رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

مدیریت استرس دانش آموزان

چطور دانش آموزان با استرس در مدرسه مقابله کنند؟


واژه سلامتی به معنای تعادل ذهن، بدن و روح ناشی میشه. چندین راه وجود داره که می تونین در زمانی که احساس اضطراب می کنین امتحان کنین.

روش های کنترل استرس

با درمانگر صحبت کنین.

مشاوره گرفتن و صحبت کردن با یه نفر می تونه به حفظ سلامت ذهن شما کمک کنه و ابزارهای مورد نیاز رو در موقعیت های استرس زا در اختیار شما قرار بده.

ممکنه برای انجام این مشاورات مداوم ارزش یه قرار ملاقات مداوم با یه درمانگر رو داشته باشه.

نفس های عمیق بکشین.

گاهی اوقات مؤثرترین مکانیسم مقابله، تنفس کردنه. هورمون‌های استرس می‌تونن به ما این حس و بدند که کنترل تنفس خودمون و از دست دادیم، بنابراین تمرکز به تنفس می‌تونه به شما کمک کنه تا کنترل خودتون و دوباره به دست بیارین.

سعی کنین پنج ثانیه دم، پنج ثانیه نفس خودتون و حبس کنین و پنج ثانیه بازدم کنین. حداقل سه بار یا تا زمانی که احساس آرامش بیشتری کنین این کار و تکرار کنین.

به فضای بیرون برید.

تحقیقات نشون میده که طبیعت و نور خورشید می تونه به کاهش سطح استرس، کاهش اضطراب، افزایش عزت نفس و موارد دیگه کمک بکنه.

سعی کنین غروب آفتاب رو تماشا کنین، به پارک برید، با پای برهنه راه برید یا به سادگی بیرون بشینین و متوجه بوها، صداها و احساساتی بشید که تجربه می کنین تا به زمین و تعادل شما کمک کنه.

پیاده‌روی در فضای باز می‌تونه یکی از روش‌های درمانی برای تعادل ذهن، بدن و روح شما باشه.

ورزش کنین.

مطالعات نشون میده که ورزش به تولید اندورفین کمک می کنه که می تونه به کاهش استرس و افزایش آرامش و رفاه کلی کمک کنه. چیزی به سادگی 10 دقیقه پیاده روی سریع می تونه به آروم کردن اضطراب کمک کنه.

اگه زمان بیشتری دارین، دویدن، دوچرخه سواری یا بازی با توپ رو با دوستان در نظر بگیرین. در عمل بالینی من، واضحه که افرادی که به طور منظم حرکت می کنن، در برابر تأثیرات استرس در هنگام بروز انعطاف پذیری بیشتری دارن.

پیوستن به یه تیم ورزشی یا گروه ورزشی رو در نظر بگیرین تا به شما کمک کنه تا در یه برنامه ورزشی ثابت فعالیت کنین.

یه لیست تهیه کنین.

سازماندهی اولویت ها می تونه به آرامش ذهن شما کمک کنه و شما رو در مسیر اولویت ها و ضرب الاجل ها نگه داره.

خلاق باشین.

ده دقیقه وقت بذارین تا روی چیزی خلاقانه تمرکز کنین. روزنامه نگاری، طراحی یا رقصیدن تنها چند ایده اس که به شما کمک می کنه احساس قدرت کنین و انعطاف پذیری خود رو در برابر استرس و اضطراب بهتر کنین.

با یه دوست تماس بگیرین.

تعاملات و ارتباطات شخصی ممکنه به تقویت خلق و خوی شما کمک کنه و به شما در پردازش احساسات تون کمک بکنه.

میان وعده بخورین.

وقتی انرژی بدن شما کم ه، احساس استرس یا اضطراب آسون‌تر پیش میاد. یه میان وعده سالم بخورین (سیب، هویج یا آجیل گزینه های عالی هستن) تا بدن و مغزتون و تقویت کنه.

سعی کنین از غذاهای فرآوری شده مانند ناگت مرغ، هات داگ، چیپس سیب زمینی، غلات شیرین و غیره خودداری کنین، زیرا این نوع غذاها با خطر افسردگی مرتبط هستن.

بدن تون و هیدراته کنین.

گاهی وقتا، تنها چیزی که نیاز دارین یه نوشیدنی هس. دمنوش‌های گیاهی یا آب داغ با لیمو رو در نظر بگیرین تا روتین هیدراتاسیون تون تقویت شه.

خوب بخوابین.

زمانی که به خوبی استراحت می کنین، همه چیز آسون تر به نظر می رسه. با این حال، بدون خواب کافی، ما تمایل داریم با حل مشکل و سایر چالش‌هایی که در طول روز با اون روبرو هستیم، دست و پنجه نرم کنیم.

سعی کنین هر شب هفت ساعت یا بیشتر بخوابین تا استرس و اضطراب تون و در طول روز کنترل کنین.

جملات تاکیدی مثبت تون بگین.

اگه مانترا دارین، اونو پنج بار با خودتون تکرار کنین. بلد نیستین؟ "من باهوش هستم" رو امتحان کنین. "من توانا هستم. من می تونم این کار رو انجام بدم.

" تکرار جملات تاکیدی مثبت روزانه می تونه به کاهش افکار منفی یا خود خرابکاری کمک کنه، که ممکنه به استرس و اضطراب شما کمک کنه.

به چیزهای خوب فکر کنین.

یکی از مهمترین چیزهایی که می تونیم یاد بگیریم اینه که افکارمون رو کنترل کنیم. صرف چند دقیقه برای مشاهده وضعیت خود از دریچه مثبت می تونه به بهبود خلق و خو و خوش بینی کلی شما کمک کنه.

این تمرین سریع می توانه درک ما از استرس یا اضطراب ما رو کاهش بده و باعث شه وضعیت قابل کنترل تر باشه.

مدیریت استرس و کنترل آن در دانش آموزان 

تنش برای خوب انجام دادن امتحانات می تونه طاقت فرسا باشه و فقط استرس امتحانات رو بیشتر کنه.

این می تونه فشار مدرسه، خانواده، دوستان یا فشاری باشه که بر خود وارد می کنین. ممکنه وقتی امتحان دارین اونو احساس کنین، یا ممکنه خیلی قبل از شروع امتحانات حسش کنین.

اغلب این فشارها ناگفته هستن. حتی اگه اطرافیان تون به شما فشار نمیارن، باز هم ممکنه بخواین در روز نتیجه به خود افتخار کنین. کارهایی وجود داره که می تونین برای کاهش تنش انجام بدین:

با خودتون مهربون باشین.

فکر کردن به همه چیزهایی که تا کنون به دست آوردین، در داخل یا خارج از مطالعه می تونه مفید باشه. یا فهرستی از همه چیزهایی که در مورد خودتون دوست دارین و چیزهایی که دیگران برای شما ارزش قائل هستن بنویسین.

وقت گذاشتن برای چیزهایی که از اونا لذت می برین و در اونا مهارت دارین واقعاً می تونه عزت نفس شما رو زیاد کنه.

در مورد احساس تون زمانی که تحت فشارهستین صحبت کنین.

اگه اطرافیان شما - مانند مدرسه یا خانواده تون - به شما فشار میارن، می تونین به اونا بگین که چه چیزی رو می تونین به دست بیارین. اگه انتظارات شما با اونا متفاوته به اونا اطلاع دبدین.

همچنین می تونین با معلمی که به اون اعتماد دارین در مورد فشاری که در خونه تحت فشار هستین صحبت کنین.

خودتون و با دیگران مقایسه نکنین.

سعی کنین نگران نحوه آماده شدن دیگران برای امتحان نباشین و روی کارهایی که می تونین انجام بدین تمرکز کنین. ممکنه فکر کنین که افراد دیگه بهتر عمل می‌کنن، بیشتر بازنگری می‌کنن یا فقط استرس زیادی ندارن.

اما همه ما متفاوت هستیم و این اشکالی نداره. به یاد داشته باشین، دوستان شما هم با استرس امتحان کنار میان. دیگران هم ممکنه به اندازه شما احساس نگرانی کنن.

هنگام استرس امتحان ممکنه احساس تنهایی کنه و مثه یه وزنه سنگین برای حمل کردن باشه، اما لازم نیس خودتون همه رو مدیریت کنین. بسیاری از جوانان امتحانات رو سخت می دونن و بد نیس به حمایت افراد اطراف خود نیاز داشته باشین.

سعی کنین با کسی در مورد احساس تون صحبت کنین. اگه کسی می دونه که شما احساس استرس می کنین، می تونه از شما حمایت کنه، شما رو تشویق کنه و گوش شنوایی داشته باشه.

این می تونه یه دوست، عضو خانواده، مراقب، یه معلم یا هر شخص دیگه ای باشه که به او اعتماد دارین. شما مجبور نیستین به تنهایی از این مسیر عبور کنین.

مجتمع آموزشی پیشرو

برای اولین بار در ایران با ارائه طرح کیف در مدرسه تونستیم گام به گام با آموزش نوین دنیا پیش رفته و کیفیت آموزش و ارتقا ببخشیم و توانایی کودکان مون و در تمامی مهارت های زندگی مانند ایجاد تفکر واگرا و همگرا ، قدرت حل مسئله ، مسئولیت پذیری ،عزت نفس و توجه و تمرکز در آنان ایجاد نموده و در آموزش کامپیوتر و زبان انگلیسی که از مهارت های بسیار لازم فردای کودکانمون اهس همواره پیشگام بودیم.

تماس با ما

تلفن:

۷۷۷۰۲۴۳۱

۷۷۸۷۸۸۰۰

آدرس: تهران -تهرانپارس -بزرگراه رسالت – بین اتوبان باقری و خیابان رشید – پ ۲۰۲- مجتمع آموزشی پیشرو

 منبع: https://pishroschool.ir/

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد