رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

راه های یادگیری بهتر در مدرسه

مدرسه


همانطور که کودکان سبک های یادگیری متفاوتی دارن، به راهبردهای یادگیری مختلف نیز واکنش متفاوتی نشان میدن.

به عنوان والدین، می‌تونین یکی یا ترکیبی از این استراتژی‌ها رو با فرزندانتون امتحان کنین تا به او کمک کنین تا به طور مؤثرتر یاد بگیرن و اطلاعات رو بهتر حفظ کنن.

همانطور که ویلیام گلاسر روانپزشک آمریکایی فهمید، ما از برخی جهات بیشتر از دیگران بهتر یاد می گیریم. با در نظر گرفتن این موضوع، ما فهرستی از موثرترین استراتژی های یادگیری برای دانش آموزان دبستانی رو گردآوری کردیم.

یادداشت برداری

 یادداشت برداری، چه از کتاب های درسی، چه از آموزش های کلاسی موجود، می تونه راهی عالی برای کودک شما برای به خاطر سپردن اطلاعات مهم باشه.

اگه فرزند شما از خوندن و نوشتن و انگلیسی لذت می بره، این ممکنه یه سبک یادگیری موثر برای او باشه. 

یادداشت برداری یه مهارته و هدف صرفاً بازنویسی کار نیس. درعوض، باید تمرینی برای شناسایی اطلاعات ضروری باشه که برای یادآوری در آینده مفید خواهد بود.

برای کودکان کوچکتر که ممکنه یادداشت برداری رو یه چالش بدونن، انتخاب اطلاعات مهم با استفاده از خودکار یا هایلایتر می تونه به همان اندازه موثر باشه.

سازماندهی اطلاعات

هر برنامه مطالعه خوب با سازماندهی شروع میشه. با سازماندهی کار خود بر اساس درس، موضوع و عنوان های فرعی، کودک شما می‌تونه سریع تر به اطلاعاتی که برای مطالعه نیاز داره دسترسی پیدا کنه.

خود سازماندهی اطلاعات می تونه باعث شه دانش آموز احساس کنه کنترل بیشتری بر یادگیری خود داره، زیرا مسئولیت مستقیم کار خود رو بر عهده می گیره.

سازماندهی اطلاعات همچنین می تونه شامل دسته بندی، تنظیم بر اساس موضوع و برنامه ریزی آینده باشه.

همچنین می‌تونه ایده خوبی باشه که اطلاعات رو به صورت فیزیکی سازماندهی کنین.

یعنی مطمئن شین که کودک شما فضایی برای ذخیره دفترچه‌ها، پوشه‌ها و سایر مواد آموزشی خود داره. فضای کاری نامرتب هیچ لطفی به کسی نمی‌کنه، بنابراین به فکر  ساماندهی میز و تمیز کردن میز اتاق خواب با فرزندانتون باشین.

ایجاد یادآورهای بصری

در حالی که یادداشت برداری و برجسته کردن در درجه اول یه استراتژی یادگیری مبتنی بر خوندن اس، فلش کارت ها، یادداشت های پس از اون و نقشه های ذهنی همگی از تشخیص بصری استفاده می کنن.

اگر فرزند شما به طور طبیعی هنرمنده ایجاد فلش کارت هایی با کلمات کلیدی یا فرمول های مهم می تونه راهی موثر برای کمک به یادآوری اطلاعات باشه.

سعی کنین فلش کارت ها یا یادداشت های پست اونو در خونه بچسبونید و هر بار که فرزندتون به یکی از اونا برخورد کرد، انو تشویق کنین تا کلمات کلیدی یا یادداشت ها رو با جزئیات بیشتر توضیح بده.

به همین ترتیب، اگر فرزندتون از استفاده از رایانه لذت می‌بره، می‌تونه با استفاده از نرم‌افزارهای رایگانی مانند Canva و Piktochart، کمک‌های بصری ایجاد کنه یا با استفاده از نرم‌افزارهای رایگانی مانند SlideShare و YouTube ارائه بده.

بازیابی دانش قبلی (به صورت شفاهی)

از اونجایی که ما 20 درصد از اونچه رو که می شنویم و 95 درصد از اونچه رو به دیگران آموزش می دیم به خاطر میاریم، توضیح شفاهی اطلاعات می تونه راهی عالی برای به خاطر سپردن حقایق و ارقام باشه.

یه استراتژی یادگیری خوب برای امتحان اینه که از فرزندتون سؤالاتی رو از کار کلاسی یا کتاب های درسی خود بپرسین.

سؤالاتی مانند «می‌تونین درباره xyz به من بگید» یا «در مورد xyz چه می‌دونید»، فرزند شما رو تشویق می‌کنه تا اطلاعات رو بدون داشتن یادداشتی در دست به خاطر بیاره.

این همچنین می تونه راهی عالی برای شناسایی نقاط قوت و ضعف فرزند شما باشه.

اگر زمینه‌های موضوعی وجود داره که اونا باید در اون بهبود یابند، می‌تونین زمان بیشتری رو به تمرکز بر مواردی که در برنامه مطالعه فرزندتون هستن اختصاص بدین.

 یه بازی بازبینی خوب برای امتحان، «دانش آموز به عنوان معلم» هس، جایی که کودک شما طوری می ایسته که انگار جلوی یه کلاس هس و در مورد موضوعات خاصی صحبت می کنه که انگار خودشون اونو آموزش میدن.

این یه استراتژی یادگیری به خصوص برای بچه‌های دبستانی هس که از نمایش و بازی کردن لذت می‌برن.

نقشه برداری ذهن

نقشه ذهنی نمایشی بصری از یادداشت ها و اطلاعات هس که به روشی ساختار یافته و در عین حال خلاق ارائه میشه. گاهی اوقات طوفان فکری نامیده می‌شه.

نقشه‌های ذهنی می‌تونه به همان اندازه که کودک شما دوست داره دقیق باشه، افکار و ایده‌ها رو حول یک یا چند موضوع اصلی به هم متصل می‌کنه.

اونا می تونن راهی عالی برای سازماندهی یادداشت ها حول یه ایده بزرگتر باشن و می تونن حافظه و یادگیری رو تا 15 درصد در مقایسه با تکنیک های مطالعه مرسوم بهبود بخشند.

چرا یکی از این استراتژی های یادگیری رو برای بچه های دبستانی به عنوان راهی برای مخلوط کردن برنامه تجدید نظر، تکالیف یا مطالعه اونا امتحان نمی کنین.

ممکنه که ترکیبی از چندین استراتژی یادگیری موثرترین راه برای کودک شما برای حفظ اطلاعات باشه.

درباره مدرسه پسرانه پیشرو

مدرسه پسرانه پیشرو در سال ۱۳۷۳ با روش تحصیلی کیف در مدرسه فعالیت خود را آغاز کرد. به کارگیری روش کیف در مدرسه در دبستان پسرانه پیشرو باعث شد که این مدرسه بتواند به عنوان یکی از بهترین مدارس تهران شناخته شود.

مدرسه پسرانه پیشرو در سال ۱۳۹۷ با هدف لمس هر چه بهتر مباحث درسی و آشنایی دانش آموزان با محیط اطراف خود اقدام به ایجاد فضایی به نام پارک علم کرد که بسیار مورد استقبال والدین و دانش آموزان قرار گرفت.

تدریس به زبان انگلیسی در کنار فارسی در مدرسه پسرانه پیشرو باعث می شود تا دانش آموزان زبان زنگلیسی را نه فقط به صورت تئوری بلکه به صورت کاربردی و در زندگی روزمره یاد بگیرند.

تماس با ما

تلفن:

۷۷۷۰۲۴۳۱

۷۷۸۷۸۸۰۰

آدرس: تهران -تهرانپارس -بزرگراه رسالت – بین اتوبان باقری و خیابان رشید – پ ۲۰۲- مجتمع آموزشی پیشرو

منبع: https://pishroschool.ir/

 

طراحی واحدهای تجاری

 طراحی دکوراسیون تجاری به چه معناس؟


طراحی تجاری به طراحی و دکوراسیون اداری، تجاری و فضاهای کاری گفته میشه. طراحان تجاری برای اولویت دادن به عملکرد و ایمنی آموزش دیدن، با این حال هرگز سبک یا زیبایی شناسی رو قربانی نمی کنن. 

اونا می دونن که چگونه بدون تسلیم شدن در طراحی فضا برنامه ریزی کنن. فضای تجاری با طراحی خوب در زمان های اخیر به یه ضرورت تبدیل شده. 

چه فضای کاری و چه فروشگاه های خرده فروشی، برنامه ریزی مناسب فضا نقش مهمی در رضایت کارکنان و مشتریان داره.

یه فضای اداری گرم و دلپذیر، حال و هوای مثبتی رو ایجاد می کنه، در حالی که یه محیط شلوغ، ناخوشایند و سرد می تونه منجر به تحریک و بی حوصلگی بشه. 

بنابراین، ضروریه که تمام جنبه های املاک تجاری، اعم از فیزیکی یا زیست محیطی، با دقت اجرا شه. اینجاس که طراحی دکوراسیون تجاری وارد عمل میشه.

اکثر شرکت‌های طراحی داخلی خدمات طراحی رو برای فضاهای تجاری ارائه می‌کنن تا محیطی تمیز، شیک و دلپذیر رو ایجاد کنن. 

با این حال، قبل از پرداختن به ایده‌های منحصر به فرد طراحی تجاری، بیایید بفهمیم طراحی دکوراسیون تجاری به چه معناس. طراحی داخلی به عنوان هنر ترکیب معماری کاربردی با عناصر زیبایی شناختی در هر سازه برای بهبود ظاهر و احساس اون خلاصه میشه. 

فضاهای تجاری معمولاً برای تحقق هدف یه کسب و کار ساخته میشن. اونا می تونن فروشگاه ها، دفاتر، انبارها یا رستوران ها باشن. 

بنابراین، اونا برای دستیابی به اهداف خود به طراحی داخلی تجاری خاص نیاز دارن. 

بنابراین، دلایل متعددی وجود داره که یه سازمان تجاری یا عمومی از طراحی داخلی تجاری برای فضای خود کمک بگیره.

 قوانینی برای طراحی دکوراسیون تجاری موفق 

یه طراحی تجاری عالی می تونه در تعیین موفقیت هر کسب و کاری بسیار موثر باشه. فروشگاه‌ها، رستوران‌ها یا هر ساختمان تجاری مشتری‌محور دیگری تنها زمانی می‌تونن سود بیشتری کسب کنن که بتونن مشتریان بیشتری رو جذب و حفظ کنن.

یه فضای فرسوده و شلوغ با نور بد و بدون فضای پیاده روی باعث میشه خریداران احساس ناراحتی کنن و باعث بی میلی برای بازدید مجدد میشه. 

به همین دلیل، دفاتر و فضاهای کاری باید به گونه ای طراحی بشن که کارکنان رو آروم و چابک نگه داره. 

یه فضای اداری کم نور با کاغذ دیواری های شلوغ و وسایل تزئینی بیش از حد ممکنه باعث شه کارمندان صبر خود رو از دست بدن و بهره وری کارکنان پایین بیاد. 

بیایید به برخی از این ایده‌ها برای کمک به ارتقای فضای داخلی یه ساختمان تجاری نگاه کنیم:

1. همه کاره نگه داشتن ساختارها

وقتی صحبت از عناصر ساختاری یه فضای داخلی تجاری میشه، بهترین راه برای اطمینان از تبدیل پذیری هر فضای داخلی، همه کاره نگه داشتن اوناس. 

فضا باید طوری طراحی بشه که در صورت نیاز با توجه به روندهای در حال تغییر بازسازی شه.

این می تونه شامل عناصری باشه که به راحتی قابل تغییر در طراحی داخلی تکمیل شده یا برنامه ریزی فضایی مناسبه تا امکان مانور دادن به مبلمان، تجهیزات و سایر اقلام مبلمان رو به راحتی فراهم کنه.

2. پیاده سازی فناوری رو در نظر بگیرین.

فناوری نقش بسزایی در ایجاد فضای داخلی برای یه خونه جدید یا ساختمان تجاری در دوران مدرن داره. کسب و کارهای خرده فروشی برای ارتباطات، عملکرد و همچنین فروش به فناوری متکی هستن. 

بنابراین، طراحی فضاهای تجاری از دیدگاه فناوری برای سهولت استفاده بسیار مهم شده.

در حالی که طراحان دوره طراحی داخلی رو دنبال می کنن، اهمیت ادغام طراحی زیبایی شناختی با عملکرد رو درک می کنن. این یه جنبه ضروری از طراحی داخلی تجاریه.

اجرای یکپارچه سیستم های تکنولوژیکی برای یه فضای تجاری ضروریه. هنگام ایجاد طرح طراحی داخلی تجاری، امکانات سیستم های مخابراتی مانند شبکه های کامپیوتری، تلفن، تلویزیون، پخش کننده های رسانه ای باید در نظر گرفته بشه.

همچنین، با در نظر گرفتن ضریب راحتی و اثربخشی میهمانان، خریداران، غذاخوری‌ها یا نیروی کار، همیشه به یه برنامه منظم برای نصب سیستم‌های کنترل دیجیتال متمرکز یا غیرمتمرکز نیازه.

3. زیبایی شناسی رو ارتقا بدین.

طراحان داخلی ممکنه گاهی اوقات جنبه های زیبایی شناختی رو نادیده بگیرن تا هنگام ایجاد یه فضای طراحی داخلی برای استفاده تجاری، به عملکرد اهمیت بیشتری بدن. 

با این حال، ممکنه در دراز مدت بر هوشمندی کلی فضای تجاری تأثیر بذاره. یه فضای داخلی کسل کننده، ملایم و بدون مبلمان، صرف نظر از اینکه چقدر کاربردی باشه، هرگز حال و هوای دلپذیری رو ایجاد نمی کنه. 

بنابراین، دکوراسیون تجاری باید به زیبایی شناسی داخلی هم بپردازه.

4. فضاهای شخصی سازی شده رو فراهم کنین.

وقتی صحبت از خدمات مبتنی بر مشتری مانند رستوران‌ها و هتل‌ها میشه، ایجاد احساس در خانه به مشتریان به این معناس که انتخابی برای لذت بردن از خدمات ترجیحی و محیط به اونا داده شه.

بنابراین، برای این مشاغل بسیار سودمنده که یه طرح طراحی دکوراسیون تجاری برای ساختن فضای خود با مقرراتی که علایق و ترجیحات شخصی رو برآورده می کنه، تشکیل بدن.

برای مثال، رستوران‌ها می‌تونن قسمت‌های مختلف نشستن مانند نشستن در داخل خونه، صندلی در باغ، صندلی کنار استخر یا صندلی‌های تراس رو در اختیار مشتریان قرار بدن تا مکان‌هایی رو انتخاب کنن که رضایت‌بخش‌ترین مکان برای مشتریان باشه.

از طرفی هتل ها می تونن اتاق ها و ویلاهای مختلفی داشته باشن که با توجه به نیازها و ترجیحات مهمانان خود طراحی شدن.

5. همیشه ایمنی رو تضمین کنین.

نکته مهم دیگری که در طراحی فضای اداری تجاری باید به اون توجه داشت ایمنی هس. ایمنی ویژگی اصلی در هر ساخت و ساز ساختمونه. 

از اون جایی که ایمنی یه الزام اخلاقی طراح داخلی و مشتری هس و فقط یه الزام قانونی نیس، ویژگی های ایمنی باید اساساً در طراحی داخلی ادغام شن.

کاملاً ضروریه که اطمینان حاصل شه که هیچ مقررات ایمنی قربانی اهداف طراحی زیبایی شناختی یا عملکردی نمیشه. 

پیروی از این پنج ایده ساده تضمین می کنه که طراحی دکوراسیون تجاری ایمن، سالم، کاربردی و از نظر زیبایی شناسی دلپذیره.

علاوه بر این، در سناریوی تجاری رقابتی امروزی، قابلیت اطمینان عاملی محوریه که در حفظ مشتری تصمیم می گیره. 

بنابراین، ترکیب این ایده های طراحی دکوراسیون تجاری می تونه یه فضای تجاری قابل اعتماد، مدرن، منحصر به فرد و موفق رو ارائه بده.

دکوراسیون تجاری با ایوان سبز

در طراحی دکوراسیون داخلی واحد های تجاری ، شما به متخصصینی با علم روز و دانش کافی نیاز دارین تا بتونن طرحی زیبا توأم با نورپردازی استاندارد خلق کنن و امکان استفاده بهینه از فضا رو به شما بدن.

گروه معماری ایوان سبز با بهره گیری از علم روز دنیا و استفاده از روانشناسی رنگ ها و با بهره گیری از پرسنل متخصص طراحی فضاهای تجاری ، به صورت منحصر به فرد و متناسب با صنف و مشتریان شما، واحد تجاری یا فروشگاهتان را طراحی و اجرا خواهد کرد.

تماس با ما

شما می تونین جهت دریافت خدمات و یا راهنمایی بیشتر با شماره تلفن های زیر تماس بگیرین.

 تلفن:

۰۲۱ – ۲۲۷۹۵۳۴۰

۰۹۱۲ – ۲۸۳۵۵۶۲

آدرس: خیابان میرداماد – خیابان نساء – خیابان مسعود سیفیه – پلاک 38 واحد 2

 منبع: https://interior-designer.ir/

 

استراتژی های تبلیغات در فضای مجازی

مشاوره تبلیغات در فضای مجازی به صورت رایگان


کانال‌های بازاریابی سنتی شامل بیلبوردها، رادیو، چاپ و تلویزیون هس، در حالی که بازاریابی آنلاین در رسانه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها، ایمیل‌ها و اشکال دیگر نمایش داده میشه.

روش‌ها، استراتژی‌ها و کانال‌هایی که زیر چتر بازاریابی آنلاین قرار می‌گیرن، متنوع هستن، اما همه اونا به دنبال استفاده از اینترنت برای اتصال به مخاطبان بزرگ‌تر و هدفمندتر هستن.

به عبارت دیگه، تمام محتوای آنلاین برای ابزار فروش یا معرفی محصولات و خدمات رو تبلیغات دیجیتال میگن. 

بدون محدودیت جغرافیایی در کسب و کارهای سنتی، صاحبان کسب و کار معمولا می تونن تنها قسمت خاصی از یه منطقه رو پوشش بدن، در حالی که در تبلیغات دیجیتال، هیچ مرز جغرافیایی وجود نداره.

انواع تبلیغات آنلاین 

انواع رایج بازاریابی آنلاین شامل:

  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • بازاریابی وابسته
  • سئو (بهینه سازی موتور جستجو)
  • طراحی وب سایت
  • بازاریابی ایمیلی
  • تبلیغات پولی
  • نمایش تبلیغات
  • رویدادهای آنلاین و وبینارها
  • بهینه سازی نرخ تبدیل
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • اتوماسیون بازاریابی
  • مدیریت ارتباط با مشتری

تبلیغات آنلاین تقریباً در تمام پلتفرم های دیجیتال به اشکال مختلف وجود داره. برخی از رایج ترین شکل های تبلیغات آنلاین عبارتند از تبلیغات نمایشی، تبلیغات پاپ آپ، تبلیغات ایمیلی، تبلیغات SEM، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک، تبلیغات رسانه ای غنی، تبلیغات رسانه های اجتماعی و تبلیغات بومی.

ویژگی مشترک انواع مختلف تبلیغات آنلاین اینه که همه اونا در یه محیط دیجیتال ظاهر میشن و نه به طور سنتی، به این معنی که میشه در پلتفرم های مختلف با استفاده از اینترنت به اونا دسترسی داشت.

تبلیغات آنلاین هنگام گشت و گذار در وب، ایمیل یا پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی شناسایی میشه. 

تبلیغات آنلاین به شما این امکان رو میده تا افرادی رو که احتمالاً به کسب و کار شما علاقه مند هستن، پیدا کنن، به اونا دسترسی پیدا کنین و اونا رو جذب کنین، بدون اینکه برای مخاطبان بیش از حد زیادی هزینه کنین.

تبلیغات آنلاین اطلاعات دقیقی برای مخاطبان ارائه میده، بنابراین می تونین تلاش های خودتون رو به طور موثر متمرکز کنین.

میزان موفقیت تبلیغات آنلاین 

تبلیغات آنلاین چقدر موثره؟ تبلیغات دیجیتال می تونه آگاهی برند رو تا 80 درصد افزایش بده. پس از اینکه در معرض تبلیغات نمایشی قرار گرفتن، مصرف کنندگان 155 درصد بیشتر احتمال داره که شرایط خاص برند شما رو جستجو کنن. 

مشتریان 70 درصد بیشتر احتمال داره که از تبلیغات هدفمند مجدد خرید کنن.

مزایای بازاریابی آنلاین 

همانطور که اینترنت نحوه زندگی، تفکر و ارتباط ما رو تغییر داده، امکانات و مزایای جدیدی رو برای بازاریابان باز کرده. مزایای بازاریابی آنلاین علاوه بر ارائه دامنه وسیع‌تر، شامل:

مقرون به صرفه. ارسال پیام دیجیتال می تونه ارزون تر و کارآمدتر از چاپ باشه. می‌تونه سریع‌تر تکرار شه، و می‌شه اونو به شدت هدفمند کرد تا فقط به مرتبط‌ترین مخاطبان دسترسی پیدا کنه، به این معنی که معمولاً ROI قوی ارائه می‌کنه.

سریع. مخاطبان شما می تونن فوراً بر اساس پیام شما عمل کنن و به شما یه چرخش سریع در سرمایه گذاری شما میدن.

قابل پیگیری. به راحتی میشه فهمید که آیا مخاطبان شما در حال کلیک کردن، باز کردن ایمیل ها، اشتراک گذاری یا خرید هستن. 

اگه می دونین چه چیزی کار نمی کنه، نیازی به هدر دادن زمان و منابع روی اون ندارین. اگه می دونین چه چیزی کار می کنه، می تونین به اون تکیه کنین.

با هدف. بازاریابی آنلاین به شرکت ها اجازه میده تا مخاطبان خاصی رو هدف قرار داده و پیام های خود رو سفارشی کنن.

شخصی. روش‌های دیجیتالی می‌تونن خودکار و پاسخگوی رفتار مصرف‌کننده آنلاین باشن، به این معنی که تعداد نامحدودی از مشتریان فردی اطلاعات به موقع، مرتبط و شخصی‌شده رو دریافت می‌کنن.

چشمگیر. محتوایی که به صورت آنلاین به اشتراک می ذارین فرصتی برای نشون دادن تخصص و ایجاد شناخت برند هس.

جذاب. بسیاری از روش‌های بازاریابی آنلاین درون‌گرا هستن، به این معنی که با ایجاد محتوای قابل دسترس و جذاب، می‌تونین مشتریان مناسب رو جذب کنین، نه اینکه اونارو نابود کنین و امیدوار باشین که به دست افرادی که به دنبال اون هستن برسه.

استراتژی های بازاریابی آنلاین

هشت راه برای بهبود استراتژی بازاریابی آنلاین برای رشد کسب و کار:

  • وب سایت خود رو ایجاد و بهینه کنین.
  • افزایش ترافیک وب سایت
  • نظرات محصول
  • یه محتوای قوی و حضور اجتماعی ایجاد کنین.
  • از بازاریابی PPC استفاده کنین.
  • یه استراتژی بازاریابی ایمیلی خوب ایجاد کنین.
  • مخاطبان خود رو تقسیم بندی کنین.
  • کسب و کار خود رو گسترش بدین.

 بهبود فروش با تبلیغات آنلاین

مشاوره تبلیغات در فضای مجازی می تونه با اطلاع رسانی به مشتریان بالقوه و فعلی در مورد راه اندازی محصول جدید، پیشنهادات ویژه و بهبودها، فروش رو افزایش بده. 

به غیر از یادآوری کسب و کار شما به مشتریان فعلی، تبلیغات همچنین می تونه به ایجاد یا توسعه یه برند متمایز برای کسب و کار شما کمک کنه.


شرکت آرامش گستران مینا

کسانی که خواهان کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان در زمینه تبلیغات در فضای مجازی هستن می تونن با شماره تماس های ذکر شده در وب سایت آمینا گروپ تماس بگیرن تا بهترین مکان برای تبلیغات رو به شما معرفی کنه، این موضوع باعث رشد بیش از پیش شما شده و کسب درآمد شما رو افزایش خواهد داد.

اطلاعات تماس

آدرس: خیابان میرداماد، خیابان نساء، خیابان سیفیه، نرسیده به اطلسی، پلاک۳۸ واحد۶

 تلفن:

 ۰۹۳۳۲۷۲۱۷۱۱

 ۰۲۱-۲۲۹۲۴۵۴۹

 ۰۲۱-۲۲۹۲۴۵۵۰

 منبع: https://amina-group.com/

 

مبارزه با استرس در مدرسه

مهارت های مدیریت استرس


 

همه ما گهگاه استرس رو تجربه می کنیم - برخی افراد بیشتر از دیگران. استرس روش بدن ما برای رسیدگی به خواسته هایی هس که ممکنه باعث واکنش فیزیکی، عاطفی یا روانی شه.

با این حال، زمانی که استرس مدیریت نمی شه یا شروع به غلبه بر زندگی شما می کنه، می تونه منجر به مسائل جدی تری مانند اضطراب و افسردگی بشه. 

این چیزیه که بسیاری از دانش‌آموزا، والدین و معلما با نزدیک‌تر شدن به آغاز سال تحصیلی به اون فکر می‌کنن. ما می دونیم که سطح اضطراب و افسردگی هم برای بزرگسالا و هم برای کودکان در سال های اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته.  استرس، اضطراب و افسردگی عملکرد رو مختل می کنه و کودکان رو از یادگیری و بزرگسالان رو از عملکرد شغلی باز می داره. به همین دلیل توصیه میشه که دانش آموزا و بزرگسالان باید یاد بگیرن که علائم و نشانه های اضطراب و افسردگی رو بشناسن و روی توسعه ابزارهایی برای مبارزه با عوامل استرس زا کار کنن.

ایجاد مهارت های مدیریت استرس

مدیریت استرس و مهارت های مقابله ای برای پیشرفت والدین، دانش آموزا و معلما در هر سال تحصیلی حیاتیه، به خصوص در سال تحصیلی، زمانی که COVID-19 هنوز یه نگرانی هس.

راهبردهای مقابله با استرس برای دانش آموزا

دانش آموزا در طول سال تحصیلی با انواع استرس ها مواجه خواهند شد. مجهز بودن به ابزارهایی برای کمک به مدیریت اثرات برای موفقیت بسیار مهمه. در اینجا چند استراتژی مقابله ای وجود داره:

تنفس عمیق شکمی رو تمرین کنین.

می تونین در بین کلاس ها، هنگام ناهار یا قبل و بعد از مدرسه نفس عمیق بکشین.

راحت بنشینین و هر دو پا رو روی زمین بگذارین و یه دست رو روی شکم خود قرار بدین. مطمئن شید که عضلاتتان شل شدن.

از طریق بینی عمیق نفس بکشین تا شکمتان بالا بیاد.

این نفس رو به مدت 5 ثانیه نگه دارین، سپس به آرامی از طریق دهان خود بازدم کنین، مثل اینکه در حال دمیدن از نی هستین.

این الگو رو برای 3 تا 5 دقیقه تکرار کنین.

آرامش پیشرونده عضلانی رو امتحان کنین.

انجمن روانشناسی آمریکا آرامش پیشرونده عضلانی رو برای مبارزه با استرس و کاهش اضطراب توصیه می کنه.

در یه موقعیت راحت قرار بگیرین، در حالت ایده آل دراز بکشین.

با منقبض کردن عضلات ساق پا شروع کنین.

در حین انقباض این عضلات، 5 تا 10 ثانیه نفس بکشین، سپس بازدم کنین و انقباض رو رها کنین.

10 ثانیه در این وضعیت آرام بمونین.

به سمت بالا حرکت کنین، گروه‌های ماهیچه‌ای مختلف رو در حین تنفس به داخل و خارج منقبض کنین، 5 تا 10 ثانیه در هر نفس نگه دارین و سپس 10 ثانیه قبل از حرکت به گروه عضلانی بعدی استراحت کنین.

در فعالیت های بدنی منظم شرکت کنین.

شرکت در فعالیت های روزانه از طریق ورزش یا ورزش می تونه به کاهش اثرات استرس کمک کنه. فرزندتون رو تشویق کنین که در یه ورزش یا فعالیت شرکت کنن یا عصرها به عنوان یکه خانواده ورزش کنین.

همه احساسات خودتون رو بشناسین و بپذیرین.

توروفسکی می‌گه کودکان و نوجوانان باید بدونن که مهارت‌های مقابله به این معنا نیس که همه احساسات منفی، مانند احساس ناراحتی، عصبانیت، ناامیدی، بی‌حوصلگی یا اضطراب از بین میرن.

در عوض، مهارت های مقابله ای باید به اونا اجازه بده تا این احساسات رو تشخیص بدن، اونارو برچسب گذاری کرده و اعتبار سنجی کنن و رفتارهایی رو برای کاهش اونا انجام بدن.

یاد بگیرین که با مشکلات ارتباط برقرار کنین.

توروفسکی میگه که دانش‌آموزا باید توسط والدین و معلما تشویق شن تا در مواقعی که خسته، حواس‌پرت یا سرگردان هستن، احساسات شونو به اشتراک بگذارن.

مهارت‌های مقابله‌ای خاص ممکنه برای همه متفاوت باشه، اما توروفسکی میگه که برای اکثر ما، ممکنه به اشتراک گذاشتن این احساسات با افرادی که دوستشان داریم و به اونا اعتماد داریم دشوار باشه.

چند شنونده قابل اعتماد پیدا کنین.

همچنین مهمه که دانش‌آموزا کسی رو داشته باشن که با دقت و بدون قضاوت به اونا گوش بده. دانش آموزا در هر سنی باید حداقل دو بزرگسال رو پیدا کنن که به اونا اعتماد دارن و بیشتر اوقات به اونا دسترسی دارن.

این می تونه شامل یکه معلم مدرسه، دوست خانوادگی، عضو خانواده، یا متخصص بهداشت روان باشه. از فرزندتون بخواین نام و اطلاعات تماس رو روی کارتی بنویسه تا در کوله پشتی یا تلفن خود بگذرن.

راهبردهای مقابله با استرس برای والدین

در حال حاضر، بسیاری از والدین در تغییر و مقابله با هر چیزی که سر راهشون قرار می گیره، متخصص هستن. همانطور که گفته شد، مدیریت خانواده، کار و مدرسه عوارض خود رو داره و تعداد بیشماری از والدین و مراقبان در حال حاضر با سطح بالایی از استرس دست و پنجه نرم می کنن.

در اینجا روش هایی برای والدین برای مدیریت استرس در سال تحصیلی وجود داره.

یه استراحت مدیتیشن داشته باشین.

بر اساس یه بررسی سیستماتیک و متاآنالیز منبع معتبر در سال 2014، حتی یه استراحت 5 دقیقه ای مراقبه - در زمان انتظار تعطیل شدن مدرسه، قبل از رفتن به محل کار یا قبل از رفتن به رختخواب - می تونه به کاهش استرس و پاکسازی ذهن شما کمک کنه.

همچنین می تونین از این زمان برای تمرین تنفس عمیق شکمی برای کاهش بیشتر استرس استفاده کنین. برای شروع تمرین مراقبه، مطمئن شوید که در مکانی ساکت هستید.

چشمان خود را ببندین، نفس عمیقی بکشین و روی لحظه حال تمرکز کنین.

اگر افکارتون منحرف شد - به رویدادهایی که دیروز اتفاق افتاد، به لیست کارهاتون یا هر چیز دیگری غیر از حال - اونا رو تصدیق کنین، اما سپس اونا رو رها کنین و توجه رو به لحظه حال برگردنین.

هرچه بیشتر مراقبه تمرکز حواس رو تمرین کنین، راحت تر می تونین افکار خودتونو کنترل کنین.

خود مراقبتی روزانه رو تمرین کنین.

والدین اغلب اولین گروه از افرادی هستن که مراقبت از خود رو در انتهای لیست کارهای خود قرار میدن. اما توروفسکی میگه مراقبت از خود مهم‌تر از همیشه اس. او میگه: «خوب خوردن، نوشیدن آب زیاد، ورزش و استراحت، و تنها بودن زیاد، کمک زیادی به جلوگیری از تحریک بیش از حد و تحریک‌پذیری می‌کنه.»

مصرف رسانه خود رو به حداقل برسونین.

استراحت از تماشای یا خواندن اخبار و رسانه های اجتماعی می تونه به کاهش استرس کمک کنه. مقدار زمان تفریحی (غیر مرتبط با کار) را که آنلاین می گذرونین محدود کنین یا اونو به 1 ساعت در روز در یه زمان از قبل برنامه ریزی شده محدود کنین.

اطراف خود رو با افراد حمایت کننده احاطه کنین.

حمایت اجتماعی هنگام مدیریت استرس بسیار مهمه. یافتن افرادی که به اونا اعتماد دارین - چه دوستان، اعضای خانواده یا همکاران - می تونه به شما در کاهش اثرات نامطلوب استرس کمک کنه.

هر هفته زمانی رو برای ملاقات با یه دوست اختصاص بدین. در صورت امکان، از این زمان برای ورزش استفاده کنین، زیرا فعالیت بدنی نیز استرس رو کاهش میده. توافق کنین چند بار در هفته با هم پیاده روی کنین یا به دوچرخه سواری برید.

راهبردهای مقابله ابا استرس برای معلمان و کارکنان مدرسه

علاوه بر راهبردهای ذکر شده برای دانش آموزا و والدین، در اینجا راه های دیگری وجود داره که معلما و سایر کارکنان مدرسه می تونن با استرس کنار بیاین.

احساسات خود رو تصدیق کنین.

توروفسکی میگه که معلما و سایر کارکنان مدرسه نیز مانند دانش‌آموزا باید اقرار کنن که ممکنه با فرسودگی شغلی دست و پنجه نرم کنن. وقتی این اتفاق میوفته، بهترین کاری که می‌تونین انجام بدین اینه که با دلسوزی با خودتان رفتار کنین.

توروفسکی میگه: «تمرین شفقت به خود شامل شناخت نشانه های ناراحتی و احساسات منفی و اعتبار بخشیدن به اونا به جای انتقاد از خوده.

از مدیران خود حمایت بخواین.

سالتز میگه: «استرس ناشی از فرسودگی شغلی به‌طور خاص بر بسیاری از کارکنان مدرسه تأثیر می‌ذاره، و این مستلزم اینه که محل کار اونا بار کاری رو کاهش بده، ساعات کاری رو محدود کنه، ساعات بعد از کار رو در جایی که واقعاً آرام هستن، و ایجاد یه فضای کار ایمن ایجاد کنه».

او میگه معلما و سایر کارمندان مدرسه نیز باید بدونن که محل کارشون در صورت مشکل از اونا حمایت می‌کنه و اونارو برای کمک به مسائل بهداشت روان راهنمایی می‌کنه.

کمی استراحت کنین.

می‌تونین تنفس عمیق یا آرام‌سازی پیشرونده عضلانی رو - که در بالا توضیح داده شده - بین کلاس‌ها، هنگام ناهار یا قبل و بعد از مدرسه تمرین کنین.

خودمراقبتی روزانه رو تمرین کنین.

راه های مدیریت استرس در طول سال تحصیلی عبارتند از:

  • درست خوردن
  • ورزش روزانه
  • مراقبه ذهن آگاهی
  • خواب مناسب

در اینجا چند نکته برای تحقق این اهداف وجود داره:

از یکشنبه برای برنامه ریزی وعده های غذایی و ورزش هفتگی استفاده کنین.

اگر در هنگام ناهار یا بعد از مدرسه وقت دارین برای پیاده روی داشته باشین، یه کیف یدکی در ماشین خود نگه دارین.

یخچال خود رو با سبزیجات و میوه های از پیش برش داده شده برای میان وعده های غذایی آماده کنین.

هر شب در یه زمان معقول و ثابت به رختخواب برید.

چه زمانی درخواست کمک از متخصص کنیم؟

اگر کنترل اضطراب و استرس به تنهایی کارساز نیس، ممکنه زمان اون فرا رسیده باشه که به دنبال کمک حرفه ای باشین. سالتز میگه: «والدین باید نشانه‌هایی رو بدونن که باید به دنبال اونا باشن، تا بدونن چه زمانی زمان اینه که فرزندشون رو برای ارزیابی و احتمالاً درمان نزد یه متخصص ببرن.

همچنین زمانی که فکر می کنن فرزندشون به کمک، توجه، ابزار و حمایت بیشتری نیاز دارن، باید با مربیان ارتباط برقرار کنن. به علاوه، سالتز میگه، والدین باید بدونن چه زمانی ممکنه به کمک اضافی نیاز داشته باشن.

او میگه: اگر خودتان دچار اختلال اضطراب هستین، کمک به فرزندتون در مورد اضطراب سخته. 

در اینجا علائم رایج استرس وجود داره:

  • احساس تحریک و عصبانیت
  • کمبود انگیزه
  • احساس غرق شدن
  • عصبی بودن یا اضطراب
  • مشکل خواب
  • غمگینی یا افسردگی
  • مشکل در تمرکز
  • بدتر شدن مشکلات مزمن سلامت یا شرایط سلامت روان
  • تغییرات در اشتها
  • سردرد، بدن درد و مشکلات معده یا گوارشی

همه ما با استرس دست و پنجه نرم می کنیم. اما دونستن چگونگی شناسایی و مدیریت و کنترل استرس می تونه به کاهش اثرات منفی و حفظ سلامت شما و فرزندتون در طول سال تحصیلی کمک کنه.

با صرف زمان برای مراقبت از خود، درست غذا خوردن، ورزش، تمرین تنفس عمیق، تماس با دوستان و خانواده و درخواست کمک، می تونین بر استرس های روزانه کنترل کنین.

اگر این مداخلات مؤثر نبودن و احساس می‌کنین استرس شما یا سطح استرس فرزندتون خیلی بالا میره، وقت اینه که با پزشک تماس بگیرید. اونا می تونن به تعیین اینکه آیا ارجاع به یه متخصص مراقبت های روانی نیازه یا نه کمک کنن.

مجتمع آموزشی پیشرو

تماس با ما

تلفن :

۷۷۷۰۲۴۳۱

۷۷۸۷۸۸۰۰

آدرس : تهران -تهرانپارس -بزرگراه رسالت – بین اتوبان باقری و خیابان رشید – پ ۲۰۲- مجتمع آموزشی پیشرو

منبع: https://pishroschool.ir/