رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

پمپ کارواش صنعتی

نحوه کار دستگاه های پمپ کارواش صنعتی

 

روش کار به این صورت است که ابتدا یک طرف شلنگ را به ورودی دستگاه و طرف دیگر را به مخزن آب یا آب لوله کشی شهری وصل می کنیم. اگر دستگاه ورودی ماده شوینده داشته باشد که مانند روش اتصال شلنگ دستگاه به آب، آن را از یک طرف به ورودی مواد شوینده و طرف دیگر را به مخزن مواد شوینده وصل می کنیم.  آب سرد از طریق شلنگ وارد ورودی دستگاه شده و در مسیر ورودی فیلتر می شود. پمپ، فشار آب ورودی را افزایش می دهد.  آب پر فشار از شیر فشار شکن عبور می کند. آب پرفشار پس از گذر از پمپ، توسط شلنگ فشار قوی به لنس دستگاه و پس از عبور از لنس به نازلی که بر روی دهانه قرار گرفته رسیده و با فشار بالا بر روی سطح پاشیده می شود.

 

 

تفاوت کارواش صنعتی با کارواش خانگی در چیست؟


بطور کلی پمپ کارواش های صنعتی بدلیل مجهز شدن به الکتروموتورهای 1400 دور برای دائم کاری مناسبند و با اینکه نمی توانند مانند الکتروموتورهای 3000 دور (مانند کارواش های خانگی) فشارهای بالا تولید کنند اما می توانند حجم بالاتری از آب را منتقل کرده و تا ساعت‌ها به کار خود ادامه دهند که این ویژگی ها، کارواش های صنعتی را برای کارهای سنگین ایده‌آل کرده است.
همچنین از دیگر تفاوت‌ها در نوع صنعتی پمپ کارواش شفت به یک میلنگ متصل شده است (مانند میلنگ خودرو) که نیروی محرک را به پیستون‌ها منتقل می کند، و در کارواش های خانگی محور مرکزی (شفت) به یک صفحه لنگ متصل شده است که با گردش خود کار انتقال نیرو را به پیستون‌ها انجام می دهد.

 

عملکرد پمپ کارواش چگونه است؟


عملکرد پمپ به گونه ای است که به عنوان ماشین شوینده بسیار قوی، با پاشش پرفشار آب بر روی آلاینده های روی سطوح و تجهیزات بر آن ها ضربه وارد کرده و موجب جدایی آن ها و در نهایت پاکیزگی و ارتقای کیفیت مطلوب محیط می شود. قدرت پاک کنندگی این ابزار و قابلیتی که در حذف انواع آلودگی های گوناگون دارد نه تنها باعث ارتقا بهداشت محیط، طول عمر دستگاه و تجهیزات می گردد بلکه سطح سلامت پرسنل و افراد حاضر در محیط را نیز تضمین می کند. 


چه زمانی به یک کارواش صنعتی نیاز داریم؟


کارواش‌های صنعتی در واقع همان کارواش‌های خانگی یا قابل حمل (پرتابل) در ابعاد بزرگترند که بجای جای دادن پمپ کارواش و الکتروموتور در یک بدنه، آنها را بروی یک شاسی سوار می کنند. زمانی به یک کارواش صنعتی نیاز دارید که حرفه و شغل شما به این دستگاه بستگی داشته باشد و بطور روزانه بخواهید ساعتها با آنها کار کنید. اما اگر فقط می خواهید هرازگاهی حیاط یا محوطه خود را تمیز کنید و یا کار شستشوی ماشینتان را انجام دهید قطعا یک کارواش صنعتی مناسب کار شما نیست.


انواع پمپ کارواش صنعتی را بشناسید


پمپ های کارواش از لحاظ کارکرد و عملکرد به دو نوع مختلف پمپ جابجای مثبت و پمپ سانتریفیوژ تقسیم می شوند که دارای انواع مختلف با اسم های مختلف هستند که انواع پمپ جابجای مثبت عبارتند از پمپ رفت و برگشتی با پیستونی، پمپ دیافراگمی، پمپ شیمیایی، پمپ مگنتی، دوزینگ پمپ، لوپ پمپ، و برای پمپ سانتریفیوژ پمپ آب و فاضلاب، پمپ خودمکش، پمپ سانتریفیوژ عمودی،  پمپ سانتریفیوژ چند طبقه ای، پمپ سانتریفیوژ افقی، پمپ شناور موارد گفته شده انواع پمپ کارواش صنعتی می باشد. 

 

 

اجزای تشکیل دهنده پمپ های صنعتی 

 

پمپ رفت و برگشتی یا پمپ پیستونی : اجزای این نوع پمپ عبارتنداز: پیستون، شیر ورودی و شیر خروجی تشکیل شده است. معمولا حجم آب یا همان دبی در پمپ پیستونی پایین است اما دارای فشار بالای است.

پمپ دیافراگمی یا دیافراگم پمپ: اجزای تشکیل دهنده پمپ دیافراگمی عبارتنداز: دیافراگم، کمپرسور، ایرموتور

 

 پمپ شیمیایی: در دو نوع فلزی و غیر فلزی ساخته می شود. اجزای تشکیل دهنده نوع غیر فلزی می تواند سرامیک، کربن، شیشه و لاستیک نیز بر حسب شرایط خاص خوردگی باشد و در نوع فلزی از استیل، تیتانیوم، آهن، برنز می تواند باشد. پمپ شیمیایی معمولا برای مایعات صنعتی و غذایی استفاده می شود.

 

پمپ سانتریفیوژ: اجزای تشکیل پمپ سانتریفیوژ عبارتند از پروانه، محفظه پیچکی، یاتاقان و شفت تا حدودی با انواع پمپ صنعتی آشنا شدید اما کدام یک از انواع پمپ صنعتی معرفی شده برای کارواش و  استفاده می شود. معمولا برای کارواش از پمپ رفت و برگشتی یا پیستونی استفاده می شود.

 

موارد استفاده از پمپ کارواش صنعتی

صنعتی علاوه بر مصارف صنعتی در شست و شوی مصارف خانگی نیز استفاده می گردد. در حالت کلی از مواردی که این دستگاه در نظافت آن ها کاربرد دارد عبارت اند از:

شست و شوی ماشین ها
کف سالن ها
راهروها
شست و شوی دستگاه ها
نظافت تأسیسات صنعتی
نظافت سطوح و تجهیزات صنایعی همچون: صنایع پتروشیمی، نفت سرامیک، لوله سازی و…


مزایای استفاده از دستگاه کارواش صنعتی 


 با توجه به کاربرد دستگاه شوینده پرفشار صنعتی و نیاز نظافتی، می توان بهترین نوع پمپ کارواش صنعتی را برای شستشوی سطوح مدنظر انتخاب نمود.


سازگاری کارواش صنعتی با محیط زیست به دلیل انجام شستشو با مقدار کم آب و مواد شوینده

قدرت فوق العاده و راحت و ارائه شستشو با کیفیت بسیار بالا

امکان تنظیم فشار و عدم آسیب به موارد تحت شستشو

افزایش سرعت عملیات شستشو

کاهش نیاز به تعداد زیاد نیروی انسانی و افزایش بهره و بازده اقتصادی

 

شماره تماس :

۸۸۸۳۴۰۸۰ – ۰۲۱
۸۸۳۰۴۳۴۶ – ۰۲۱
۸۸۸۳۵۴۰۱ – ۰۲۱

فکس:

۸۸۳۲۵۹۱۸

آدرس : تهران – خیابان کریم خان زند – خیابان خردمند جنوبی – پلاک ۲ – واحد ۱۱

نازک کاری ساختمان شامل چه قسمت هایی می شود

نازک کاری ساختمان


مراحل نازک کاری پس از اتمام مراحل سفت کاری آغاز می‌شود زیرا ساختمان در ابتدا باید مقاومت و پایداری خودش را بدست آورد تا بتواند وارد مراحل جزئیات و تزئینات شود. در واقع نازک کاری همان پوشش‌های ظاهری است از جمله: عایق‌کاری، سنگ‌کاری، کاشی‌کاری، اجرای قرنیز، نصب کلید و پریزها، نصب در و پنجره، نقاشی، گچ‌کاری، نصب تاسیساتی مانند شوفاژ و... است. به عبارت دیگر هر آن چیزی که در ظاهر داخلی و نمای خارجی ساختمان می‌بینید در دسته نازک کاری محسوب می‌شوند. 


نازک کاری مانند هر عمل دیگری در ساختمان سازی، دارای مراحل است:

دیوار چینی
شمسه‌گیری دیوارها
گچ و خاک دیوارها
سفیدکاری دیوارها
رنگ‌آمیزی و استفاده از دیوارپوش‌ها
کف سازی و کاشی کاری
اجرای قرنیز

مصالح نازک کاری ساختمان

بسته به اینکه در کدام مرحله از نازک کاری قرار داشته باشیم، از مصالح مختلفی استفاده می‌شود. با توجه به اینکه مراحل این عملیات در بالا ذکر شد و با آن آشنا شدیم، به راحتی می‌توانیم مصالح نازک کاری را بشناسیم. این مصالح عبارتند از:


گچ.

ماسه و سیمان.

خاک از جمله خاک رس.

سنگ، کاشی و سرامیک.

قیرگونی یا ایزوگام جهت عایق کاری.

عایق کاری در فضاهای مرطوب (آشپزخانه، حمام، سرویس بهداشتی‌ها)
اجرای نمای ساختمان

 

 

تعریف نازک کاری را بدانید


قرار گرفتن پوشش نهایی بر روی ساختار زیرین و سفت کاریِ ساختمان، و در واقع آخرین کارهای انجام شده در داخل ساختمان که در مقابل چشم هر بیننده قرار می‌گیرد، نازک کاری نامیده می‌شود. مصالح به کار گرفته شده در نازک کاری، مصالحی هستند که دیوارها، سقف‌ها و کف‌ها را می‌پوشانند. نازک کاری، مرحله‌ای است که پس از سفت کاری ساختمان انجام می‌شود و به پوشش ظاهری ساختمان مربوط می‌شود. این مرحله شامل مراحلی نظیر عایق کاری، سنگ کاری، هرگونه اندودکاری و نقاشی می‌باشد. در برخی از منابع، دیوارکشی را به عنوان بخشی از نازک کاری محسوب می‌کنند، در حالی که بهتر است این مرحله به عنوان بخشی از سفت کاری در نظر گرفته شود.

 

مصالح نازک کاری ساختمان


بسته به اینکه در کدام مرحله از نازک کاری قرار داشته باشیم، از مصالح مختلفی استفاده می‌شود. با توجه به اینکه مراحل این عملیات در بالا ذکر شد و با آن آشنا شدیم، به راحتی می‌توانیم مصالح نازک کاری را بشناسیم. این مصالح عبارتند از:


گچ.

ماسه و سیمان.

خاک از جمله خاک رس.

سنگ، کاشی و سرامیک.

قیرگونی یا ایزوگام جهت عایق کاری.


تفاوت سفت کاری و نازک کاری‌


احداث ساختمان کلاً شامل دو قسمت سفت کاری و نازک کاری است.

سفت کاری شامل عملیات پی کنی، ریختن بتن فونداسیون، کرسی چینی، تیر و ستون، بادبند، دیوار برشی، دیوارچینی و سقف است. عملیات سفت کاری مربوط به احداث بنای اصلی ساختمان و عملیات نازک کاری مربوط به تزئینات ساختمان می باشد.
‌نازک کاری شامل تمامی عملیات اجرایی به جز سفت کاری بوده و شامل اندودکاری، عایق کاری، سنگ کاری، کاشی کاری، نقاشی، برقکاری، تاسیسات، نصب در و پنجره است.‌


اندود کاری در نازک کاری ساختمان چیست ؟


اولین قدمی که پس از سفت کاری، اتمام دیوار چینی و تاسیسات آغاز خواهد شد، اندودکاری است. اندودکاری به عملیاتی گفته می‌شود که طی آن سطح یا نمای ساختمان به وسیله مصالح ساختمانی پوشانده می‌شود. این فعالیت به دو روش اصلی یعنی قشر آستر و رویه انجام خواهد شد. قشر آستر جهت تنظیم شیب‌ها و پوشاندن سطح صاف اجرا می‌شود که باید سطح مورد نظر را شمشه گیری یا کروم بندی نمود. پس از انجام کار می‌توان سطح را با استفاده از ملات اندود کرد.

 

آشنایی با سفید کاری در نازک کاری ساختمان چیست ؟


یکی از حساس‌ترین مراحل نازک کاری، سفید کاری آن است که به دلیل پوشش سطحی باید با دقت بسیار بالایی انجام شود تا بهترین نتیجه حاصل شود. پس از اتمام اندودکاری و خشک شدن آن، نوبت به سفیدکاری خواهد رسید که با استفاده از گچ انجام می‌شود. به همین علت با سرعت بیشتری به نسبت ملات با گچ و خاک سفت خواهد شد و با توجه به این امر مقدار کمی برای انجام کار تهیه می‌شود تا مانع از هدر رفت آن شود. پس از خشک شدن گچ که در سطوح به جهت سفیدکاری بکار رفته است، کشته کشی انجام می‌شود؛ در این روش از یک ورق کشته با ضخامتی کمتر از یک میلی‌متر استفاده می‌شود که با استفاده از ماله کاملا صاف و یکدست می‌شود.

 

قرنیز در نازک کاری ساختمان چیست ؟


قرنیز کاری یکی دیگر از مراحل نازک کاری ساختمان به شمار می‌آید. در این مرحله که پس از سفیدکاری انجام خواهد شد، قرنیز که متشکل از قطعه‌ای با ارتفاع کم است به صورت نواری در پایین‌ترین سطح دیوار که به کف می‌رسد، استفاده می‌شود. قرنیزها با متریال‌‌های متفاوتی اجرا می‌شوند و جلوه‌ای متفاوت به دیوار خواهند بخشید؛ ضمن این که مانع رسیدن رطوبت کف به گچ کاری دیوار شده و در صورت برخورد اشیا از آسیب رسیدن به دیوار نیز جلوگیری خواهند کرد.

 

مراحل مختلف نازک کاری سرویس‌ها و آشپزخانه


در آشپزخانه، حمام، دستشویی و محل روشویی به دلیل حضور آب و رطوبت، باید شیب‌بندی کف و قیر و گونی در دیوارها انجام شود.
• جزئیات دیوار سرویس‌ها از خارج به داخل به صورت زیر است:
دیوار آجری یا بلوکی؛ سپس یک لایه ماسه سیمان، قیر و گونی، توری سیمی و در آخر کاشی لعابی و ملات زیرین آن.


• جزئیات لایه‌های کف سرویس‌ها نیز از پایین به بالا بعد از بتن به شرح زیر است:
بتن سبک برای شیب بندی، لایه ماسه سیمان، قیر و گونی، کف‌سازی موزاییکی یا کاشی لعابی.

 

تماس با ما

خیابان کریمخان، انتهای خردمند جنوبی، ساختمان شماره 2، طبقه 5 ام جنوبی

info@sin-group.co
88839788

دستگاه فیلترپرس اتوماتیک

فیلترپرس های  اتوماتیک

 

فیلترپرس های اتوماتیک در دو نوع چمبر و ممبران می باشد ، که تفاوت آنها در انواع صفحات و عمل فشرده سازی سوسپانسیون ها و نحوه قرارگیری صفحات است. باید یدانید فیلتر پرسهای کاملاً اتوماتیک با فیلتر پرسهای معمولی تفاوت زیادی دارند. در این دستگاه ها عملیات بدون حضور کاربر و اپراتور با بالاترین سرعت و کیفیت انجام می شود. دستگاههای فیلتر پرس اتوماتیک می توانند شامل سیستم ویبره باشد. به این صورت که پس از اتمام عملیات آبگیری و تشکیل کیک و باز شدن صفحات دستگاه، کار ویبریشن دستگاه شروع می شود تا کیک های تشکیل شده بین صفحات کاملا جدا شوند و تخلیه با دقت بالا صورت گیرد.

 


 

                         

 

فیلترپرس های تمام اتوماتیک  

 

 در این سیستم ها باز و بسته شدن صفحات، سیستم شستشوی اتوماتیک، سیستم تخلیه و پاک سازی صفحات بصورت کامل اتوماتیک و از طریق سیستم مانیتولیک و PLC انجام می پذیرد.  در این سیستم ها عملیاتی مانند باز و بسته شدن جک، جابجایی صفحات فیلترپرس، بارگیری و تخلیه کیک، شست و شوی صفحات و آماده شدن دستگاه برای سیکل بعدی کاملا بصورت اتوماتیک و ماشینی و بدون دخالت کاربر انجام می شود.


فیلترپرس های تمام اتوماتیک با توجه به نوع سیستم بازکننده صفحات به ۳ مدل زیر تقسیم بندی می شوند:


بازکننده تکی (ربات)
بازکننده چند مرحله ای ( جکدار)
بازکننده تک مرحله ای با جک بلند (زنجیری)

شاسی فیلتر پرسهای تمام اتوماتیک از جنس فولاد کربنی و با پوشش رنگ اپوکسی در دولایه مقاوم در برابر محیط های اسیدی و خورنده است .

 

مزایای مدلهای اتوماتیک فیلتر پرس:

در عین پر بازده بودن عملیات سطح بالایی از اتوماسیون را شامل می شود
بالاترین حد تطبیق پذیری را دارد
مدت زمان سیکل عملیات فیلتر شدن را کاهش می دهد
بالاترین میزان آبگیری از پساب و بازگرداندن آب تصفیه شده
برخورداری از صرفه اقتصادی به دلیل عدم استخدام نیروی انسانی
دارا بودن امنیت بالا
مطابق با استانداردهای جهانی


نحوه عملکرد دستگاه فیلتر پرس 


روشن کردن و انجام تنطیمات متناسب با نوع کار
فشرده سازی صفحات فیلترپرس توسط جک برای شروع ورود دوغاب به دستگاه فیلتر پرس
ورود محلول حاوی ذرات معلق یا لجن با فشار توسط پمپ تغذیه به دستگاه فیلتر پرس (تا زمان پر شدن صفحات فیلتر)
هدایت مایع عاری از ذرات معلق به بیرون از دستگاه
تشکیل کیک بین صفحات دستگاه با عمل آب گیری از مواد
باز شدن صفحات فیلتر پرس توسط جک هیدرولیک
خروج کیک جامد از دستگاه فیلتر پرس
شستشو و تمیز کردن صفحات فیلتر پرس برای آماده سازی دستگاه برای سیکل بعدی
بسته شدن مجدد صفحات فیلتر پرس و تکرار سیکل بعدی

 

علت نشتی از کنار صفحات فیلتر پرس اتوماتیک چیست؟


ممکن است بر اثر نا هموار بودن صفحات و فشار بیش از حد پمپ، ایجاد شود.

 

 

دستگاه فیلتر پرس اتوماتیک از دو نوع تشکیل شده است:

 

1.فیلتر پرس ممبرانی

2.فیلتر پرس چمبر

 

از ویژگی های مشترک فیلتر پرس اتوماتیک که شامل فیلتر پرس ممبرانی و فیلتر پرس چمبر است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

عملیات مورد نظر در این دو دستگاه نیاز به حضور نیروی انسانی ندارد
کارها با بالاترین سرعت و کیفیت انجام می شود

 

 دستگاه فیلتر پرس ممبران معروف به فیلتر با حجم متغیر نیز می باشد. این مدل به دلیل اعمال فشار هوا یا آب مضاعف از درصد خشک کنندگی بالایی نسبت به دستگاه فیلتر چمبر برخوردار است و بیشتر در تصفیه فاضلاب کاربرد دارد. در این روش درصد بالای آبگیری در بهترین حالت ممکن حدود 90 % می باشد.


اما دستگاه های چمبر که به دستگاه فیلتر با حجم ثابت نیز شناخته می شود شناخته شده تر هستند. این مدل اغلب در صنایع غذایی و دارویی کاربرد دارد. در روش چمبر آبگیری در بهترین حالت ممکن تا حدود 60 %می باشد.

 

اطلاعات تماس

آدرس:

  • آدرس دفتر مرکزی :
  • تهران – همت غرب – بعد از بیمارستان تریتا – برج رزمال – طبقه 6

دستگاه تنظیم نور چراغ چگونه عمل می کند

دستگاه تنظیم نور چراغ

 

تنظیم بودن نور چراغ خودرو یک پارامتر اساسی برای رانندگی صحیح و ایمن در شب به شمار می آید که دستگاه تنظیم نور چراغ  این کار را انجام می دهد.  برای ایمنی شما و دیگر رانندگان جاده ، داشتن چراغ های سالم روی اتومبیل ها مهم است. تنظیم نور چراع خودرو آینه ای و لیزری بلوری را تست و زوایای چراغ های ماشین را توسط نورسنج دیجیتال در حالت نور بالا و پایین را براحتی تنظیم می کند.  این شامل چراغ های عقب ، چراغ های جلو ، نشانگرهای جهت ، چراغ های ترمز ، چراغ های مه شکن (جلو و عقب) است. تنظیم بودن نور چراغ خودرو یک پارامتر اساسی برای رانندگی صحیح و ایمن در شب به شمار می آید که دستگاه تنظیم نور چراغ  این کار را انجام می دهد. می توانید آنها را با استفاده از یک فرآیند ساده و یا ابزارهایی مثل دستگاه تنظیم نور چراغ خودرو تنظیم کنید.

 

 

قطعات تشکیل دهنده دستگاه تنظیم نور چراغ خودرو


جعبه اصلی نور
چرخ های جابجا کننده
نور سنج
ستون
لیزر یا آینه نور سنج
لنز و یا عدسی
صفحه تنظیم کننده مختصات
صفحه نمایشگر دیجیتال یا عقربه ای
نشانگر درجه ای تراز

 

تنظیم و مکان‌یابی تستر چراغ های جلو


ابتدا دستگاه تنظیم نور چراغ خودرو در فاصله حدو دا ۵۰ سانتیمتری از چراغ خودرو و در مرکز آن قرار بگیرد سپس آینه و یا لیزر هم راستا و موازی خودرو تنظیم گردد. روی سطح پایین جعبه نور ، لنزها در مرکز نشانه های لنز قرار می گیرند. ارتفاع این نشانه ها باید هم ارتفاع مرکز چراغ ها باشد.


علت تنظیم  نبودن چراغ‌های خودرو 


تصادف از جلو یا ضربه‌های کوچک: 

لازم نیست حتما تصادف سهمگینی از بخش جلویی خودرو انجام دهید تا چراغ‌ها متلاشی شوند، حتی یک برخورد کوچک از جلو خودرو که می‌تواند در پارکینگ منزل‌تان رخ دهد، نیز موجب برهم خوردن تنظیم چراغ های خودرو خواهد شد. 


تجمع وزن در نیمه عقبی خودرو: 

تجمع وزن در نیمه عقبی خودرو یکی از دلایلی‌ ست که تنظیم چراغ‌ها را برهم می‌زند. با تکرار تجمع وزن بیشتر در نیمه عقبی خودرو یعنی صندلی‌های عقب و صندوق، فنرها فشرده شده و پس از مدتی قادر به بازگشت به حالت سابق نیستند. به همین شکل هر دلیل دیگری که منجر به ضعف فنرها و خارج شدن آن‌ها از حالت طبیعی گردد، به برهم خوردن تنظیم تابش نور چراغ‌های خودرو، منجر خواهد شد.


فنرهاى فرسوده: 

مانند حمل بار سنگین فنرهاى فرسوده نیز مى توانند باعث شوند پرتوهاى نور چراغ هاى جلو بسیار بالا باشند. اگر فنرهاى عقب فرسوده شوند جلوى خودرو بیش از اندازه بالا مى آید. براى برطرف کردن این مشکل بهترین کار تعویض فنرها است.

 

 

تست و تنظیم نهایی نور چراغ


برای تست چراغ خودرو  لازم است اختلاف سطح پایین پرتو نور در ده متری نسبت به e چک شود. معمولاً تنظیم کارخانه صحیح می باشد ، این مقدار روی شیشه و یا روی سطح بالای چراغ یا روی برچسب آن نوشته شده است.


انواع دستگاه تنظیم نور چراغ خودرو

دستگاه تنظیم نور چراغ  آینه ای آنالوگ یا عقربه ای


این دستگاه را برای آن آنالوگ می نامند که دارای یک جعبه نور و نورسنج آنالوگ می باشد و همچنین این دستگاه تست چراغ خودرو دارای آینه و پایه و ستون می باشد.

 

دستگاه تنظیم نور چراغ خودرو آینه ای دیجیتالی


این دستگاه را برای آن دیجیتال می نامند که دارای یک جعبه نور و نورسنج دیجیتالی می باشد و همچنین این دستگاه تست چراغ خودرو دارای آینه و پایه و ستون می باشد.

 

دستگاه تنظیم نور چراغ خودرو لیزری


این دستگاه که همانند دستگاه تنظیم نور چراغ آینه ای می باشد ولی با این تفاوت که به جای بهره گیری از آینه از یک یا دو لیزر بهره مند می باشد.

 

تماس با ما

تهران- میدان هفت تیر– خیابان کریم خان زند- خیابان خردمند جنوبی – پلاک 2– طبقه پنجم– واحد 11

تلفن: ۰۲۱۸۸۸۳۵۴۰۱

فکس: ۰۲۱۸۸۳۲۵۹۱۸

info@barmaun.com

وبسایت: barmaun.com

چرا کود پودری جامد ؟

ساختار کود جامد 


شکل ظاهری کود جامد ، شبیه به پودر یا کریستال می باشد .  معمولا در بیش تر مزرعه ها ، گلخانه ها و … کاربرد دارند . البته بیش ترین کاربرد آن ها در کشاورزی می باشد . مواد به کار رفته در کود جامد ، کمک می کند تا گیاه به خوبی رشد کند . برخی از عناصر موجود در این کود ها که باعث رشد و تغذیه گیاه می شود ، شامل کلسیم ، نیترات ، پتاسیم و … می باشد . کودهای جامد به صورت پودری، دانه ای یا گرانول در بازار به فروش می رسند. 


کود پودری چیست و چه کاربردی دارد؟


شکل ساختمانی کودهای پودری به صورت پودر یا کریستالی هستند. کود پودری در تمام  مزارع، باغات و گلخانه ها قابل استفاده بوده و محدودیتی ندارد. تنوع فرمولی این شکل از کودها بسیار زیاد است و چندین مورد آن ها در بازار کشاورزی به دلیل کاربرد زیاد و یا نیاز بالای گیاه، امروزه رواج بیشتری دارند.


 کودهای خشک از نظر مواد تشکیل دهنده به دو گروه تقسیم می شوند:


کود تک ماده: در ترکیب این کود فقط از یک ماده استفاده شده است. درصد npk این نوع کود مایع کامل هم روی بسته بندی آن می آید. برای داشتن کود موردنظر خود می توانید چند نوع کود تک ماده را با هم مخلوط کرده و از ترکیب آن ها استفاده نمایید.


کود مخلوط: کودهای مخلوط ترکیبی چند ماده را در خود دارند و برای مصارف مختلف تولید می شوند. در واقع مواد تشکیل دهنده برای هدفی خاص و گیاهی خاص با هم ترکیب می شوند. استفاده از این کودها نسبت به خرید چند نوع کود تک ماده و ترکیب کردن آن ها راحت تر است.

 

 

مزایای کودهای جامد 


از مهم ترین مزیت های کودهای خشک این است که استفاده کردن از آن ها برای هیچ کدام از گیاهان محدودیت زمانی ندارد و گیاه می تواند مواد مغذی مورد نیازش را در محدوده زمانی با استفاده از این کودها به خود جذب کند. قبل از کاشت گیاهان، کودهای خشک را می توانید به خاک آن ها اضافه و مخلوط کنید. باید توجه داشته باشید اصلاح اولیه خاک ممکن است طول بکشد، اما با وجود این کودها در خاک و در طولانی مدت سبب افزایش بازدهی کشاورزی می شود. علاوه بر این ها کودهای جامد ماندگاری بالایی دارند و برای مدت طولانی می توانید آن ها را مورد استفاده قرار بدهید.


و اما معایب کودهای جامد 


یکی از معایب بزرگ کودهای خشک این است ، که استفاده کردن از این کودها کنترل کم تری در اختیار کشاورزان قرار می دهد .

این بدان معناست که اگر گیاه شما با کود جامد دچار مسمومیت کودی شود ، امکان حذف کردن کود از خاک وجود نخواهد داشت. چرا که خاک و کود هر دو با یک دیگر ترکیب شده اند و دیگر کار از کار گذشته است و جدا کردن آن عملاً امکان پذیر نمی باشد .


بهترین زمان مصرف درختان میوه:

 

زمان متورم شدن جوانه‌ها تا مرحله فندقی شدن میوه‌ها (هر 10 روزیک‌بار به‌صورت 5-3 کیلو در هزار ـ محلول‌پاشی)

غلات (گندم، جو، برنج): مرحله ساقه‌دهی تا مرحله پر شدن دانه‌ها ( هر 10 رویک‌بار به میزان 5-3 کیلو در هکتار ـ محلول‌پاشی)

صیفی‌جات: شروع غنچه‌دهی به بعد هر 10-7 روز یک‌بار (محلول‌پاشی) در تمام زراعت‌ها مصرف این کود به‌صورت پودر 5 کیلو در هکتار



نکته قابل توجه که باید دقت شود :


مصرف کود در سیستم آبیاری تحت فشار با آب هایی که بی کربنات و سختی بالا دارند موجب رسوب و گرفتگی منفذها می شود.
مقدار مصرف کود محدود است و میزان مورد نیاز را مخصوصاً برای کودهای کامل و نیتروژن دار باید طی چند نوبت مصرف نمود.
با توجه به بافت خاک، باید برنامه آبیاری و کوددهی طوری تنظیم شود که کود به ریشه گیاه برسد و شسته نشود.
تعداد نوبت های کوددهی نسبت به دفعات آبیاری باید طوری باشد که مقدار کود مورد نیاز که در سیستم حل می شود، باعث افزایش شوری نشود.

 

تماس با ما

نشانی :
تهران - اشرفی اصفهانی - ابتدای جلال آل احمد - ساختمان سینا - پلاک۱۹۶ - طبقه ششم - واحد ۱۱
شماره تلفن :
۴۴۲۹۲۱۷۴