رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

آبسردکن هیتما

آب سرد کن

که به عنوان کولر آبی شناخته می شود (اگر فقط برای خنک کردن استفاده شود)، دستگاهی است که با یک واحد تبرید آب را خنک یا گرم می کند. به دلیل دسترسی نزدیک تر به لوله کشی، معمولاً در نزدیکی سرویس بهداشتی قرار می گیرد. یک خط تخلیه نیز از کولر آبی به سیستم فاضلاب ارائه می شود.

تلگراف‌های آب به شکل‌های مختلفی وجود دارند، از دیواری گرفته تا واحدهای ترکیبی پرکننده آب پرکننده بطری، تا واحدهای دو سطحی و فرمت‌های دیگر. آنها به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند: توزیع کننده آب نقطه استفاده (POU) و توزیع کننده آب بطری. تلگراف‌های آب POU به منبع آب متصل هستند، در حالی که دستگاه‌های پخش‌کننده آب بطری نیاز به تحویل (یا برداشت خود) آب در بطری‌های بزرگ از فروشندگان دارند. دستگاه پخش آب بطری بسته به طراحی مدل می تواند در بالا یا پایین نصب شود.

دستگاه های پخش آب بطری معمولاً از تلگراف های 11 یا 22 لیتری (5 یا 10 گالن) استفاده می کنند که معمولاً در بالای دستگاه یافت می شوند. کولرهای تحت فشار زیرمجموعه ای از دستگاه های توزیع کننده آب هستند که شامل فواره های آب آشامیدنی و دستگاه های آب پخش مستقیم لوله می شود. کولر آبی همچنین ممکن است به یک دستگاه ابتدایی برای خنک نگه داشتن آب اشاره داشته باشد.

آبسردکن های دیواری در انواع مختلفی از مدل های فرورفته گرفته تا مقاوم در برابر پاشش آب، حوض های کانتور بیرون زده از دیوار، طرح های سنتی لبه های مربع گرد، واحدهای ترکیبی پرکننده بطری و کولر آبی، طرح های دو سطحی، با ویژگی های دیگر و گزینه ها. اینها گاهی اوقات برای مطابقت با کدهای محلی، ایالتی یا فدرال نصب می شوند.

چگونه یک دستگاه آبرسانی کار می کند؟


اکثر آبسردکن ها معمولا از یک روش ساده برای خنک کردم آب استفاده می کنند .

جالب است بدانید داخل آبسردکن شیری است که مانع از ورود آب از بطری به آبسردکن می شود.همچنین آب داخل آبسردکن به یک مخزن تغذیه وارد می شود، جایی که با استفاده از یک مبرد منجمد می شود. یک مبرد مایع خنک کننده است که در لوله هایی که در نزدیکی مخزن در آبسردکن واقع شده اند، گردش می کند. به این صورت که این مبرد به دلیل فشار در لوله هایی که توسط یک کمپرسور داخل کولر آب ساخته شده است، از مایع به گاز تغییر می کند، زیرا در لوله ها به سمت مخزن حرکت می کند. گاز خنک شده در لوله آب از طریق یک دریچه مجبور می شود تا حتی سردتر شود.


دیواری / فرورفته

نوع دیواری به منبع آب ساختمان برای تامین مداوم آب و برق برای راه اندازی واحد تبرید برای خنک کردن آب ورودی و به سیستم دفع زباله ساختمان برای دفع آب استفاده نشده متصل است. آبسردکن‌های دیواری اغلب در ساختمان‌های تجاری مانند بیمارستان‌ها، مدارس، شرکت‌ها و سایر امکاناتی که مدیر تأسیسات برای نظارت بر نصب و نگهداری آن حضور دارد، استفاده می‌شود.

در کولرهای دیواری استاندارد که معمولاً به آن آبنما یا آبنما نیز می گویند، یک مخزن کوچک در دستگاه آب سرد را در خود نگه می دارد تا کاربر مجبور نباشد منتظر آب سرد بماند. آب با چرخاندن یا فشار دادن دکمه‌ای روی یک شیر فنری که در بالای دستگاه قرار دارد، تحویل داده می‌شود که پس از رها شدن، آب را قطع می‌کند. برخی از دستگاه ها یک دکمه بزرگ در جلو یا کنار ارائه می دهند. ماشین های جدیدتر ممکن است اصلا دکمه نداشته باشند. در عوض، یک سنسور که تشخیص می دهد کسی نزدیک است و آب را فعال می کند. آب در جریانی که به سمت بالا خم می شود تحویل داده می شود و به کاربر این امکان را می دهد که مستقیماً از بالای جریان آب بنوشد. این دستگاه‌ها معمولاً بدون تصفیه یا فیلتر کردن، آب را مستقیماً از منبع آب شهری توزیع می‌کنند.



اصل کار کولر آبی


اصل کار یک کولر یا یخچال یا تهویه مطبوع بسیار ساده است: جسمی را که می خواهید دمای آن کاهش یابد را به جسم سردتری معرفی کنید تا وقتی گرمای جسم داغ به آن منتقل شود. جسم سردتر، اولی سردتر رندر می شود. به همین ترتیب، آب با آشنایی با سیال حتی سردتر سردتر می شود. گرمای خود را به این سیال سردتر تسلیم می کند، بنابراین خود سردتر می شود. گرما هنوز در تنها جهتی که می تواند حرکت می کند، به این معنی که هیچ قانون اساسی فیزیک نقض نمی شود.

با این حال، به خاطر داشته باشید که ما میل به آب سرد در دمای اتاق یا حتی دمای پایین تر داریم، به این معنی که این مایع جادویی باید در دمای اتاق بجوشد - در نتیجه گرمای آب را استخراج کند. علاوه بر این، همچنین باید در دمای ناچیز یخ بزند، زیرا برای گرم کردن مجدد باید منجمد شود. در غیر این صورت، هر بار که تمام دستگاه گرم می شود، باید دستگاه را با مایع جادویی بیشتری پر کنید، بنابراین برای استفاده بیشتر غیرقابل استفاده می شود.


فرآیند

آب با پر کردن ظرفی به نام مخزن کولر وارد کولر می شود. این مخزن در واقع یک یخچال کوچک است و به همین دلیل اغلب یخچال بانکی نامیده می شود. مخزن توسط سیم پیچ هایی احاطه شده است که مبرد در آنها جریان دارد.

کولر دارای چهار جزء اصلی است: کمپرسور، کندانسور، شیر انبساط و اواپراتور.

ابتدا گاز مبرد کم فشار و دمای پایین به داخل کمپرسور پمپ می شود. کمپرسور همانطور که از نامش پیداست، گاز را فشرده می کند و در نتیجه فشار آن را افزایش می دهد. کاری که کمپرسور با فشار دادن پیستون روی گاز انجام می دهد، کاهش حجمی است که همان تعداد مولکول قبلاً اشغال کرده بودند. این باعث می شود که آنها با شدت بیشتری با یکدیگر برخورد کنند. این برخوردها باعث افزایش فشار و دمای گاز می شود. دقیقاً به همین دلیل است که وقتی پمپ دوچرخه را به شدت پمپ می کنیم داغتر می شود.

سپس گاز با فشار بالا و دمای بالا به کندانسور منتقل می شود. همانطور که از نام آن پیداست، گاز را متراکم می کند، به این معنی که دمای آن را کاهش می دهد. این امر با ایجاد جریان در سیم پیچ های مداری طولانی حاصل می شود. مساحت لوله ها برای دستیابی به حداکثر تراکم بهینه شده است. از دست دادن گرمای اضافی با دمیدن روی لوله ها با فن حاصل می شود. کندانسور باعث می شود که گاز گرمای خود را از دست بدهد، همانطور که دمیدن روی قهوه داغ شما آن را قابل تحمل تر می کند. گرمای استخراج شده به محیط اطراف تخلیه می شود، به همین دلیل است که پشت یخچال شما همیشه بسیار گرم است.

آبسردکن های هیتما


آبسردکن های هیتما از نوع ابسردکن های متصل به منبع از بالا میباشند که شرکت هیتما جهت رفع نقصان دستگاه که عدم امکان تصفیه آب می باشد، منبع تسویه آب هیتما را تولید کرده است. این منبع در بالای دستگاه قرار میگیرد و پس از 5 مرحله تصفیه که شامل فیلترهای کربنی و سرامیکی می باشد ،آب وارد دستگاه می شود.

نوع دیگر تقسیم بندی آبسردکن ها، بر اساس تعداد شیر آنها می باشد

آبسردکن 2 شیر

دارای دو شیر خروجی آب می باشد
شیر خروجی آب سرد: آب پس از ورود به دستگاه و ورود به سیکل تبرید، دمای آن تا 4 درجه سلسیوس کاهش می یابد و از شیر سرد خارج می شود .

شیر خروجی آب داغ: آب پس از ورود به دستگاه وارد منبعی می شود که داخل آن منبع المنت قرار دارد، دمای آب پس از تماس با المنت تا 98 درجه سلسیوس بالا می رود و از خروجی آب گرم خارج می شود.

نکته: آبسردکن های هیتما، بر روی شیر آب گرم مجهز به قفل کودک، جهت ایمنی بیشتر مصرف کنندگان می باشد.


طرز کار آبسردکن


هنگامی که مبرد در قالب گاز قرار می گیرد و در لوله ها گردش می کند،این توانایی را دارد که جذب گرما را از آب معدنی موجود در مخزن به وجود آورد و آب سرد و طراوت آن را به راحتی در دسترس قرار می دهد. حرارت در مبرد سپس از کولر آب خارج می شود.


همانطور که آب موجود در مخزن خالی می شود ، دستگاه دوباره مخزن را پر می کند و این روند دوباره شروع می شود. اگر مخزن آب به طور کامل در هنگام تخلیه خالی باشد، چند دقیقه قبل از اینکه که دستگاه آبسردکن آب را به درجه حرارت پایین خنک کند، چند دقیقه طول خواهد کشید.



نحوه استفاده از آبسردکن


لازم است که آبسرد کن را به یک پریز جداگانه متصل کنید. برای کمک به بهبود طرز کار آبسردکن از اتصال دو شاخه آبسرد کن به چندراهی که لوازم برقی دیگر هم به آن متصل هستند خودداری کنید.



در دستگاه هایی که مجهز به تأمین آب جوش نیز هستند بهتر است فقط زمانی که به آب جوش احتیاج دارید قسمت مربوط به آب جوش را روشن کنید. المنت مربوط به قسمت آ گرم 4 آمپر مصرف برق دارد و یکی از اجزای پر مصرف است در نتیجه روشن ماندن دائمی آن میزان مصرف برق دستگاه را افزایش می دهد. از طرف دیگر، روشن ماندن دائمی المنت باعث رسوب گرفتن مخزن و در نهایت سوختن المنت می شود.


برای این که آب طعم و بوی نامطلوبی به خود نگیرد بهتر است هر دو ماه یکبار آب داخل دستگاه را به طور کامل تخلیه کنید.


اگر فیلتر آبسرد کن قابل شستشو است هر چند وقت یکبار آن را بشویید و اگر قابل تمیز شدن نیست آن را تعویض کنید تا بو و طعم نامطلوبی در آب ایجاد نکند. معمولاً فیلتر های آبسردکن باید هر شش الی دوازده ماه یکبار تعویض شوند زیرا ممکن است روزنه های آن ها اشباع شده باشند و فیلتر دیگر قدرت تصفیه کردن آب را نداشته باشد. اگر این اتفاق بیفتد رسوبات کم کم در اجزای دیگر آب سرد کن جمع می شوند و دستگاه را خراب می کنند. به همین علت است که تعویض فیلتر یا تمیز کردن آن در بازه های زمانی معین از اقداماتی است که از خراب شدن آبسرد کن جلوگیری می کند.
دقت کنید که گرد و غبار روی آبسرد کن نشیند تا فرآیند خنک سازی به بهترین شکل تکمیل شود.
نکته دیگری که باید به آن دقت کنید این است که برای کیفیت طرز کار آبسرد کن و نیز رعایت نکات ایمنی هرگز آبسردکن را با مواد شیمیایی نشویید.
بعد از سرویس یا تعمیر آبسرد کن حتماً باید شیر آب داغ را بچرخانید تا هوای داخل لوله ها کاملاً تخلیه شود و بعد آب از قسمت سرد یا گرم خارج شود.

آبسردکن های 3 شیر

در این نوع آبسردکن ها علاوه بر شیر آب گرم و سرد ، شیر آب معمولی نیز وجود دارد.
در شیر آب معمولی، آب پس از ورود به سیستم بدون آنکه وارد بخشی بشود و بدون هیچ تغییری از این شیر خارج می شود.

علت وجودی این شیر آن است که گاهی اوقات مصرف کننده محترم نیاز به آب با دمای معمولی دارد. که در این نوع آبسردکن ها امکان آن فراهم است.

نوع دیگر تقسیم بندی آبسردکن ها از لحاظ وجود یخچال است

آبسردکن های یخچالدار
آبسردکن های بدون یخچال


با شیوه کار آبسردکن های تک منظوره و دو منظوره بیشتر آشنا شوید

آبسردکن ها جزو وسیله های کاربردی در فصل های تابستان هستند، البته به لطف حضور آبسردکن های دو منظوره ، امکان استفاده از آنها در فصل زمستان نیز وجود دارد. یعنی همزمان با تولید آب سرد ، قادر به تولید آب جوش مورد نیاز چای و قهوه نیز هستند. 

تعریف مینی چیلر

مینی چیلر

مینی چیلر چیست؟


مینی چیلر یک چیلر آبی با هوا خنک است. این واحد مجهز به کیت هیدرونیک ارائه شده در سمت کارخانه است و از یک دستگاه تنظیم کننده جدید استفاده می کند که امکان عملکرد بهینه واحد را فراهم می کند. کیت هیدرونیک آماده به کار، عملیات نصب را تسهیل می کند، فضاهای آن و هزینه های مربوطه را کاهش می دهد.

 

مینی چیلر

مینی چیلر چیست؟


مینی چیلر یک چیلر آبی با هوا خنک است. این واحد مجهز به کیت هیدرونیک ارائه شده در سمت کارخانه است و از یک دستگاه تنظیم کننده جدید استفاده می کند که امکان عملکرد بهینه واحد را فراهم می کند. کیت هیدرونیک آماده به کار، عملیات نصب را تسهیل می کند، فضاهای آن و هزینه های مربوطه را کاهش می دهد.

 

بیشتر بدانیم:


مبرد R410A سازگار با محیط زیست، بدون آسیب به لایه ازن
طراحی یکپارچه و جمع و جور، نصب ساده و صرفه جویی در فضا
سیستم هوا خنک، بدون نیاز به برج آب خنک کننده، طراحی بسته بندی،
آسان برای نصب
صرفه جویی در انرژی و قابلیت اطمینان بالا با استفاده از مبدل حرارتی صفحه ای با راندمان بالا، مصرف انرژی را می توان کاهش داد. کابینت محافظ فلزی با رنگ پلی استر ضد زنگ. داخلی با حفاظت ولتاژ، حفاظت جریان، حفاظت در برابر یخ زدگی، حفاظت از جریان آب و غیره، به طور موثر تضمین ایمنی کار سیستم
کنترل انعطاف پذیر و راحت با کنترل الکترونیکی Eliwell ST542 در کارخانه تعبیه شده است.


چیلر اسکرول – سری S


14 مدل پایه با ظرفیت خنک کننده از 25 کیلووات تا 130 کیلووات، مدل های ترکیبی حداکثر ظرفیت تا 2080 کیلووات
آزادانه با واحدهای روغن فن و واحدهای انتقال هوا ترکیب شود. صاحبان خانه ممکن است بهترین انواع را با توجه به نیازهای عملکردی خود انتخاب کنند.
محدوده عملیاتی دمای محیط گسترده
محدوده عملیاتی دمای آب خروجی گسترده
محدوده دمای آب خروجی گسترده
مبدل حرارتی با کارایی بالا H شکل
EXV برای کنترل دقیق تر جریان
مبدل حرارتی با راندمان بالا (برای سری SP)
مبدل حرارتی لوله در لوله و پوسته لوله (برای سری SS)
عملیات چرخه جایگزین
توابع پشتیبان گیری
حفاظت های قابل اعتماد
فناوری یخ زدایی هوشمند
طراحی ساختار فشرده
ساخته شده - در ماژول هیدرونیک
ماژول هیدرونیک فردی اختیاری است
کنترل کننده سیم کلید را به عنوان لوازم جانبی استاندارد برای کنترل چیلرها لمس کنید.
عملکردهای کنترل از راه دور برای عملکرد راحت.

اینورتر مینی چیلر


فناوری اینورتر DC، شکل فن بهینه طراحی شده و مشبک تخلیه هوا، مقادیر کم صدا را تضمین می کند.
EXV برای کنترل جریان گاز پایدار و دقیق استفاده می شود.
مبدل حرارتی صفحه ای با راندمان بالا
پمپ آب با راندمان بالا
طراحی ساختار فشرده و مدار مبرد ضد نشتی باعث صرفه جویی در کار نصب می شود.
چیلرها به یک ماژول هیدرونیک ادغام شده در شاسی واحد مجهز هستند که نصب را محدود می کند
عملیات مستقیم مانند اتصال منبع تغذیه، منبع تغذیه و FCU توزیع هوا.
واحدها مجهز به فن های محوری هستند که می توانند مستقیماً در فضای باز نصب شوند.
عملکردهای روشن/خاموش از راه دور و خنک کننده/گرمایش از راه دور.
کنترلر داخلی پنل واحد برای انجام کلیه عملیات مرتبط به عنوان رابط کاربری و همچنین تشخیص سریع استفاده می شود
حوادث احتمالی و تاریخچه آنها
کنترلر سیمی اختیاری برای کارکرد آسان.

چیلر اسکرول – سری P


19 مدل پایه با ظرفیت خنک کننده از 30 کیلووات تا 250 کیلووات، حداکثر ظرفیت مدل ترکیبی تا 2000 کیلووات.
آزادانه با واحدهای فن کویل و واحدهای انتقال هوا ترکیب شود. صاحبان پروژه ممکن است بهترین انواع را با توجه به سلیقه طراحی خود (برای داخلی) یا نیازهای کاربردی انتخاب کنند.
محدوده عملیاتی دمای محیط گسترده
محدوده دمای آب خروجی گسترده
تکنولوژی اسکرول دیجیتال
مبدل حرارتی با کارایی بالا
توابع پشتیبان گیری
ماژول هیدرولیک داخلی
ماژول هیدرولیک فردی اختیاری است
کنترل کننده سیم کلید را به عنوان لوازم جانبی استاندارد برای کنترل چیلرها لمس کنید.
عملکردهای کنترل از راه دور برای عملکرد راحت.


چند نمونه از ویژگی های مهم  مینی چیلر

  • تعمیر و نگهداری آسان و هزینه نگهداری بسیار پایین دارد
  • مینی چیلر ها دارای پمپ سیرکولاسیون با هد مناسب هستند.
  • استفاده از گاز مبرد R410 و R22
  • سازگار با محیط زیست می باشند
  • عدم انتقال صدای اتاق ها از یک دیگر قابل توجه است
  • عدم نیاز به فضای نصب زیاد به دلیل ابعاد و وزن بسیار پایین
  • استهلاک، لرزش و صدای کمتر و طول عمر بالا به دلیل تعداد کم قطعات متحرک


مزایایی که استفاده از مینی چیلر به همراه دارد؟


۱ . اصلی ترین و مهم ترین مزیتی که سیستم مینی چیلر متصل به فن کویل ها در ساختمان ایجاد می کند این است که آب سرد مینی چیلر در روزها و هفته های گرم سال (یا آب گرم موتورخانه یا پکیج در روزها و هفته های سرد سال) با لوله کشی به تمام فن کویل ها پمپاژ می شود. هر کاربر در هر اتاق به طور دلخواه می تواند فن کویل خود را خاموش کند و یا اینکه در صورت روشن کردن ، دمای هوای اتاق خود را به دلخواه تنظیم کند که این قابلیت بسیار مهم ضمن اینکه آسایش فردی هر شخص را به طور کامل تامین می کند ،می تواند باعث صرفه جویی در مصرف انرژی هم می شود. بنابرین از برجسته ترین مزایایی که این سیستم در مقایسه با برخی از سیستم های دیگر دارد، قابل کنترل بودن آن است.

۲ . از مزایای دیگر آن این است که اجرای این سیستم نسبت به اجرای سیستم هایی مثل اسپلیت (کولر گازی) یا داکت اسپلیت بسیار ارزان تر است. چونکه در اسپلیت ها و داکت اسپلیت ها از چند ده متر لوله مسی به طور رفت و برگشت بین یونیت های خارج و داخل ساختمان استفاده می شود که با توجه به قیمت بالای مس بر بالا بودن هزینه اجزای این سیستم اثر چشم گیری می گذارد. ولی در مینی چیلر و فن کویل ها فقط از لوله کشی بسیار ساده و کم هزینه آب استفاده می شود. بنابرین تجهیزات اجرایی آن بسیار ساده و کم هزینه است.

۳ . این سیستم تنها سیستم سرمایشی نیست ، بلکه لوله فن کویل ها در زمستان به آبگرم پکیج یا موتورخانه متصل شده و به محض جاری شدن آبگرم در فن کویل ها ، عمل گرمایش هوا به مطلوب ترین شکل انجام می شود و کلیه سیستم های گرمایشی مثل رادیاتورها یا گرمایش از کف حذف می گردد.

معایب مینی چیلر


مینی چیلرها قابلیت ایجاد و تولید رطوبت را ندارند، در نتیجه هوای خروجی خشک است؛
باتوجه اینکه مینی چیلرها علاوه بر سرمایش، قابلیت گرمایش هم دارند؛ به هنگام تغییر فصل، راه اندازی مجدد و تغییر کارکرد موردنظر؛ برای جلوگیری از اشتباه و خرابی دستگاه بهتر است که از متخصصین کمک بگیرید.
مینی چیلرها همان طور که از اسمشان مشخص است، برای ظرفیت های پایین و حداکثر تا 5 تن مورد استفاده قرار می گیرند و به همین دلیل استفاده از آنها بعنوان چیلر خانگی و یا چیلر آپارتمانی رایج است.


یک چیلر چقدر برق مصرف می کند؟


آنها می توانند تقریباً 20 درصد از کل برق یک ساختمان را مصرف کنند. چیلرهای ناکارآمد می توانند مقادیر قابل توجهی از برق را هدر دهند و حتی بهبودهای اندک در راندمان ممکن است صرفه جویی قابل توجهی در انرژی و بازپرداخت جذاب داشته باشد.



بیشتر بدانیم:


مبرد R410A سازگار با محیط زیست، بدون آسیب به لایه ازن
طراحی یکپارچه و جمع و جور، نصب ساده و صرفه جویی در فضا
سیستم هوا خنک، بدون نیاز به برج آب خنک کننده، طراحی بسته بندی،
آسان برای نصب
صرفه جویی در انرژی و قابلیت اطمینان بالا با استفاده از مبدل حرارتی صفحه ای با راندمان بالا، مصرف انرژی را می توان کاهش داد. کابینت محافظ فلزی با رنگ پلی استر ضد زنگ. داخلی با حفاظت ولتاژ، حفاظت جریان، حفاظت در برابر یخ زدگی، حفاظت از جریان آب و غیره، به طور موثر تضمین ایمنی کار سیستم
کنترل انعطاف پذیر و راحت با کنترل الکترونیکی Eliwell ST542 در کارخانه تعبیه شده است.

چیلر اسکرول – سری S


14 مدل پایه با ظرفیت خنک کننده از 25 کیلووات تا 130 کیلووات، مدل های ترکیبی حداکثر ظرفیت تا 2080 کیلووات
آزادانه با واحدهای روغن فن و واحدهای انتقال هوا ترکیب شود. صاحبان خانه ممکن است بهترین انواع را با توجه به نیازهای عملکردی خود انتخاب کنند.
محدوده عملیاتی دمای محیط گسترده
محدوده عملیاتی دمای آب خروجی گسترده
محدوده دمای آب خروجی گسترده
مبدل حرارتی با کارایی بالا H شکل
EXV برای کنترل دقیق تر جریان
مبدل حرارتی با راندمان بالا (برای سری SP)
مبدل حرارتی لوله در لوله و پوسته لوله (برای سری SS)
عملیات چرخه جایگزین
توابع پشتیبان گیری
حفاظت های قابل اعتماد
فناوری یخ زدایی هوشمند
طراحی ساختار فشرده
ساخته شده - در ماژول هیدرونیک
ماژول هیدرونیک فردی اختیاری است
کنترل کننده سیم کلید را به عنوان لوازم جانبی استاندارد برای کنترل چیلرها لمس کنید.
عملکردهای کنترل از راه دور برای عملکرد راحت.

اینورتر مینی چیلر


فناوری اینورتر DC، شکل فن بهینه طراحی شده و مشبک تخلیه هوا، مقادیر کم صدا را تضمین می کند.
EXV برای کنترل جریان گاز پایدار و دقیق استفاده می شود.
مبدل حرارتی صفحه ای با راندمان بالا
پمپ آب با راندمان بالا
طراحی ساختار فشرده و مدار مبرد ضد نشتی باعث صرفه جویی در کار نصب می شود.
چیلرها به یک ماژول هیدرونیک ادغام شده در شاسی واحد مجهز هستند که نصب را محدود می کند
عملیات مستقیم مانند اتصال منبع تغذیه، منبع تغذیه و FCU توزیع هوا.
واحدها مجهز به فن های محوری هستند که می توانند مستقیماً در فضای باز نصب شوند.
عملکردهای روشن/خاموش از راه دور و خنک کننده/گرمایش از راه دور.
کنترلر داخلی پنل واحد برای انجام کلیه عملیات مرتبط به عنوان رابط کاربری و همچنین تشخیص سریع استفاده می شود
حوادث احتمالی و تاریخچه آنها
کنترلر سیمی اختیاری برای کارکرد آسان.

چیلر اسکرول – سری P


19 مدل پایه با ظرفیت خنک کننده از 30 کیلووات تا 250 کیلووات، حداکثر ظرفیت مدل ترکیبی تا 2000 کیلووات.
آزادانه با واحدهای فن کویل و واحدهای انتقال هوا ترکیب شود. صاحبان پروژه ممکن است بهترین انواع را با توجه به سلیقه طراحی خود (برای داخلی) یا نیازهای کاربردی انتخاب کنند.
محدوده عملیاتی دمای محیط گسترده
محدوده دمای آب خروجی گسترده
تکنولوژی اسکرول دیجیتال
مبدل حرارتی با کارایی بالا
توابع پشتیبان گیری
ماژول هیدرولیک داخلی
ماژول هیدرولیک فردی اختیاری است
کنترل کننده سیم کلید را به عنوان لوازم جانبی استاندارد برای کنترل چیلرها لمس کنید.
عملکردهای کنترل از راه دور برای عملکرد راحت.


مزایایی که استفاده از مینی چیلر به همراه دارد؟


۱ . اصلی ترین و مهم ترین مزیتی که سیستم مینی چیلر متصل به فن کویل ها در ساختمان ایجاد می کند هر کاربر در هر اتاق به طور دلخواه می تواند فن کویل خود را خاموش کند و یا اینکه در صورت روشن کردن ، دمای هوای اتاق خود را به دلخواه تنظیم کند که این قابلیت بسیار مهم ضمن اینکه آسایش فردی هر شخص را به طور کامل تامین می کند ،می تواند باعث صرفه جویی در مصرف انرژی هم می شود. بنابرین از برجسته ترین مزایایی که این سیستم در مقایسه با برخی از سیستم های دیگر دارد، قابل کنترل بودن آن است.


۲ . از مزایای دیگر آن این است که اجرای این سیستم نسبت به اجرای سیستم هایی مثل اسپلیت (کولر گازی) یا داکت اسپلیت بسیار ارزان تر است. چونکه در اسپلیت ها و داکت اسپلیت ها از چند ده متر لوله مسی به طور رفت و برگشت بین یونیت های خارج و داخل ساختمان استفاده می شود که با توجه به قیمت بالای مس بر بالا بودن هزینه اجزای این سیستم اثر چشم گیری می گذارد. ولی در مینی چیلر و فن کویل ها فقط از لوله کشی بسیار ساده و کم هزینه آب استفاده می شود. بنابرین تجهیزات اجرایی آن بسیار ساده و کم هزینه است.

۳ . این سیستم تنها سیستم سرمایشی نیست ، بلکه لوله فن کویل ها در زمستان به آبگرم پکیج یا موتورخانه متصل شده و به محض جاری شدن آبگرم در فن کویل ها ، عمل گرمایش هوا به مطلوب ترین شکل انجام می شود و کلیه سیستم های گرمایشی مثل رادیاتورها یا گرمایش از کف حذف می گردد.

معایب مینی چیلر


مینی چیلرها قابلیت ایجاد و تولید رطوبت را ندارند، در نتیجه هوای خروجی خشک است؛
باتوجه اینکه مینی چیلرها علاوه بر سرمایش، قابلیت گرمایش هم دارند؛ به هنگام تغییر فصل، راه اندازی مجدد و تغییر کارکرد موردنظر؛ برای جلوگیری از اشتباه و خرابی دستگاه بهتر است که از متخصصین کمک بگیرید.


یک چیلر چقدر برق مصرف می کند؟


آنها می توانند تقریباً 20 درصد از کل برق یک ساختمان را مصرف کنند. چیلرهای ناکارآمد می توانند مقادیر قابل توجهی از برق را هدر دهند و حتی بهبودهای اندک در راندمان ممکن است صرفه جویی قابل توجهی در انرژی و بازپرداخت جذاب داشته باشد.

چیلر چیست

چیلر ماشینی است که گرما را از یک خنک کننده مایع از طریق سیکل های تراکم بخار، تبرید جذب یا تبرید جذب خارج می کند.پس از آن این مایع می تواند از طریق یک مبدل حرارتی برای خنک کردن تجهیزات، یا جریان فرآیند دیگری (مانند هوا یا آب فرآیند) به گردش در آید. به عنوان یک محصول جانبی ضروری، تبرید گرمای اتلاف ایجاد می کند که باید به محیط تخلیه شود، یا برای کارایی بیشتر، برای اهداف گرمایشی بازیابی شود. حتی چیلرهای تراکمی بخار ممکن است از هر یک از انواع مختلف کمپرسور استفاده کنند. امروزه رایج ترین کمپرسورهای اسکرول هرمتیک، پیچ نیمه هرمتیک یا کمپرسورهای گریز از مرکز هستند. سمت چگالش چیلر می تواند هوا یا آب خنک شود. حتی هنگامی که مایع خنک می شود، چیلر اغلب توسط یک برج خنک کننده القایی یا کششی اجباری خنک می شود. چیلرهای جذبی و جذبی برای عملکرد به یک منبع گرما نیاز دارند.


نحوه کارکرد چیلر چگونه است و از نظر نوع سیکل تبرید به چند دسته تقسیم میشوند ؟


در چیلرها با بهره‌گیری از سیکل تبرید (تراکمی یا جذبی) حرارت از سیال واسطه (معمولا آب) گرفته شده و به وسیله کندانسور به محیط بیرون منتقل میشود. سیال واسطه که خنک شده به فضای مورد نظر منتقل می‌شود و مجدداً با برگشت این سیال به چیلر حرارت به محیط دفع میشود. بر حسب اینکه برای دفع حرارت در چیلر از سیکل تبرید تراکمی استفاده شود یا سیکل جذبی، دو نوع چیلر تراکمی و جذبی وجود دارد.


تفاوت انواع چیلر چیست؟


در چیلر جذبی برای استفاده از گرما برای ایجاد چرخه تبرید. بخار، آب‌گرم یا احتراق نفت و گاز منبع انرژی چرخه است. اما چیلر تراکمی از منبع برق و کمپرسور استفاده می‌کند. دومین تفاوت کولر چیلر چیست تنوع بر اساس کمپرسور سیلندر پیستونی، اسکرال، چیلر تراکمی اسکرو و سانتریفیوژی بوده در صورتی که در چیلرهای جذبی استفاده از چرخه تبرید جذبی مرسوم است. در قسمت تفاوت چیلر چیست می‌توان به این مورد که در چیلرهای جذبی از یک جاذب استفاده می شود که عموما آب یا نمک لیتیوم بروماید است؛ این سومین تفاوت کولر چیلر چیست است.

اجزای اصلی چیلر ها


در تمام دستگاهها قسمت های زیر وجود دارد که شامل:

  1. سیستم کنترلی
  2. اواپراتور
  3. کندانسور


اواپراتور و کندانسور در حقیقت مبدل های حرارتی مبرد به آب ، مبرد به هوا یا آب مقطر به آب هستند که می توان گفت بنا به فن آوری و تکنولوژی و چرخه ی آنها متفاوتند.

4 جزء اصلی یک سیستم چیلر چیست؟


چیلرها از چهار جزء اصلی تشکیل شده اند. یک اواپراتور، یک کمپرسور، یک کندانسور و یک واحد انبساط. هر سیستم چیلر حاوی یک مبرد است.

تفاوت چیلر و فریزر


نقش چیلر عمدتا خنک کننده است، اما فریزر نیز عملکرد مشابهی دارد. تفاوت بین چیلر و فریزر بسیار مبهم است و درک برخی از قطعات ممکن است دشوار باشد. با این حال، همانطور که از نام های مختلف می توانید متوجه شوید، به طور دقیق، آنها دستگاه های مختلفی هستند. 

اصول چیلر و فریزر


می توانید اصول چیلر و فریزر را تقریباً یکسان در نظر بگیرید. از آنجا که هر دو برای خنک کردن اجسام مورد نظر خود استفاده می شوند، هر دو دارای ظرفیت خنک کننده هستند. اصل اساسی چیلر و فریزر خنک کردن جسم مورد نظر و کاهش دما است، بنابراین تفاوت کمی از این نظر وجود دارد. تشخیص تفاوت بین چیلر و فریزر سخت است و به راحتی می توان گیج شد زیرا اصول تقریباً یکسان است. شکی نیست که آنها بسیار شبیه به دستگاه هستند.
با این حال، حتی اگر اصول تقریبا یکسان باشد، چندین تفاوت در مکانیسم های خنک کننده دیده می شود. به عبارت دیگر، اگر بتوانید مکانیسم ها را درک کنید، می توانید تفاوت های بین چیلر و فریزر را ببینید. بیایید نگاهی دقیق به مکانیسم ها بیندازیم.


انواع چیلر


یک چیلر مواد را از دستگاه مورد نظر می کشد و آن را خنک می کند. گرمای حذف شده باید توسط خود چیلر تخلیه شود و به عنوان یک روش اگزوز حرارتی، مواردی وجود دارند که از کلروفلوئوروکربن هایی به نام مبرد و آنهایی که از مدارهای آبی تشکیل شده اند که آب را به گردش در می آورند، استفاده می کنند. انواع زیادی از روش های خنک کننده وجود دارد، از جمله نوع خنک کننده با هوا و نوع خنک کننده با آب.


چیلر هوا خنک


این نوعی سیستم است که باد را به مبدل حرارتی می فرستد و مبرد را با هوا خنک می کند. یک موتور فن تعبیه شده در داخل چیلر وجود دارد و نصب آن آسان است، اما به دلیل اینکه گرمای اگزوز در اتاق تولید می شود، ممکن است در فضاهای تنگ به تجهیزات اگزوز نیاز باشد. گاز فشرده شده با فریزر (کمپرسور) توسط کندانسور (رادیاتور) خنک شده و به مایع تبدیل می شود. از یک چرخه گاز مبرد و یک چرخه آب در گردش تشکیل شده است و از گاز مبرد به عنوان یک محیط گرمایی برای خنک کردن آب در گردش استفاده می شود.
با عبور گاز مایع از شیر انبساط، فشار کاهش می یابد و در نتیجه به گاز خنک کننده تبدیل می شود و کولر آبی (مبدل حرارتی) برای خنک کردن آب در گردش، گرما را با آب در حال گردش تبادل می کند.


چیلر آب خنک


این یک نوع سیستم است که از یک برج خنک کننده برای خنک کردن آب استفاده می کند. آب خنک کننده برای یخچال مورد نیاز است، اما مزایایی مانند راندمان خنک کننده عالی را ارائه می دهد و گرمای اگزوز را در اتاق ایجاد نمی کند.
چیلر آب خنک که از آب فعال در زمینه تهویه مطبوع در مقیاس بزرگ به عنوان مبرد استفاده می کند، به عنوان چیلر طبیعی (چیلر جذبی) شناخته می شود و به عنوان یخچال منبع حرارتی برای تهویه مطبوع مرکزی استفاده می شود. تجهیزات تهویه مطبوع برای ساختمان های متوسط ​​و بزرگ. پیکربندی سیستم از یک اواپراتور، جاذب، احیا کننده و کندانسور تشکیل شده است و با چرخاندن مبرد مهر و موم شده در تجهیزات (دستگاه گردش آب خنک کننده) آب سرد (آب گرم) با کنترل فشار تولید می کند.
این یک چرخه خنک کننده است، اما با تغییر فشار مبرد در تجهیزات، آب سرد (آب گرم) با تغییر ترکیب آن به گاز و مایع (انتقال گرمای نهان) در داخل هواپیما تولید می شود. می توان آن را در طول سال به طور پایدار کار کرد و طراحی فشرده آن امکان پذیر است تا بتوان آن را در فضاهای کوچک نصب کرد.


کاربرد در صنعت چیلر


در زمینه صنعتی، ماشین آلات منبع حرارت با کارایی بالا و بسیار دقیق که می توانند مقدار زیادی آب را در دمای آب پایدار تامین کنند، برای بهبود کیفیت و راندمان تولید مورد نیاز هستند و تقاضا برای این ماشین آلات منبع حرارت در سطح وسیعی وجود دارد. مجموعه ای از امکانات مانند کارخانه ها، سوپرمارکت ها، امکانات تفریحی، هیدروپونیک و مزارع آبزی پروری. سرمایش مورد نیاز برای فرآیند تولید، مانند سرکوب تولید گرما در ماشین‌های تولید و فرآوری، محصولات خنک‌کننده و تنظیم دمای آب مورد نیاز برای تولید، به عنوان خنک‌کننده فرآیند نامیده می‌شود و این امر مهم به ویژه برای کارخانه‌هایی که آب سرد و کم تولید می‌کنند استفاده می‌شود. ماشین آلات منبع حرارت دما چیلر برای خنک کردن محصولات، ماشین آلات و ماشین آلات کارخانه از طیف وسیعی از صنایع استفاده می شود .

سیستم چیلر چگونه کار می کند؟


چیلر بر اساس اصل فشرده سازی بخار یا جذب بخار کار می کند. ... همانطور که انتقال حرارت انجام می شود، مبرد تبخیر می شود و از مایع کم فشار به بخار تبدیل می شود، در حالی که دمای خنک کننده فرآیند کاهش می یابد. مبرد سپس به یک کمپرسور جریان می یابد که عملکردهای متعددی را انجام می دهد.

دمای چیلر چیست؟


دمای آب سرد (که از چیلر خارج می شود) معمولاً بین 1 تا 7 درجه سانتیگراد (34 تا 45 درجه فارنهایت) بسته به نیازهای کاربرد دارد. معمولاً چیلرها آب را در دمای 12 درجه سانتی گراد (دمای ورودی) دریافت می کنند و آن را تا 7 درجه سانتی گراد (دمای خروجی) خنک می کنند.

طلق رنگی

طلق رنگی

اکریلیک که به عنوان پلکسی گلاس نیز شناخته می شود، یک ماده پلاستیکی همه کاره با اهداف و مزایای مختلف است که در طیفی از رنگ ها و تیرگی ها موجود است. پلاستیک اکریلیک اولین بار در سال 1928 تولید شد و در حدود سال 1933 توسط شرکت Rohm and Hass به بازار عرضه شد.

انواع ورق اکریلیک

  • ورق اکریلیک شفاف
  • ورق اکریلیک سفید
  • ورق اکریلیک رنگی
  • ورق اکریلیک آینه ای
  • اکریلیک پخش کننده نور
  • اکریلیک رنگی ضد خورشیدی
  • ورق اکریلیک بدون تابش نور
  • ورق اکریلیک ضد استاتیک

ورق اکریلیک رنگی بسیار شبیه اکریلیک شفاف است، با مزیت افزوده این که چشم نوازتر است. ورق اکریلیک رنگی یا طلق رنگی معمولاً به عنوان ورق perspex شناخته می شود، یک ماده ورق پلاستیکی اکریلیک با کیفیت بالا و همه کاره است که استحکام زیادی و طیف وسیعی از گزینه های رنگی را ارائه می دهد. ورق های Perspex در دمای بالا یا در اثر قرار گرفتن در معرض شعله های مستقیم ذوب می شوند. نقطه ذوب پلاستیک های اکریلیک 160 درجه سانتیگراد است، بنابراین آنها نمی توانند دمای شدید را تحمل کنند. اکریلیک سخت و بادوام است، اما می تواند به راحتی خراشیده شود.

مزایای پلاستیک اکریلیک رنگی

  •   قوی تر از شیشه
  •   بادوام تر از شیشه
  •   وزن آن 50 درصد کمتر از شیشه است.
  •   10 برابر ضربه مقاوم تر از شیشه
  •   مقاومت در برابر آب و هوا
  •   آسان تمیز می شود.
  •   آسان برای ساخت
  •   شفاف
کاربرد پلکسی گلس در دوران کرونا

راه های انتقال COVID-19 از قرار گرفتن در معرض غشای مخاطی تا قطرات تنفسی در طول تماس نزدیک با یک فرد آلوده رخ می دهد. پلکسی گلاس، به عنوان ابزاری برای ایجاد یک مانع فیزیکی بین افراد و کمک به گرفتن قطرات تنفسی زمانی که افراد در تماس نزدیک هستند، استفاده شده است.این روزها ظاهراً پارتیشن های پلکسی گلاس همه جا هستند - فروشگاه های مواد غذایی، خشکشویی ها، ویترین های رستوران، فروشگاه های تخفیف دار و داروخانه ها. در حالی که موانع ممکن است به محافظت در برابر قطرات بزرگی که از طریق سرفه یا عطسه منتشر می‌شوند، کمک کند، ویروس کرونا می‌تواند از طریق قطرات کوچک‌تری که در هوا معلق هستند نیز پخش شود.

کاربرد های طلق رنگی در تزیینات منازل و محل کار

نوعی از این مدل پلکسی ها وجود دارد که در یک سمت خود چسب دارد و در سمت دیگر قسمت رنگی طلق وجود دارد که باعث می شود به راحتی روی سطوح صافی همچون دیوار چسبانده شود. این طلق ها ضد اشعه uv بوده و مقاومت زیادی در برابر نور خورشید گرما، حرارت و ضربه دارند و اشعه ماورای هیچ گونه تغییراتی در ساختار این ورق ها ایجاد نمی کند. می توان پلکسی رنگی را از رنگ کردن گلاس شفاف و مات ایجاد کرد. این پلکسی ها در رنگ های مختلفی همچون طلایی نقره‌ای و غیره وجود دارند که نوع طلایی و نقره ای این ورق ها بسیار پرطرفدار هستند و قیمت آن ها در مقایسه با سایر ورق های رنگی بسیار بیشتر است البته عواملی دیگری مانند ضخامت و کیفیت ورق ها هم در قیمت این محصولات تاثیر زیادی دارند.

شرکت ریچانگ در سال 76 به منظور تولید ورق های ترموپلاستیک صنعتی قابل مصرف در صنایع مختلف کشور و با بهره گیری از مشاورین اروپایی و زیر نظر متخصصین مجرب داخلی پلیمری کشور تاسیس گردید و در حال حاضر کیفیت محصولات این شرکت در شمار بهترین محصولات موجود در بازار های ایران و کشورهای همسایه می باشد و محصولات این شرکت به کشور هایی چون جمهوری آذربایجان،عراق و کشورهای آسیای میانه صادر می گردد و در افق آینده دستیابی به بازار های اروپایی و جهانی را مد نظر خود قرار داده است.

 

 منبع: https://raychung.ir/

 

 

تاکسی تشریفات

تاکسی تشریفات فرودگاهی

تاکسی که به عنوان تاکسی کب نیز شناخته می شود، نوعی وسیله نقلیه برای کرایه با راننده است که توسط یک مسافر یا گروه کوچکی از مسافران استفاده می شود و اغلب برای یک سواری غیر مشترک استفاده می شود. یک تاکسی مسافران را بین مکان های مورد نظرشان منتقل می کند. این با حمل‌ونقل عمومی که در آن مکان‌های مبدا و مقصد توسط ارائه‌ دهنده خدمات تعیین می‌شود، متفاوت است، نه توسط مشتریان، اگرچه حمل‌ ونقل پاسخگو و تاکسی‌های اشتراکی یک حالت اتوبوس/تاکسی ترکیبی را ارائه می‌دهند.

 خودرو های تشریفات اکثرا در مواقع خاص و برای افراد خاص به کار می روند. برای استقبال افراد مهم از فرودگاه یا شرکت آن ها برای جلسات هم از تاکسی های تشریفاتی استفاده می شود. اما از آن جایی که خرید این ماشین ها هزینه های گزافی دارند بهتر است میزبانان این دسته افراد به جای خرید این خودرو های تشریفاتی که شاید چند بار در سال بخواهند از آن ها استفاده کنند، به اجاره تاکسی های تشریفاتی روی آورند که بسیار به صرفه تر است.

ویژگی های راننده های خودروی تشریفات فرودگاه

جالب است بدانید که راننده های تاکسی تشریفات فرودگاه برای پذیرش این شغل باید از گزینش و مراحل سختی عبور کنند و ویژگی هایی برای آن ها در نظر گرفته شده است. بخشی از ویژگی های راننده های این تاکسی ها:

  • به زبان خارجی و زبان بدن آشنا باشند.
  • مهارت های رانندگی بالایی داشته باشند.
  • شهر و یا مسیر سفر را به خوبی بشناسند.
  • به مسافران در هنگام جا به جایی وسایل و چمدان ها کمک کنند.
  • دارای ویژگی های ظاهری و رفتاری مناسب باشند مثلا از لباس های تمیز استفاده کنند، مودب و خوشرو باشند.

تاکسی فرودگاه VIP در حال حاضر خدمات مسافربری و حمل و نقل خود را در دو فرودگاه امام خمینی (ره) و فرودگاه مهرآباد ارائه می دهد و یکی از معتبرترین ناوگان برای حمل و نقل مسافرین به فرودگاه و از فرودگاه به داخل شهرها می باشد. به جهت سهولت در رفت و آمد مسافران فرودگاه، رزرو آنلاین ما  به صورت شبانه روزی ارائه می‌شود. از آنجایی که مسیر فرودگاه ، ترافیک موجود و رسیدن به موقع به پرواز، اکثرا باعث استرس و نگرانی می شود رزرو آنلاین تاکسی VIP باعث کاهش این رنج از جامعه شده است. رانندگان با داشتن مجوزهای قانونی و اخذ مدارک لازم و داشتن تجربه کافی سفری بی خطر و ایمن را تضمین می نمایند.

 

 منبع: https://airport-taxivip.com/