رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

ورق هایمپک

پلاستیک H.I.P.S چیست؟

پلی استایرن High Impact Polystyrene sheets یک محصول پلیمری مصنوعی است که به صورت فوم یا جامد تولید می شود. این یکی از رایج ترین پلاستیک ها در جهان است. پلی استایرن قالبی یا ورقه ای برای بسته بندی، بطری، سینی، ظروف، تیغ یکبار مصرف و بسیاری از اشیاء دیگر استفاده می شود. پلی استایرن با ضربه بالا (HIPS) را می توان در بسیاری از برنامه های چاپی استفاده کرد، از جمله علائم تبلیغاتی، مواد نمایشی، چوب ها و برچسب های باغ، پوسترها، و بسته بندی های خرده فروشی، و همچنین تصاویر عدسی یا متحرک سه بعدی (تصاویری که توهمی از عمق یا حرکت ایجاد می کنند. ). HIPS به طور خاص برای استفاده در برنامه های کاربردی هنرهای گرافیکی فرموله شده است. این ماده اقتصادی، دوام، تطبیق پذیری طراحی و سهولت ساخت را ارائه می دهد. ورق های استایرن دیگر ویژگی های برتر عبارتند از صافی، عدم محدودیت اندازه، قابلیت های برش قالب، پایداری حرارتی، و جذب رطوبت کم، که آن را برای بسیاری از اشکال از جمله چاپ افست، صفحه، لیتوگرافی، دیجیتال و فلکسوگرافی ایده آل می کند.

 HIPS برای تجهیزات چاپ دیجیتال با سرعت بالا مناسب است. به عنوان یکی از پلیمرهای تولید شده در سراسر جهان، پلی استایرن با ضربه بالا دارای بافت شیشه ای است و برای انواع مواد از جمله ظروف ماست، کارد و چنگال پلاستیکی، کاسه سالاد، آستر یخچال، سینی های صنعت پزشکی و عایق الکتریکی استفاده می شود. پلی استایرن محکم و بادوام با مقاومت در برابر ضربه قوی است. به راحتی پردازش می شود. رنگ آمیزی و چسباندن آن آسان است. هزینه نسبتا پایینی دارد. پلی استایرن عمومی که با نام پلی استایرن شفاف کریستالی نیز شناخته می شود، کاملاً شفاف و سفت است و به طور گسترده در بسته بندی مواد غذایی یا جعبه های جواهر استفاده می شود. از طرف دیگر، پلی استایرن با ضربه بالا، به قیمت شفاف یا شفاف نبودن طبیعی، در برابر ضربه مقاوم است. پلی استایرن با ضربه بالا (HIPS) که اغلب به عنوان استایرن شناخته می شود، پلاستیکی است که به راحتی در برابر ضربه، مقاوم در برابر ضربه، همه کاره و مقرون به صرفه ساخته می شود. HIPS اغلب ماده ترجیحی برای کاربردهای ساختاری کم استحکام است.

پلاستیک HIPS را پلی استایرن مقاوم در برابر ضربه می نامند که نوعی محصول پلی استایرن مقاوم در برابر ضربه است که با افزودن ذرات لاستیک پلی بوتیل به پلی استایرن تولید می شود. پلاستیک HIPS یا ورق هایمپک، ذرات پلی استایرن و لاستیک را با افزودن ذرات لاستیک میکرونی و انشعاب به هم متصل می کند. هنگامی که پلاستیک HIPS تحت تاثیر قرار می گیرد، تنش نوک رشد ترک توسط ذرات لاستیک نسبتا نرم آزاد می شود، بنابراین رشد ترک مسدود شده و مقاومت در برابر ضربه بهبود می یابد. پلاستیک های HIPS معمولاً شفاف و بی رنگ هستند و می توانند در صورت لزوم رنگ شوند. پلاستیک های HIPS به طور گسترده در اسباب بازی ها، لوازم مورد نیاز روزانه، کیس رادیو و کیف تلویزیون استفاده می شود.

مزایای پلی استایرن:

1. عملکرد جریان عالی دارد.

2. مقاومت ضربه خوبی دارد.

3. دست زدن و رنگ آمیزی آن آسان است.

معایب پلاستیک های پلی استایرن:

1. محتوای لاستیک در پلاستیک های پلی استایرن 15 درصد است که تا حدی در سیالیت آن اختلال ایجاد می کند.

2. سرعت خنک شدن پلاستیک های پلی استایرن بسیار پایین است. علاوه بر زمان نگهداری فشار و سرعت کافی، قالب باید عملکرد تبادل حرارتی عالی نیز داشته باشد تا انقباض قسمت و تغییر شکل پس از خروج قالب را کاهش دهد.

 

شرکت پرتونیل در سال 76 به منظور تولید ورق های ترموپلاستیک صنعتی قابل مصرف در صنایع مختلف کشور و با بهره گیری از مشاورین اروپایی و زیر نظر متخصصین مجرب داخلی پلیمری کشور تاسیس گردید و در حال حاضر کیفیت محصولات این شرکت در شمار بهترین محصولات موجود در بازار های ایران و کشورهای همسایه می باشد و محصولات این شرکت به کشور هایی چون جمهوری آذربایجان،عراق و کشورهای آسیای میانه صادر میگردد و در افق آینده دستیابی به بازار های اروپایی و جهانی را مد نظر خود قرار داده است.

 

منبع: https://partonil.com/

 

 

ورق اکریلیک

ورق اکریلیک 

ورق های پلکسی گلاس اکریلیک ترموپلاستیک هایی هستند که اغلب به صورت ورقه ای به عنوان جایگزینی سبک یا مقاوم در برابر شکستگی برای شیشه خریداری می شوند. اکریلیک با نام های زیادی شناخته می شود، با نام های عمومی از جمله اکریلیک، شیشه اکریلیک و پلکسی گلاس. پلکسی گلاس یک ماده پلاستیکی ساخته شده از پلیمرهای متیل متاکریلات، یک استر متاکریلیک اسید است.

انواع ورق اکریلیک

  • ورق اکریلیک شفاف
  • ورق اکریلیک سفید
  • ورق اکریلیک رنگی
  • ورق اکریلیک آینه ای
  • اکریلیک پخش کننده نور
  • اکریلیک رنگی ضد خورشیدی
  • ورق اکریلیک بدون تابش نور
  • ورق اکریلیک ضد استاتیک

در بیشتر موارد، فرآیند ساخت پلاستیک های اکریلیک دلیل گرانی ورق های پلکسی است. ساخت مواد مصنوعی شامل ریخته گری سلولی یا روش اکستروژن است. فرآیند بسته باعث افزایش هزینه های تولید و به ناچار قیمت ورق های پلکسی می شود. یکی از رایج ترین ترموپلاستیک ها اکریلیک است. نام شیمیایی آن پلی متیل متاکریلات (PMMA) است. PMMA در سال 1933 توسط Otto Röhm، بنیانگذار شرکت پلاستیک Röhm and Haas اختراع شد. روم سعی کرد یک لایه بین دو صفحه شیشه ای ایجاد کند تا مقاومت شیشه را افزایش دهد، اما در عوض متوجه شد که یک ماده کاملاً جدید شیشه مانند ساخته است. ورق های اکریلیک به راحتی چسبانده می شوند و برای فرز، خمش و شکل دهی گرم مناسب هستند و بنابراین ماده ای مناسب برای کاربردهای مختلف است. این ماده در سال 1936 تحت نام تجاری محافظت شده Plexiglas® برای استفاده تجاری در دسترس قرار گرفت. بنابراین، چیزی که معمولاً به عنوان "پلکسی گلاس" شناخته می شود، در واقع یک مارک اکریلیک (PMMA) است. در طول سال ها، پلکسی گلاس برای پوشش طیف گسترده ای از زمینه های کاربردی توسعه یافته است. در طراحی اولیه آن کاملا بی رنگ با خواص نوری عالی است، اما این ماده را می توان در رنگ های بی نهایت رنگ آمیزی کرد. امروزه PMMA ("پلکسی گلس") با نام های تجاری مختلف از جمله Acrylite، Lucite® و Perspex® فروخته می شود.

خواص و کاربردهای اکریلیک

  • شفافیت نوری و شفافیت عالی
  • در برابر تغییرات دما بسیار مقاوم است.
  • مقاومت در برابر ضربه تا 17 برابر شیشه معمولی.
  • نصف وزن شیشه و ایده آل برای ماشینکاری دقیق است.
  • در برابر بسیاری از مواد شیمیایی مختلف بسیار مقاوم است.

اکریلیک یک ماده پلاستیکی شفاف با استحکام، سفتی و شفافیت نوری فوق العاده است. ورق اکریلیک به راحتی ساخته می شود، به خوبی با چسب ها و حلال ها می چسبد و به راحتی تبدیل به گرما می شود. در مقایسه با بسیاری از پلاستیک های شفاف دیگر، خواص هوازدگی عالی دارد. 

ویژگی ورق اکرولیک

 ورق‌های اکریلیک چندین دسته هستند و کارایی متنوعی مانند زیر دارند :

  • ورقهای نازک آکریلیک (ضخامت2 یا3 میلیمتر)که مناسب برای سقف هستند.
  • مورد دیگر استفاده این ورقها برای تابلوهای تبلیغاتی luxe گزینه بسیار مناسبی است.
  • ورقهای آکریلیک cast هستند.
  • مواد خام کاملا از لوسیت تولید می‌شوند.
  • هیچ ماده بازیافتی وجود ندارد.
  • وزن سبک نسبت به شیشه
  • مقاومت عالی در برابر آب و هوا
  • برای مصارف بیرونی بعنوان uv دار می‌توان استفاده کرد.
  • ساخت آسان
  • از نظر جسمی و شیمیایی از همه برتر است.
  • بعنوان سد صوتی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 شرکت ریچانگ در سال 76 به منظور تولید ورق های ترموپلاستیک صنعتی قابل مصرف در صنایع مختلف کشور و با بهره گیری از مشاورین اروپایی و زیر نظر متخصصین مجرب داخلی پلیمری کشور تاسیس گردید و در حال حاضر کیفیت محصولات این شرکت در شمار بهترین محصولات موجود در بازار های ایران و کشورهای همسایه می باشد و محصولات این شرکت به کشور هایی چون جمهوری آذربایجان،عراق و کشورهای آسیای میانه صادر می گردد و در افق آینده دستیابی به بازار های اروپایی و جهانی را مد نظر خود قرار داده است.


منبع: https://raychung.ir/



دمپر

 

دمپر چیست؟

 

دمپرها به طور استراتژیک در ساختار ساختمان قرار می گیرند تا ارتعاشات کف و جابجایی ساختمان را کنترل کنند، آسایش اشغال را تامین کنند و در برابر رویدادهای بزرگ لرزه ای کاهش دهند. انرژی تولید شده توسط ارتعاش کف و جابجایی ساختمان توسط دمپرها جذب شده و از طریق انرژی گرمایی تلف می شود. دمپر دریچه یا صفحه ای است که جریان هوا را در داخل کانال، دودکش، جعبه VAV، هواگیر یا سایر تجهیزات حمل و نقل هوا متوقف یا تنظیم می کند. یک دمپر ممکن است برای قطع تهویه مطبوع مرکزی (گرمایش یا سرمایش) به یک اتاق استفاده نشده، یا برای تنظیم آن برای دمای اتاق به اتاق و کنترل آب و هوا استفاده شود.

دمپرها بر اساس عملکرد آنها در اصطکاک، فلز (جریان)، ویسکوز، ویسکوالاستیک طبقه بندی می شوند. آلیاژهای حافظه دار (SMA) و دمپرهای جرمی. از مزایای استفاده از دمپرها می توان به جذب انرژی بالا، نصب و تعویض آسان آنها و همچنین هماهنگی با سایر اعضای سازه اشاره کرد. سیستم دمپر منطقه راه حلی است که از سیستم تهویه مطبوع موجود شما استفاده می کند و به مناطق متعددی تبدیل می شود که می تواند مناطق انتخابی خانه شما را با دقت بیشتری کنترل کند. دمپر آتش یکپارچگی مانع موجود را تضمین می کند بنابراین از نفوذ آتش قبل از رسیدن دما به سطح درجه آتش خود مانع جلوگیری می کند. وظیفه اصلی آن جلوگیری از عبور آتش از یک طرف به طرف دیگر جداسازی درجه آتش است. دمپرهای دود و آتش نقش مشابهی را ایفا می کنند، زیرا باعث تسهیل فرار ساکنان از ساختمان، کاهش آسیب اموال، تقویت اثربخشی سیستم های فعال و امکان دسترسی آسان تر برای آتش نشانان می شوند. در سرتاسر جهان، مهندسان حفاظت از حریق همچنان به استفاده از دمپرهای آتش و/یا دود در بسیاری از انواع ساختمان‌های مدرن ادامه می‌دهند.

کارکرد دمپرها

مکانیکی(دستی): به دمپر هایی که به کمک اهرم خارجی داکت ها کار می کنند، دمپر دستی می گویند.

اتوماتیک: به دمپر هایی که به کمک موتور الکتریکی یا پنوماتیکی کار می کنند و بیشتر در تنظیم جریان هوا کاربرد دارند دمپر های اتوماتیک می گویند.

از دیگر سیستم های کنترل دمپر های اتوماتیک سولنوید (solenoid) می باشد. این سیسشتم به شکل سیم پیچ استوانه ای بوده که قطرش کمتر از طول آن بوده و در هنگام عبور جریان الکتریکی، درون خود میدان مغناطیسی ایجاد می کند.( مطابق با قانون لنز تغییر میزان جریان مقابل تغییر جریان مقاومت می کند). شرایط محیطی فضا با کمک کالیبره شدن زاویه جریان هوا به وسیله سیگنال های ارسالی از اکچواتر یا ترموستات به دمپر موجب تنظیم جریان هوای مطبوع می گردد.

مزایا و معایب دمپرها

مزایا: هوابندی مناسب،زیبایی ظاهری ، استحکام مطلوب، افت فشار کم، روان بودن تیغه ها و هزینه و مصرف کمتر برق نصیت به موتور دمپر ها از جمله مزایای دمپر ها می باشد.

معایب: یکی از معایب دمپر ها به ویژه در دمپر های بین کانالی عدم ایمن بودن ۱۰۰ در صد آن ها می باشد و در صورت بروز مشکل ممکن است دیگر به حالت اولیه بازنگردند. همچنین طبق قوانین جدید باید از طریق پنل های دسترسی سقفی، دسترسی مستقیم و دائمی به دمپر ها وجود داشته باشد.

شرکت ارمغان تجارت ره سام با هدف پاسخ به نیازهای گسترده جامعه مهندسی و صنعت تاسیسات کشور در زمینه طراحی ، مهندسی و مستند سازی تجهیزات تنظیم هوا مشغول به فعالیت می باشد.


 منبع: https://rahsamair.com/



 


بهترین دبستان تهران

بررسی بهترین مدارس تهران

 
 

هدف از آموزش کمک به دانش آموزان برای دستیابی به پتانسیل هایشان است. برای اطمینان از وقوع این امر، تعیین اهداف آموزشی مهم است. تعیین اینکه چه چیزی باید یاد بگیرند و چگونه به اهداف خود دست یابند، پایه و اساس اهداف آموزشی را ایجاد می کند. در واقع با استفاده از این روشی که تو بیشتر مدارس رایج می باشد، روی محفوظات دانش آموزان بیشتر کار شده و قدرت خلاقیت، تفکر و نوآوری دانش آموزان به تدریج کاهش پیدا خواهد کرد. درصورتی که تحقیق، پژوهش و نوآوری آزمایشگاهی و عملی و فعالیت های هنری به آنها فرصت رشد و شکوفایی ایده­ های جدید را و باعث ایجاد بروز قدرت خلاقیت دانش آموزان می شود. به کارگیری قدرت خلاقیت باعث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان شده و به آنها کمک می کند تا در موقعیت ­­های مختلف زندگی طراحی های نوینی ابداع کنند و در جهت مقابله و رفع مشکلات تلاش نمایند؛ نه اینکه از موقعیت به وجود آمده فرار کنند.

فهرست روش های تدریس دبستان

  • معلم محور
  • رویکرد دانش آموز محور / سازنده گرا
  • مونته سوری
  • یادگیری مبتنی بر تحقیق
  • کلاس درس معکوس
  • یادگیری مشارکتی
  • آموزش شخصی

برای برخی از دانش آموزان شما، اعتماد به نفس در کلاس به طور طبیعی به وجود می آید. آنها به طور مستقیم با مواد جدید برخورد می کنند و می دانند که چگونه امتیازات خود را منتقل کنند. برای دانش آموزانی که اعتماد به نفس کمتری دارند، نیازهای روزمره مدرسه می تواند باعث اضطراب و ناامیدی شود. آنها ممکن است توانایی های خود را زیر سوال ببرند و با استرس ایجاد تعادل در همه چیز دست و پنجه نرم کنند. به عنوان یک معلم، شما این فرصت را دارید که به طور مثبت دانش آموزان خود را تحت تأثیر قرار دهید و آنها را تشویق کنید تا به توانایی ها و دستاوردهای خود احساس غرور کنند.

پنج استراتژی برای کمک به افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس دانش آموزان در کلاس درس

1. ستایش و قدردانی از دستاوردها

دانش آموزانی که اعتماد به نفس زیادی ندارند، تمایل دارند فقط بر جنبه های منفی کاری که انجام می دهند تمرکز کنند. وقتی دانش‌آموزان کاری را به درستی انجام می‌دهند، چه در خلوت و چه در حضور همسالان خود، باید از آن‌ها تقدیر و تشکر کنید. تحسین خاص به دانش آموزان کمک می کند تا بدانند که شما به آن توجه می کنید و به آنها کمک می کند تا پیروزی های کوچک خود را تصدیق کنند. ارائه بازخورد کوتاه بر روی کاغذی که در آن کلمه انتخابی آنها را ستایش می کند یا تشویق کلاس برای دانش آموزان دیگر می تواند دنیای متفاوتی ایجاد کند.

2. انتظارات واقع بینانه ایجاد کنید.

در مورد آنچه دانش آموزان شما می توانند انجام دهند واقع بین باشید. در حالی که دیدن موفقیت های هر دانش آموزی بالاتر از حد معمول خوب است، اما برای برخی قابل دستیابی نیست. از دانش آموزان بخواهید مجموعه اهداف و چیزهایی را که دوست دارند در طول سال تحصیلی انجام دهند، ایجاد کنند و سپس بنشینند و لیست های خود را با آنها مرور کنند. تعیین اهدافی که برای دانش‌آموزان قابل مدیریت و معقول باشد، می‌تواند به آنها کمک کند تا ببینند چقدر رشد کرده‌اند. سعی کنید تدریس خود را متمایز کنید و اهدافی را ایجاد کنید که نشان دهنده هر دانش آموز در کلاس شما باشد.

3. ذهنیت رشد را بپذیرید.

هیچ دانش آموزی کامل نیست، بنابراین اشتباهات اجتناب ناپذیر است. کسانی که اعتماد به نفس پایینی دارند ممکن است روی شکست های خود تمرکز کنند و پیشرفتی را که به دست آورده اند نبینند. از اشتباهات یا شکست ها به عنوان لحظات آموزشی برای دانش آموزان استفاده کنید. به آنها یادآوری کنید که با کاستی هایشان تعریف نمی شوند و به آنها اطمینان دهید که در مطالعات خود به پیشرفت ادامه دهند.

4. افزایش حس مالکیت

از دانش‌آموزان خود بخواهید تا با فراهم کردن فرصت‌هایی برای تصمیم‌گیری در مورد تکالیف یا قوانین کلاس درس، مالکیت یادگیری خود را به دست گیرند. در حالی که می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد که دانش‌آموزان را در یک تکلیف راهنمایی کنید و به آنها نشان دهید که چگونه انجام می‌شود، آنها را ترغیب کنید تا به روش خودشان به پاسخ نهایی برسند. یکی از راه‌های انجام این کار، ایجاد فهرستی از تکالیف «باید انجام شود» و «ممکن است» برای تکمیل دانش‌آموزان است. گاهی اوقات، شما نیاز دارید که همه دانش‌آموزان یک تکلیف خاص را برای ارزیابی درک خود انجام دهند، که باعث می‌شود آن را "باید انجام دهید". سپس، دانش‌آموزان می‌توانند به فهرست «ممکن است» نگاه کنند تا انتخابی داشته باشند که می‌خواهند روی آن چه کار کنند. وقتی دانش‌آموزان احساس کنترل کنند، احساس غرور بیشتری در یادگیری خود خواهند داشت.

5. یک دانش آموز را با دانش آموز دیگر مقایسه نکنید.

دانش آموزان شما مجموعه ای از نقاط قوت، استعدادها و نیازهای منحصر به فرد خود را دارند. بپذیرید که برخی از دانش آموزان نقاط قوتی دارند در حالی که دیگران ندارند، و با آنها به عنوان یک گروه همگن رفتار نکنید. یادگیری متمایز می تواند به دانش آموزان کمک کند تا نحوه یادگیری خود را به بهترین نحو تشخیص دهند. وقتی دانش آموزان احساس می کنند نیازهایشان در کلاس برآورده نمی شود، ممکن است احساس کنند که از آنها استقبال نمی شود. به نقاط قوت و سبک‌های یادگیری متفاوت دانش‌آموزان توجه کنید و یک محیط کلاسی ایجاد کنید که توانایی‌های منحصر به فرد دانش‌آموزان را تقویت کند. هنگامی که دانش آموزان با آنچه در یادگیری آنها بهترین کار را انجام می دهد هماهنگ باشند، ممکن است شروع به همدلی با یکدیگر کنند و در مورد استراتژی های موفق گفتگو کنند.
بنابراین خیلی مهم است که یک مدرسه علاوه بر اینکه به درس خواندن بچه ها اهمیت دهد، به استعدادیابی و پرورش خلاقیت های دانش آموزانش هم توجه داشته باشد و فرصت های خوبی را در اختیار دانش آموزان قرار بده تا از قدرت خلاقیت و نوآوری خود استفاده کنند. در راستای عملی کردن این مهم دبستان پیشرو بهترین دبستان تهران با اختصاص دادن چند زنگ آموزشی در هفته به فعالیت های کشاورزی، هنری، علمی، پژوهشی و … در پارک علمی و هنری دبستان و همچنین برگذاری زنگ های تفریح در این محیط برای دانش اموزان علاقه مند به این مهم به شیوه ای کاربردی جامه ی عمل پوشانده است.

 

منبع: https://pishroschool.ir/



طراحی وب سایت

طراحی وب سایت

طراحی وب به طراحی وب سایت هایی گفته می شود که در اینترنت نمایش داده می شوند. معمولاً به جنبه های تجربه کاربر توسعه وب سایت اشاره می کند تا توسعه نرم افزار. یک طراح وب روی ظاهر، چیدمان و در برخی موارد محتوای یک وب سایت کار می کند. طراحان وب سایت ها و صفحات اینترنتی را برنامه ریزی، ایجاد و کدنویسی می کنند که بسیاری از آنها متن را با صداها، تصاویر، گرافیک ها و کلیپ های ویدیویی ترکیب می کنند. یک طراح وب مسئول ایجاد طراحی و چیدمان یک وب سایت یا صفحات وب است. این می تواند به معنای کار بر روی یک وب سایت کاملاً جدید یا به روز رسانی یک سایت موجود باشد. اکثر وب سایت ها با استفاده از زبان کدگذاری شده ای به نام زبان نشانه گذاری فرامتن (HTML) ایجاد می شوند. برای اینکه یک وب سایت با موفقیت در مرورگر مشتری نمایش داده شود، باید از قوانین این زبان پیروی کند. تگ های HTML محتوای وب سایت را برای هر صفحه مشخص می کند. سپس از شیوه نامه آبشاری (CSS) برای تعریف ظاهر کلی هر صفحه استفاده می شود. نتیجه بر اساس ترکیب این عناصر است. کد نویسی دستی می تواند برای برخی از طراحان سخت باشد، بنابراین برخی از برنامه هایی مانند Adobe Dreamweaver استفاده می کنند.

اهداف طراحی وب

طراحی وب، اهداف یک وب سایت یا صفحه وب را مشخص می کند و دسترسی همه کاربران بالقوه را ارتقا می دهد. این فرآیند شامل سازماندهی محتوا و تصاویر در یک سری از صفحات، یکپارچه سازی برنامه ها و سایر عناصر تعاملی است.
متخصصانی که این فرآیند را انجام می دهند طراح وب نامیده می شوند و شغل آنها شامل وظایف زیر است:

  • انتخاب فونت های خوانا
  • انتخاب طرح های رنگی جذاب که فونت های خوانا را نیز فعال می کند.
  • پیاده سازی هویت یک برند در رنگ ها، فونت ها و طرح
  • ایجاد نقشه ای از ساختار وب سایت برای اطمینان از ناوبری بصری
  • قرار دادن تصاویر، آرم ها، متن، فیلم ها، برنامه ها و سایر عناصر
  • استفاده از زبان های کدنویسی مانند HTML و CSS برای ایجاد طرح بندی و استایل دادن به صفحات
  • ساختن نسخه های بهینه وب سایت ها و صفحات برای مشاهده دسکتاپ و موبایل

دو روش متداول طراحی وب وجود دارد: طراحی تطبیقی و واکنش گرا. در طراحی تطبیقی، محتوای وب سایت با استفاده از اندازه صفحه نمایش استاندارد به عنوان قاب برای چیدمان ایجاد می شود. در طراحی واکنش گرا، محتوا با توجه به اندازه صفحه نمایش به صورت پویا حرکت می کند. طراحان وب از مراحل مختلف فرآیند کلی طراحی وب برای استفاده از این روش های طراحی بسته به ترجیحات و اهداف مشتری یا کارفرما برای سایت استفاده می کنند.

عناصر طراحی وب چیست؟

فرآیند طراحی وب به طراحان این امکان را می دهد که با هر اولویتی سازگار شوند و راه حل های موثری ارائه دهند. بسیاری از اجزای استاندارد هر طراحی وب وجود دارد، از جمله:

  • چیدمان
  • تصاویر
  • سلسله مراتب بصری
  • طرح رنگی
  • تایپوگرافی
  • خوانایی
  • جهت یابی
  • محتوا
  • سیار بودن
کاربرد طراحی وب

طراحی وب برای بسیاری از وظایف و اهداف مهم استفاده می شود، از جمله:

بهینه سازی موتور جستجو

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) روشی برای افزایش شانس یافتن وب سایت توسط موتورهای جستجو است. طراحی وب اطلاعات را به گونه ای کد می کند که موتورهای جستجو بتوانند آن را بخوانند. این می تواند تجارت را تقویت کند زیرا سایت در صفحات برتر نتایج جستجو نشان داده می شود و به افراد کمک می کند آن را پیدا کنند.

رضایت مشتری

یک طراحی وب سایت حرفه ای بر رضایت مشتریان تأثیر مثبت می گذارد زیرا اطلاعاتی را که به دنبال آن هستند به سرعت در اختیار آنها قرار می دهد. این به شرکت کمک می کند تا با اطمینان از درک آسان، قابل پیش بینی و سازگار ناوبری در وب سایت خود، یک رابطه مثبت با بازدیدکنندگان ایجاد کند.

پاسخگویی موبایل

پاسخ گویی موبایل ویژگی یک وب سایت است که به آن اجازه می دهد در دستگاه تلفن همراه نمایش داده شود و طرح و تناسبات آن خوانا باشد. طراحی وب تضمین می کند که سایت ها به راحتی قابل مشاهده و پیمایش از دستگاه های تلفن همراه هستند. هنگامی که یک وب سایت به خوبی طراحی شده و پاسخگوی تلفن همراه باشد، مشتریان می توانند به راحتی به کسب و کار دسترسی پیدا کنند.

برندسازی ثابت

برندینگ به تبلیغ یک محصول با طراحی منحصر به فرد اشاره دارد. طراحی وب به شرکت ها کمک می کند تا یک نام تجاری واضح برای کسب و کار خود بسازند یا حفظ کنند. وقتی یک وب‌سایت برند یک کسب‌وکار را به طور مداوم بیان می‌کند، مسیریابی را آسان‌تر می‌کند و به مشتریان کمک می‌کند تا عناصر بصری یک نام تجاری را به‌عنوان یک شرکت خاص و محصولات یا خدمات آن با وضوح بیشتری شناسایی کنند.

بهره وری فنی

این اصطلاح به این اشاره دارد که یک وب سایت چقدر می تواند در ایجاد یک تجربه راحت در یک وب سایت سازنده باشد. طراحان می توانند با کدنویسی تمیز به این هدف برسند که امکان بارگذاری سریع، لینک های کاربردی و تصاویر و گرافیک های پویا را فراهم می کند. خدمات طراحی وب همچنین این اشکالات احتمالی را در صورت بروز برطرف می کنند.

بهینه سازی تجربه کاربری

طراحان وب گزارش هایی را برای درک نحوه تعامل مردم با یک وب سایت در سراسر جهان اجرا می کنند. آنها تعیین می کنند که کدام صفحات ترافیک کمتر یا بیشتری دارند و طراحی وب را برای بهینه سازی تجربه کاربر تطبیق می دهند.

تغییر و دگرگونی

تبدیل زمانی اتفاق می افتد که یک بازدیدکننده یک اقدام مورد نظر را در وب سایت انجام دهد. طراحی جذاب وب، بازدیدکنندگان را تشویق می کند که به اندازه کافی بمانند تا به مصرف کننده تبدیل شوند. آنها روی دکمه تماس برای اقدام کلیک می کنند، اطلاعات ارزشمندی را مبادله می کنند و مشترک می شوند یا محصولی را خریداری می کنند.

بهبود فروش

افزایش تعداد اقلام فروخته شده یا به دست آوردن مشتریان فعال بیشتر از اهداف یک وب سایت متقاعد کننده است. همانطور که طراحی وب به مشتریان هدف و موتورهای جستجو می رسد، به کسب و کار کمک می کند تا در سایت خود تبدیل و فروش خود را بهبود بخشد. یک وب سایت منحصربه فرد ویترین شما در کسب و کار شما است. طراحی اصولی طبق استاندارد های جهانی و الگوریتم های موتور های جستجوگر (گوگل) هر سایت برگ برنده مدیر سایت محسوب می شود و در رشد کسب و کار شما تاثیر بسیاری خواهد داشت. با سئوی اصولی سایت صفحات اول گوگل را لمس کنید و مشتریان خود را هدف بگیرید. به مرور زمان موتورهای جستجو بخصوص گوگل اعتبار بیشتری برای شما قائل می‌شوند. تیم آمینا گروپ با پیروی از فاکتورهای موتورهای جستجو طبق اخرین الگوریتم های گوگل سایت شما بهینه می سازد.

 

منبع: https://amina-group.com/