رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

پمپ فشار قوی را بشناسید

پمپ فشار قوی چیست


پمپ فشار قوی به پمپی می گویند که آب را با فشار بالا وارد کرده و باعث افزایش ظرفیت آب در مخزن میگردد. از پمپ آب فشار قوی معمولا درمواردی همانند:

  • برای آماده‌سازی آب شهری
  • پمپ آب فشار قوی برای پمپاژ آب و زهکشی
  • پمپ آب فشار قوی برای سیستم آب‌رسانی در بخش مصارف صنعتی
  • پمپ آب فشار قوی برای عمل بوستر پمپ
  • پمپ آب فشار قوی برای عمل آبیاری به حالت بارانی
  • پمپ آب فشار قوی برای عمل پمپاژ آب گرم و سرد در بخش تأسیسات صنعتی
  • پمپ آب فشار قوی برای استفاده به عنوان پمپ آتش‌نشانی در اطفاء حریق
  • پمپ آب فشار قوی برای پمپ پشت تراکتوری
  • پمپ آب فشار قوی برای استفاده در کارواش
  • پمپ آب فشار قوی برای استفاده در آبیاری مزارع کشاورزی
  • پمپ آب فشار قوی برای آبرسانی استخر های بزرگ و نصب در موتورخانه استخر

 

 

انواع پمپ‌های فشار قوی


از مهمترین انواع پمپ‌های فشار قوی که می‌توانند به فشارهای بالا (فشار قوی) دسترسی پیدا کنند پمپ‌های رفت و برگشتی پلانجری و پمپ‌های پیستونی می‌باشند. 

پمپ‌های پلانجری از سری پمپ های رفت و برگشتی هستند که جریان خروجی آنها غیر یکنواخت بوده و نحوه عملکرد آنها مانند پمپ های پیستونی ولی با اندکی تغییر در ساختار آنها می باشد. 

پمپ پلانجری همانند پمپ پیستونی با حرکت پلانجر درون هد پمپ باعث حرکت سیال می‌شود با این تفاوت که آب‌بندی در این پمپ به صورت فلز به فلز و بدون استفاده (یا استفاده خیلی کمتر) از اورینگ‌ها و واشرها انجام می‌شود. این پمپ‌ها توانایی رسیدن به فشارهای بسیار بالا که حتی پمپ‌های دیگر توان نزدیک شدن به آن را ندارند، دارا می‌باشند.

 

نکات مهم برای نگهداری پمپ آب فشار قوی


پمپ بدون آب روشن نکنید؛

آب پمپ را زمانی که از پمپ آب در مدت طولانی استفاده نمی‌کنید تخلیه کنید؛

پمپ آب باید به شکل اصولی نصب گردد؛

مخزن پمپ آب باید مورد بررسی قرار گیرد؛

اگر با توجه به مواردی پمپ آب هوا بکشد به صورت یکسره کار خواهد نمود؛

اگر تیوپ از کار بیوفتد فشار هوا درون پمپ کم می‌شود و منجر به از بین رفتن آن می‌شود؛

هنگام تصمیم به نصب تابلو برق برای پمپ های فشار قوی، دقت کنید از تابلو برق صنعتی استفاده کنید.



مزایای استفاده از پمپ فشارقوی 


1-تولید جریان هموار و یکنواخت

2-بعضی از انواع و اقسام پمپ‌های گریز از مرکز کمی شن پمپ می‌کنند و عمر کاری مؤثری دارند.

3-پمپ‌های سانتریفیوژ دارای ساختار معمولی هستند و از مواد مختلفی درست می‌شوند.

4-زمان به کار بردن این پمپ‌ها احتیاجی به شیر یا سوپاپ است.

5-پمپ در سرعت زیاد انجام می‌شود به خاطر همین آن را می‌توان به موتور الکتریکی وصل نمود.

6-با زیادشدن سرعت جهت کار درست اندازه پمپ ریزتر می‌گردد.

7-هزینه تعمیرات آن از پمپ‌های دیگر پایین‌تر است. -

8-نسبت به سایر پمپ‌های دیگر دارای اندازه ریزتری است.

 

قیمت پمپ فشار قوی


باید بدانید تفاوت قیمت در خرید پمپ فشار قوی در برندهای مختلف یکی از مواردی است که باعث می شود مصرف کننده در هنگام انتخاب و خرید پمپ فشار قوی دچار تردید در تصمیم گیری شود.


عوامل گران یا ارزان بودن قیمت پمپ فشار قوی :


مواد اولیه سازنده قطعات و بدنه پمپ فشار قوی
جنس مواد اولیه مصرف شده در تولید لوازم پمپ فشار قوی و بدنه آن در قیمت پمپ فشار قوی موثر است. همچنین پمپ ها با توجه به کاربردی که مورد استفاده قرار می گیرد و سیالی که از آن عبور می کند باید با جنس مخصوص و مناسب با فرآیند داشته باشند. 

 

طراحی مهندسی و دقت و ظرافت در ساخت
یکی از موارد هزینه بر در تولید هر کالایی از جمله پمپ فشار قوی طراحی دقیق و مناسب جهت استفاده ساده و انجام کامل کار می باشد همچنین دقت و ظرافت بالا در ساخت قطعات داخلی پمپ فشار قوی مانند: سرامیک و پلانجر، شاتون، میل لنگ، پکینگ و … باعث دوام بالا و طول عمر زیاد و جلوگیری از اصطکاک بین قطعات می شود که علاوه بر افزایش راندمان منجر به طول عمر بالای محصول می شود. 

 

بازدهی (راندمان) و مصرف انرژی پمپ فشار قوی
میزان بازدهی و راندمان پمپ فشار قوی ارتباط مستقیمی با دو مورد بالا دارد بدین صورت که هرچه مواد اولیه به کار رفته در ساخت قطعات داخلی مانند: سرامیک و پلانجر، شاتون، میل لنگ، سیل و پکینگ و … مرغوب تر باشد، کیفیت آنها بالاتر بوده که در کنار دقت و ظرافت در ساخت و طراحی مناسب و مهندسی باعث به وجود آمدن یک هماهنگی منظم و درستی می شود که نتیجه آن بازدهی و راندمان بالاتر پمپ فشار قوی در مقایسه با سایر نمونه ها می شود.

 

کشور سازنده و برند بودن محصول
قوانین موجود و استانداردهای لازم برای تولیدکنندگان جهت حضور در رقابت در هر کشوری متفاوت است که باعث هزینه بر شدن چرخه تولید شده که روی قیمت پمپ فشار قوی موثر می باشد. 

 

عامل دیگری که باعث تفاوت در قیمت پمپ فشار قوی می شود میزان اعتبار و شهرت برند محصول می باشد. البته باید این مسئله را در نظر داشت که سابقه بسیار زیادی پشت هر برندی وجود دارد؛ اگر ابعاد تجربه مشتری ها از یک برند در سطح بسیار زیادی باشد رفته رفته آن نام تبدیل به برند معتبری شده که در بعضی مواقع موجب تفاوت در قیمت محصول یا قیمت پمپ فشار قوی می شود.

 

شماره تماس :

۸۸۸۳۴۰۸۰ – ۰۲۱
۸۸۳۰۴۳۴۶ – ۰۲۱
۸۸۸۳۵۴۰۱ – ۰۲۱

فکس:

۸۸۳۲۵۹۱۸

آدرس : تهران – خیابان کریم خان زند – خیابان خردمند جنوبی – پلاک ۲ – واحد ۱۱

صفحه فیلترپرس

آشنایی با صفحات فیلترپرس

 

باید بدانید صفحات فیلتر پرس جزو لوازم مصرفی دستگاه فیلتر پرس محسوب می شود و در دو نوع ممبران و چمبر  و در مدل های مختلفی مثل چهارگوش، گرد، ورود از مرکز، ورود از کنار، قاب و صفحه و … تولید و در بازار یافت می شود . جالب است بدانید که قیمت صفحات فیلترپرس ممبرانی از صفحه فیلترپرس چمبر بالاتر است، صفحات چمبر از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر هستند و به همین علت صفحات ممبرانی در کارخانجات صنعتی و معادن کمتر استفاده می شوند.

صفحات فیلترپرس کاملاً سخت و صلبی هستند و معمولاً از جنس های پروپیلن، آلومینیوم، چدن و … ساخته می شوند. ضخامت کیک تقریباً 30 تا 40 میلیمتر است و در فضای بوجود آمده بین این صفحات تشکیل می شود. 


صفحات فیلترپرس در ابعاد مختلف از 10×10 سانتی متر تا 250×250 سانتی متر و اغلب از جنس پلی پروپیلن موجود می باشد. پارچه ها نیز از جنس های مختلفی می باشد که در زیر آمده است:


پلی آمید

پلی پرولین PP

پلی استر 

پنبه 

کتان



نکته ای که باید اشاره شود زمان تعویض پارچه های فیلتر پرس می باشد. در صورت پارگی ، خوردگی ، فرسایش یا سوراخ باید پارچه فیلتر تعویض شوند. در غیر اینصورت کیک بدست آمده ناخالص و کثیف و دارای رطوبت خواهد بود که منجر به تولید مواد با کیفیت پایین تر می باشد.


سیستم تخلیه کیک که در سه نوع دستی ، صفحه بازکن زنجیری ، صفحه باز کن رباتیک و اتومات می باشد. سیستم شستشو در فیلتر و مخزن جهت تخلیه کیک در دستگاه.



 

 


ابعاد صفحات فیلتر پرس


کیک حاصل از آبگیری معمولاً در میان صفحات تشکیل می شود و در حدود 60 تا 90 درصد راندمان آبگیری از پساب یا دوغاب را می توانیم شاهد باشیم. این صفحات با توجه به نیاز کاری طبق استانداردهای طراحی با عمقی بین 2 الی 5 سانتیمتر ساخته می شود و نوع شیارها و خروجی این صفحات منطبق با نیاز کارفرما طراحی و ساخته می شود، ضخامت کیک تشکیل شده در بین صفحات معمولا بین 20 تا 120 میلی متر می باشد که بعضا در مواردی نیز به 5 الی 12 سانتیمتر می رسد. در سالهای اخیر با توجه به قیمت ، کارای و مقاومت بالا در محیط های با خورندگی بالا (اسیدی)، سهولت کاربرد و عملکرد بهینه از صفحات با جنس پلی پروپیلن (pp) بیشتر استفاده می گردد.


انواع فیلتر پرس را بشناسید


چهار نوع اصلی فیلتر پرس وجود دارد: فیلتر پرس صفحه و فریم، فیلتر پرس صفحه و فریم فرورفته، فیلتر پرس غشایی و فیلتر پرس (کاملاً خودکار).

 

صفحه و قاب فیلتر پرس


فیلتر پرس صفحه و قاب اساسی ترین طرح است و ممکن است به عنوان "فیلتر صفحه غشایی" نامیده شود. 

صفحات از غشاهای فیلتر تحت فشار پشتیبانی می کنند و دارای شکاف های باریکی هستند تا فیلتر از طریق غشا به داخل صفحه جریان یابد و سپس به سیستم جمع آوری خارج شود.
قاب ها یک محفظه بین غشاها و صفحات ایجاد می کنند که دوغاب به داخل آن پمپ می شود و کیک فیلتر جمع می شود.

 

صفحه فیلتر پرس با حجم متغیر


در صفحه فیلتر پرس که به صفحات غشایی هم شناخته می شوند روش یک در میان بر روی فیلتر پرس چیده می گردند و مشابه فیلتر پرس با حجم ثابت در اول بهره برداری می گردد.

قطر با این تفاوت که پس از اتمام فرآیند تزریق پساب به فیلتر پرس و تشکیل کیک برای افزایش آبگیری از کیک تشکیل شده بین غشاهای قرار گرفته شده هوا و یا آب تزریق می شود که این عمر موجب متورم شدن غشاها و در نتیجه آبگیری بیشتر در حدود ۹۰ درصد می گردد که این امر موجب جا شدن و تخلیه راحت کیک از سطح صفحات می گردد.

 

صفحه فیلتر پرس با حجم ثابت


صفحه فیلتر پرس حجم ثابت که به frame & plate معروف می باشد نسبت به صفحات دیگر فیلتر پرس مقاومت بیشتری دارند. این صفحه های فیلتر پرس از یک قاب توخالی و یک صفحه تخت شیاردار یا ظاهری نقطه ای که ارتفاع هر نقطه ۵ میلیمتر است تشکیل شده اند و  این صفحات در مکان هایی که سطح فیلتراسیون از حجم آن اهمیت بیشتری دارد استفاده می شود.

 

مزایای پرس صفحه و قاب فیلتر

 

  1. آسان و ساده در عملیات، راحت در تعمیر و نگهداری، و ایمن در عملیات با چندین دستگاه ایمنی. می توان از مواد مختلفی مانند چدن (برای جابجایی مواد معمول)، برنز (برای واحدهای کوچکتر)، فولاد ضد زنگ (برای جلوگیری از آلودگی)، لاستیک سخت یا پلاستیک (برای جلوگیری از فلز) و چوب (برای سبکی) استفاده کرد.
  2. یک منطقه فیلتر بزرگ را در یک فضای کف نسبتاً کوچک فراهم می کند.
  3. این تجهیزات همه کاره است که ظرفیت آن را می توان با توجه به ضخامت و تعداد قاب های مورد استفاده تغییر داد. سطح را می توان با استفاده از اتاقک تا 60 افزایش داد.
  4. این پرس دارای ساختار محکمی است که از اختلاف فشار 2000 کیلو پاسکال استفاده می کند.
  5. شستشوی کیک بسیار کارآمد است.
  6. بهره برداری و تعمیر و نگهداری کم است زیرا فاقد قطعات متحرک است و پارچه های فیلتر را می توان به راحتی تجدید کرد.
  7. وجود تمام اتصالات خارجی باعث می شود که در صورت وجود هرگونه نشتی و جلوگیری از آلودگی فیلتر، صفحه جدا شود.
  8. کیک خشک را به صورت اسلب تولید می کند.

 

عوامل تاثیرگذار بر ابعاد صفحات شامل:

بسته به ظرفیت؛ اندازه صفحات فیلتر پرس نیز قابل تغییر می باشد. همچنین تعداد صفحات نیز عاملی است که با توجه به ظرفیت تولید فیلتر پرس تعیین می شوند. برای استعلام قیمت، مشاوره و خرید دستگاه فیلتر پرس یا صفحات و پارچه های آن با کارشناسان شرکت  تماس حاصل فرمایید.

 

اطلاعات تماس

آدرس:

  • آدرس دفتر مرکزی :
  • تهران – همت غرب – بعد از بیمارستان تریتا – برج رزمال – برج جنوبی واحد 206

جواز ساخت در تهران

صنعت ساختمان در ایران چگونه است؟


ساخت و ساز یکی از مهم ترین بخش های ایران است که 20 تا 50 درصد از کل سرمایه گذاری خصوصی را به خود اختصاص داده است. یکی از اهداف اصلی سرمایه گذاری ایرانیان به عنوان ملموس است.


 پروانه ساختمان اطلاعاتی از بنا و سازه‌های آن در اختیار مالک قرار می‌دهد که عبارت‌اند از:


مساحت زیربنا

تعداد طبقات

نوع اسکلت ساختمان

مشخصات متقاضی صدور پروانه(مالک حقیقی یا حقوقی)

شماره پلاک ثبتی ملک

نام مهندس یا مهندسین ناظر

تاریخ صدور پروانه

کروکی زمین



چگونه زمین با جواز ساخت در تهران بیابیم؟


راه های مختلفی برای یافتن زمین با جواز ساخت در تهران وجود دارد. از آن جمله می توان به این موارد اشاره نمود:

همکاری با مشاورین املاک

بسیاری از مشاورین املاک محلی با در اختیار داشتن فایل املاک کلنگی یا زمین های خالی منطقه، می توانند راهنمای خوبی برای ما، در این زمینه باشند. برای شروع همکاری با این مشاورین محلی، می توانیم ضمن سر زدن به دفاتر آنان، یا برقراری تماس تلفنی با ایشان، آنها را در بخشی از سود پروژه دخیل نموده و از این طریق با هم، همکاری کنیم.

استخدام و بکارگیری نیرو های میدانی

راه پیشنهادی دوم در این رابطه، استخدام و بکارگیری نیرو های پیمایشگر میدانی در منطقه است. بسیاری از مالکین خصوصی، با اعلامیه هایی، آمادگی خود برای فروش اراضی بایر یا مشارکت در ساخت ابنیه کلنگی را اعلام می دارند. این پیمایشگران میدانی، با جمع آوری اطلاعات زمین و مالک، می توانند نقش بسزایی در یافتن زمین با جواز ساخت در تهران بازی کنند. پیمایش محلی توسط کارشناسان شرکت، یکی از راه های زمان­بر برای یافتن اراضی آماده و قابل ساخت و ساز است.

جستجو در آگهی های مطبوعاتی

یکی دیگر از راه­ هایی که در این زمینه پیشنهاد می شود، جستجو در آگهی های مطبوعاتی و چاپی است. هنوز هم بسیاری از قدیمی تر ها، برای چنین مواردی اقدام به سفارش آگهی چاپی در قسمت نیازمندی های روزنامه های کثیرالانتشار می نمایند. با کمی حوصله به خرج دادن و جستجو در بین این آگهی ها، می توانیم موارد مناسبی را بیابیم.

جستجو در اینترنت

با گسترش اینترنت و شبکه های اجتماعی، بسیاری از افراد اقدام به انتشار آگهی های خود، در رابطه با زمین و مسکن و موارد مشابه، در سایت های اینترنتی مانند دیوار، شیپور و … می نمایند. جستجو در اینترنت، نسبت به تمامی موارد یاد شده در بالا، سریع تر بوده و از هزینه ی به مراتب کمتری برخوردار است.

 

مراحل صدور پروانه و جواز ساختمان


امروزه شهرداری برای متقاضیان ساخت و ساز دفترچه‌هایی با عنوان شناسنامه ساختمان در اختیار مالک قرار می‌دهد که در آن صدور پروانه ساختمان، نداشتن خلافی و پایان کار مجموعاً قابل‌مشاهده است.

شناسنامه ساختمان اطلاعات زیادی از هویت ساختمان و تمام مطالب مربوط به ساختمان را شامل می‌شود. همچنین تاریخ صدور پروانه ساختمان و مشخصات زمین، محل احداث بنا، هویت مالکیت و نوع مالکیت وی، مهندس ناظر، محاسبات و تأسیسات قابل‌استفاده در ساختمان، ابعاد چهارگانه پلاک، کروکی و مساحت زمین، استفاده مسکونی یا تجاری بنا، میزان تراکم ساختمان، مشخصات طبقات ساختمان، وضعیت پارکینگ، اصلاحات و تغییرات ساخت، نحوه تمدید عوارض گوناگون همچون عوارض شهرداری و عوارض نوسازی، گواهی عدم خلاف و در نهایت گواهی اتمام کار ازجمله اطلاعاتی است که در شناسنامه ساختمان قابل‌مشاهده است.


 

تماس با ما

خیابان کریمخان، انتهای خردمند جنوبی، ساختمان شماره 2، طبقه 5 ام جنوبی

info@sin-group.co
88839788

دستگاه شارژ گاز کولر خودرو

تعریف دستگاه شارژ گاز کولر خودرو


دستگاه شارژ گاز کولر خودرو با انجام عملیات وکیوم و تخلیه کامل گاز کولر خودرو و تخلیه روغن موجود در کمپرسور کولر و ایجاد خلاء و نشت یابی سیستم کولر و بازیافت و احیای گاز و وزن دقیق گاز مورد نیاز توسط ترازوی هوشمند و تزریق روغن جدید ، دستگاهی بسیار کاربردی و مفید و سودمند برای تمامی مجموعه های تعمیرگاهی خودرو می باشد . دستگاه شارژ کولر مورد استفاده برای خودروهای سواری و سنگین بوده و برای تزریق گاز r134 , گاز 1234yf کاربرد دارد .

دستگاه شارژ گاز کولر خودرو قابلیت کار به صورت دستی و کاملا اتوماتیک را دارد . با داشتن پایگاه داده بسیار قوی که شامل اطلاعات بیش از 3000 مدل خودرو می باشد قادر است که کل عملیات شارژ گاز کولر خودرو را بصورت تمام اتوماتیک انجام دهد‌. شایان ذکر است که پایگاه داده این دستگاه قابلیت بروز رسانی دارد و با بالا رفتن مدل خودرو ها نرم افزار این دستگاه نیز بروز خواهد شد .

نحوه عملکرد دستگاه شارژ گاز کولر خودرو:

روش کار به این صورت است که دستگاه را به برق متصل کرده و کلید خودرو را در حالت باز قرار داده و سپس کوبلینگ های شلنگ های LP (کم فشار) و HP (پرفشار) را به کمپرسور کولر خودرو متصل می کنیم و طبق منوی دستگاه در ابتدا عملیات ریکاوری و مکش و احیای گاز کولر باقی مانده شروع می شود که موجب بازیافت گاز کولر و از بین بردن بوی نامطبوع کولر خودرو می شود، بعد از آن عملیات تخلیه و بازیافت روغن کولر مدار خودرو را انجام داده و سپس عملیات وکیوم و ایجاد خلاء و تست نشت یابی انجام می شود. پس از به پایان رسیدن مراحل بالا مقدار مورد نیاز روغن جدید را تنظیم و به سیستم روغن کولر خودرو تزریق می کنیم و در نهایت با در نظر گرفتن مقدار مورد نیاز کولر خودرو، اندازه گاز مشخص شده و با کلید استارت دستور تزریق گاز به کولر خودرو انجام می شود. در دستگاه های فول اتومات مقدار گاز مورد نیاز بیشتر خودروها تعریف شده و کاربر فقط با انتخاب نام و مدل خودروی دلخواه عملیات شارژ گاز کولر را انجام می دهد و همینطور بعضی از دستگاه ها پرینتری برای چاپ گزارش عملیات انجام شده به مشتری دارند.

 

اجزای این دستگاه


1- کمپرسور
2- پمپ وکیوم
3- شیرهای برقی
4-  مخزن گاز
5- شیلنگ های اتصال به سیستم تهویه خودرو
6- گیج های نشان دهنده فشار
7- بطری های روغن گاز جدید و کهنه
8- صفحه کلید
9- نمایشگر (LCD)
10- چاپگر
11- چرخ های بزرگ به منظور سهولت حرکت دستگاه


مقررات ایمنی جهت کار با دستگاه شارژ گاز کولر


کار با دستگاه می بایستی توسط افراد آموزش دیده انجام و قبل از استفاده از دستگاه بایستی موارد زیر درنظر گرفته شود.


  • از تنفس گاز دستگاه اجتناب شود.
  • مواظب باشید گاز با پوست و چشم شما تماس نداشته باشد.
  • دستگاه را جلو مواد گرمازا قرار ندهید. 
  • از دستگاه در مواقع رطوبتی و وزش باد استفاده نکنید.
  • در موقع کار تعمیراتی برق دستگاه را قطع کنید.
  • در موقع انجام تعمیرات از باز نمودن لوله هایی که ضرورت ندارد خودداری نمایید.
  • کار تعمیراتی می بایستی توسط پرسنل متخصص انجام شود.

 

مزایای استفاده از دستگاه شارژ گاز کولر خودرو


• تعویض روغن کولر مانده داخل سیستم با توجه به اینکه در روش سنتی و دستی تعویض نمی گردد
• صرفه اقتصادی به لحاظ مصرف کمتر کپسول گاز
• بازیافت و احیای گاز کولر مانده داخل سیستم خودرو و تصفیه و استفاده مجدد از آن جهت تزریق به سیستم کولر خودرو
• پایین آوردن آلودگی محیط زیست
• برطرف کردن بوی نامطبوع کولر که در برخی از خودروها در اثر گاز مانده در سیستم کولر خودرو ایجاد می شود .
• عملیات اتوماتیک و هوشمند
• تست نشت یابی و شستشوی کامل مدار کولر خودرو
• کسب نتیجه رضایت بخش و بهتر شدن عملکرد سیستم تهویه و کولر خودرو

 

چه زمان نیاز به شارژ گاز کولر ماشین وجود دارد؟


هنگامی که کولر خودرو را روشن کردید و به جای باد خنک، گرما حس کردید، نشان دهنده این است که زمان شارژ گاز کولر ماشین شما فرارسیده است. باید بدانید متوسط سیستم گرمایش و خنک کننده وسیله نقلیه شما باید هر ۱-۲ سال یکبار سرویس یا شارژ مجدد گاز شود. در حالی که برخی از اتومبیل ها می توانند حداقل تا ۵ سال کامل بدون نیاز به شارژ مجدد گاز کولر ماشین و تهویه مطبوع هنوز خوب کار کنند.

 

گازی که برای شارژ کولر خودرو به کار می رود چیست؟


گاز آر۱۳۴ای

R۱۳۴a گازی بی خطر با خاصیت جذب و انتقال سریع گرما است که در شارژ کولر خودرو به کار می رود. این گاز غیرقابل اشتعال و غیرسمی است و پایداری شیمیایی و حرارتی مناسبی در مجاورت سرما از خود نشان می دهد. همچنین این گاز هیچ گونه واکنشی نسبت به لایه ازن ندارد، اما مانند نسل های گذشته خود درصورت آزاد شدن در هوا باعث گرمایش زمین می شود که البته میزان آن بسیار کمتر از گازهای پیشین خود است. اولین گازی که برای کولر خودرو استفاده شد R۱۱ بود که تنها در انواع محدودی از خودروها به کار گرفته شد و به همین جهت نتوانست همه گیر شود.

 

تماس با ما

تهران- میدان هفت تیر– خیابان کریم خان زند- خیابان خردمند جنوبی – پلاک 2– طبقه پنجم– واحد 11

تلفن: ۰۲۱۸۸۸۳۵۴۰۱

فکس: ۰۲۱۸۸۳۲۵۹۱۸

info@barmaun.com

وبسایت: barmaun.com

کود مایع چه ویژگی هایی دارد؟

مزایای استفاده از کودهای مایع


• قدرت جذب بالا و مشاهده نتایج سریع
• بهبود سلامت گیاه
• افزایش عملکرد، وزن و کیفیت محصول
• کاهش مصرف کود و در نتیجه کاهش هزینه های تغذیه
• افزایش مقاومت در برابر تنش های محیطی از جمله سرما و گرما
• افزایش مقاومت گیاهان در برابر امراض و بیماری ها

 

 

کودهای مایع تولید شده توسط گروه تولیدی ZAEEM شامل محصولات زیر می باشد:


کود مایع K.MITO
کود مایع K.MITO.S
کود مایع K.MITO.P
کود مایع N.UP
کود مایع CAL.UP (+BORON)
کود مایع FULL.UP
کود مایع BLOOM.SET
کود مایع PRIME
کود مایع AMINO.GROWTH
کود مایع SAL.STOP
کود مایع FUNGI.STOP
کود مایع NOBEL

 

کود مایع دسته بندی های مختلفی را شامل می شود. که مهم ترین آن ها بصورت زیر هستند:


کود مایع ویژه :

برای مثال میوه در دوره رشد خود به پتاسیم بالایی نیاز دارد. کود مایع پتاس بالای فولیمکس کا در این دوره کود مناسبی هست که می توان در برنامه تغذیه از آن بهره برد.


کود مایع ریز مغذی :

در این راستا کودهایی هستند که به صورت کلات یا کمپلکس فرموله شده اند مانند کود مایع بیوکسی میکس که یک کود دارای تمام عناصر ریزمغذی است و با گلوکونیک اسید کمپلکس شده و قابل مصرف به صورت محلول پاشی و همراه آبیاری می باشد.


کود مایع محرک رشد :

برای غلبه بر این عوامل تاثیر گذار، کودهایی هستند که دارای ترکیبات محرک رشد مانند جلبک دریایی و اسید آمینه هستند و ممکن است سایر عناصر غذایی نیز همراه با این ترکیبات آلی باشند، این دسته از کودها در رشد اندام های مختلف گیاهی تاثیر زیادی دارند و موجب تولید محصولات با کیفیت و با تناژ بالا می شوند. 


کود مایع ضد تنش :

از عوامل نامساعد محیطی تنش زا می توان گرما، سرما، خشکی، شوری ، تگرگ و… را نام برد. برای کاهش تاثیر تنش ها بر گیاهان و همچنین ریکاوری گیاهان تنش دیده از کود مایع ضد تنش استفاده می شود. از این کودها می توان آمینون فورت و آمینون دبلیو اس پی را نام برد.


کود مایع اصلاح کننده خاک :

بایستی خاک قبل از کشت اصلاح شود و در طی فصل رشد نیز اگر دارای مشکل باشد به اصلاح آن پرداخته شود. لذا در این زمینه کودهای اصلاح کننده خاک بوجود آمده اند و عمده این کودها دارای هیومیک اسید، فولیک اسید و یا دارای مواد آلی هستند که موجب اصلاح شرایط فیزیکی و شیمیایی خاک، کاهش شوری، جذب آسان مواد غذایی و بهبود شرایط رشد ریشه می شوند. مانند کود مایع ماکسی پلنت سال و ماکسی پلنت هیومیک


انواع کود مایع


کودهای مایع نیز مانند سایر کودهای مورد استفاده در صنعت کشاورزی دارای انواع مختلفی است که به صورت زیر می باشد:


کود مایع نیتروژنی:


کودهای نیتروژنی همان طور که از نامشان مشخص است دارای مقادیری نیتروژن و یا آمونیاک می باشد. این کود به خوبی در خاک جذب شده و با باران و یا آبیاری از بین نمی رود. به همین دلیل می توان از این کودها در هر فصلی استفاده کرد. کودهای مایع نیتروژنی با ورود به خاک و نفوذ در ریشه، رشد سریع گیاه را به دنبال دارد.


کود مایع پیچیده:


کودهای مایع پیچیده محلول های آبی هستند که دارای حداکثر 27 درصد فسفر، ازت و پتاسیم می باشند. این کود ها را می توان به بهره گیری از برخی مواد تثبیت کننده، غلظت آن را به 40% رساند. با توجه به این که کودهای مایع پیچیده، فاقد نیتروژن آزاد می باشند، در حین کاشت و یا در هنگام شخم زدن می توان استفاده کرد.


 

نحوه مصرف کود مایع


مهمترین طریقه مصرف کود مایع  به صورت محلول پاشی است. برای آماده سازی محلول کود لازم است که حجم مشخصی از کود، با مقدار مشخصی از آب مخلوط شود تا بتوان از آن محلول برای گیاه استفاده کرد. توجه داشته باشید چنانچه کود مایع خریداری شده را مستقیما بر روی گیاه استفاده نمایید، باید بدانید به علت غلظت بالای عناصر برای گیاه مضر بوده و باعث مسمومیت و از بین رفتن آن خواهد شد. کود مایع حاوی ازت، فسفر، پتاسیم، منیزیم و عناصر ریز مغذی مانند آهن، روی و منگنز و همچنین اسیدهای آمینه، اسید فولیک و اسید هیومیک می باشد.

 

طرز استفاده:

برای اطمینان از مقدار صحیح کود مصرفی، شما می‌توانید ابتدا یک واحد اندازه‌گیری مانند گرم یا کیلوگرم که توسط ترازو اندازه‌گیری می‌شود را در نظر بگیرید. حال برای مثال روش مصرف یک کود «یک در هزار» است. یعنی شما بایستی یک واحد از کود مورد نظر را در یک هزار از همان واحد آب حل کنید. توجه داشته باشید برای کودهای مایع با درصدی خطا می‌توانید یک سی‌سی از آن را معادل یک گرم در نظر بگیرید.

 

چه زمانی از کود مایع استفاده کنیم؟


 بهار - محرک رشد پس از شروع رویش گیاهان

تابستان - مراقبت، پیشگیری از خشکسالی و حذف علف های هرز

پاییز - تقویت چمن قبل از زمستان لبوسل آلمان بهترین کود مایع چمن را در بازار ارائه می دهد. آنها همچنین کودهای گرانولی ارگانیک می فروشند.

 

تماس با ما

نشانی :
تهران - اشرفی اصفهانی - ابتدای جلال آل احمد - ساختمان سینا - پلاک۱۹۶ - طبقه ششم - واحد ۱۱
شماره تلفن :
۴۴۲۹۲۱۷۴