکت بزرگ مورد ضربه قرار می گیره، اما حتی وب سایت های شرکت های کوچک و متوسط و افراد برای هکرها جالب هستن.

پشتیبانی وب سایت هر زمان که شخصی سعی در نفوذ به فضای سرور شما رو داشته باشه به شما اطلاع میده. اونا می توانن به شما در محافظت از وب سایت و داده های اون و کاهش عواقب یه حمله سایبری کمک کنن.

پشتیبانی وب سایت از وب سایت شما نسخه پشتیبان تهیه می کنن.

هر وب مستر باید به طور منظم از وب سایت خود نسخه پشتیبان (Back up) تهیه کنه. بهترین راه برای انجام این کار پس از افزودن یه قطعه جدید از محتواس. 

حتی اگر از وب‌سایت خود نسخه پشتیبان تهیه نکنین و به دلیل حمله سایبری یا بدافزار خطرناک از کار بیوفته، پشتیبانی وب‌سایت معمولاً برای همه وب‌سایت‌ها روی سرورهای خود نسخه‌های پشتیبان اجرا می‌کنه.

به این ترتیب، می تونین از اونا بخواین که اون دوباره قرار بدن. پشتیبان‌گیری(Back up) از پشتیبانی وب‌سایت همیشه انجام میشه، حتی پس از ساعت‌های کاری، بنابراین در بیشتر موارد، یه قطعه محتوا رو از دست نمی‌دین.

اینها تنها برخی از دلایلیه که داشتن یه پشتیبانی وب سایت حرفه ای ایده خوبیه. اگرچه امروزه اکثر کسب و کارها دارای وب سایت هستن، اگر در ابتدایی ترین وظایف مدیر وب سایت مهارت ندارین، احتمالاً باید افراد حرفه ای رو برای اجرای وب سایت خود استخدام کنین، به خصوص اگر این پلت فرمی باشه که مشتریان شما اطلاعات خصوصی و پرداخت خود رو در اون بذارن.

به‌عنوان یه صاحب کسب‌ و کار، به راحتی میشه به این فکر کرد که کسب‌ و کار شما بر اساس همون ایده‌ها، فرآیندهای مشابه، و همون تصوری که همه چیز به همون شکلی که همیشه کار می‌کنه، ساخته شده.

اما با توجه به فناوری، فرهنگ و تفکر مشتری به عنوان متغیرهایی در دنیای تجارت، باید انتظار تغییر رو داشت و وب سایت شما باید پویا باشه. 

وب سایت شما به انعطاف پذیری نیاز داره و باید به روز بمونه – این بدان معنیه که جدا از محتوا و تصاویر، برخی از قسمت های متحرک دیگر باید با گذشت زمان تنظیم و/یا اضافه بشن.

تیم حرفه ای و مجرب آمینا گروپ با دارا بودن هدف خدمات رسانی در بخش وب سایت، اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی، اقدام به شروع فعالیت نموده. 

فعالیت ما در زمینه گسترش خدمات پشتیبانی وب سایت، سئو و بهینه سازی سایت، تبلیغات در فضای مجازی و شهری، دیجیتال مارکتینگ و… هست.

بزرگ ترین هدف و چشم انداز آمینا، رعایت اصول اخلاقی و جلب رضایت مشتریان گرامی هست و با دیدگاه همیشه کیفیت و مرغوب بودن اصیل می مونه، به فعالیت خود ادامه میده.

اطلاعات تماس

آدرس: خیابان میرداماد، خیابان نساء، خیابان سیفیه، نرسیده به اطلسی، پلاک۳۸ واحد۶

 تلفن:

 ۰۹۳۳۲۷۲۱۷۱۱

 ۰۲۱-۲۲۹۲۴۵۴۹

 ۰۲۱-۲۲۹۲۴۵۵۰

منبع: https://amina-group.com/

 

پیش ثبت نام مدرسه پیشرو

 راهکار هایی برای یادگیری مثبت در کلاس درس


ایجاد روابط مثبت با دانش آموزان و والدین

ایجاد روابط مثبت با دانش آموزا و والدین امری حیاتیه و هر سال در اولین لحظه از اولین روز مدرسه شروع میشه. این به معنیه اینه که هر یک از شخصیت های منحصر به فرد دانش آموزا را بشناسین، از جمله مواردی که دوست دارن، دوست ندارن، نقاط قوت و زمینه های فرصت.

وقت گذاشتن به موقع به شما کمک می کنه تا از دانش آموزا به صورت فردی و گروهی حمایت کنین.

رابطه با  دانش آموزا رو تقویت کنین.

راه‌های بسیار خوبی برای کمک به تقویت ارتباطات مثبت دانش‌آموزی به عنوان راهی برای کمک به بهبود احساس تعلق به دانش‌آموزا، افزایش تعامل و ایجاد فرهنگ کلاسی دلسوزانه وجود داره.

قوانین کلاس درس رو برای رفتار مثبت مشخص کنین.

داشتن توقعات بالا از دانش آموزا به اندازه ای مهمه که هنجارهای رفتار دانش آموزا رو شکل میده و پایه و اساس موفقیت دانش آموز رو شکل می دین. برای انجام این کار، باید قوانین و تکنیک های کلاس درس رو از اولین روز اول آماده کنین.

از تقویت مثبت استفاده کنین.

تقویت مثبت یه راه عالی برای ایجاد انگیزه درونی و کمک به ترویج عادات کاری مثبت دانش آموزاس.

ذهنیت مثبت خود رو حفظ کنین.

هر کسی که معلم بوده می‌دونه که این شغل چقدر می‌تونه طاقت‌ فرسا باشه. وقت گذاشتن برای خود می تونه چالشی واقعی با خواسته هایی باشه که هم در داخل و هم در خارج از مدرسه وجود داره.

با این اوصاف، بسیار توصیه میشه که برای یافتن زمان، حتی چند دقیقه برای اجرای برخی تکنیک‌های مراقبت از خود به عنوان وسیله‌ای برای کمک به خودتان در حفظ ذهنیت مثبت، تلاش کنین.

یه محیط فیزیکی راحت ایجاد کنین.

داشتن یه محیط کلاسی مثبت برای دانش‌آموزا برای یادگیری (و برای شما در اون برای تدریس!) کمک زیادی به ایجاد یه فضای کلاسی عالی می‌کنه. محیط فیزیکی شامل همه چیزه، از نحوه سازماندهی اشیا گرفته تا اون چه روی دیوارهاس.

از تحقیقات آموزشی مطلع باشین.

به‌عنوان یه متخصص علمی، بسیار خوبه که با تحقیقاتی که می‌تونه به اطلاع‌رسانی در مورد تمرینات شما کمک کنه و بینش‌هایی رو ارائه بده که می‌تونین از اونا برای ایجاد یه محیط یادگیری مثبت استفاده کنین، به‌روز باشین.

یادگیری عاطفی اجتماعی رو در اولویت قرار بدین.

رفاه دانش آموزا و معلما به طور یکسان اخیراً مورد توجه قرار گرفته - و دلیل خوبی هم داره. در حالی که شاید گفتنش آسون تر از انجام دادنش باشه، داشتن سلامت روان مثبت بسیار مهمه. 

یادگیری عاطفی اجتماعی (یا به اختصار SEL) می تونه به دانش آموزا کمک کنه تا احساسات رو درک کنن و در دنیای نامشخص حرکت کنن.

دروس رو با در نظر گرفتن انگیزه برنامه ریزی کنین.

ساختن برنامه ی درسی و واحدها با در نظر گرفتن انگیزه دانش آموزا به افزایش هیجان و شادی در محیط یادگیری کمک می کنه. به همین دلیله که در فلسفه آموزش Prodigy ، "اول انگیزه !" اعتقاد راسخ داره.

موضوعاتی رو ببافین که دانش‌آموزا به اون علاقه دارن، یا راه‌هایی پیدا کنین تا موضوعاتی رو که هیجان‌انگیزترین نیستن، سرگرم‌کننده‌تر و تعاملی‌تر کنین.

زمانی رو برای سرگرمی پیدا کنین!

گاهی اوقات، فشار برای تمرکز صرفاً بر روی مطالب صرفاً آکادمیک می‌تونه افزایش پیدا کنه و می‌تونه منجر به فرسودگی ذهنی بشه. زمانی رو برای استفاده از برخی بازی‌ها در کلاس‌های خود در نظر بگیرین که شامل یادگیری میشه و طبیعتاً به شیوه‌ای سرگرم‌کننده باشه که دانش‌آموزا شما قطعاً از اون استقبال می‌کنن. دانش آموزا در حین سرگرمی و بازی با یکدیگر هم زمان در حال یادگیری هستن.

پیش ثبت نام مدرسه یشرو

مدرسه در تابستان نیز فعاله و از اوایل تیر ماه کلاس های آموزشی، زبان انگلیسی، فوتسال، شنا و شطرنج جهت بهینه سازی اوقات فراغت دانش آموزان پیش بینی نموده که برنامه اجرایی اون متعاقباً تقدیم خواهد شد. 

ساعت کار دبستان در طول سال تحصیلی ۷:۳۰ الی ۱۴:۲۰ هس. جهت آشنایی دانش آموزا پایه اول با مدرسه کلاس های آموزشی، نیمه ی اول شهریور ماه برگزار خواهد شد.

شرایط ثبت نام :

۱- موفقیت دانش آموز در انجام تست های روان شناختی و مصاحبه توسط مشاوره مدرسه.

۲- تایید سلامت دانش آموز توسط پایگاه های بهداشتی معرفی شده از طرف مدرسه (فقط پایه اول)

مدارک مورد نیاز :

۱- اصل شناسنامه و کپی آن.

۲- کارت واکسیناسیون.

۳- مدارک تحصیلی (پایه دوم الی ششم )

توجه : حضور دانش آموز در تمامی مراحل ثبت نام الزامیست.


راه های ارتباط با ما

تلفن:

۷۷۸۷۸۸۰۰ 

۷۷۷۰۲۴۳۱

۷۷۷۰۲۴۲۷

آدرس: تهران -تهرانپارس -بزرگراه رسالت – بین اتوبان باقری و خیابان رشید – پ ۲۰۲- مجتمع آموزشی پیشرو

منبع: https://pishroschool.ir/

 

گروه معماری ایوان سبز

چگونه فضا بر سلامت روان ما تأثیر می ذاره؟


به طور ناخودآگاه، فضای اطراف ما تأثیر فوق‌العاده‌ای بر سلامت روان ما بیشتر از اون چه که فکر می‌کنیم داره. زندگی در یه فضای نامرتب و آشفته به احتمال زیاد باعث میشه که احساس سرخوردگی و ناامیدی کنیم.

تصور کنین بعد از یه روز طولانی مدرسه یا محل کار به خانه میری و متوجه میشی که انبوهی از لباس ها روی میزتون ریخته یا کتاب هایی روی زمین پراکنده شده. شما حتی از تمیز کردن آشغال اتاق خود نیز باید احساس خستگی کنین.

مغز انسان در پردازش بسیاری از چیزها به طور همزمان با مشکل مواجه میشه. به همین دلیله که گاهی اوقات هنگام مواجهه با محیط نامرتب نیز ممکنه دچار آشفتگی بشید. فضاهای شخصی در خونه ما زمینه رو برای سپری کردن لحظات زیادی در زندگی ما آماده می کنه. 

از اون جایی که این فضاها زمینه بسیاری از دوره های مهم و استرس رو در زندگی برامون فراهم می کنن، بسیار مهمه که فضاهای شخصی شما آرامش، حمایت و انرژی عاطفی مثبت رو فراهم کنن. در حالی که بخش زیادی از زندگی ما خارج از کنترل ماس، خونه ما مکانیه که تسلط کامل بر اونو داریم.

چه رویکرد مینیمالیستی داشته باشین و چه از طرفداران مکتب طراحی خونه، روشی که خونه خود رو مبلمان می کنین، دیوارها رو رنگ می کنین و وسایل تونو چیدمان می کنین همگی تأثیرات قابل توجهی بر احساس امنیت و آرامش ما داره.

اگرچه پیوند بین طراحی داخلی و احساسات ما در دهه گذشته توجه زیادی رو به خود جلب کرده، این شکل از روانشناسی محیطی هزاران ساله که وجود داره - واستو شاسترای هندی، فنگ شویی چینی و غیره.

به دلیل ظهور علم اعصاب، دانشمندان در حال انجام تحقیقات زیادی در مورد این موضوع و یافتن باور نکردنی ترین نتایج هستن. اونا توانایی عناصر طراحی داخلی رو برای برانگیختن پاسخ احساسی مثبت یا منفی در افراد نشون دادن. این یافته‌ها راه رو برای طراحی فضاهایی باز می‌کنه که آگاهانه عناصر تزئینی رو با هدف تشویق خلاقیت، آرامش و شادی طراحی‌کنن.

چرا نیاز به باز سازی داخلی داریم؟

فضاهایی که عمرمون و در اون سپری می کنیم، تاثیرات بس عمیق و شگرفی بر عملکرد روحی، جسمی و حتی اقتصادی ما داره. اگر یه ساختمون بر مبنای علم روانشناسی و رعایت اصول صحیح مهندسی طراحی و اجرا شده باشه، ورود روح، طراوت، نشاط و امید به زندگی ممکن میشه.

خدمات ایوان سبز

مهمترین خدماتی که ایوان سبز در سیاست کاری خود قرار میده: مشاوره، بازدید از محل پروژه و ارائه پیشنهاد مناسب، طراحی خلاقانه با استفاده از نرم افزارهای تخصصی جهت ترسیم نقشه ها بر اساس کاربری فضا، برآورد هزینه براساس طرح ارائه شده، تولید و اجرای پروژه با استفاده از متریال مرغوب، معتبر و استاندارد می باشد.

  • خدمات طراحی و دکوراسیون داخلی ایوان سبز
  • کابینت آشپزخانه
  • بازسازی ساختمان های قدیمی
  • محوطه سازی و طراحی فضای سبز
  • دکوراسیون داخلی
  • امور دکوراتیو
  • طراحی کابینت
  • ویلا و محوطه سازی
  • پروژه های تجاری

تماس با ما

شما می تونین جهت دریافت خدمات و یا راهنمایی بیشتر با شماره تلفن های زیر تماس بگیرین.

۰۲۱ – ۲۲۷۹۵۳۴۰

۰۹۱۲ – ۲۸۳۵۵۶۲

آدرس: خیابان میرداماد – خیابان نساء – خیابان مسعود سیفیه – پلاک 38 واحد 2

منبع: https://interior-designer.ir/