رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

شیر قو تو کاسه اهرمی

شیر قو تو کاسه اهرمی چیست

این محصول ویژه که دارای آبکاری کروم بدنه ساخته شده و با آلیاژ برنج تولید و عرضه می شود که در دسته شیرآلات قرار گرفته اند و این مدل شیر یکی از بهترین و پر فروش ترین شیرآلاتی است که در بازار توزیع می شود


خصوصیات شیر توکاسه اهرمی مدل قو


شیر قو تو کاسه اهرمی یکی از محصولات پر فروش و با کیفیت است. ویژگی های این شیر همانطور که از نامش مشخص است طراحی شبیه گردن قو دارد و با درخشندگی‌ای که دارد جلوه‌ای زیبا به محیط می‌بخشد. آبکاری بدنه و دستگیره این شیر به رنگ کروم براق ریز میکرون است.ویژگی این نوع پوشش با ایجاد یک لایه ضخیم بر روی محصول،سبب شده تا از آن در برابر آسیب‌هایی چون خوردگی، خراشیدگی و یا تغییر رنگ جلوگیری می‌کند اما لازم است بدانید این روش مستعد جذب اثر انگشت است و باید مراقب باشید بر روی آن لکه ایجاد نشود. دستگیره شیر تو کاسه قو به صورت اهرمی و سمت راست قرار دارد.


مراحل آبکاری کروم


در فرآیند آبکاری کروم یون­ های محلول کروم را به صورت لایه‌ای نازک روی فلز مورد نظر( آند) رسوب می‌دهند. حمام الکترولیت معمولا حاوی اسید کرمیک و اسید سولفوریک است. کروم در مقابل گازها، مواد قلیایی و نمک‌ها مقاوم است. اما اسید سولفوریک، اسید کرمیک و سایر اسیدهای هالوژن دار در تمام غلظت‌ها و در تمام درجه حرارت‌ها روی پوشش کروم تاثیر می­‌گذارند.


در این حالت، فلز کروم از سطح آند خورده شده و حل می­‌شود و به صورت لایه­‌ی نازکی از فلز روی کاتد رسوب می­‌کند. هم­چنین به دنبال رویین­ شدن شیمیایی، روکش‌های کروم مقاومت خوبی در اتمسفر از خود نشان می‌دهند و کدر نمی‌شوند. پوشش‌های کروم تا 400 درجه سانتیگراد هیچ تغییری از نظر کدر­شدن متحمل نمی‌‌شوند.



آیا شیرهای پروانه ای بهداشتی هستند؟


در صنایع غذایی، شیر پروانه ای بهداشتی یکی از بزرگترین و رایج ترین شیرآلات بهداشتی است.


سه نوع شیر چیست؟

رایج ترین انواع شیرهای اتوماتیک در یکی از سه دسته اصلی قرار می گیرند. آنها خطی، چرخشی و خود گردان هستند. انواع مختلفی از شیرها در هر یک از این دسته بندی ها وجود دارد که هر کدام مزایای خاص خود را دارند.


چه چیزی یک شیرآلات را بهداشتی می کند؟


برای اینکه یک دریچه بهداشتی در نظر گرفته شود، نباید شکاف یا حفره ای داشته باشد که بتواند محیط هایی را که باکتری ها می توانند از آنها تغذیه کرده و تکثیر شوند، به دام بیندازند. سطوح خیس شده (که با محیط فرآیند تماس دارند) باید صیقل داده شوند و شعاع ها باید دارای اندازه حداقل باشند تا از چسبیدن یا به دام افتادن رسانه جلوگیری شود.




کلام آخر

از مزیت‌های دستگیره اهرمی شکل نسبت به نوع کلاسیک می‌توان به سهولت در تنظیم دمای آب و باز و بست راحت شیر اشاره کرد.

خرید کیسه زباله

کیسه زباله با اندازه استاندارد چیست؟


به طور معمول، سطل های زباله را می بینید که با گالن یا لیتر اندازه گیری می شوند. سطل های زباله در آشپزخانه معمولا بین 12 تا 16 گالن (45 تا 60 لیتر) هستند که کیسه های زباله 13 گالن در میان رایج ترین کیسه های زباله است.


چرا کیسه های زباله اینقدر گران است؟


رزین پلاستیکی هزینه دارد و هنگام خرید کیسه زباله، هزینه پلاستیک را پرداخت می کنید. با در نظر گرفتن ظرفیت، رزین، حداکثر بار، مهر و موم، رنگ، و هر فاکتور خاص تسهیلات هنگام ارزیابی برنامه کیسه زباله، می توان تا 50 درصد در کل دسته صرفه جویی کرد.



انواع کیسه زباله از لحاظ تولیدی


کیسه زباله بدون بند و بند دار:

 کیسه زباله بدون بند، ساده ترین و شناخته شده ترین نوع کیسه های زباله هستند که فاقد بند بوده و همه ما با آن ها آشنا هستیم. اما کیسه زباله بند دار، دارای یک بند در قسمت دهانه خود می باشد که باعث می شود که بتوان از حجم حداکثری کیسه استفاده نمود و همچنین از انتشار آلودگی به محیط اطراف جلوگیری کرد. در شرکت هایی که تولید پسماند بالایی دارند برای آن که پسماند جمع شده از داخل کیسه زباله سر ریز نشود،مشکل اینجاست اپراتورهای خدماتی مجبور هستند که کیسه های زباله را تا نصف کمتر پر نمایند تا به راحتی بتوانند آن ها را گره بزنند. این کار باعث می شود که مصرف کیسه زباله یک مرکز تقریبا به ۲ برابر حالت عادی برسد. برخی دیگر از مصرف کنندگان برای حل این مشکل از بست های پلاستیکی استفاده می کنند که این بست ها خودشان نوعی هزینه سربار می باشد که هزینه هر کیلو کیسه زباله را تا حدود ۵۰% اقزایش می دهد. به منظور رفع این مشکل طراحان صنعتی دستگاه کیسه زباله بند دار را طراحی نمودند.


کیسه زباله برگه ای و رولی: 

کیسه های برگه ای به صورت تا شده روی یکدیگر و داخل یک بسته بندی پلاستیکی قرار گرفته اند. وجود پرفراژهای انتهای هر کیسه کار جداسازی آن را راحت تر می کند. در کیسه های رولی، برگه ها به دور یک بوبین مقوایی رول و در یک لفاف پلاستیکی یا مقوایی بسته بندی می شوند. این نوع کیسه های زباله آسان مصرف بوده و وجود پرفراژهای انتهای هر برگ باعث می شود که بتوان آن را به آسانی از کل رول جدا کرد.




کیسه زباله معطر:

 این نوع کیسه ها حاوی اسانس هایی هستند که علاوه بر جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع زباله، باعث خوشبو شدن محیط نیز می شود. این کیسه ها در رایحه های گل ها و میوه های مختلف مانند سیب، لیمو، توت فرنگی و… موجود می باشند.


کیسه های زباله سفید برای چه مواردی استفاده می شود؟

کیسه های زباله سفید بسیار محبوب هستند زیرا تمیز و مرتب به نظر می رسند. این که آیا کیسه های زباله سفید در یک مرکز مراقبت های بهداشتی، حمام، دفتر، آشپزخانه یا هر جای دیگری استفاده می شود. این کیسه های زباله با تمیزی ارتباط برقرار می کنند و می توانند به روشن شدن فضاهای تاریک کمک کنند.


آیا کیسه های زباله معطر کار می کنند؟


در حالی که خرید کیسه های زباله جاذب بو و معطر مطمئناً در از بین بردن بوی بد موثر هستند، توجه به این نکته ضروری است که آنها قادر به جلوگیری از انتشار میکروب ها یا کشتن باکتری ها از سطل های زباله نیستند.


آیا رنگ کیسه زباله مهم است؟


رنگ نیزتعیین کننده قیمت است. کیسه‌های زباله سیاه ارزان‌ترین قیمت را دارند، زیرا می‌توان آن‌ها را با بیشترین مواد بازیافتی ساخت (برای مثال کیسه‌های زباله سیاه ما با بیش از 90 درصد مواد بازیافتی ساخته شده‌اند). بعد سفید و سپس شفاف می آید.


کیسه زباله آبی به چه معناست؟


آبی – زباله‌های قابل بازیافت خشک مانند روزنامه، مقوا، پلاستیک‌های بسته‌بندی، بطری‌ها، قوطی‌ها و غیره باید به سطل دیگری بروند. ... هر خانه می تواند حداقل یک مجموعه سه تایی از این رنگ ها داشته باشد.

بهترین کولر آبی پرتابل

آیا کولرهای باتلاقی قابل حمل موثر هستند؟


سیستم های خنک کننده قابل حمل یک راه حل خنک کننده موثر برای اتاق نشیمن، اتاق خواب، دفتر کار خانگی یا محل استراحت خانه است. از نظر تجاری، آنها را می توان به طور موثر در بسیاری از کارخانه ها، مشاغل یا محیط های اداری استفاده کرد.




انواع کولر آبی پرتابل


کولر های آبی پرتابل را می توان بر اساس نوع کارکرد و کاربرد به چند مدل آن را تقسیم کرد که عبارتند از:


کولر آبی پرتابل رومیزی:


این نوع کولر ها، به صورت ایستاده طراحی و تولید خواهند شد که بر روی یک پایه نگه دارنده قرار می گیرند.


کولر آبی پرتابل پایه دار:


از کولر های آبی پرتابل رومیزی بر روی میز کنار دفتر یا اتاق بسیار استفاده خواهد شد و همچنین سایز این کولر ها بسیار کوچک می باشد.


کولر آبی پرتابل چرخ دار:


یکی از بهترین مدل های کولر آبی پرتابل می باشد که در زیر این دستگاه 4 چرخ قر ار داده شده است که به راحتی بتوان آن را جا به جا کرد.


آیا کولرهای قابل حمل تبخیری کار می کنند؟


به گفته وزارت انرژی ایالات متحده (DOE)، یک خنک کننده تبخیری می تواند با موفقیت دمای محیط را بین 5 تا 15 درجه کاهش دهد - اما حتی وزارت انرژی نیز سریعاً توضیح می دهد که این فرآیند فقط در مناطقی با رطوبت کم کار می کند.


آیا کولرهای هوای قابل حمل ارزشش را دارند؟


کولر قابل حمل یک گزینه عالی برای غلبه بر گرمای تابستان است. برای استفاده در خانه یا محل کار بسیار مناسب است. شما می توانید فضای راحت تری برای کار یا خواب ایجاد کنید و به صاحبخانه یا همسایگان خود وابسته نیستید که به شما اجازه نصب تجهیزات حجیم را می دهند.



از مزایای کولر آبی پرتابل:


• ابعاد کوچک آن‌ها باعث شده تا فضای کمی را اشغال کنند.


• مانند کولرهای آبی و گازی، نیاز به سرویس‌های مستمر و پیوسته ندارند.


• در کوچک‌ترین فضاها نیز می‌توانید آن‌ها را نصب کنید و در صورت نیاز از اتاقی به اتاق دیگر جابه‌جا کنید.


• وزن کمی دارند. به همین علت سبب شده تا به راحتی قابل حمل‌ونقل باشند.


• در فصل‌های سرما که نیازی به آن‌ها نیست، می‌توانید آن‌ها را برداشته و در انباری بگذارید.


• مصرف آب کولرهای پرتابل بسیار کمتر از کولرهای آبی می‌باشد.


• در کولرهای پرتابل مخزنی تعبیه شده که قابلیت ذخیره آب برای زمان‌هایی که چند ساعت آب شهری قطع می‌شود، وجود دارد.


• در این کولرها قابلیت تنظیم جهت باد به هر چهار سمت وجود دارد. حتی در بعضی از مدل‌های آن‌ها می‌توانید این قابلیت را در حالت خودکار تنظیم کنید.


کولر تبخیری قابل حمل را کجا قرار می دهید؟


اگر متوجه شدید که کولر تبخیری قابل حمل شما چیزها را خنک نمی کند، مطمئن شوید که کولر نزدیک یک در یا پنجره باز قرار گرفته است. اگر قبلاً وجود دارد، پنجره را در طرف مقابل اتاق باز کنید تا نسیم متقاطع ایجاد شود تا هوای گرم به بیرون بکشد.

هواساز

هواساز یا واحد انتقال هوا (اغلب به اختصار AHU) دستگاهی است که برای تنظیم و گردش هوا به عنوان بخشی از سیستم گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع (HVAC) استفاده می‌شود. هواگیر معمولاً یک جعبه فلزی بزرگ است که حاوی یک دمنده، عناصر گرمایش یا خنک کننده، قفسه ها یا محفظه های فیلتر، تضعیف کننده های صدا و دمپرها است. هواگیرها معمولاً به یک سیستم تهویه مجرای متصل می شوند که هوای مطبوع را در داخل ساختمان توزیع می کند و آن را به AHU برمی گرداند. گاهی اوقات AHU ها هوا را مستقیماً به و از فضای بدون کانال کشی تخلیه (تامین) و پذیرش (بازگشت) می کنند



کولر گازی چیست؟


یک دستگاه تهویه مطبوع با حذف گرما و رطوبت هوای داخل خانه، هوای سرد را در داخل خانه یا فضای بسته فراهم می کند. هوای خنک شده را به فضای داخلی باز می گرداند و گرما و رطوبت ناخواسته را به بیرون منتقل می کند.


اگر تهویه مطبوع قابل حمل را تخلیه نکنید چه اتفاقی می افتد؟

اگر از شیلنگ اگزوز استفاده نمی کنید، AC قابل حمل شما اتاق شما را خنک نمی کند. تمام گرما را مستقیماً به اتاق شما برمی گرداند.


هواساز هایژنیک یا بیمارستانی (Hygienic)


هواسازهایی با الزامات ویژه در طراحی و ساخت که می توانند هوای کاملاً استریل و تمیزی (عاری از گرد و غبار، ذرات معلق و مواد آلاینده) را برای فضاهایی مانند بیمارستان ها، آزمایشگاه های ابزار دقیق و اتاق های تمیز (Clean rooms) تأمین کنند.باید بدانید، استفاده از پروفیل های ترمال بریک در تولید فریم دستگاه، ساخت جداره داخلی بدنه از ورق استیل و با گوشه های منحنی، استفاده از فن های بدون پولی و تسمه و استفاده از فیلترهای بیشتر و حساس تر می باشد.


کدام AC برای اتاق یک نفره خوب است؟


سیستم های مینی اسپلیت یک راه عالی برای خنک کردن یک اتاق یک نفره یا کل خانه شما هستند. آنها از همان فناوری اولیه تهویه مطبوع مرکزی استفاده می کنند، اما نیازی به کانال کشی در خانه ندارند. این یک راه عالی برای کاهش هزینه های انرژی با خنک کردن یک اتاق یک نفره یا تنظیم دمای هر اتاق به طور مستقل است.


آیا دستگاه های تهویه مطبوع اتاق قابل حمل کار می کنند؟


AC های قابل حمل در طول کل فرآیند مقداری گرما تولید می کنند. قابل توجه نیست اما روند خنک سازی کلی را کند می کند. AC های قابل حمل بهترین تهویه مطبوع برای اتاق های کوچک هستند. اگر اقامت دائم ندارید و زیاد جابه جا می شوید، بهترین گزینه برای شماست.


آیا کولر گازی پرتابل به پنجره نیاز دارد؟


تهویه مطبوع قابل حمل، واحدهای تهویه مطبوع هستند که می توانند از یک اتاق به اتاق دیگر منتقل شوند. آنها سیستم های مستقلی هستند که نیازی به نصب دائمی ندارند. با این حال، سیستم های تهویه مطبوع قابل حمل نیاز به تهویه هوا از طریق پنجره یا دیوار دارند.


عمر کولر گازی پرتابل چقدر است؟


5 تا 10 سال
کولر گازی قابل حمل از 5 تا 10 سال عمر می کند. واحدهای AC قابل حمل را می توان از اتاقی به اتاق دیگر منتقل کرد و می تواند از 8000 BTU تا 15000 BTU خروجی خنک کننده تولید کند. واحدهای AC قابل حمل کمترین طول عمر را در بین انواع AC دارند زیرا: آنها زیاد جابجا می شوند.



تعریف چیلر

چیلر چیست و چگونه کار می کند؟

چیلر ماشینی است که گرما را از مایع از طریق سیکل‌های فشرده‌سازی بخار، تبرید جذبی یا تبرید جذبی حذف می‌کند. این مایع سپس می تواند از طریق یک مبدل حرارتی برای خنک کردن تجهیزات، یا جریان فرآیند دیگری (مانند هوا یا آب فرآیند) به گردش در آید.


امروزه مهم ترین تجهیزات تولید برودت در ساختمان های بزرگ، دستگاه چیلر بوده که یکی از عوامل مهم و موثر در بهینه سازی مصرف انرژی ساختمان می باشد. چیلرها به عنوان یکی از کاربردی ترین و بهینه ترین دستگاه های تهویه مطبوع معرفی می شوند و بدلیل دارا بودن سطح بهینگی بالا در عملکرد، بسیار مورد توجه طراحان و کارفرمایان ساختمانی قرار گرفته اند.


جالب است بدانید  چیلر دستگاهی است که گرمای یک سیال مایع (مانند آب) یا گازی (مانند هوا) را با استفاده از یک سیکل تبرید تراکمی و یا سیکل جذبی گرفته و آن را سرد می کند. انواع مختلف چیلر در مکان های خاصی کاربرد داشته و به عنوان وسیله سرمایشی یا گرمایشی مورد استفاده قرار می گیرند. با وجود آنکه چیلرها اجزاء و طرز کار متفاوتی نسبت به هم دارند، ولی در کل همه انواع آن ها کار مشترکی را برعهده دارند


چیلر چیست؟

چیلر (دستگاه گردش آب خنک کننده) یک اصطلاح کلی برای دستگاهی است که با به گردش درآوردن مایعی مانند آب یا محیط گرمایی به عنوان مایع خنک کننده که دمای آن توسط چرخه مبرد تنظیم می شود، دما را کنترل می کند. علاوه بر حفظ دمای دستگاه های مختلف صنعتی و ابزارآلات آزمایشگاهی، تجهیزات و دستگاه ها در سطح ثابت، برای تهویه مطبوع ساختمان ها و کارخانجات نیز کاربرد دارد. از آن به عنوان "چیلر" یاد می شود زیرا اغلب برای خنک کردن استفاده می شود.

یک چیلر می تواند در حین گردش آب در یک دستگاه خنک کننده، آب سرد را به طور مداوم تامین کند. به عنوان وسیله ای مناسب برای خنک کردن قطعات مولد گرما و تجهیزات تهویه مطبوع مانند دستگاه های پردازش لیزری و دستگاه های گرمایش فرکانس بالا در دمای ثابت بسیار استفاده می شود، مشکلات سرمایشی مختلف را حل می کند و می تواند هزینه های جاری را در عین بهبود بهره وری انرژی کاهش دهد.

تفاوت چیلر و فریزر

نقش چیلر عمدتا خنک کننده است، اما فریزر نیز عملکرد مشابهی دارد. تفاوت بین چیلر و فریزر بسیار مبهم است و درک برخی از قطعات ممکن است دشوار باشد. با این حال، همانطور که می توانید از نام های مختلف متوجه شوید، به طور دقیق، آنها دستگاه های مختلفی هستند.


مزایای چیلر

یکی از ویژگی های اصلی این است که درجه آزادی بالایی در طراحی محل نصب واحد اصلی و سیستم لوله کشی آب ارائه می دهد. چیلر از روشی برای تولید آب سرد و ارسال آب به کویل آب سرد کولر استفاده می کند، بنابراین بسته به ترکیب می توان از آن برای مصارف مختلفی مانند ظرفیت های بزرگ و فضاهای بزرگ استفاده کرد. از طرف دیگر، معمولاً نیازی به در نظر گرفتن اختلاف ارتفاع لوله مبرد و محدودیت طول لوله مانند نوع انبساط مستقیم (کولر) نیست.

علاوه بر این می توان از بخار و آب گرم مانند حرارت خروجی اگزوز کارخانه نیز استفاده کرد و می توان یک سیستم تولید همزمان که از گرمای اتلاف (آب گرم) یک ژنراتور استفاده می کند، ساخت.


اصول چیلر و فریزر

می توانید اصول چیلر و فریزر را تقریباً یکسان در نظر بگیرید. از آنجا که هر دو برای خنک کردن اجسام مورد نظر خود استفاده می شوند، هر دو دارای ظرفیت خنک کننده هستند. اصل اساسی چیلر و فریزر خنک کردن جسم مورد نظر و کاهش دما است، بنابراین تفاوت کمی از این نظر وجود دارد. تشخیص تفاوت بین چیلر و فریزر سخت است و به راحتی می توان گیج شد زیرا اصول تقریباً یکسان است. شکی نیست که آنها بسیار شبیه به دستگاه هستند.















تفاوت بین مکانیسم های چیلر و فریزر

ابتدا اجازه دهید نگاهی به مکانیسم چیلر بیندازیم. روش کار چیلر به این صورت است که مایعی به نام خنک کننده که در داخل چیلر در گردش است جسم مورد نظر را خنک می کند. برای تولید مایع خنک کننده از مایعات مختلفی از جمله آب استفاده می شود اما در هر صورت این خنک کننده حرارت را از جسم خارج کرده و آن را خنک می کند. مایع خنک کننده در داخل چیلر می چرخد ​​و از بین بردن گرمای یک جسم نیز به معنای افزایش دمای مایع خنک کننده است. برای استفاده مجدد از آن، باید دوباره دما را کاهش دهید، بنابراین در اینجا از آب یا هوا استفاده می شود. دمای مایع خنک کننده با استفاده از آب یا هوای وارد شده از خارج کاهش می یابد و خنک کننده ای که خنک شده دوباره برای خنک کردن جسم مورد نظر استفاده می شود. با این کار اجازه خنک شدن مداوم جسم مورد نظر را می دهد. از طرفی با فریزر، خنک سازی با ایجاد هوای سرد با تبادل گرما بین مبرد و هوا انجام می شود. هوای سرد توسط مبرد بدون استفاده از مایعاتی مانند سیال در گردش ایجاد می شود. شاید تصورش راحت تر باشد اگر به آن مانند یک کولر فکر کنید. به این ترتیب، با وجود اینکه هر دو وسیله ای برای خنک کننده هستند، مکانیسم ها متفاوت است. اگر بتوانید تفاوت بین این مکانیسم ها را به خاطر بسپارید، تشخیص تفاوت بین چیلر و فریزر آسان تر خواهد شد.

هم چیلر و هم فریزر از کمپرسور استفاده می کنند. گاز را می توان توسط کمپرسور فشرده و منتشر کرد.

از نظر تفاوت آنها، در مورد چیلر، به طور کلی، تمام تجهیزات به جز خازن، در یک بسته بندی واحد از جمله کمپرسور قرار می گیرند. این ویژگی منحصر به فرد چیلر است.

در مورد فریزر، هر دستگاه به صورت یک بسته بسته بندی نمی شود و در حالت منفصل است. اگرچه این تفاوت ها ظریف هستند، اما برای تمایز بین چیلر و فریزر استفاده می شود. شما باید تفاوت بین اینکه آیا تجهیزات از جمله کمپرسور در یک بسته وجود دارد یا خیر را درک کنید.

انواع چیلر

یک چیلر مواد را از دستگاه مورد نظر می کشد و آن را خنک می کند. گرمای حذف شده باید توسط خود چیلر تخلیه شود و به عنوان یک روش اگزوز حرارتی، مواردی وجود دارند که از کلروفلوئوروکربن‌هایی به نام مبرد و آنهایی که از مدارهای آبی تشکیل شده‌اند که آب را به گردش در می‌آورند، استفاده می‌کنند. انواع مختلفی از روش های خنک کننده وجود دارد:

چیلر هوا خنک


این نوعی سیستم است که باد را به مبدل حرارتی می فرستد و مبرد را با هوا خنک می کند. یک موتور فن تعبیه شده در داخل چیلر وجود دارد و نصب آن آسان است، اما به دلیل اینکه گرمای اگزوز در اتاق تولید می شود، ممکن است در فضاهای تنگ به تجهیزات اگزوز نیاز باشد. گاز فشرده شده با فریزر (کمپرسور) توسط کندانسور (رادیاتور) خنک شده و به مایع تبدیل می شود. از یک چرخه گاز مبرد و یک چرخه آب در گردش تشکیل شده است و از گاز مبرد به عنوان یک محیط گرمایی برای خنک کردن آب در گردش استفاده می شود.


چیلر آب خنک


این یک نوع سیستم است که از یک برج خنک کننده برای خنک کردن آب استفاده می کند. آب خنک کننده برای یخچال مورد نیاز است، اما مزایایی مانند راندمان خنک کننده عالی را ارائه می دهد و گرمای اگزوز را در اتاق ایجاد نمی کند.

چیلر آب خنک که از آب فعال در زمینه تهویه مطبوع در مقیاس بزرگ به عنوان مبرد استفاده می کند، به عنوان چیلر طبیعی (چیلر جذبی) شناخته می شود و به عنوان یخچال منبع حرارتی برای تهویه مطبوع مرکزی استفاده می شود. تجهیزات تهویه مطبوع برای ساختمان های متوسط ​​و بزرگ. پیکربندی سیستم از یک اواپراتور، جاذب، احیا کننده و کندانسور تشکیل شده است و با چرخاندن مبرد مهر و موم شده در تجهیزات (دستگاه گردش آب خنک کننده) آب سرد (آب گرم) با کنترل فشار تولید می کند.

این یک چرخه خنک کننده است، اما با تغییر فشار مبرد در تجهیزات، آب سرد (آب گرم) با تغییر ترکیب آن به گاز و مایع (انتقال گرمای نهان) در داخل هواپیما تولید می شود. می توان آن را در طول سال به طور پایدار کار کرد و طراحی فشرده آن امکان پذیر است تا بتوان آن را در فضاهای کوچک نصب کرد.