رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

مدارس تمام هوشمند

 مدرسه هوشمند 


چشم انداز یه سیستم مدرسه هوشمند یه مدل آموزشی هس که مولفه های اساسی آموزش رو یکپارچه می کنه: محتوا و نحوه دریافت و ارائه یادگیری. 

در نهایت، مدارس هوشمند باید نیروی کار تحصیل کرده با مهارت های مناسب برای پیشرفت در عصر اطلاعات ایجاد کنن.

در نتیجه، مدارس هوشمند باید کل کودک رو توسعه بدن و فرصت هایی رو برای اونا فراهم کنن تا مهارت های فکری، اجتماعی، عاطفی و فیزیکی خود رو توسعه بدن.

با اجرای یه سیستم مدرسه هوشمند، مربیان می تونن یادگیری رو افزایش بدن و در عین حال مشارکت دانش آموزا رو افزایش بدن، فرهنگ همکاری رو ترویج کنن و محیطی حمایتی ایجاد کنن.

پارادایم جدید آموزش مستلزم مشارکت والدین، دانش آموزا و گروه های اجتماعی هس. مدارس باید پاسخگوی خانواده ها باشن، اما این نیاز به چیزی بیش از ارائه یه برنامه درسی کلاسی داره.

ایجاد روابط مشارکتی با گروه های اجتماعی برای ارتقای فضای یادگیری و مدرسه حیاتیه. چهارمین انقلاب صنعتی فن آوری های جدید رو وارد آموزش می کنه. 

این انقلاب نقش های جدیدی رو برای مدارس ایجاد می کنه که نیاز به باز تعریف داره. محیط های آموزشی توسط محیط های مبتنی بر وب شکل خواهند گرفت. 

در سیستم مدارس هوشمند، یادگیری فراگیر خواهد بود. مدارس باید خود رو با تغییرات سیستمی و رویکردهای آموزشی جدید وفق بدن تا همگام شن.

با شتاب گرفتن انقلاب صنعتی چهارم، نیاز به نقش رهبری جدید مدرسه بسیار مهمه. انطباق با محیط جدید و اجرای روش‌های یادگیری جدید نیازمند رهبری کارآمدتر مدرسه اس.

مزایای سیستم مدرسه هوشمند 

مدارس هوشمند از تکنولوژی و تجهیزات پیشرفته برای ارائه تجربیات یادگیری ترکیبی بهتر برای دانش آموزا استفاده می کنن. این فناوری‌ها به طور گسترده‌تری در آموزش استفاده میشن، زیرا دانش‌آموزا شروع به ترجیح تجربیات یادگیری تعاملی بر روش‌های سخنرانی سنتی کردن.

در نتیجه، مدارس هوشمند فراتر از کلاس های درس با رایانه هستن. اونا می تونن با افزایش همکاری بین دانش آموزا و معلما و افزایش اثربخشی آموزش به موفقیت دانش آموزا کمک کنن.

با استفاده از هوش مصنوعی و فن‌آوری‌های کلاسی فراگیر، مدارس هوشمند می‌تونن دانش‌آموزا کند تر رو به طور مؤثرتری هدف قرار بدن و به اونا در کلاس پویاتر باشن.

یه کلاس درس هوشمند به دانش آموزایی که مشکل دارن کمک می کنه تا با سرعت خودشون یاد بگیرن و از جلوه های بصری برای به یاد ماندنی تر کردن مفاهیم استفاده می کنن.

با اطلاعات بسیار زیادی که به صورت آنلاین در دسترس هس، یه مدرسه هوشمند به دانش آموزا اجازه میده یادداشت برداری کنن و در زمان واقعی یاد بگیرن. 

با استفاده از این فناوری، دانش آموزا دیگر مجبور نیستن کتاب های درسی سنگین حمل کنن. علاوه بر این، معلما می تونن ارائه ها و اسناد رو آسون تر انجام بدن. 

معلما دسترسی بهتری به اطلاعات خواهند داشت و می تونن از اون برای تقویت یادگیری دانش آموزا استفاده کنن.

این به معنای زمان بیشتری برای یادگیری هس. و این فرصت عالی برای والدین و مربیان هس تا به دانش آموزانی که کندتر هستن کمک کنن تا موفق بشن.

 سیستم مدارس هوشمند

پیاده سازی سیستم مدارس هوشمند نیازمند تحول آموزش هس. فناوری جزء حیاتی یادگیری هس، اما معلما باید در استفاده و اجرای صحیح اون آموزش ببینن. علاوه بر تجهیز مدارس به جدیدترین فناوری، مربیان باید از LMS پیشرفته استفاده کنن، برنامه های درسی رو توسعه بدن و دانش خود رو در مورد محتوای الکترونیکی مختلف بهتر کنن.

کارگاه‌های فشرده می‌تونه به معلما کمک کنه تا مهارت‌های خود رو در استفاده از فن‌آوری‌های جدید برای تقویت یادگیری و تدریس بهبود بدن. برای اجرای یه سیستم مدارس هوشمند، مناطق باید پاسخگوی نیازهای خانواده ها باشن و اونا رو در یه فرآیند مشارکتی مشارکت بدن.

این بدان معنا نیس که مدیرا باید تمام روش های سنتی تعامل با جوامع و جوامع مدرسه رو کنار بذارن. در عوض، اونا باید ظرفیت همکاری با گروه های مختلف رو توسعه بدن.

چالش های پیاده سازی سیستم مدارس هوشمند

یکی از بزرگترین موانع اجرای مدارس هوشمند کمبود منابع کامپیوتری برای برخی مدارس هس. پیدایش رایانه برای دانش‌آموزا و معلما یه راحتی بزرگ هس، اما برای بسیاری از خانواده‌ها می‌تونه گرون باشه.

یه کامپیوتر می‌تونه هزینه بالایی داشته باشه، اما دانش‌آموزا با فناوری قدیمی ممکنه خود رو گیج کنن. چالش دیگر سرعت پیشرفت فناوری جدیده. 

مدارس باید زیرساخت های جدید بسازن، زیرساخت های قدیمی رو ارتقا بدن و تاسیسات اصلی رو ارتقا بدن.

علاوه بر این، مدارس در مناطق روستایی ممکنه به بودجه اضافی نیاز داشته باشن. چالش دیگر در سیستم مدارس هوشمند نیازمند منابع مالی و انسانی بیشتر با مهارت های فنی داره. 

این به معنای مدیریت نیازهای فردی مدرسه و استعدادهای کارآفرینی معلما و مدیراس.

سیستم های مدارس هوشمند برای کمک به مدارس برای بهبود عملکرد خود توسعه یافتن. 

نرم افزار اختصاصی مدیریت مدرسه می تونه به ساده سازی عملیات کلاس درس و از بین بردن دردسرهای مرتبط با دریافت حقوق، تولید گزارش و ثبت با کاغذ کمک کنه.

علاوه بر این، نرم افزار مدیریت مدرسه هوشمند می تونه ارتباط منظم با والدین رو تسهیل کنه. جمع آوری دستی داده ها دشوار و زمان بر هس و نیاز به نظارت دقیق بر رویه های مختلف اداری داره. 

مدارس هوشمند باید با نیازهای در حال تغییر دانش آموزا و کارکنا سازگار شه.

تفاوت مدارس هوشمند با مدارس سنتی

مدارس هوشمند از بسیاری جهات با مدارس سنتی تفاوت دارن و برخی از برجسته ترین تفاوت های اونا شامل:

استفاده از فناوری: مدارس هوشمند به شدت به استفاده از فناوری در فرآیند آموزش و یادگیری متکی هستن، در حالی که مدارس سنتی عمدتاً به روش‌ها و تکنیک‌های سنتی مانند کتاب‌های درسی، تخته سیاه، کاغذ و خودکار متکی هستن.

تعامل و مشارکت: مدارس هوشمند تعامل و مشارکت مؤثر دانش‌آموزا رو در فرآیند یاددهی و یادگیری تشویق می‌کنن، در حالی که مدارس سنتی تمایل دارن از روش‌های آموزشی پیشگیرانه استفاده کنن که تعامل و مشارکت فعال دانش‌آموزا رو تشویق نمی‌کنه.

محیط یادگیری: مدارس هوشمند با محیط یادگیری پیشرفته و متنوعی که بر فناوری های مدرن و نوآورانه تکیه داره مشخص میشه، در حالی که مدارس سنتی بر محیط یادگیری سنتی تری مبتنی بر روش های تدریس سنتی متکی هستن.

پشتیبانی و راهنمایی: مدارس هوشمند ابزارها و فناوری‌های بسیاری رو ارائه می‌کنن که به دانش‌آموزا کمک می‌کنه تا عملکرد تحصیلی خود رو بهتر کنن و حمایت و راهنمایی لازم رو برای اونا فراهم می‌کنه، در حالی که مدارس سنتی ممکنه فاقد این نوع حمایت و راهنمایی باشن.

زمان و مکان: مدارس هوشمند به دانش‌آموزا اجازه میدن در هر زمان و مکان با استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه یاد بگیرن، در حالی که مدارس سنتی فقط اجازه یادگیری در کلاس‌های درس و در زمان‌های معین رو میدن.

ارزشیابی و دستورالعمل: مدارس هوشمند و مدارس سنتی در نحوه دریافت ارزشیابی و دستورالعمل های دانش آموزا متفاوتن.

مدارس هوشمند ارزیابی مستمر و بازخورد فوری رو به دانش آموزا ارائه میده و همچنین به اونا کمک می کنن تا اشتباهات رو شناسایی کنن و دستورالعمل های لازم برای غلبه بر اونا رو ارائه میده. 

در مدارس سنتی ارزشیابی دوره ای و دستورالعمل های کلی رو ارائه میدن که همیشه نیازهای هر دانش آموز رو به صورت جداگانه برآورده نمی کنه.

همکاری و ارتباط: مدارس هوشمند همکاری و ارتباط بین دانش‌آموزا، معلما و جامعه آموزشی گسترده‌تر رو تشویق می‌کنن، جایی که اطلاعات، ایده‌ها و منابع به راحتی رد و بدل میشن، در حالی که مدارس سنتی ممکنه فاقد این نوع همکاری و ارتباطات باشن.

مجتمع آموزشی پیشرو

برای اولین بار در ایران با ارائه طرح کیف در مدرسه توانستیم گام به گام با آموزش نوین دنیا پیش رفته و کیفیت آموزش را ارتقا بخشیم و توانایی کودکانمون و در تمامی مهارت های زندگی مانند ایجاد تفکر واگرا و همگرا ، قدرت حل مسئله ، مسئولیت پذیری ،عزت نفس و توجه و تمرکز ایجاد کرده و در آموزش کامپیوتر و زبان انگلیسی که از مهارت های بسیار لازم فردای کودکانمون اس همواره پیشگام بودیم.

تماس با ما

تلفن:

۷۷۷۰۲۴۳۱

۷۷۸۷۸۸۰۰

آدرس: تهران -تهرانپارس -بزرگراه رسالت – بین اتوبان باقری و خیابان رشید – پ ۲۰۲- مجتمع آموزشی پیشرو

منبع: https://pishroschool.ir/

 

مزایای دیوار سبز

 دیوار سبز یا Green Walls چیه؟


با افزایش شهرنشینی، میزان فضای سبز در شهرها کمتر میشه. طراحان شهری و معماران در حال پیدا کردن راه‌هایی برای سبزتر کردن ساختمونا هستن تا به مردم در شهرها کمک کنن تا طبیعت رو تجربه کنن.

یکی از راه های سبزتر کردن ساختمونا، ایجاد نمای سبز یا دیوار سبز به اوناس.

خیال کنین که در یه فضای سبز قدم می زنین. شما در حال تنفس در هوای تازه از تمام گیاهان اطراف خود هستین.

شما در طبیعت بیرون نیستین بلکه شما در یه مرکز خرید هستین! تا سال 2050، 66 درصد از جمعیت جهان در شهرها زندگی می کنن.

مفهوم نماهای سبز چیه؟

امروزه، نماهای سبز رو بر روی انواع ساختمونای یه شهر، از خونه‌ها گرفته تا ساختمونای اداری مرتفع می‌بینی.

در برخی از ساختمونا، گیاهان بالارونده روی کل دیوار کشیده میشن. 

گیاهان در پایه دیوار ریشه می گیرن تا نمای سبز رو ایجاد کنن.

دیوارهای سبز چیه؟

دیوارهای سبز که به اونا باغ عمودی یا دیوارهای زنده هم میگن، نوع جدیدتری از دیوارهای گیاهی هستن.

گیاهانی که در نماهای سبز رشد می کنن در پایه دیوار ریشه دارن. اما روی دیوارهای سبز، گیاهان مستقیماً در دیوار کاشته میشن.

مدل های دیوار سبز 

  • سیستم های پانلی
  • سیستم های نمدی
  • سیستم های ترلیس
سیستم های پانلی

سیستم های پانل از پانل های دیواری با گیاهان از پیش کاشته شده استفاده می کنن.

پانل ها به طور مستقیم بر روی دیوار یه ساختمون با استفاده از یه ساختار پشتیبانی نصب میشن.

سیستم های نمدی

سیستم های نمدی از یه محیط رشد با جیب های نمدی استفاده می کنه که گیاهان رو در اون قرار میده. لوله های پلاستیکی از دیوار عبور می کنه و نمد رو مرطوب نگه می داره تا گیاهان بتونن رشد کنن.

سیستم ترلیس

در سیستم داربست، گیاهانی که در ظروف رشد می‌کنن، در این روش از میله های چوبی یا فلزی که برای حمایت از گیاهان بالا رونده طراحی شده استفاده میشه.

این سیستم شبیه به نمای سبز هس، با این تفاوت که گیاهان در گلدان ریشه دارن نه در زمین.

 مزیت های دیوار سبز 

دیوارهای سبز فواید زیادی دارن. اول از همه، اونا به تمیز کردن هوایی که تنفس می کنیم کمک می کنن.

مانند همه گیاهان، گیاهان در دیوارهای سبز فتوسنتز می کنن.

یعنی از نور خورشید، آب و دی اکسید کربن برای تولید اکسیژن و قند برای انرژی استفاده می کنن.

این فرآیند دی اکسید کربن مضر رو از هوا حذف می کنه و اکسیژنی رو که برای تنفس نیاز داریم آزاد می کنه.

گیاهان همچنین دارای توانایی طبیعی برای پاکسازی هوا با جذب آلاینده ها و مواد شیمیایی سمی هستن.

میکرو ارگانیسم ها (موجودات زنده بسیار کوچک) که روی و داخل گیاهان زندگی می کنن هم می تونن به پاکسازی هوا کمک کنن.

دیوارهای سبز می تونن مزایای روانی هم داشته باشن.

به گفته انجمن روانشناسی آمریکا، مطالعات نشان میده افرادی که به طور مرتب طبیعت رو می بینن یا از پنجره مدرسه یا دفتر خود به درختان نگاه می کنن، احساس شادی بیشتری دارن.

مردم ظاهر ساختمون هایی رو که شامل عناصر طبیعی هستن، به جای آجر یا بتن خالی رو ترجیح میدن.

دیوارهای سبز هم می تونن در هزینه صرفه جویی کنن. به عنوان مثال، هزینه های تهویه مطبوع ساختمون اگر دارای دیوار سبز باشه کمتر خواهد بود.

تهویه مطبوع به انرژی زیادی نیاز داره. پس دیوار سبز به معنای کاهش قبوض آب و برق هس!

اثر جزیره گرمایی شهری چیه؟

همانطور که شهرها متراکم تر میشن، گرمتر هم میشن. این به دلیل فرآیندی به نام اثر جزیره گرمایی شهری هس.

ساختمون های جدید در یه منطقه کوچک شلوغ میشن. بتن در این ساختمون ها می تونه مقدار زیادی گرما رو ذخیره کنه. این گرما به مرور زمان در هوا آزاد میشه.

دانشمندان پیش‌بینی می‌کنن که بین سال‌های 2051 تا 2080، در بسیاری از شهرهای کانادا میانگین سالانه حداقل چهار برابر بیشتر از روزهای 30 درجه سانتی‌گراد مشاهده میشه.

این به دلیل گرمایش جهانی و اثر جزیره گرمایی شهری هس. دیوارهای سبز می تونن به حل این مشکل کمک کنن.

اونا با جلوگیری از گرم شدن بیش از حد بتن، سایه ای از نور خورشید و مناطق خنک اطراف ساخنمون ایجاد می کنن.

دیوارهای سبز همچنین می تونن از طریق تبخیر و تعرق به کاهش دمای هوای اطراف کمک کنن.

تبخیر و تعرق ترکیبی از دو فرآیند مختلف هس: تبخیر و تعرق. تبخیر تبدیل آب مایع به بخار آب هس.

تبخیر آب از سطح برگ گیاهان انرژی رو از محیط اطراف می گیره.

از اونجایی که گرما نوعی انرژی هس، انرژی گرمایی در اطراف دیوار سبز کم میشه. در نتیجه دما پایین میاد. تعرق در اصل نحوه تنفس گیاهان هس.

آب مایع از طریق گیاه عبور می کنه. با خروج از روزنه در برگ های گیاهان به بخار آب تبدیل میشه.

تعرق از همان اصول تبخیر استفاده می کنه. تبدیل آب مایع به بخار آب باعث حذف گرما از محیط اطراف میشه. این باعث کاهش دمای کلی میشه.

معایب دیوارهای سبز چین؟

دیوارهای سبز نیاز به نگهداری منظم دارن. به طور متوسط در هر متر مربع 50 بوته دارن.

این یعنی نیاز زیاد به باغبانی هس! حفظ دیوارهای سبز حاوی خاک با چالش های دیگری همراه هس.

بزرگترین چالش حفظ خاک در دیوار هس. با رشد گیاهان، خاک از بین میره. گیاهان نیز باید تعویض شن زیرا بزرگتر میشن و دیگر روی دیوار قرار نمی گیرن.

با دیوارهای سبز داخلی، زهکشی نیز می تونه یه مشکل باشه. اگر سیستم های مناسب در محل قرار نگیرن، ممکنه گیاهان آب زیادی دریافت کنن.

آبیاری بیش از حد می تونه منجر به کپک زدن یا پوسیدگی ریشه گیاهان بشه. ریشه های پوسیده می تونن گیاه رو از بین ببرن.

اگر سیستم آبیاری به درستی نصب نشه، می تونه باعث آسیب آب به خود دیوار نیز بشه. نصب دیوارهای سبز نیز هزینه بر هس.

این دیوار سبز را به یه کالای لوکس تبدیل می کنه. با این حال، بسیاری از کارشناسان معتقدن که مزایای کلی اونا بیشتر از هزینه اولیه نصب هس.

نتیجه گیری

با شهرنشینی جهان، ما باید راه های جدیدی برای آوردن مزایای طبیعت به شهرها پیدا کنیم. یکی از راه های انجام این کار، رشد بیشتر دیوارهای سبزه. اونا به مردم در شهرها کمک می کنن تا دوباره با طبیعت ارتباط برقرار کنند و در سایه آرامش پیدا کنن.

گروه معماری و دکوراسیون داخلی ایوان سبز از پیشتازان معماری بر مبنای علم روانشناسی هستن؛ که حاصلِ فعالیت گروهی و گرد هم آمدنِ مهندسین مجرب و متعهد و نیروی کار ماهر و دلسوز می باشن.

تماس با ما

شما می تونین جهت دریافت خدمات و یا راهنمایی بیشتر با شماره تلفن های زیر تماس بگیرین.

 تلفن:

۰۲۱ – ۲۲۷۹۵۳۴۰

۰۹۱۲ – ۲۸۳۵۵۶۲

آدرس: خیابان میرداماد – خیابان نساء – خیابان مسعود سیفیه – پلاک 38 واحد 2

 منبع: https://interior-designer.ir/

 

شرکت آرامش گستران مینا

تیم حرفه ای آمینا گروپ


 

آمینا گروپ، مجموعه ای تخصصی با کادر حرفه ای، با تجربه و جوان از سال ۱۳۹۷ فعالیتش و در زمینه تبلیغات در فضای مجازی، طراحی، سئو (بهینه سازی)، پشتیبانی وبسایت همراه با مدیریت پیچ اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی همگام با ارائه خدمات متعهدانه و با کیفیت آغاز کرد.  

در مدتی کوتاه به یکی از گزینه‌های محبوب طراحی وب در میان مشتریان خود تبدیل شد. در اسفند ماه سال ۱۴۰۰، آمینا‌گروپ گامی موثر در راستای رسیدن به اهداف خود برداشت و شرکت رو با عنوان آرامش گستران مینا ثبت کرد. 

هم اکنون با تکیه بر دانش فنی و تجربه طولانی تونستیم پیشتاز در ارائه خدماتی با پشتیبانی حرفه ای شیم. ما خانواده جوان، همدل و متعهد هستیم که با پشتکار بسیار در تلاشیم به نتیجه ای هدفمند دست پیدا کنیم. 

همچنین با پایبندی به اخلاقیات، آرامش و برای مشتریان در طول مسیر رسیدن به اهدافشون، خلق کنیم.

خدمات آمینا گروپ

مجموعه خدماتی که آمینا‌گروپ انجام میده:

  • تهیه محتوا (Content Development)
  • طراحی سایت (Web Design)
  • طراحی گرافیک (Graphic Design)
  • بهینه سازی سایت (SEO)
  • تبلیغات در فضای مجازی (Online Advertising)
  • مدیریت شبکه‌های اجتماعی (Social Media Management)
  • خدمات بین المللی (International Services)
  • مشاوره تخصصی (Consultation)
  • تبلیغات در اپلیکیشن ها

خانواده آمیناگروپ همواره در تلاش هس تا با استفاده از روش های روز دنیا سطح کیفی خدمات خود رو ارتقا و به روز نگه داره.

همچنین دائما در حال مطالعه برای ایجاد نواوری و گسترش الگوریتم های منحصر به فرد خود در زمینه سئو و اینستاگرام هس.

درحال حاضر آمینا گروپ ۰ تا ۱۰۰ کلیه فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ رو بر اساس دانش فنی خود برعهده داره. موفقیت در شبکه‌های اجتماعی با مدیران ما در آمینا امکان پذیره.

با سپردن مدیریت صفحات اینستاگرام، لینکدین و توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی به آمینا، با انتشار محتواهای بصری و متنی جذاب مخاطبان رو به سوی خود جذب کنین.

اطلاعات تماس

آدرس: خیابان میرداماد، خیابان نساء، خیابان سیفیه، نرسیده به اطلسی، پلاک۳۸ واحد۶

 تلفن:

 ۰۹۳۳۲۷۲۱۷۱۱

 ۰۲۱-۲۲۹۲۴۵۴۹

 ۰۲۱-۲۲۹۲۴۵۵۰

 منبع: https://amina-group.com/

 

انتخاب مدرسه ی مناسب برای بچه ها

بهترین مدارس در تهران


برای مدرسه خوب چه نکاتی را بررسی کنیم؟

 روزهای باز و بازدید از مدارس

اکثر مدارس حداقل یه روز در سال که در اون می تونین با مدیر مدرسه، معلما و دانش آموزا و همچنین سایر والدین دیدار و گفت گو کنین رو برگزار می کنن.

بسیاری از مدارس همچنین فرصت هایی رو برای والدین فراهم می کنن تا در ساعات عادی مدرسه از اونا بازدید کنن.

بسیاری از اطلاعاتی که برای تصمیم گیری نیاز دارین رو می تونین به صورت آنلاین یا در بروشورها پیدا کنین، اما مواردی مانند امکانات زمین بازی وجود داره که ممکنه دوست داشته باشین شخصاً اونا رو ببینین.

 مدیریت مدرسه و امکانات

چشم اندازی که مدرسه برای آینده داره و اینکه آیا به نظر می رسه خوب مدیریت شده رو در نظر بگیرین. آیا قوانین به وضوح بیان شده، مثبت و به خوبی اجرا میشن؟ 

آیا دانش آموزا تشویق میشن که در رهبری مدرسه مشارکت کنن؟ آیا والدین تشویق میشن تا در تدوین سیاست های مدرسه مشارکت کنن؟ نقش مدرسه در جامعه محلی چیه؟ 

مدرسه از چه امکانات و منابع منحصر به فردی برخوردار هس؟ آیا برنامه های قبل یا بعد از مدرسه موجوده؟ فناوری در کلاس به چه روش هایی استفاده میشه؟ 

آیا مدرسه روی امکانات جدیدی سرمایه گذاری می کنه که در طول تحصیل فرزند شما مورد استفاده قرار بگیره؟ خط مشی کامپیوتر مدرسه چیه؟

 برنامه درسی و فعالیت های گروهی

اولین قدم شما اینه که نکات دقیق برنامه درسی مدرسه و مهارت هایی رو که فارغ التحصیلان به اون شهرت دارن، در نظر بگیرین و اینکه آیا اینا با نقاط قوت و علایق منحصر به فرد فرزند شما همخوانی داره یا نه.

همچنین ممکنه بخواین در نظر بگیرین که آیا فعالیت های گروهی به راحتی در روال خانواده شما قرار می گیره یا نه. آیا می خواین فرزندتون به اردوها یا سفرها و برنامه های خارج از مدرسه دسترسی داشته باشه؟ 

آیا مدرسه شما رو تشویق می کنه که در برنامه های مدرسه شرکت کنین؟ چه زبان هایی ارائه میشه؟

 ارزش ها و آموزش

آیا دیدگاه ها و اعمال دینی و فلسفی مدرسه با شما یکی هس؟ اخلاق و رفتار اجتماعی چگونه آموزش داده میشه؟ معلما چگونه با قلدری برخورد می کنن؟ سیاست انضباطی مدرسه چیه؟

آیا مشاور یا پرستار در محل حضور داره؟ آیا صمیمیت و احترام واقعی بین دانش آموزا و معلما وجود داره؟ آیا روش های آموزشی مدرسه با استعدادها، نقاط قوت و علایق فرزند شما همسو هس؟

انتظارات مدرسه چیه؟ چگونه مدرسه تک تک دانش آموزا رو نظارت و گزارش میده؟ اگر در مورد پیشرفت فرزندتون نگرانی دارین، معلما چقدر در دسترس هستن؟ آیا انجمن اولیا و مربیان فعال وجود داره؟

عملکرد تحصیلی

مدرسه در کدام رشته ها بهترین نتایج خود رو ثبت می کنه و در مقایسه با سایر مدارس منطقه چگونه رتبه ای داره؟ آیا مدرسه تمایل داره بچه ها رو به جریان های علمی یا حرفه ای هدایت کنه؟

سیاست های مدرسه در مورد کودکان تیزهوش یا با نیازهای ویژه چیه؟ آیا مدرسه از نظر فکری رقابتی هس؟ چه درصدی از دانش آموزای مدرسه به دانشگاه میرن؟

 محیط مدرسه

مزایای اندازه مدرسه چیه؟ مدرسه چقدر چند فرهنگی هس؟ آیا برنامه های حمایت مدرسان برای کمک به دانش آموزای جدید وجود داره؟ شهرت بیرونی دانش آموزا چیه؟ آیا فرزند شما به اندازه کافی به چالش کشیده خواهد شد؟

 با فرزندتون صحبت کنید.

قبل از اینکه برای پرسیدن سوالات و کسب اطلاعات در مورد مدارس مختلف بیرون برید، ابتدا باید فرزند خود رو بررسی کنین.

هنگامی که ویژگی های شخصیتی، نقاط قوت و ضعف فرزند خود رو در نظر بگیرین، به وضوح خواهید دید که چیزهای خاصی وجود داره که یه مدرسه باید برای فرزند شما فراهم کنه تا بتونه مؤثرتر و شادتر یاد بگیره.

ارتباط دو طرفه

وقتی صحبت از تصمیم گیری میشه، معلما چگونه با والدین و دانش آموزا تعامل می کنن تا اونا رو درگیر کنن؟ پیشرفت و ارزیابی فرزندتون چگونه به شما گزارش میشه؟ آیا انجمن اولیا و مربیان وجود داره؟ چند نفر از والدین فعال هستن؟ 

آیا مدرسه برای ارائه طرح‌های درسی و تکالیف فقط به معلم متکی هس یا یه وب‌سایت یا بستر ارتباطی نیز وجود داره که دانش‌آموزا و شاید والدینشون رو قادر می‌ کنه تا به برنامه‌های درسی، گزارش‌های پیشرفت و تکالیف خونه دسترسی داشته باشن؟

یه الگو برای همه مناسب نیس.

به یاد داشته باشین که بهترین مدرسه  مدرسه ای هس که به کودک شما آموزش صحیح و محیطی میده که در اون به یه متفکر،  خلاق وفردی انتقادی تبدیل شه، دوست پیدا کنه، احساس امنیت کنه و پیشرفت کنه.

بنابراین بهترین مدرسه ممکنه برای فرزند دیگری متفاوت باشه.

دبستان پیشرو بهترین مدرسه در تهران

دبستان پیشرو به عنوان یه مدرسه و مرکز آموزشی با سوابق درخشان در این عرصه برجسته ظاهر شده و استانداردهای جدیدی رو برای برتری تحصیلی و توسعه کلی تعیین می‌کنه و همچنین با ایجاد برنامه‌های متنوعی برای تبادلات فرهنگی و اجتماعی به دانش‌آموزا فرصت میده تا در معرفی فرهنگ‌ها، زبان‌ها و سنت‌های مختلف مشارکت کنن. 

این امر باعث می‌شه که دانش‌آموزا به مسائل جهانی و اجتماعی بیشتر علاقه‌مند شن و نقشی فعال در جامعه بپذیرن.


تماس با ما


تلفن:  

   ۷۷۷۰۲۴۳۱

   ۷۷۸۷۸۸۰۰

 

آدرس: تهران -تهرانپارس -بزرگراه رسالت – بین اتوبان باقری و خیابان رشید – پ ۲۰۲- مجتمع آموزشی پیشرو


منبع: https://pishroschool.ir/


 

گیاهان مناسب برای فضاهای سبز

 محوطه سازی و فضاهای سبز 

 

طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، فضاهای سبز «تمام زمین های شهری پوشیده از پوشش گیاهی از هر نوعی هستن». 

فضای سبز شامل درختان خیابان، باغ ها، پارک ها، محوطه سازی اطراف ساختمان ها، زمین های ورزشی، تخت های گل، حوضچه ها، ورودی های سبز، بام های سبز، گیاهان فردی و غیره میشه.

فضاهای سبز مزایای مالی بلندمدت و همچنین منافع اجتماعی و زیست محیطی رو به همراه داره. فضاهای سبز می تونن بر سلامت جسمانی انسان تأثیر مثبت بذارن.

پوشش گیاهی مواد شیمیایی رو حذف می کنه و ذرات معلق، دی اکسید نیتروژن، دی اکسید گوگرد و مونوکسید کربن رو از هوا فیلتر می کنه. آلودگی صوتی که می تونه با ایجاد استرس به رفاه عمومی افراد آسیب برسونه، از طریق فضاهای سبز کم میشه.

گیاهان صدا رو کمتر می کنن، که ممکنه آرامش رو برای ساکنان ایجاد کنه. سایر فواید سلامت جسمانی رو میشه با تماشای طبیعت، بودن در اون یا نزدیک بودن به اون ایجاد کرد.

در یه مطالعه  اخیر نتایج نشون داده که افرادی که با طبیعت تعامل دارن، احساس انرژی بیشتری دارن. در مطالعه ای بر روی بیماران بیمارستانی، افرادی که به پنجره ای با دید درختان اختصاص داده شده بودن، به داروهای مسکن کمتری نیاز داشتن، سریع تر بهبود یافتن و سریع تر از اون هایی که پنجره نداشتن یا فقط دید دیوار آجری داشتن، مرخص شدن.

باغ های شفابخش در کلینیک های پزشکی بزرگ در سراسر جهان در حال افزایش هستن. علاوه بر سلامت جسمی، سلامت روان رو میشه با افزودن فضای سبز نیز بهبود بخشید.

مسائل مربوط به سلامت روان می تونه منجر به از دست دادن شغل، از دست دادن ارتباط با همسالان، دوستان و خانواده، بی ثباتی در محل سکونت و مسائل مربوط به اجرای قانون شه.

با حفظ سلامت روان از طریق فضاهای سبز میشه از این موقعیت های منفی جلوگیری کرد. فضاهای سبز با امکان اجتماعی شدن، انسجام جامعه، ایجاد رابطه و ایجاد مهلت برای افرادی که در معرض استرس هستن، بر سلامت روان تأثیر مثبت می ذاره.

این فضاها همچنین افراد رو به پیاده روی، دویدن یا دوچرخه سواری تشویق می کنه که به کاهش استرس و افسردگی کمک می کنه. قرار گرفتن در معرض فضای سبز می تونه خلاقیت، بهره وری و عملکرد رو افزایش بده. 

فضاهای سبز به مبارزه با گرمای شهری کمک می کنن، موضوعی که از طریق شهرنشینی رو به رشد و حذف پوشش طبیعی زمین در حال افزایش هس.

مسائل گرما جوامع رو آزار میده و منجر به مشکلات دیگری مانند افزایش آلاینده های هوا، خطر بیماری یا مرگ و میر در جمعیت های مستعد و افزایش مراجعات به بیمارستان در زمان گرمای شدید میشه.

فضاهای سبز می تونن سایه ایجاد کنن، تابش خورشید رو منحرف کنن و به جو رطوبت اضافه کنن. رنگین پوستان بیشتر در معرض گرما هستن. 

آسیب پذیری گرما به میزان احتمال آسیب پذیری فرد در دوره های هوای گرم هس. در ایالات متحده، میزان مرگ و میر در طول موج گرما در جوامع اقلیت بیشتر هس.

بین سال‌های 2005 تا 2015، بیماری‌های مربوط به گرما برای آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار 67 درصد، برای اسپانیایی‌ها 63 درصد و برای سفیدپوستان 27 درصد افزایش یافته. این موضوع مختص آمریکا نیس.

در استرالیا، 37 درصد از افرادی که در طول موج گرما به دلیل بیماری های ناشی از گرما در بیمارستان بستری شدن، در استرالیا متولد نشدن، حتی اگر تنها 25 درصد از جمعیت شهر در خارج از کشور متولد شدن. 

در بریتانیا، جوامع اقلیت چهار برابر بیشتر در مناطق آسیب پذیر از گرما زندگی می کنن. علاوه بر مزایای اجتماعی، فضای سبز برای محیط زیست نیز مفیده. 

اونا به حیوانات اجازه میدن تا با خیال راحت در محیط های شهری حرکت کنن و همچنین سرپناهی فراهم می کنن. این به تنوع زیستی کمک می کنه و به گونه ها اجازه میده در مناطقی که در غیر این صورت نمی تونستن رشد کنن. 

گیاهان غذایی رو پرورش میدن که حیوانات و انسان ها به طور یکسان می تونن بخورن. فضای سبز همچنین به جذب کربن با جذب یه درخت در هر سال 25 کیلوگرم CO2 کمک می کنه. 

در مواقع بارندگی شدید، فضاهای سبز نیز می تونن آب روا برای تغذیه گیاهان جذب کنن و به کاهش رواناب آب طوفان کمک کنن. در خارج از محیط‌های شهری، این امر با جنگل‌های حرا دیده میشه که جریان آب رو کند می‌کنن و از خطوط ساحلی در هنگام طوفان محافظت می‌کنن.

ایجاد فضاهای سبز

فضاهای سبز رو میشه در انواع مختلف فضا ایجاد کرد، از جمله زمین های خالی که کم استفاده هستن یا کاملاً بلااستفاده هستن. 

دولت، سازمان‌های غیرانتفاعی یا نهادهای خصوصی می‌تونن این قطعات زمین رو خریداری کرده و تا زمانی که قوانین منطقه‌بندی اجازه بده، اونارو به فضای سبز تبدیل کنن.

جلب حمایت جامعه برای پروژه های جدید فضای سبز می تونه مقامات محلی رو تشویق کنه تا از این پروژه ها حمایت کنن. این رو میشه از طریق پخش کمپین ها و طومارها، برنامه های آموزشی و رویدادهای عمومی، ایجاد مشارکت با سازمان ها و دریافت پوشش رسانه ای انجام داد.

فضاهای سبز رو میشه به خونه خود اضافه کرد تا کیفیت هوای داخل خانه رو بهبود ببخشه و سلامت روان رو تقویت کنه. به سادگی گیاهانی رو انتخاب کنین که با سطح تجربه باغبانی شما مطابقت دارن و اونارو در هر کجا که مناسب می دونین نگه دارین.

اگر فضای بیرونی دارین، می تونین با افزودن گیاهان بومی محل زندگی خود، جلو یا حیاط پشتی خود رو به فضای سبز تبدیل کنین. در مناطقی که با کمبود آب مواجه هستن، از تکنیک‌های  xeriscaping استفاده کنین. این نوع باغبانی نیازی به آبیاری نداره.

با فرمت ها و انواع گیاهان مختلف بازی کنین تا بهترین ترتیب رو برای فضای خود داشته باشین. انجام تنظیمات در مکانی که زندگی می کنین، گزینه ای عالی برای کسانی که در خونه کار می کنن یا دسترسی نزدیک به پارک های روباز ندارن.

اگر در دفتر کار می کنین، می تونین فضای سبز رو نیز در اون جا ایجاد کنین. گیاهان می تونن روی میز شما بنشینن یا فضاهای کاری رو زیبا کنن تا کارکنان همکار بتونن از اوتا لذت ببرن.

همچنین ممکنه محل کار خود رو تشویق کنین تا در یه بام سبز یا باغ روی پشت بام سرمایه گذاری کنین. بام های سبز می تونن باعث کاهش استفاده در سیستم های گرمایش و سرمایش، تهویه و تهویه مطبوع شن و به طور موثر طول عمر اونا رو افزایش بده.

باغ های اجتماعی رو میشه در زمین های کم استفاده ایجاد کرد. این می تونه مناطقی رو که قبلاً توسط زباله اشغال شده بود یا فقط بایر بودن، زیبا کنه.

شهروندان محلی می تونن به پرورش گیاهان، میوه ها و سبزیجات برای آوردن به خانه کمک کنن و مردم رو تشویق به خوردن غذاهای تازه و سالم کنن.

باغ ها همچنین می تونن با گرد هم آوردن افراد با علایق مشابه، حس اجتماعی رو تقویت کنن. کسانی که اطلاعات کمی در مورد باغبانی دارن، از جوانان تا بزرگسالان، می تونن از طریق کار عملی در مورد اون بیشتر یاد بگیرن.

در دوران افزایش شهرنشینی، توجه به فضاهای سبز اهمیت بیشتری پیدا می کنه. فضاهای سبز مزایای بی شماری مانند بهبود کیفیت هوا، کاهش اثر جزیره گرمایی، بهبود سلامت روانی و جسمی و افزایش تنوع زیستی رو به همراه داره.

با این حال، این مزایا همیشه به طور مساوی توزیع نمی شن، به ویژه در مناطقی که فضای سبز کمیاب هس. با اولویت بندی ایجاد فضای سبز در این مناطق، می تونیم اطمینان حاصل کنیم که افراد بیشتری به این مزایا دسترسی دارن.

در مجموع، با اولویت‌بندی ایجاد فضاهای سبز در مناطقی که در حال حاضر فاقد اون هستن، میشه در جهت توزیع عادلانه‌تر مزایای اونا و ایجاد شهرهای زیست‌پذیر و پایدار برای همه تلاش کرد.

طراحی ایوان سبز

عمدتا بایستی گفته شه که هدف از ایوان سبز، نزدیکی بیشتر به طبیعت و محیط هس. اگر ایوان به نحو مناسب و مطلوب طراحی و همچنین گیاهان مناسبی برای اون انتخاب شن میشه در طول سال یه فستیوال دراز مدت از رنگ های مختلف پدید آورد.

شما هم می تونین با طراحی درست ایوان خود، انتخاب درست گل و گیاه، افزودن مبلمان درست، رنگ آمیزی مناسب، افزودن وسایل جانبی مقتضی و… آن را متحول کنین و از اون در طراوت و خنکای دل‌انگیز روزهای بهاری، گرمای دلچسب تابستان، خیال‌انگیزی پاییز و شکوه زمستان ‌‌نهایت استفاده رو کنین.

تماس با ما

شما می تونین جهت دریافت خدمات و یا راهنمایی بیشتر با شماره تلفن های زیر تماس بگیرین.

 تلفن:

۰۲۱ – ۲۲۷۹۵۳۴۰

۰۹۱۲ – ۲۸۳۵۵۶۲

آدرس: خیابان میرداماد – خیابان نساء – خیابان مسعود سیفیه – پلاک 38 واحد 2

منبع: https://interior-designer.ir/