رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

ولوم دمپر

ولوم دمپر چیست

برای کنترل جریان هوا در سیستم های نسبتا بزرگ کانال کشی از ولوم دمپر استفاده می شود. دمپر حجمی، دمپر کانالی از دیگر نام های این دمپر می باشد و به طور معمول در ابتدای هر انشعاب برای تنظیم حجم هوای ورودی به هر انشعاب به کار می رود.

 

عمق

عمق ولوم دمپر با توجه به نیازهای پروژه متفاوت است اما مرسوم ترین عمق 15 سانتی متر است.

 

جنس

جنس آن از ورق گالوانیزه و به طور معمول با ضخامت یک میلی متر است.

 

عملکرد

عملکرد آن توسط کاربر و با بهره گیری از دسته دمپر می باشد.

 

میراگر حجم

میراگر دامپر کنترل ولوم

این میراگرهای کنترل میزان صدا Dayton Day برای کمک به تنظیم میزان هوای در حال حرکت از طریق سیستم های مجاری طراحی شده اند. آنها می توانند به عنوان خاموشی مثبت استفاده شوند ، و همچنین می توانند برای کنترل اتوماتیک در سیستم های HVAC با نشت کم یا سیستم هایی که نیاز به تعدیل جریان هوا دارند استفاده شوند.

 

ولوم دمپر

میراگر کنترل میزان صدا چگونه کار می کند؟

میراگرهای کنترل ولوم به تنظیم میزان جریان هوا به قسمتهای دیگر این سیستم کانال کمک می کنند. این میراگرها می توانند درون خود مجرا ثابت شوند و می توانند به صورت اتوماتیک یا دستی باشند. ... میراگرهای دستی دقیقاً همانطور که صدا می دهند کار می کنند. کاربر پیچ را پیچ می کند ، که جریان هوا را به بخشی از لوله هدایت می کند.

 

میراگرهای ولمی برای چه استفاده می شوند؟

دمپر زون (به نام Volume Control Damper یا VCD نیز شناخته می شود) نوع خاصی از دمپر است که برای کنترل جریان هوا در سیستم گرمایش یا خنک سازی HVAC استفاده می شود. به منظور بهبود کارایی و راحتی سرنشینان ، سیستم های HVAC معمولاً به چندین منطقه تقسیم می شوند.

 

دمپر کنترل صدا را کجا قرار دهم؟

این میراگرهای کنترل میزان صدا در شاخه های کانال توزیع هوا نصب می شوند. میراگرهای تیغه مخالف برای انجام تعادل سیستم هوای خشن با کنترل دقیق تر در شبکه های جداگانه یا دیفیوزر استفاده می شود. قاب در 18 گرم و تیغه ها در فولاد خفیف گالوانیزه 20 گرم تولید می شوند.

 

چه تفاوتی بین VCD و VAV وجود دارد؟

تفاوت اصلی این است که VCD به طور مداوم هوا را تأمین می کند در حالی که VAV جریان هوا را بر اساس الزامات پارامتر هوا تأمین می کند.

 

از کجا بفهمم دمپر من باز است یا بسته؟

بصری بررسی کنید

 

بررسی بصری یکی از مطمئن ترین راه های بررسی باز یا نبودن دامپر است. به سادگی سر خود را در شومینه قرار دهید و به بالا نگاه کنید. اگر میراگر گلو دارید ، دمپر بسته شده بلافاصله بالای سر شما دید شما را مسدود می کند. باید بتوانید دمپر بسته را بلند کرده و لمس کنید.

 

میراگر موتوری چگونه کار می کند؟

عملکرد دمپر موتوری. ... اساساً ، میراگر جریان هوا را در داخل تجهیزات انتقال هوا تنظیم می کند و در دراز مدت بر سلامت کلی شما تأثیر می گذارد. یک میراگر موتوری فعال باعث می شود تا دمای داخل اتاق توسط شما کنترل شود و جریان هوا در خانه شما تنظیم شود.

 

شش نوع دمپر کدامند؟

میراگرهای هوا بخشی اساسی در آن صنایعی است که گازها و مایعات از طریق لوله ها و مجاری منتقل می شوند تا کنترل جریان مواد را فراهم کنند.

مقدمه ای بر انواع مختلف دمپر. ...

دمپر ظرف تخت پروانه. ...

دمپر تیغه. ...

میراگرهای گیوتین. ...

دامپرهای لوور. ...

دامپرهای پره ورودی.

 

آیا به دمپر هوا احتیاج دارم؟

اگر مجرا اجازه عبور هوا از طریق دریچه را می دهد ، برگها ، گرد و غبار و آوار نیز در هنگام وزش باد شدید می توانند به داخل راه پیدا کنند. ... بنابراین ، میراگر هم در آب و هوای سردتر برای جلوگیری از مشکلات انشعاب مفید است و هم در آب و هوای گرم برای جلوگیری از ورود حیوانات کوچک و سایر عناصر بیرونی به مجاری.