رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

انواع نمای ساختمان

 تعریف نمای ساختمون (facade) 


کلمه نما هم معنای لغوی و هم معنای استعاری داره. معنای تحت اللفظی، یه وجه یا طرف خارجی یه ساختمون هس که معمولاً در جلو قرار داره و شامل ورودی اصلی هس. معنای استعاری یه وجه کاذب و به وجود میاره و اون چه رو که پشت بنا هس می پوشونه.

ویژگی های نمای ساختمون چیه؟

پس نما دقیقاً کجا قرار داره؟ نمای ساختمون یا سازه بیرونی ترین، اولین و قابل تشخیص ترین جنبه یا ضلع (ارتفاع) هس. اغلب شامل برجسته ترین ورودی ساختمون و طراحی یا عناصر کاربردی خاص هس که می تونه شامل موارد زیر باشه:

ستون ها، چه به صورت آزاد و چه به صورت ستون (ستون هایی با نقش برجسته بلند یا کم از دیوار نما).

پنجره‌هایی که می‌تونن از کاربردی تا تزئینی متغیر باشن یا هر دو کاربرد و در بر گیرن (فنستراسیون طراحی و قرار دادن پنجره‌ها در یه سازه هس، از واژه لاتین fenestra به معنای پنجره).

عناصر مجسمه سازی برای تزیین، با استفاده از پیکره های انسان و طبیعت یا طرح های انتزاعی

نرده و لبه های تزئینی

پیش امدگی ها، برآمدگی ها و قرنیزها برای محافظت و تزئین ورودی ها و پنجره ها

استفاده از رنگ، از نظر کاربرد یا منابع طبیعی

سبک های نمای ساختمون چیه؟

متریال یه عنصر ضروریه که علاوه بر چشم نواز بودن باید دارای استحکام مناسب، طول عمر مناسب و استانداردهای لازم با توجه به بودجه ای باشه که برای اون هزینه میشه.

نمای بیرونی مانند یه لایه محافظ برای ساختمان هس و در انتخاب نمای ساختمان رعایت نکاتی بسیار مهم هس: با توجه به شرایط آب و هوایی، موقعیت جغرافیایی ساختمون، تعداد طبقات ساختمون و…

به طور کلی نماهای ساختمون و میشه به سه دسته تقسیم کرد:

  • نمای کلاسیک
  • نمای نئوکلاسیک
  • نمای نوین
مفهوم نماهای کلاسیک

نمای کلاسیک یا رومی ساختمان برگرفته از معماری کلاسیک رومی و یونانی هس. سبک های معماری متولد شده در اروپای پس از رنسانس و میشه معماری کلاسیک در نظر گرفت.

طیف وسیعی از نماهای کلاسیک در سراسر ایران و خاورمیانه دیده میشه و ایده های مختلفی از اون گرفته شده و طرفداران خودشو داره. تقارن یکی از اصول جدا نشدنی طراحی نما کلاسیک و نوعی سیستم اصیل هس.

بنابراین در این عصر گرایش به دیدگاه کلاسیک افزایش یافته. از سوی دیگر، نمای کلاسیک حس عظمت و برای ساکنین و افرادی که از بیرون تماشا می کنن، به ارمغان میاره.

زیرا اونا می تونن کشورهای پیشرفته در معماری و ببینن و ساختمون های اداری خودشون و به سبک کلاسیک بسازن.

مفهوم نمای نئوکلاسیک

سبک های معماری که پس از رنسانس در اروپا متولد شدن و میشه معماری کلاسیک در نظر گرفت. نمای نئوکلاسیک در واقع از سایر ساختمون های کلاسیک و مدرن متمایز هس.

یکی از ویژگی های بارز معماری نئوکلاسیک، جلوه دیوار هس که به هر قسمت از اون شخصیت منحصر به فردی می بخشه. میشه گفت که نئوکلاسیک ها از طرح های کلاسیک در سبک مدرن استفاده می کنن.

مثلا در طراحی داخلی و طراحی نما، یه ساختمون کلاسیک به چشم می خوره. از ویژگی های این سبک نما میشه به اجرای تزیینات و طرح های کلاسیک به همراه امکانات مدرن و جدید در طراحی نمای ساختمون اشاره کرد.

همچنین رعایت تقارن و تناسب در معماری کلاسیک و استفاده از مصالح سنتی مانند آجر سنگ و چوب از دیگر ویژگی های این سبک هس.

مفهوم نمای مدرن

طراحی نمای مدرن در معماری در دهه های اولیه قرن بیستم آغاز شد. برخلاف سبک قدیمی با طراحی پیچیده، طراحان سعی می کنن راه هایی برای دسترسی بیشتر به معماری پیدا کنن.

اصول استاندارد تمامی این طرح ها سادگی، کارایی و ظرافت هس. ظاهر مدرن و میشه با طراحی خلاقانه و جسورانه اش متمایز کرد و همیشه می توان انتظار شگفتی هایی و در اون داشت.

ویژگی های این سبک استفاده از ریتم های عمودی ، افقی و زاویه ای و استفاده از مواد و فناوری های جدیده. نوآوری در این سبک بسیار مهم هس.

اصول طراحی نمای مدرن چیه؟

کمبود لوازم جانبی در نمای یه خانه مدرن ؛ لوازم جانبی برداشته میشن و بسیار ساده خواهند بود. در این سبک ، مواد و اتصالات صریح در کنار هم قرار می گیرن. استفاده از مواد و سیستم های مدرن در نما ، ستون های فولادی قابل مشاهده و بلوک های بتونی به عنوان مواد کامل استفاده میشه.

استفاده از مواد سنتی به روش های جدید ، از موادی مانند چوب ، آجر و سنگ به روش های ساده استفاده میشه. بر رنگ طبیعی مواد تأکید کنین. به جای رنگ آمیزی مواد مورد استفاده ، اونا با ظاهری مدرن و رنگ طبیعی اونا نمایش داده میشن.

نمای بیرونی ساختمون همچنین یکی از مهم ترین عواملی هس که در مصرف انرژی و پارامترهای آسایش هر ساختمون نقش داره. کنترل عوامل فیزیکی محیطی (گرما، نور، صداها) باید در طول فرآیند طراحی در نظر گرفته شه، همچنین استراتژی‌های طراحی که آسایش سرنشینان و بهتر می‌کنه.

نمای ساختمان با برنامه ریزی دقیق و طراحی خوب می تونه به میزان قابل توجهی بر مصرف انرژی اون تأثیر بذاره. عناصر کلیدی مانند جهت گیری، عایق بندی و اصول طراحی غیرفعال نقش اساسی در به حداقل رسوندن نیازهای انرژی دارن.

گروه معماری و دکوراسیون داخلی ایوان سبز از پیشتازان معماری بر مبنای علم روانشناسی هستن؛ که حاصلِ فعالیت گروهی و گرد هم آمدنِ مهندسین مجرب و متعهد و نیروی کار ماهر و دلسوز هستن.

تماس با ما

شما می توانید جهت دریافت خدمات و یا راهنمایی بیشتر با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید.

 تلفن:

۰۲۱ – ۲۲۷۹۵۳۴۰

۰۹۱۲ – ۲۸۳۵۵۶۲

آدرس: خیابان میرداماد – خیابان نساء – خیابان مسعود سیفیه – پلاک 38 واحد 2

 منبع: https://interior-designer.ir/

 

برندسازی حرفه ای(Branding)

برندینگ 


برندسازی فرآیند ایجاد نام، نماد، لوگو یا طرحی هس که معرف یه شرکت یا محصول هس. کسب‌وکارها چگونه خودشون و از رقبای خود متمایز می‌کنن و وفاداری مشتری و ایجاد می‌کنن.

یه برند قوی می تونه از افزایش فروش حمایت کنه، به یه کسب و کار کمک کنه مشتریان جدید جذب کنه و سهم بازار خودش و افزایش بده. ایجاد یه برند فراتر از طراحی یه لوگو یا انتخاب یه نام جذاب هس.

این نیاز به تحقیق در مورد مخاطب هدف، رقابت و نقاط قوت و ضعف شرکت داره. جمع‌آوری بینش‌های مختلف باعث ایجاد هویت برندی میشه که با مصرف‌کنندگان طنین‌انداز میشه.

از جمله عناصر تشکیل دهنده یه برند میشه به نام، لوگو، برچسب، رنگ ها، فونت ها و ظاهر و احساس کلی اشاره کرد. استراتژیست ها از تکنیک های مختلفی برای نشون دادن نوع محصول یا خدماتی که از طریق هویت برند می فروشن استفاده می کنن.

کسب و کار شما رو بیشتر معرفی می کنه.

قبل از هر چیز، درک این نکته ضروریه که برندسازی چیزی بیش از داشتن یه لوگوی خوبه. این کلیت نحوه درک مشتریان از کسب و کار شماس که شامل همه چیز از خدمات مشتری گرفته تا مواد بازاریابی هس.

یه برند با طراحی خوب می تونه کسب و کار شما رو قابل تشخیص تر و به یاد ماندنی تر کنه. مشتریان به احتمال زیاد با شرکت هایی که می شناسن و به اونا اعتماد دارن تجارت می کنن.

علاوه بر این، ایجاد یه هویت بصری قوی که به‌طور دقیق نشون‌دهنده هدف کسب‌وکار شما باشه، ضروری هس. به طور شگفت انگیزی، حدود 76 درصد از مشتریان زن و 80 درصد از مشتریان مرد، اقلامی و از برندهایی که می شناسن خریداری می کنن. 

مشتریان درگیر با نام تجاری شما 52 درصد ارزشمندتر از مشتریان صرفا راضی هستن. و فرض کنینشما موفق شدین در سطح احساسی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنین. 

در این صورت، می‌تونین از طریق اونا ارزش طول عمر حیرت‌انگیز 306 درصدی بالاتری تولید کنین.

به شما امکان میده بیشتر فروش کنین.

به گفته فوربس، یکی از جنبه های کلیدی برندسازی، حضور مداوم در تمامی پلتفرم های تبلیغاتی هس که پتانسیل افزایش درآمد کسب و کار را تا 23 درصد داره. اما دقیقاً چگونه برندسازی به یه تجارت کمک می کنه تا به این هدف برسه؟

به عنوان مثال ، آیا تا به حال فکر کردین که چرا مایل به پرداخت هزینه بیشتری برای یه مارک قهوه خاص نسبت به سایر فروشندگان قهوه هستین؟ این انتساب به فعالیتهای مداوم هویت برند، باعث ایجاد ارزش در ذهن مصرف کنندگان میشه.

همچنین یه پیشنهاد منحصر به فرد و تمایز از رقبا ایجاد کرد، جایی که مشتریان قیمت های برتر و پذیرفتن که اونا رو از سایر محصولات یا خدمات در بازار متمایز می کنه.

از این رو، یه برند قوی همچنین می تونه به شما در شارژ بیشتر محصولات یا خدمات خود کمک کنه. مشتریان اغلب مایل به پرداخت حق بیمه برای برندهای باکیفیت هستن، بنابراین سرمایه گذاری در برندسازی می تونه به شما کمک کنه تا قیمت های خود رو بدون از دست دادن مشتریان افزایش بدین.

منجر به ارتباط بهتر میشه.

یه برند کاملاً تعریف شده تضمین می کنه که همه افراد درگیر در تجارت شما، از مشتریان گرفته تا تیم فروش گرفته تا سایر ذینفعان و دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی، کاملاً همسو هستن.

از یه طرف ، می تونین گزاره ارزش خود رو به طور مؤثر به مشتریان بالقوه منتقل کنین. اما از طرف دیگر ، مخاطب هدف شما درک دقیقی از برند شما بدست میاره که برای موفقیت برند بسیار مهم هس.

از این رو، ارتباطات کارآمد به ایجاد روابط قوی بین مشاغل و مشتریان کمک می کنه و این به نوبه خود منجر به اعتبار برند میشه. بیش از 92 ٪ از بازاریابان معتقدن که اصالت برند برای برند اونا ضروری هس.

باعث وفاداری مشتری میشه.

مهم‌ترین تأثیر تلاش‌های برندسازی اینه که به شما در ایجاد وفاداری مشتری کمک می‌کنن. اگر مشتریان تجربه مثبتی داشته باشن، احتمال بیشتری وجود داره که به برند شما بچسبن و به تجارت با شما ادامه بدن.

اگه می خواین کسب و کار شما رشد کنه، باید این سطح از وفاداری رو توسعه بدین. برندها برنامه های وفاداری رو از طریق تلاش های برندسازی خود توسعه میدن. 

از نظر استراتژیک که مدیریت بودجه بازاریابی بهتری و ممکن می کنه و مشتریان کاملاً از اخلاق برند و نوع ارزشی که ارائه میده آگاه هستن.

از این رو این تصمیم اونا روتحت تأثیر قرار میده، آیا اونا باید به برند وفادار باشن یا حتی یه طرفدار سرسخت. در حالی که اکثر مردم حداقل به یه برند وفادار هستن، بیش از 85.8٪ به بیش از ده برند وفادار نیستن. از این رو، حفظ توجه بالا در صنعت شما حیاتی هس.

بازاریابی وایرال و حمایت از برند و ترویج می کنه.

هنگامی که مشتریان برند شما رو در حلقه اجتماعی خود تبلیغ می کنن، برندسازی می تونه الهام بخش حمایت از مشتری باشه. 

این به ایجاد "سفیران" برای کسب و کار شما کمک می کنه - مشتریانی که آنقدر تحت تاثیر برند شما قرار گرفتن که مایلن به دوستان و خانواده خود درباره شما بگن.

مردم، به‌ویژه رفتار خریدشان، به شدت تحت‌تاثیر حرف‌های افرادی که به اونا اعتماد دارن درباره برندها میگن. برای مثال، اگر دوستانشون محصولی و تایید نکنن، 28 درصد دوستان شون اونو امتحان نمی کنن.

برعکس، یه توصیه محصول بین 20 تا 50 درصد از تصمیمات خرید مشتریان و تحت تأثیر قرار میده.

شما رو از سایر برندها متمایز می کنه.

ایجاد یه برند مستحکم به زمان و تلاش نیاز داره، اما ارزشش و داره. هنگام توسعه یه برند، عناصر زیادی باید در نظر گرفته بشه. این شامل نام و لوگوی شما به ارزش ها و پیام های شما میشه.

این ترکیب شخصیت برندی و تشکیل میده که با سایر بازیگران بازار متفاوت هس. با گذشت زمان، این هویت برند متمایز به شما برتری نسبت به رقبای خود میده. با تقویت مداوم، تثبیت شخصیت برند در ذهن مشتریان هدف شما قریب الوقوع میشه.

این منجر به حفظ یادآوری برند برتر در زمان تصمیم گیری برای خرید میشه. اگه مخاطب هدف شما رو به دلایل درستی به خاطر میاره، دلیلی وجود نداره که از شما خرید نکنن.

علاوه بر این، مردم عموماً آرزوی داشتن محصولات مارک دار و دارن و شما ممکنه بهترین انتخاب اونا باشین که ممکنه به داشتن اون احساس افتخار کنن. 

همچنین ارتباط قوی بین برندسازی و شخصی سازی وجود داره. شخصی سازی کلیدی برای برجسته شدن در چشم انداز تجاری بسیار رقابتی هس.

به‌عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای برندسازی، می‌تونین محتوای شخصی‌سازی‌شده رو برای مشتریان احتمالی بفرستین که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر درباره برند شما هستن.

جالب اینجاس که 73 درصد از خریدارا یه تجربه خرید شخصی رو ترجیح میدن. برای اطمینان از اینکه تلاش های برندسازی شما به طور موثر کسب و کار شما رو از رقبا متمایز می کنه، به یه استراتژی برندسازی قوی نیاز دارین که برند شما رو به وضوح تعریف کنه.

با این حال، این شامل پاسخ به سوالاتی مانند ارزش های اصلی شما چیه؟ چه چیزی شما رو منحصر به فرد می کنه؟ هنگامی که پاسخ این سوالات رو بدونین، می تونن شروع به ایجاد پیامی کنین که در بازار هدف شما طنین انداز شه.

هنگامی که نام تجاری خود رو تعریف کردین، مطمئن بشید که تمام ارتباطات شما منعکس کننده اون هستن، از جمله همه چیز از نحوه پاسخگویی به تلفن گرفته تا طراحی وب سایت شما.

تأثیرات بر روانشناسی افراد

فرض کنین به عنوان مدیر برند کار کردین. در این صورت، شما باید به خوبی از روانشناسی رنگ هایی که شرکت ها برای تأثیرگذاری بر ذهن مشتریان بالقوه استفاده می کنن آگاه باشین.

بر اساس تحقیقات، رنگ ها به تنهایی می تونن تا 90 درصد بر برداشت اول تأثیر بذارن. به عنوان مثال، رنگ های زرد، نارنجی و قرمز می تونن احساسات رو از گرما و راحتی به خشم و خصومت تغیی بدن.

اما افراد مختلف بسته به فرهنگ و جنسیت خود رنگ ها رو متفاوت درک می کنن. رنگ‌های مناسب می‌تونن تفاوت در درک مردم از برند شما ایجاد کنن. 

این می تونه احساسات و تحت تأثیر قرار بدن، یه نمایش بصری قدرتمند ایجاد کنه و طیف گسترده ای از رنگ های عالی و برای برندسازی ارائه بده.

رنگ ها معمولاً نقطه کانونی در برندسازی هستن، نشون دهنده برندها و ایجاد تمایز. از رنگ استفاده کنین تا برند خودتون و به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشین. 

راه های مختلفی بر درک مشتریان از یه شرکت و محصولات اون تأثیر می ذاره. از این رو ترکیبی و پیدا کنین که برای شما مناسب هس.

با ویژگی‌های برندینگ کاملاً تعریف شده، تلاش‌های بازاریابی برای سرمایه‌گذاری‌های بازاریابی موفق تنظیم میشه که در جهت تثبیت ارزش‌های برند و نوید در ذهن مشتریان بالقوه هس. 

ایجاد آگاهی باعث موفقیت بهتری خواهد شد که منجر به آزمایش و پذیرش میشه. برای اینکه بتونین برند خود رو معروف کرده و کسب و کار خود رو رونق ببخشین نیازمند این هستین که با مشاورین ما ارتباط برقرار کنین تا شما رو به سمت هر آنچه که می خواهین سوق بدین و برند شما مانند سایر برند های معروف در معرض دید کاربران قرار بده تا به زودی بتونین با استفاده از برند خود کسب درآمد داشته باشین البته نباید این موضوع و فراموش کرد که شما باید پس از شروع برندسازی برای رسیدن به هدف صبور باشین و در قالب گزارشات روند پیشرفت کسب و کار خود رو مشاهده کنین تا در انتها شاهد یه تغییر عظیم در کسب و کار خود بشید.

شرکت آرامش گستران مینا، مجموعه‌ای تخصصی با کادر حرفه ای، با تجربه و جوان از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را در زمینه سئو و بهینه سازی سایت آغاز کرده.

اطلاعات تماس

آدرس: خیابان میرداماد، خیابان شاه نظری، خیابان دوم،  پلاک ۳۴، واحد دوم جنوبی

 تلفن:

 ۰۹۳۳۲۷۲۱۷۱۱

 ۰۲۱-۲۲۹۲۴۵۴۹

 ۰۲۱-۲۲۹۲۴۵۵۰

منبع: https://amina-group.com/

 

شرایط پیش ثبت نام مدرسه

مجتمع آموزشی و فرهنگی پیشرو 


 

ساختمون های یه مدرسه خوب دانش آموزا رو راحت می کنه، امنیت و فراهم می کنه و محیطی و ارائه میده که می تونن به اون احساس افتخار کنن. راحتی رمز یه مدرسه خوب هس.

فضای کافی و نور خوب ترجیحاً نور طبیعی غیرقابل مذاکره اس. کلاس‌های تاریک و تنگ نمی‌تونن یادگیری رو تسهیل کنن. فراتر از این، کلاس‌های خوب دارای آکوستیک شفاف، کیفیت هوای بالا و دمای متعادل هستن.

سه ویژگی مهم در ساختمان های مدرسه بزرگ

1. فضا

فضا هم جنبه کاربردی و هم روانی دارده. فضاهای کوچک می تونن احساس تنگی، تنگناهراسی، ناخوشایند داشته باشن. اونا همچنین تسهیلات آموزشی رو که میشه در دسترس معلما و دانش آموزا قرار داد و محدود می کنه. 

تحقیقات نشون داده که اتاق‌هایی با سقف کوتاه با افزایش سطح کورتیزول مرتبط هستن، که نشونه‌ ای از اینه که کلاس‌های تنگ منجر به استرس دانش‌آموزا میشه.

2. نور طبیعی

نور روز یه عنصر ضروری برای روشنایی هر اتاق هس و کلاس های درس نیز از این قاعده مستثنی نیستن. اگرچه نور مصنوعی برای تکمیل منابع نور طبیعی مورد نیاز هس، اما طراحی خوب ساختمون، نور موجود از خورشید و به عنوان منبع اصلی نور به حداکثر می‌رسونه.

همه ما احساس غم انگیز بودن در اتاقی بدون پنجره رو می دونیم.

3. دما و کیفیت هوا

سلامت دانش آموزا تحت تاثیر آلاینده های موجود در هواس. این تأثیر برای کودکانی که از آسم رنج می برن، که می تونه بیش از 10 درصد از دانش آموزا باشه، حتی بدتر خواهد بود.

به همین دلیل مقررات کیفیت هوا در کلاس‌های درس مستلزم اینه که سطح CO2 از میانگین روزانه 1500ppm تجاوز نکنه. اتاق‌های بزرگ‌تر در مورد کیفیت هوا، به‌ویژه اتاق‌هایی که پنجره‌های بزرگ و نورگیر دارن، مزیت دارن. 

تهویه مکانیکی اضافه شده و سنسورهای CO2 سطح تهویه مطبوع مورد نیاز و برای اطمینان از شرایط یادگیری ایده آل کنترل می کنن.

نتیجه گیری

کلاس‌های تنگ، کم نور و پرجمعیت، تمرکز دانش‌آموزا رو مختل می‌کنه و بر توانایی اونا برای عملکرد خوب در آزمون‌ها تأثیر می‌ذاره و به طور بالقوه بر آینده‌ی آینده‌شون تأثیر می‌ذاره.

به همین دلیل هس که درک ویژگی های کلاس های مدرسه خوب بسیار مهم هس. تحقیقات انجام شده در دانشگاه لندن به این نتیجه رسیده:

از تحقیقات محدودی که بر روی کودکان خردسال متمرکز شده، می دونیم که دما و رطوبت بالا با اثرات نامطلوب بر پیشرفت و رفتار دانش آموزا ارتباط داره. 

مطالعه دیگری به "راحتی حرارتی، نورانی، آکوستیک و ارگونومیک" کلاس‌های درس پرداخت و به این نتیجه‌ رسیده که باید برای همه ما شهودی باشه: کودکان زمانی که راحت باشن بهتر یاد می‌گیرن.

به همین دلیل هس که برای مدارس مهم که با شرکتی کار کنن که بدونن چگونه انتخاب های ساخت و ساز بر شادی و نتایج یادگیری افرادی که از اون فضاها استفاده می کنن تأثیر می ذاره.

شرایط پیش ثبت نام پیشرو

مجتمع آموزشی و فرهنگی پیشرو از پیش دبستان تا پایان دوره دوم دبیرستان در خدمت پیشروان عرصه علم و دانش هس. این مجتمع در سال ۱۳۷۱ تاسیس و طی سی و یک سال ضمن کسب افتخارات بسیار در زمینه های مختلف تحصیل کرده های بسیاری را در رشته های پزشکی و مهندسی به جامعه تحویل داده.

شرایط ثبت نام :

۱- موفقیت دانش آموز در انجام تست های روان شناختی و مصاحبه توسط مشاوره مدرسه.

۲- تایید سلامت دانش آموز توسط پایگاه های بهداشتی معرفی شده از طرف مدرسه (فقط پایه اول)

مدارک مورد نیاز :

۱- اصل شناسنامه و کپی آن.

۲- کارت واکسیناسیون.

۳- مدارک تحصیلی (پایه دوم الی ششم )

توجه : حضور دانش آموز در تمامی مراحل ثبت نام الزامیست.

تماس با ما

تلفن:

۷۷۷۰۲۴۳۱

۷۷۸۷۸۸۰۰

آدرس: تهران -تهرانپارس -بزرگراه رسالت – بین اتوبان باقری و خیابان رشید – پ ۲۰۲- مجتمع آموزشی پیشرو

منبع: https://pishroschool.ir/

 

اصول مهم در دکوراسیون داخلی

 دکوراسیون داخلی 


 

طراحی و چیدمان مناسب دکوراسیون داخلی یکی از عوامل مهم در کسب آرامش افراد هس. در هر محیطی که باشین، با استفاده از این مقاله می تونین با بهترین راه و روش ها و سبک های دکوراسیون داخلی آشنا بشید.

هر فضایی می تونه به عنوان یه آشپزخونه، پذیرایی، دفتر کار، فروشگاه و مغازه ها یا هر فعالیت مشخص دیگه ای ایجاد شه اما این کار نیاز به یکه تیم دکوراسیون داره.

متخصص دکوراسیون داخلی با استفاده عوامل محیطی از شمع گرفته تا نور طبیعی و چیدمان مبلمان بهترین تصمیم و برای شما می گیره.

تیم طراحی داخلی ایوان سبز اینجاس تا شما رو با بهترین ایده های دکوراسیون های مدرن آشنا کنه و آموززش بده.

پنج نکته اساسی در طراحی داخلی چیه؟

در این مقاله با موارد زیر آشنا می شین:

  •  تفاوت بین یه معمار و یه طراح داخلی چیه؟
  • یه طراح داخلی دقیقا چه کاری انجام میده؟
  • طراحی داخلی چه تاثیری بر زندگی ما داره؟
  • چه زمانی به طراحی داخلی نیاز دارم؟
  • مردم چگونه معماران و طراحان داخلی رو پیدا می کنن؟

1-تفاوت معمار و طراح داخلی چیه؟ 

یه معمار داخلی، طراحی داخلی ساختمان و برنامه ریزی فضا و انجام میده، در حالی که یه طراح داخلی بر روی مبلمان و دکوراسیون واقعی داخلی تمرکز می کنه.

الزامات اساسی که اونا روی اون تمرکز می کنن: معماران بر جنبه های فنی بیشتری مانند شکل ساختمان، جهت، مصالح و غیره تمرکز می کنن.

یه طراح داخلی بیشتر بر عواملی مانند خواسته ها و نیازهای انسان، عملکرد فضا و زیبایی شناسی تمرکز می کنه.

2- یه طراح داخلی دقیقا چه کاری انجام میده؟

طراحان داخلی با تعیین فضاهای مورد نیاز و انتخاب موارد ضروری و تزئینی مانند رنگ ها، نور و وسایل، فضاهای داخلی رو کاربردی، ایمن و زیبا می کنن.

اونا باید بتونن نقشه ها رو بکشن، بخونن و ویرایش کنن.

3- طراحی داخلی چه تاثیری بر زندگی ما داره؟

طراحی داخلی خوب شادی و القا می کنه و روح و آوم می کنه. می تونه اعتماد، همدلی، غرور، خلاقیت، امنیت و انرژی و القا کنه.

بردلی میگه: «ایجاد فضایی معنادار که نیازهای ساکنان و برآورده می‌کنه و فضای اونا رو بهتر می‌کنه. یکی از نقش‌های کلیدی ما به عنوان طراح هس و برای جامعه ما ضروری. 

به عنوان مثال، روانشناسی رنگ ها یه ابزار قدرتمند طراحی داخلی هس که بیش از هر عامل دیگه ای بر روحیه اتاق تأثیر می ذاره.

سایه های مختلف احساسات خاصی و تلقین می کنن، بنابراین هنگام انتخاب رنگ های خود، باید نوع فضایی و که می خواین ایجاد کنین و اینکه کدام رنگ ها به شما در رسیدن به این هدف کمک می کنن، در نظر بگیرین.

به عنوان مثال، رنگ های داخلی قرمز با تحریک و لذت همراه هستن. با استفاده از روانشناسی رنگ قرمز برای طراحی داخلی، می تونین سایه های قرمز و در دکوراسیون اتاق غذاخوری و طراحی اتاق خواب بگنجونین.

4- چه زمانی به طراحی داخلی نیاز دارم؟

طراحی دکوراسیون داخلی به ارتقای روحیه ما کمک می کنه و همچنین به بهینه سازی موثر فضای خونه (دفتر، اتاق، مغازه و غیره) کمک می کنه و بهترین استفاده و از فضای موجود می کنه.

طراحی داخلی امروزه حیاتی هس و سبک زندگی ما رو مدرن تر و شیک تر می کنه.

5- مردم چگونه طراحان داخلی و پیدا می کنن؟

راه های زیادی وجود داره، اما ساده ترین و سریع تر اون جستجو در اینترنت هس. در گوگل، لینکدین، اینستاگرام، Houzz و غیره.

شرکت طراحی و دکوراسیون داخلی ایوان سبز

تیم ماهر و با تجربه ایوان سبز با سال ها تجربه در زمینه دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی، افتخار همکاری با بسیاری از پروژه های بزرگ دکوراسیون و داشته و این اطمینان و به شما میده که با اعتماد کامل طراحی و دکوراسیون داخلی خودتون و به اونا سپرده و محل مورد نظر و کاملا مطابق با اون چیزی که در ذهن دارین تحویل بگیرین.

تماس با ما

شما می تونین جهت دریافت خدمات و یا راهنمایی بیشتر با شماره تلفن های زیر تماس بگیرین.

تلفن:

۰۲۱ – ۲۲۷۹۵۳۴۰

۰۹۱۲ – ۲۸۳۵۵۶۲ 

آدرس: خیابان میرداماد – خیابان نساء – خیابان مسعود سیفیه – پلاک 38 واحد 2

منبع: https://interior-designer.ir/