رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

بهترین مدرسه در شرق تهران کجاس؟

 بهترین مدرسه در تهران 


یکی از بزرگ ترین ویژگی هایی که مدرسه پیشرو رو در بهترین مدارس تهران قرار میده، اهمیت و توجه ویژه این مدرسه به استعداد پژوهشی دانش آموزا هس.

دانش آموزا در بسیاری از مدارس فقط برای درس خوندن و تست زدن آموزش می‌بینن و به همین دلیل قدرت استفاده از افکار و ایده‌های سازنده از اونا گرفته می‌شه. 

در واقع با استفاده از این روشی که در بیشتر مدارس رایج هس، روی محفوظات دانش آموزا بیشتر کار شده و قدرت خلاقیت، تفکر و نوآوری دانش آموزا به تدریج کم میشه.

تحقیق، پژوهش و نوآوری آزمایشگاهی و عملی و فعالیت های هنری به دانش آموزا فرصت رشد و شکوفایی ایده‌های جدید میده و باعث ایجاد بروز قدرت خلاقیت دانش آموزا میشه.

به کارگیری قدرت خلاقیت باعث زیاد شدن اعتماد به نفس دانش آموزا میشه و به اونا کمک می کنه تا در موقعیت‌های مختلف زندگی طراحی های نوینی ابداع کنن و در جهت مقابله و رفع مشکلات تلاش کنن و از موقعیت های تازه فرار نکنن.

روش هایی برای افزایش اعتماد به نفس در دانش آموزا

معلما می دونن که اگه دانش آموزا نسبت به خودشون احساس خوبی داشته باشن، می تونن هر چیزی رو که در کلاس تدریس شه رو یاد بگیرن. 

اما دانش‌آموزایی که اعتماد به‌نفس پایینی دارن می‌تونن از نیازهای روزمره کلاس دچار اضطراب و ناامیدی بشن و به توانایی‌های خودشون شک بکنن.

دلایل زیادی نشون میده که داشتن عزت نفس چقدر مهمه زیرا عملکرد تحصیلی رو بهتر می کنه  و مهارت های اجتماعی دانش آموزا رو تقویت می کنه.

هر دانش آموز رو با شادی صدا کنین.

قبل از شروع سخنرانی هر دانش آموزی رو با یکه حرکت شیرین صدا کنین. هر دانش آموز رو به نام صدا بزنین و از اونا بپرسین که حالشون چطوره. 

برخی از افکار مثبت رو با اونا در میان بذارین. یه سوال از روز بپرسین و سپس روز خودتون و با اونا شروع کنین.

تشویق و تعریف از تلاش دانش آموزا

دانش آموزایی که عزت نفس پایینی دارن مایلن که بر جنبه های منفی هر کاری که انجام میدن تمرکز کنن. این دانش آموزا رو هر زمان که کاری رو به درستی انجام میدن چه در خلوت و چه در حضور همسالان خود به یاد داشته باشین و از اونا قدردانی کنین.

این قدردانی کوچیک به اونا کمک می کنه تا پیروزی های کوچیک شون و تصدیق کنن و متوجه بشن که شما به اونا توجه می کنین. دادن بازخورد مثبت یا مجبور کردن کلاس برای تشویق اونا، براشون دنیایی متفاوت ایجاد می کنه.

پیش فرض های منطقی ایجاد کنین.

شاید دیدن موفقیت های هر دانش آموزی خوب باشه، اما برای همه قابل دستیابی نیس. پس باید مراقب ایجاد توقع از دانش آموزا باشین. به دانش آموزا اجازه بدین اهداف شون و ایجاد کنن.

تعیین اهداف قابل مدیریت و معقول برای دانش آموزا می تونه به اونا کمک کنه تا ببینن چقدر پیشرفت کردن. به خاطر داشته باشین که دانش آموزای شما بدون حمایت چه کارهایی می تونن یا نمی تونن انجام بدن. 

کارها یا فعالیت هایی رو طراحی و ایجاد کنین که برای اونا چندان چالش برانگیز نباشه.

جنبه مثبت رو ببینین.

دانش آموزا با عزت پایین تمایل دارن بر نقاط ضعف خود تمرکز کنن و روی اشتباهات خود تمرکز کنن. این دانش آموزا باید تشویق بشن تا جنبه های مثبت شون و ببینن.

به دانش آموزای خود چند مثال بگین تا به ارزش خودشون پی ببرن. تمرکز بر نکات مثبت به این معنی نیس که هرگز نمی تونین بازخورد منفی هم بدین. 

این فقط به این معنی هس که شما باید اغلب اونا رو ستایش کنین و بازخوردهای منفی رو کمتر بگین. 

ایجاد حس مالکیت

از دانش‌آموزای خود بخواین که با دادن فرصت‌هایی برای تصمیم‌گیری، بر فعالیت های آموزشی خود مالکیت داشته باشن. قبل از دادن هر تکلیفی، با اونا بحث کنین. با مشارکت در برخی تصمیمات، دانش آموزا احساس غرور در یادگیری و کنترل خود دارن.

هرگز دانش آموزای خودتون و با هم مقایسه نکنین.

هر کسی شخصیت، استعداد، توانایی ها و الزامات خودش و داره. باید بپذیرین که برخی از دانش‌آموزا درک و قوت بهتری نسبت به سایرین دارن. بنابراین، هرگز دانش آموزای خودتون و  اولویت بندی یا مقایسه نکنین.

وقتی دانش آموزا ببینن که الزامات اونا برآورده نمی شه، احساس می کنن که کنار گذاشته شدن. یادگیری اصلاح شده می تونه به دانش آموزا در یادگیری بهتر کمک کنه.

به مجموعه‌های مختلفی از توانایی‌های دانش‌آموزای خود توجه کنین و محیطی ایجاد کنین که هر دانش‌آموز بتوانه به طور همزمان یاد بگیرن.

ارتباط سالم ایجاد کنیدن.

برقراری ارتباط مهارت نرمی هس که همه باید از اون برخوردار باشن. ایجاد ارتباط سالم با دانش آموزا واجب هس. این ارتباط مطمئناً امنیت و اطمینان بیشتری رو برای اونا فراهم می کنه.

با این کار اونا به راحتی می تونن مشکلات و ناامنی هاشون رو با شما در میان بذارن. و هر زمان که دانش آموزا مشکل شون رو به شما میگن، اونا رو جدی بگیرین، حتی اگه می دونین که مشکل بزرگی نیس.

بازخورد مثبت بدین.

یه راه موثر برای تقویت عزت نفس در دانش آموزا، دادن بازخورد مثبت و تشویق واقع بینانه به اوناس. ما به طور کلی بر رفتار منفی دانش آموزا تمرکز می کنیم، اما ویژگی های مثبت شون شناخته نمی شه.

حمایت عاطفی و تشویق برای افزایش عزت نفس اونا بسیار سفارش میشه. تلاش مداوم برای دادن بازخورد مثبت به دانش آموزای خود انجام بدین. 

نوشتن یه یادداشت کوچک روی کاغذ دانش آموز در تمجید از تلاش او می تونه انگیزه و احساس عزت نفس شو زیاد کنه.

این تشویق‌های کوچک به‌ ویژه برای دانش‌آموزا در معرض خطر یا دانش‌آموزای دارای معلولیت، که ممکنه وقتی پیشرفت شون کم هس، احساس دلسردی بکنن، بسیار مهمه.

مجتمع آموزشی پیشرو بهترین مدرسه در تهران

دبستان پیشرو به عنوان یه مدرسه و مرکز آموزشی با سوابق درخشان در این عرصه برجسته ظاهر شده و استانداردهای جدیدی رو برای برتری تحصیلی و توسعه کلی تعیین می‌کنه.

همچنین با ایجاد برنامه‌های متنوعی برای تبادلات فرهنگی و اجتماعی به دانش‌آموزا فرصت میده تا در معرفی فرهنگ‌ها، زبان‌ها و سنت‌های مختلف مشارکت کنن. 

این امر باعث میشه که دانش‌آموزا به مسائل جهانی و اجتماعی بیشتر علاقه‌مند شن و نقشی فعال در جامعه بپذیرن. 

مدرسه و محیط آموزشی علاوه بر اینکه به درس خوندن بچه ها اهمیت میده، باید به استعدادیابی و پرورش خلاقیت های دانش آموزا هم توجه داشته باشن و فرصت های مناسبی رو در اختیار دانش آموزا قرار بده تا از قدرت خلاقیت و نوآوری خود استفاده کنن.

در راستای عملی کردن این اهداف دبستان پیشرو با اختصاص دادن چند زنگ آموزشی در هفته به فعالیت های کشاورزی، هنری، علمی، پژوهشی و … در پارک علمی و هنری دبستان و همچنین برگزاری زنگ های تفریح در این محیط برای دانش آموزای علاقه‌مند به این امر به شیوه ای کاربردی جامه ی عمل پوشانده.

تماس با ما

تلفن:

۷۷۷۰۲۴۳۱

۷۷۸۷۸۸۰۰

آدرس: تهران -تهرانپارس -بزرگراه رسالت – بین اتوبان باقری و خیابان رشید – پ ۲۰۲- مجتمع آموزشی پیشرو

منبع: https://pishroschool.ir/

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد