رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

چند نکته در خصوص تهویه پارکینگ


چند نکته در خصوص دمپر پارکینگ

چند نکته در خصوص دمپر پارکینگ رو بر حسب تجربه هایی که در این زمینه داشتم براتون می نویسم ، امیدوارم مفید به فایده باشه :


– استاندارد خاصی در حال حاضر برای دمپر های ساخت ایران تعریف نشده ، توجه کنید استاندارد UL555 و یا UL555S و یا استاندارد BS استانداردهای جهانی هستند اما متاسفانه به واسطه تحریم هایی که شامل کشور ما شده ، اخذ این استاندارد ها برای هیچ کدام از محصولات کشور ما مقدور نیست و صرفا میشه مبتنی بر اون استاندارد ها دمپر رو ساخت.


-استاندارد F300 صرفا برای فن ها مورد استفاده قرار میگیره و عبارت دمپر باید استاندارد F300 داشته باشه درست نیست.


– برای سفارش دمپر ، باید ابعاد تو به توی کانال ، یا فلنچی که قرار هست دمپر روی اون نصب بشه رو ارائه بدین نه ابعاد بیرون تا بیرون ، فرق این دو تا ابعاد ، در فلنچ دمپر هست که معمولا پهنای4 سانتی متری دارند.به عبارتی اگر شما ابعاد 100*100 سانتی متر رو سفارش بدین ، به صورت پیش فرض سازنده ابعاد داخل به داخل دمپر رو برای شما می سازه ، اما اگر منظورتون ابعاد بیرون تا بیرون باشه ، باید در زمان سفارش گذاری حتما به سازنده اعلام کنید.



چند نکته در خصوص تهویه پارکینگ


آیا پارکینگ ها در معرض تهویه هستند؟

همه گاراژهای پارکینگ محصور در آمریکای شمالی مشمول استانداردهای تهویه هستند که توسط کد مکانیکی بین المللی (IMC) و انجمن مهندسان گرمایش ، برودت و تهویه مطبوع آمریکا (ASHRAE) وضع شده اند.


شرایط لازم برای تهویه در پارکینگ ها چیست؟

الزامات قانونی در انگلستان و ولز الزامات تهویه در پارکینگ ها از سند B تصویب شده و سند F مصوبه مقررات ساختمان است. اسکاتلند و ایرلند شمالی مقررات مشابهی دارند. آنها الزامات تهویه پارکینگ را تعیین کرده و گزینه هایی برای تهویه طبیعی یا مکانیکی ارائه می دهند.


فن ها چگونه در گاراژ پارکینگ کار می کنند؟

فن ها به درستی در داخل گاراژ پارکینگ قرار گرفته اند تا توزیع هوا درون سازه را کنترل کنند. می توان از آنها برای ایجاد جریان هوا در هر دو سطح بالا و پایین در داخل تاسیسات استفاده کرد و در نتیجه استفاده بهینه تری از هوا نسبت به سیستم های داکت معمول دارد.


سیستم تهویه گاراژهای پارکینگ زیرزمینی چیست؟

اکثر گاراژهای پارکینگ زیرزمینی ایالات متحده از روش کانال سنتی برای تهویه ، با سطح هوای تازه براساس تعداد معینی از تغییرات هوا در ساعت استفاده می کنند.


تهویه در پارکینگ ها چگونه استفاده می شود؟

در حال حاضر ، از چهار روش تهویه مختلف در امکانات پارکینگ ماشین استفاده می شود. از تهویه طبیعی با استفاده از باد و شرایط حرارتی در پارکینگ های روباز استفاده می شود. در این حالت هوای تأمین کننده به طور طبیعی وارد پارکینگ می شود و هوا به صورت مکانیکی تخلیه می شود. عکس آن نیز ممکن است.


آیا پارکینگ ها در معرض تهویه هستند؟

همه گاراژهای پارکینگ محصور در آمریکای شمالی مشمول استانداردهای تهویه هستند که توسط کد مکانیکی بین المللی (IMC) و انجمن مهندسان گرمایش ، برودت و تهویه مطبوع آمریکا (ASHRAE) وضع شده اند.


تهویه طبیعی در پارکینگ های باز چیست؟

از تهویه طبیعی با استفاده از باد و شرایط حرارتی در تهویه پارکینگ های روباز استفاده می شود. در این حالت هوای تأمین کننده به طور طبیعی وارد پارکینگ می شود و هوا به صورت مکانیکی تخلیه می شود. عکس آن نیز ممکن است. هوا به صورت مکانیکی تأمین می شود و با فشار بیش از حد هوای خروجی از پارکینگ خارج می شود.


دریچه پارکینگ چیست؟

سیستم های تخلیه پارکینگ برای خروج آلاینده های تولید شده توسط وسایل نقلیه و پاک کردن دود برای کمک به خدمات آتش نشانی لازم است. بسته به نوع پارکینگ ، سیستم های تهویه متنوعی وجود دارد که می تواند مورد استفاده قرار گیرد.