رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

مدیریت رسانه های اجتماعی

مدیریت رسانه های اجتماعی چیه؟

مدیریت رسانه های اجتماعی فرآیندیه از:
  • تولید و انتشار محتوا
  • نظارت بر تعامل
  • رشد جامعه ای از مشتریان و تأثیرگذاران
  • گزارش و تجزیه و تحلیل نتایج تلاش های خود
بسته به اهداف شرکت، این فرآیند می‌تونه شامل تنها یک یا بیش از ده کانال از فیس‌بوک تا یوتیوب باشه. مهم نیس که یه کسب و کار از چند کانال اجتماعی استفاده می کنه، مدیریت رسانه های اجتماعی بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی بازاریابی یه شرکته و می تونه بازده سرمایه گذاری قابل اندازه گیری (ROI) رو ایجاد کنه.
معنای مدیر شبکه های اجتماعی چیه؟
مدیر رسانه‌های اجتماعی بازاریابه که محتوا رو ایجاد و زمان‌بندی می‌کنه، با دنبال‌کنندگان درگیر می‌شه، روند رسانه‌های اجتماعی رو رصد می‌کنه و عملکرد حساب رو گزارش میده. برای برتری در این نقش، به مهارت های مدیر رسانه های اجتماعی مانند موارد زیر نیاز دارین.
ارتباط
به عنوان یه مدیر رسانه های اجتماعی، شما مسئول به اشتراک گذاری پیام از طرف یه شرکت یا شخصیت عمومی و پاسخگویی به تعامل عمومی و خصوصی هستین. به این معنیه که شما باید بدونین که چگونه به صورت تصویری و نوشتاری به وضوح ارتباط برقرار کنین.
نمی دونین از کجا شروع کنین؟ ایجاد یه راهنمای سبک برند اغلب یه مکان عالی برای شروعه. یه راهنمای سبک، استانداردهای بصری و نوشتاری یه برند رو مشخص می کنه. هر بار که پستی رو منتشر می‌کنین یا به یه نظر پاسخ می‌دین، می‌تونین به راهنمای سبک خود مراجعه کنین تا اطمینان حاصل کنین که محتوا لحن صدا، پیام‌رسانی و ظاهر مناسبی داره.
خلاقیت
مهم نیس که چه نوع حساب‌های رسانه‌های اجتماعی رو اجرا می‌کنین، دائماً باید به راه‌های جدید و جذاب برای اشتراک‌گذاری اطلاعات فکر کنین. احساس خلاقیت و تمایل به امتحان تاکتیک های جدید برای مدیران رسانه های اجتماعی ضروریه.
آیا نیاز به بهبود رویکرد خلاقانه خود دارین یا تاکتیک های جدیدی برای امتحان پیدا کنین؟ برخی از برندها و سازندگانی رو که تحسین می کنین یا در جایگاه شما برجسته هستن، شناسایی کنین. پروفایل های آنها رو با افزودن اونا به موارد دلخواه اینستاگرام خود یا ایجاد یه لیست توییتر ذخیره کنین. بعد اونا رو حداقل یه بار در هفته مرور کنین تا از تاکتیک ها و روندهای جدید مطلع شین.
همکاری
مدیران رسانه های اجتماعی به ندرت به تنهایی کار می کنن. در عوض، می‌تونین انتظار داشته باشین که در یک تیم رسانه‌های اجتماعی با اعضایی مانند همکاران طراحی و بازاریابی – و همچنین مشتریان و تأثیرگذاران، از نزدیک کار کنین. درک نحوه همکاری می تونه به شما کمک کنه تا با رسانه های اجتماعی بیشتر کار کنین.
همین حالا مهارت های همکاری خود رو بهتر کنین (حتی اگر از قبل خوب هستین). با استفاده از بهترین روش ها برای مشارکت تأثیرگذار و فرآیندهای تأیید تیم شروع کنین. شناسایی کنین که نقش شما چگونه با تصویر بزرگتر مطابقت داره تا بتونین کارآمدتر با همکاران کار کنین. شما همچنین می تونین فرآیندها رو مستند کنین تا تیم خود رو در همان صفحه قرار بدبن.
سازمان
از تولید محتوا تا تجزیه و تحلیل داده ها، مدیریت رسانه های اجتماعی دارای بخش های متحرک زیادیه. سازماندهی و ایجاد گردش کار قابل اعتماد بسیار مهمه تا بتونین کارآمد کار کنین و از اشتباهات غیرضروری خودداری کنین.
آیا می خواین در این زمینه پیشرفت کنین؟ هک های بهره وری مناسب و ابزارهای مدیریت پروژه می تونن حتی بی نظم ترین مدیر رسانه های اجتماعی رو در مسیر درست قرار بدن. 
به عنوان مثال، برنامه های مدیریت زمان مانند Toggl می تونن به شما کمک کنن تا همه چیز رو به موقع انجام بدین. ابزارهایی مانند Airtable می تونن به شما در سازماندهی پروژه ها و محتوا کمک کنن.
خودانگیختگی گاهی اوقات می‌تونه نتایج شگفت‌آوری به همراه داشته باشه، اما برای استفاده حداکثری از رسانه‌های اجتماعی به برنامه‌ای نیاز دارین. در غیر این صورت، خطر هدر دادن زمان و انرژی در تلاش های بازاریابی خود رو دارین.
برای رسیدن به اون به یه هدف و برنامه نیاز دارین. (هدف به خودی خود استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی شما اس - تصویر بزرگ. اهداف تاکتیک های رسانه های اجتماعی شما، ابزارها و ابزارهای رسیدن به اون هدف هستن.)

مراحل شروع برنامه ریزی رسانه های اجتماعی
1.حسابرسی رسانه های اجتماعی رو کامل کنین.
اگر شرکت شما در حال حاضر از رسانه های اجتماعی استفاده می کنه، با بررسی پروفایل ها و عملکرد برند خود شروع کنین.
در اینجا یه گردش کار ساده وجود داره که می تونین دنبال کنین:
فهرستی از تمام حساب‌های اجتماعی متعلق به شرکت شما، از جمله دسته‌ها، نام‌های نمایشی و کانال‌ها تهیه کنین. آیا دستگیره‌ها، نام‌های نمایشی و نام تجاری از کانالی به کانال دیگر یکسانه؟ در غیر این صورت، برای کاهش سردرگمی و آسون‌تر یافتن کسب‌وکارتون، اونا رو در همه کانال‌ها هماهنگ کنین.
یه گزارش رسانه اجتماعی جامع تهیه کنین تا بتونین عملکرد هر نمایه رو تجزیه و تحلیل کنین. رشد مخاطب، دسترسی به حساب و نرخ تعامل رو بررسی کنین. 
آیا این معیارهای رسانه های اجتماعی در طول زمان بهتر می شن یا زمانی که انواع خاصی از محتوا رو در رسانه های اجتماعی منتشر می کنین بیشتر میشن؟ به دنبال الگوها باشین و محتوای با عملکرد برتر رو شناسایی کنین.
نتایج اخیر رسانه های اجتماعی خود رو با عملکرد گذشته برند، معیارهای صنعت یا رقبای خود مقایسه کنین. از بینش خود برای تجزیه و تحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدها (SWOT) استفاده کنید. سپس از این تحلیل برای هدایت برنامه ریزی رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید.
2.اهداف SMARTرو تعیین کنین.
هر طرح رسانه اجتماعی باید حداقل با یه هدف شروع شه. و این هدف باید شامل اهدافی باشه که مبهم، دست نیافتنی و یا پایان پذیر نیستند.
 اهداف SMART، اهدافی هستند که :
خاص
قابل اندازه گیری
قابل دستیابی
مشخص
زمانبندی شده
3.KPIها رو ایجاد و نظارت کنین.
هنگامی که اهداف رسانه های اجتماعی SMART رو تعیین کردین، ایجاد و ردیابی شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) که باید به اونا برسین بسیار آسون تره. به عنوان مثال، اگر هدف خود رو برای به دست آوردن 5000 فالوور جدید در طول سه ماهه بعدی تعیین کردین، مطمئن شین که به طور پیوسته در حال افزایش مخاطبان خود در هر ماه هستین. 
تعداد فالوورهای خود رو با ورود مستقیم به نمایه های رسانه های اجتماعی برند خود یا با استفاده از ابزار رسانه های اجتماعی برای نظارت بر رشد حساب برای هر پلتفرم به طور همزمان بررسی کنین.
4.تحقیق در مورد مخاطب انجام بدین.
شناخت مخاطبان برند شما برای بازاریابی موثر ضروریه. پس از همه، شما می خواین که پست های رسانه های اجتماعی به شما کمک کنه تا با مخاطبان خود درگیر شین.
برای درک بهتر مشتریان بالقوه خود، از این تاکتیک ها استفاده کنین:
از مشتریان فعلی خود نظرسنجی کنین. برای اینکه بدونین مشتریان شما چه چیزی در مورد برند شما دوست دارن یا محصولات شما چه مشکلاتی رو حل می کنن، مستقیماً از اونا بپرسین، خواه از طریق ایمیل، نظرسنجی، تماس تلفنی، کنفرانس ویدئویی یا حتی یه جلسه انفرادی.
فالوورهای فعلی خود رو مرور کنین. آمار مخاطبان رو در نمایه های رسانه های اجتماعی برند خود بررسی کنین تا در مورد سن، جنسیت، مکان و علایق دنبال کنندگان اطلاعات کسب کنین. به حساب های مختلف رسانه های اجتماعی خود نگاه کنین و نحوه تعامل مخاطبان با برند شما رو مطالعه کنین.
پرسونای خریدار ایجاد کنین تحقیقات مخاطبان خود رو در یه یا چند شخصیت خریدار جمع آوری کنین که مشتری ایده آل برند شما رو مشخص می کنن. سپس از این شخصیت‌های خریدار برای راهنمایی پیام‌ها و خلاقیت‌ها در محتوای رسانه‌های اجتماعی خود استفاده کنین.
5.پلتفرم های رسانه های اجتماعی رو انتخاب کنین.
به راحتی می توان فرض کرد که هر برند موفقی باید در هر کانال رسانه اجتماعی باشه، اما این ایده درست نیس. قبل از شروع ایجاد پروفایل در هر پلتفرم ممکن، دریابید که کدوم کانال ها بیشترین ارزش رو برای برند شما دارن.
بعد از اینکه درباره مخاطبان خود تحقیق کردین و پلتفرم های رسانه های اجتماعی رو انتخاب کردین، باید یه تقویم سرمقاله ایجاد کنین. با ترسیم کمپین‌های اصلی که باید در طول سال روی اونا تمرکز کنین، مانند راه‌اندازی محصولات جدید و ویژه‌های فصلی، شروع کنین.
ویژگی یادداشت‌های Agorapulse برای پیگیری ایده‌های محتوا مفیده، حتی اگر هنوز آماده ایجاد پست‌های رسانه‌های اجتماعی نیستین. در تقویم انتشار، می‌تونین یادداشت‌های رنگی با ایده‌ها و پیوندها ایجاد کنین و به‌طور خودکار اونا رو با اعضای تیم خود به اشتراک بگذارین.
ما در آمینا به کمک مدیران متخصص و تحصیل کرده به مدیریت شبکه‌های مجازی و اجتماعی از جمله مدیریت اینستاگرام و مدیریت لینکدین می‌پردازیم. اداره کردن و مدیریت شبکه‌های اجتماعی با آمینا به راحتی آب خوردنه. پروژه‌های مدیریتی خود رو به دستان طلایی تیم آمینا بسپارین تا به نتایج رضایت بخشی دست پیدا کنین.
اطلاعات تماس
آدرس: خیابان میرداماد، خیابان نساء، خیابان سیفیه، نرسیده به اطلسی، پلاک۳۸ واحد۶

ویژگی های بهترین مدرسه آنلاین چیه؟

تعریف آموزش مجازی و مدرسه آنلاین

 

مدرسه آنلاین با شیوع کرونا گسترش چشمگیری پیدا کرد، لازمه تا با ویژگی های بهترین مدرسه آنلاین آشنایی پیدا کنین. آموزش مجازی در چندین دهه اخیر در دنیا گسترش یافته که البته قبل از کرونا جلوه ی کمرنگ تری داشته.

با اومدن ویروس کرونا و شیوع آن می بینیم که هر روز باید ارتباطات فیزیکی کمتر بشه و همه افراد خواه ناخواه به ارتباطات مجازی روی آوردن و این گونه ارتباط وسیع تر شده و لزوم برگزاری کلاس های آنلاین به شدت به چشم می خوره.

 ویژگی های یه مدرسه آنلاین خوب چیه؟

یه مدرسه آنلاین خوب تعاملیه. دوره ها بسیار بیشتر از مکان هایی هستن که دانش آموزا به اطلاعات دسترسی دارن. یه مدرسه آنلاین خوب اطلاعاتی مانند خواندن یا ویدئوهای سخنرانی را ارائه میدن، اما همچنین شامل تعامل بین معلما و دانش آموزانه. تعامل بین معلم و دانش آموزا ممکنه شامل دریافت بازخورد، پشتیبانی و راهنمایی شخصی توسط دانش آموزا باشه.

تعامل بین دانش آموزا ممکنه شامل مواردی مانند بحث در مورد موضوعات مختلف یا همکاری با همسالان برای حل یه مشکل باشه. یه مدرسه آنلاین خوب اغلب به یه محیط یادگیری اجتماعی تبدیل می شه و فرصت هایی را برای توسعه یه جامعه یادگیری پر جنب و جوش فراهم می کنه.

یه مدرسه آنلاین خوب جذاب و چالش برانگیزه. دانش آموزا رو به مشارکت دعوت می کنه، اونا رو تشویق می کنه تا مشارکت کنن و علاقه و توجه اونا رو جلب می کنه. این بر لذت یادگیری سرمایه گذاری می کنه و دانش آموزان رو به چالش می کشه تا مهارت ها، توانایی ها و دانش خود را افزایش بدن. یه مدرسه آنلاین خوب از نظر شناختی چالش برانگیزه.

یه مدرسه آنلاین خوب شامل تمرینه. دوره های خوب شامل دانش آموزا در "انجام" - نه فقط تماشا و خواندن - "دوباره انجام دادن" و در به کار بردن آموخته هایشان می شه. در یه کلاس نویسندگی خلاق، دانش آموزا ممکنه داستان کوتاهی بنویسن، بازخورد دریافت کنن، اونو اصلاح کنن و سپس داستان دیگری بنویسن.

در یه کلاس برنامه نویسی کامپیوتر، اونا ممکنه یه بلوک کد بنویسن،  اونو آزمایش کنن و سپس از اون در برنامه بزرگتری که نوشتن استفاده کنن. در یه کلاس اقتصاد سنجی، اونا ممکنه روابط بین متغیرهای مختلف را بررسی کنن، معنای یافته های خود را توضیح بدن و سپس از اونا خواسته بشه که اون روش ها رو در موقعیت های جدید به کار بگیرن.

یه مدرسه آنلاین خوب موثره. چنین دوره‌ای مهارت‌ها، توانایی‌ها و دانش‌هایی رو که دانش‌آموزا در پایان دوره به دست میارن، شناسایی می‌کنه، فعالیت‌هایی رو ارائه می‌ده که برای کسب اونا توسعه یافته و موفقیت دانش‌آموزا رو ارزیابی می‌کنه.

یه مدرسه آنلاین خوب شامل یک مربی که با دقت و فعاله و مراقبت، همدلی و اعتماد رو به دانش آموزا نشان می ده. این فرد می‌دونه که شاگرداش ممکنه زندگی فراتر از دوره خود داشته باشن. نه تنها بسیاری از دانش‌آموزا دوره‌های دیگری رو نیز می‌گذرونن، بلکه ممکنه در گذراندن امور زندگی خود با مشکل مواجه هستن.

مدرسه های آنلاین خوب اغلب شامل مربیانی می‌شن که قابل دسترس و پاسخ‌گو هستن و با دانش‌آموزا کار می‌کنن تا مشکلات و نگرانی‌هایی رو که پیش میاد رو برطرف کنن.

بهترین مدرسه آنلاین، آرزوهای دانش آموزا رو ارتقا می ده. این به دانش آموزا استقلال می ده تا فرصت هایی را برای یادگیری مرتبط و معنادار فراهم کنه. چنین دوره ای قدرت رو - تا جایی که ممکنه - در کلاس درس توزیع می کنه. باز هم، این ممکنه در کلاس های آنلاین به اشکال مختلف باشه.

در هنر آشپزی، ممکنه به معنای انتخاب پخت مناسب با آرزوهای حرفه ای دانش آموزا باشه. در یه دوره حسابداری، دانش‌آموزا می‌تونن صورت‌های مالی شرکتی رو که به اون علاقه‌ دارن، به جای شرکتی که توسط مدرس انتخاب می‌شه، تجزیه و تحلیل کنن.

چنین انعطاف‌پذیری نه تنها سوابق و علایق دانش‌آموزا رو در بر می‌گیره، بلکه فضایی رو برای دانش‌آموزا فراهم می‌کنه تا دوره رو مختص خود کنن. حتی در برخی موارد ممکنه به این معنا باشه که شما - دانش آموز - دوره را با مربی خود طراحی می کنین. این همان انعطافی اس که سیستم های آموزش عالی به آن نیاز دارن.

تماس با ما


تلفن :

۷۷۷۰۲۴۳۱


۷۷۸۷۸۸۰۰

آدرس :

تهران -تهرانپارس -بزرگراه رسالت – بین اتوبان باقری و خیابان رشید – پ ۲۰۲- مجتمع آموزشی پیشرو

منبع: https://pishroschool.ir/

 

تعریف بام سبز یا روف گاردن چیه؟

تعریف بام سبز (روف گاردن) و نقش اون در محیط زیست!



بام سبز یا باغ روی پشت بام یه لایه رویشی که روی پشت بام رشد می کنه. بام های سبز سایه ایجاد می کنن، گرما رو از هوا حذف می کنن و دمای سطح سقف و هوای اطراف روکاهش می دن.

استفاده از بام های سبز در شهرها یا سایر محیط های ساخته شده با پوشش گیاهی محدود می تونه گرما رو به ویژه در طول روز تعدیل کنه.

دمای بام سبز می تونه 30 تا 40 درجه فارنهایت کمتر از بام های معمولی باشه و می تونه دمای محیط رو در سطح شهر تا 5 درجه فارنهایت کاهش بده. علاوه بر این، بام های سبز می تونن مصرف انرژی ساختمان رو 0.7 درصد در مقایسه با معمولی کاهش بدن.

سقف ها، اوج تقاضای برق رو کاهش می دن و منجر به صرفه جویی سالانه 0.23 دلار به ازای هر فوت مربع از سطح سقف می شن.

انواع بام سبز (روف گاردن) 

بام های سبز رو میشه بر روی طیف وسیعی از ساختمان ها از تاسیسات صنعتی گرفته تا منازل شخصی نصب کرد. دو نوع بام سبز وجود داره: گسترده و فشرده.

هر دو نوع بام سبز از اجزای لایه بندی اولیه یکسانی با تعدادی موانع برای جلوگیری از آسیب آب یا ریشه به سازه، یک لایه زهکشی برای کمک به زهکشی آب، و همچنین یک لایه محیطی و رویشی تشکیل شده.

شکل لایه های معمولی بام سبز (زیر) رایج ترین طرح بام سبز را نشان میده، گرچه همه لایه های نشان داده شده در هر بام سبز یافت نمی شن.

بام های سبز در مقابل بام های خنک

سقف های سرد گزینه دیگری برای کاهش اثر جزیره گرماییه. سقف‌های خنک از مواد بسیار بازتابنده و تابشی ساخته می‌شن که در دمای اوج خنک‌تر از مصالح سنتی باقی می‌مونن.

در حالی که بام‌های سبز اغلب در ابتدا هزینه‌های بالاتری نسبت به بام‌های سرد دارن، بام‌های سبز معمولاً عمر مورد انتظار بیشتری دارن.

هر دو بام سرد و سبز مزایایی از دمای پایین‌تر سطح و هوا و کاهش تقاضای انرژی دارن. با این حال، بام‌های سبز مزایای اضافه‌تری مانند کاهش و فیلتر کردن روان آب‌های طوفان ارائه می‌کنن.

جذب آلاینده ها و دی اکسید کربن؛ ایجاد زیستگاه طبیعی؛ و در مورد بام های سبز فشرده، به عنوان فضای سبز تفریحی عمل می کنه.

سقف‌های خنک برای پروژه‌هایی با بودجه محدود و تمرکز اولیه بر صرفه‌جویی در انرژی مناسب‌ترن، در حالی که بام‌های سبز زمانی ترجیح داده می‌شن که هزینه‌های چرخه عمر، منافع عمومی و اثرات زیست‌محیطی گسترده‌تر مورد توجه باشه. هر دو گزینه استراتژی های مهمی برای کاهش اثرات جزیره گرمایی هستن.

مزایای خاص بام سبز یا روف گاردن

  • کاهش آلودگی هوا و انتشار گازهای گلخانه‌ای: با کاهش تقاضای تهویه مطبوع، بام‌های سبز می‌تونن آلودگی هوا و انتشار گازهای گلخانه‌ای (GHG) ناشی از منابع انرژی معمولی را کاهش بدن. پوشش گیاهی همچنین می تونه آلاینده ها و گازهای گلخانه ای را به ترتیب از طریق رسوب خشک و ترسیب کربن و ذخیره سازی از هوا حذف کنه.
  • کاهش مصرف انرژی: بام های سبز از طریق فرآیند تبخیر و تعرق گرما را از هوا حذف می کنن و همچنین به عنوان عایق برای ساختمان ها عمل می کنن و انرژی مورد نیاز برای تامین سرمایش و گرمایش را کاهش می دن.
  • بهبود سلامت و راحتی انسان: بام‌های سبز با کاهش انتقال حرارت از طریق سقف ساختمان، می‌تونن آسایش داخل ساختمان را بهبود بدن و بروز استرس گرمایی مرتبط با امواج گرما را کاهش بدن.
  • بهبود کیفیت زندگی: بام های سبز ارزش زیبایی شناختی و زیستگاه گونه های گیاهی و جانوری را فراهم می کنه. اونا با وارد کردن فضای سبز به محیط ساخته شده، تعامل انسان با طبیعت را بهبود می دن. نشون داده شده که چنین ارتباطی با طبیعت برای سلامت جسمی و روانی و بهره وری انسان مفیده و فشار خون و بستری شدن در بیمارستان رو کاهش می ده.
  • بهبود مدیریت آب طوفان و کیفیت آب: بام‌های سبز یا روف گاردن می‌تونن جریان آب طوفان رو در محیط شهری کاهش داده و همچنین آلاینده‌ها را از بارندگی فیلتر کنن. بام‌های سبز می‌تونن تقریباً تمام بارش‌های مرتبط با طوفان رو در طول ماه‌های تابستان حفظ کنن و در طول ماه‌های زمستان کمتر (20 درصد) رو حفظ کنن.

موج گرمای شدید، امسال میلیون ها نفر رو در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده. پیش بینی می شه تا سال 2030 در مجموع 1.9 میلیارد نفر در معرض استرس گرما قرار بگیرن و این امر به شدت به ساکنان شهرها ضربه خواهد زد. 

یه راه ساده که می‌تونیم به خنک کردن شهرهامون کمک کنیم، از طریق فرآیندی به نام «سبزسازی شهری» هس - افزودن پوشش گیاهی مانند درختان، باغ‌های روی پشت‌بام و دیگر فضاهای سبز به شهرهاس. این راه حلیه که به طور فزاینده ای ضروریه.

خدمات ایوان سبز

مهم ترین خدماتی که ایوان سبز در سیاست کاری خود قرار میده: مشاوره، بازدید از محل پروژه و ارائه پیشنهاد مناسب، طراحی خلاقانه با استفاده از نرم افزارهای تخصصی جهت ترسیم نقشه ها بر اساس کاربری فضا، برآورد هزینه براساس طرح ارائه شده، تولید و اجرای پروژه با استفاده از متریال مرغوب، معتبر و استاندارده.

تماس با ما


شما می تونین جهت دریافت خدمات و یا راهنمایی بیشتر با شماره تلفن های زیر تماس بگیرین.

تلفن:

۰۲۱ – ۲۲۷۹۵۳۴۰

۰۹۱۲ – ۲۸۳۵۵۶۲

آدرس: خیابان میرداماد – خیابان نساء – خیابان مسعود سیفیه – پلاک 38 واحد 2

منبع: https://interior-designer.ir/

 

تفاوت مشاوره تخصصی مارکتینگ و متخصص دیجیتال مارکتینگ چیه؟

چند نکته ضروری در بازاریابی دیجیتال


 مشتری خود را درک کنین.

درک مخاطبان هدف شما یه گام اساسی در بازاریابی تجارت الکترونیکه. اونا چه کسانی هستن؟ علایق، نیازها و خواسته های اونا چیه؟ وقت خود را کجا می گذرونن؟

برای شناسایی و درک مشتریان خود، ممکنه بخواین تحقیقات بازار انجام بدین: این می تونه به سادگی بررسی برخی از مشتریان فعلی شما باشه. شما می تونین بخش های مشتری رو بر اساس عواملی مانند سن، جنسیت، شغل، درآمد، مکان و علایق تعریف کنین.

 محتوای جذاب ایجاد کنین.

یکی از مهمترین جنبه های دیجیتال مارکتینگ، ایجاد محتوای جذاب و مرتبطه که افراد را به بازدید از وب سایت شما می کشونه. محتوای Clickbait ممکنه توجه خریداران رو به خود جلب کنه، اما اگر ارزشی برای مخاطبان هدف شما ایجاد نکنه، احتمالاً قبل از خرید اونو ترک می کنن.

محتوای ارزشمند می تونه در قالب پست های وبلاگ، ویدئو، اینفوگرافیک یا پست های رسانه های اجتماعی باشه. در زیر برخی از نکات بازاریابی برای تولید محتوای موثر گفته شده:

  • مطالب رو به طور مرتب ارسال کنین.
  • محتوایی ایجاد کنین که سرگرم کننده، آموزنده و همدلانه باشه.
  • اطمینان حاصل کنین که محتوای شما اصلیه و ارزش های برند شما رو منعکس می کنه.
  • از اینفوگرافیک و ویدئو استفاده کنین.
  • محتوا رو برای پلتفرم های دیجیتال مختلف سفارشی کنین.
  • در نظر بگیرین که از مشتریان بخواین محتوای تولید شده توسط کاربر رو با محصولات شما ایجاد کنن.
  • در عکاسی یا طراحی کوتاهی نکنین: زیبایی شناسی مهمه.
  • فقط محصولات خود را تبلیغ نکنین: محتوای شما باید با نیازها و خواسته های مشتریان متناسب باشه.
  • نام تجاری ثابت خود رو حفظ کنین تا خریداران بتونن راحت تر شما رو شناسایی کنن.

به طور منظم وب سایت خود رو برای سئو و تغییر بهینه کنین.

وب سایت شما دروازه ای برای درآمده، بنابراین مهمه که اونو برای تغییر بهینه کنین. یعنی مطمئن شید برای پیمایش آسونه، یه تماس برای اقدام واضح داره، سریع بارگیری می‌شه و پرداخت بدون اصطکاک رو ارائه می‌ده.

بهینه سازی وب سایت شما برای تغییر می تونه افزایش قابل توجهی در فروش آنلاین داشته باشه. سایت شما همچنین می تونه به شما در جمع آوری داده های ارزشمند مشتری، مانند خریدهای برتر، سابقه مرور، مسیرهای کلیک و موارد دیگر کمک کنه.

با تجزیه و تحلیل این داده‌ها و شناسایی الگوها، فرصت‌هایی رو برای بهینه‌سازی‌های آینده کشف می کنین و می‌تونین مشتریان رو به طور مؤثرتری هدف‌گیری و تقسیم‌بندی کنین.

در پلتفرم های رسانه های اجتماعی حضور پیدا کنین.

اکثر مشتریان فعلی و آینده شما بخش بزرگی از روز خود را صرف رسانه‌های اجتماعی خود می‌کنن یا در انجمن‌های آنلاین در Reddit و Discord حضور دارن.

پلتفرم ها و جوامعی رو که مشتریان شما در اون زمان می گذرونن، شناسایی کنین. نظارت کنین که اونا چه چیزهایی رو در مورد تجارت و صنعت شما به اشتراک می گذارن و احساسات اونا در مورد اون چگونه اس.

محتوایی رو منتشر کنین که مخاطب هدف شما را سرگرم کنه، آموزش بده یا به اون اطلاع بده: نه فقط در مورد برند و محصولات، بلکه در مورد نیازها و خواسته های مخاطبان.

با گوش دادن و پاسخ دادن به اونا در پلتفرم رسانه های اجتماعی یا جامعه آنلاین که در اون فعالیت می کنن، مرتباً با دنبال کنندگان خود در ارتباط باشین. از تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بالا استفاده کنین، زیرا اینها محبوب ترین فرم های محتوا هستن.

ادغام بازاریابی در چندین پلتفرمن

یکی از مؤلفه‌های کلیدی بازاریابی دیجیتال، ادغام پیام‌ها، نام تجاری و کمپین‌های شما در بسیاری از پلتفرم‌های مختلف به طور هم زمانه. مدیریت محتوا در کانال های دیجیتال می تونه یه کار چالش برانگیز باشه، اما برای موفقیت آنلاین بسیار مهمه.

از بازاریابی ایمیل و پیامک/متن به طور موثر استفاده کنین.

دلیلی وجود داره که ایمیل هنوز پایه و اساس اکثر تلاش‌های بازاریابی دیجیتاله: این روشی کم‌هزینه برای حفظ ارتباط با مشتریان، یادآوری کسب‌ و کارتان به اونا و تبلیغ محصولات، فروش و اخبار شماس.

در تبلیغات دیجیتال سرمایه گذاری کنین.

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک یکی از موثرترین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ برای دستیابی به مخاطبان هدف و هدایت ترافیک به سایت شماس. خرج کردن پول برای تبلیغات دیجیتال می تونه خطرناک باشه، اما در بازار تجارت الکترونیک بسیار رقابتی، تبلیغات PPC جزء روش های تاثیرگذاره.

در روزهای قبل از اینترنت، کسب ‌و کارها می‌تونستن خود را از طریق بیلبوردها، اسپات‌های تلویزیونی، پست‌های مستقیم یا نمایش ویترین فروشگاه‌ها تبلیغ کنن. اما با توجه به تجارت و مصرف کنندگان که به سوی دنیای آنلاین رفته، بازاریابی و تبلیغات نیز به صورت آنلاین حرکت کرده.

بازاریابان اکنون می‌تونن از طریق کانال‌های دیجیتالی مانند رسانه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو، وب‌سایت‌ها، پیام‌های متنی و ایمیل به مخاطبان هدف خود برسن ، و اینا شامل چیزی که ما به عنوان بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی آنلاین فکر می‌کنیم، هستن.

شرکت آرامش گستران مینا، مجموعه‌ای تخصصی با کادر حرفه ای، با تجربه و جوان از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را در زمینه سئو و بهینه سازی سایت آغاز کرده. برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط مشاوره تخصصی دیجیتال مارکتینگ در آمینا گروپ می‌تونین از تماس با ما در سایت آمینا، در ارتباط باشین.


اطلاعات تماس

آدرس: خیابان میرداماد، خیابان نساء، خیابان سیفیه، نرسیده به اطلسی، پلاک۳۸ واحد۶

تلفن:

۰۹۳۳۲۷۲۱۷۱۱

۰۲۱-۲۲۹۲۴۵۴۹

۰۲۱-۲۲۹۲۴۵۵۰

منبع: https://amina-group.com/