چیلر صنعتی یک سیستم تبرید است که برای کاهش دمای ماشین آلات، فضاهای صنعتی و سیالات پردازشی با حذف گرما از سیستم و انتقال آن به جای دیگر استفاده می شود.
برج خنککننده چیلر، از سیکل چرخش آب برای این کار استفاده میکند. این وسیله میتواند به صورت همزمان، هم در کاهش گرمای سیستم و انتقال گرمایش ثانویه برای افزایش بهرهوری سایر بخشهای موتورخانه عمل کند. انواع مختلف برج خنککننده چیلر شامل دستههای زیر هستند:
مدار باز به برجهایی گفته میشود که دمای آب در تماس مستقیم با آب کاهش مییابد. در تأسیسات سرمایش و تهویه مطبوع ساختمانها از این مورد بیشتر استفاده میشود.
در مدار بسته (غیر مستقیم) آّب در داخل لولههای مبدل حرارتی با هوای محیط و آب پاشیده شده روی لولهها تبادل حرارت انجام میدهد و دمای آن کاهش مییابد. از این نوع بیشتر در مناطق خشک و کمآب بیشتر استفاده میشود زیرا که از مصرف کمتر آب برخوردار است.
برجهایی با ظرفیت کم و بر اساس شکل و جنس ورق نام گذاری شده.
با شکل خمره ای دارای تشتک و بدنه ای از جنس فایبر گلاس میباشد که جریان آب و هوا در این گونه برجها مخالف هم میباشد.
برجهای چوبی ذوزنقه ای شکل هستند که دارای یک فن جریان محور بزرک در قسمت فوقانی میباشند. معمولاً ظرفیت این گونه برجها زیاد و فن دارای قطر قابل توجهی است.
کار چیلر این است که آب را برای سرمایش هوای ساختمان و یا مصارف صنعتی ، سرد کند. آب سرد شده در چیلر با پمپ و از طریق لوله کشی به واحدهای توزیع کننده هوای سرد مانند فن کویل های تعبیه شده در داخل ساختمان یا دستگاه هواساز ارسال می کند. لوله های منتقل کننده آب سرد به خوبی عایق کاری می شوند تا دمای آب سرد حفظ گردد.جالب است بدانید علاوه بر سرمایش ساختمان ها ، آب سرد می تواند در فرآیندهای صنعتی نیز به عنوان آب خنک کننده یک دستگاه مورد استفاده قرار بگیرد. آب سرد چیلر در مداری بسته جریان دارد. منظور از مدار بسته این است که آب درون لوله ها و کویل ها جریان پیدا کرده و راهی برای تبخیر آن وجود ندارد.
شاید برای شما این سوال بوجود آمده باشد که چیلر های چذبی گزنه مناسب تری هستند یا چیلر های تراکمی. برای بررسی این موضوع می توانیم از چندین منظر به مقایسه چیلرهای تراکمی و چیلرهای جذبی بپردازیم.
از نظر میزان آلودگی صوتی چیلر های جذبی انتخاب بهتری هستند.
بدون در نظر گرفتن ظرفیت c چیلر، ابعاد چیلر جذبی تقریبا دو برابر چیلر تراکمی می باشد.
میزان مصرف انرژی و هزینه سرویس و نگهداری چیلرهای جذبی از چیلرهای تراکمی به مراتب بیشتر است.
ضریب عملکرد یا همان راندمان کاری چیلر های تراکمی در شرایط استاندارد و برابر، چیزی حدود دو برابر چیلرهای جذبی می باشد.
از نظر اقلیمی چیلرهای تراکمی محدودیتی نداشته و در هر شرایطی قابل استفاده اند در صورتی که چیلرهای جذبی مناسب مناطق مرطوب نمی باشند.
اواپراتور وسیله ای است که در فرآیندی برای تبدیل شکل مایع یک ماده شیمیایی مانند آب به شکل گازی آن - بخار استفاده می شود. در این فرآیند، مایع تبخیر یا تبخیر می شود.
چرخه کلی گردش آب در چیلر ها
در چرخه اول هوای سرد از طریق یک یا چند هواساز در فضای ساختمان توزیع می گردد. در این قسمت هوای سرد گرمای محسوس را که شامل گرمای ناشی از اختلاف دمای خارج و داخل، گرمای تابشی و حرارت تولیدی توسط ساکنین و وسایل الکترونیکی می باشد را جذب کرده و دمای آن بالا می رود. همچنین گرمای نا محسوس و رطوبتی که از طریق همین هوای سرد جذب گردیده و در نتیجه دمای آن به تدریج بالا می رود. همچنین گرمای نا محسوس و رطوبتی که از طریق نفوذ هوا، ساکنین و تجهیزات حرارتی موجود در ساختمان به هوای محیط افزوده می گردد نیز از طریق همین هوای سرد جذبی می گردد و در نتیجه رطوبت ویژه آن افزایش می یابد.
یک چیلر مایع (بر پایه گلیکول) با کندانسور هوا خنک در پشت بام یک ساختمان تجاری با اندازه متوسط در سیستمهای تهویه مطبوع، خنککننده سرد، معمولاً آب سرد مخلوط با اتیلن گلیکول، از چیلر در یک دستگاه تهویه مطبوع یا خنککننده معمولاً به مبدلهای حرارتی یا کویلها در دستههای هوا یا دیگر انواع دستگاههای پایانهای که هوا را خنک میکنند، توزیع میشود. فضا(های) مربوطه آنها. سپس آب دوباره به چیلر منتقل می شود تا دوباره خنک شود. این کویلهای خنککننده گرمای محسوس و گرمای نهان را از هوا به آب سرد منتقل میکنند و در نتیجه جریان هوا را خنک میکنند و معمولاً رطوبت را از بین میبرند. یک چیلر معمولی برای کاربردهای تهویه مطبوع بین 50 کیلووات (170 هزار BTU/h) و 7 مگاوات (24 میلیون BTU/h) درجه بندی می شود و حداقل دو سازنده (York International و LG) می توانند چیلرهایی با توان حداکثر 21 مگاوات تولید کنند. (72 میلیون BTU/h) خنک کننده. دمای آب سرد (که از چیلر خارج می شود) معمولاً بین 1 تا 7 درجه سانتیگراد (34 تا 45 درجه فارنهایت) است، بسته به نیازهای کاربرد.معمولاً چیلرها آب را در دمای 12 درجه سانتی گراد (دمای ورودی) دریافت می کنند و آن را تا 7 درجه سانتی گراد (دمای خروج) خنک می کنند.
هنگامی که چیلرهای سیستم های تهویه مطبوع قابل استفاده نیستند یا نیاز به تعمیر یا تعویض دارند، ممکن است از چیلرهای اضطراری برای تامین آب سرد استفاده شود. چیلرهای اجاره ای بر روی یک تریلر نصب می شوند تا بتوانند به سرعت در سایت مستقر شوند. شیلنگ های بزرگ آب سرد برای اتصال بین چیلرهای اجاره ای و سیستم های تهویه مطبوع استفاده می شود.
مشخصات مهمی که در جستجوی چیلرهای صنعتی باید در نظر گرفت شامل هزینه کل چرخه عمر، منبع انرژی، رتبه IP چیلر، ظرفیت خنک کننده چیلر، ظرفیت اواپراتور، مواد اواپراتور، نوع اواپراتور، مواد کندانسور، ظرفیت کندانسور، دمای محیط، نوع فن موتور، سطح نویز، مواد لوله کشی داخلی، تعداد کمپرسورها، نوع کمپرسور، تعداد مدارهای یخچال، نیاز به مایع خنک کننده، دمای تخلیه سیال و COP (نسبت بین ظرفیت خنک کننده در RT به انرژی مصرف شده توسط کل چیلر بر حسب کیلووات). برای چیلرهای متوسط تا بزرگ، این مقدار باید از 3.5 تا 7.0 باشد که مقادیر بالاتر به معنای راندمان بالاتر است. در ایالات متحده، راندمان چیلر اغلب بر حسب کیلووات بر تن تبرید (kW/RT) مشخص می شود.
مشخصات پمپ فرآیندی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از: جریان فرآیند، فشار فرآیند، مواد پمپ، مواد الاستومری و مکانیکی مهر و موم محور، ولتاژ موتور، کلاس الکتریکی موتور، رتبه IP موتور و رتبه پمپ. اگر دمای آب سرد کمتر از -5 درجه سانتیگراد باشد، باید از یک پمپ مخصوص برای پمپاژ غلظت بالای اتیلن گلیکول استفاده شود. سایر مشخصات مهم شامل اندازه و مواد داخلی مخزن آب و جریان بار کامل است.
ویژگی های پنل کنترل که هنگام انتخاب بین چیلرهای صنعتی باید در نظر گرفته شوند عبارتند از: پانل کنترل محلی، پنل کنترل از راه دور، نشانگرهای خطا، نشانگر دما و نشانگر فشار.
ویژگی های اضافی عبارتند از آلارم های اضطراری، دور زدن گاز داغ، تعویض آب شهری، و چرخ دنده ها.
چیلرهای جداشدنی نیز گزینه ای برای استقرار در مناطق دور افتاده و جاهایی هستند که شرایط ممکن است گرم و گرد و غبار باشد
اگر سطوح نویز چیلر از نظر صوتی غیرقابل قبول باشد، مهندسان کنترل نویز از تضعیف کننده های صدا برای کاهش سطح صدای چیلر استفاده می کنند. چیلرهای بزرگتر معمولاً به مجموعه ای از تضعیف کننده های صدا نیاز دارند که گاهی اوقات به عنوان بانک صداگیر شناخته می شوند.
بازاریابی دیجیتال که به آن بازاریابی آنلاین نیز می گویند، ترویج برندها برای ارتباط با مشتریان بالقوه با استفاده از اینترنت و سایر اشکال ارتباطات دیجیتال است. این نه تنها شامل ایمیل، رسانه های اجتماعی و تبلیغات مبتنی بر وب، بلکه پیام های متنی و چند رسانه ای به عنوان یک کانال بازاریابی است. در سطح بالا، بازاریابی دیجیتال به تبلیغاتی اطلاق می شود که از طریق کانال های دیجیتالی مانند موتورهای جستجو، وب سایت ها، رسانه های اجتماعی، ایمیل و موبایل ارائه می شود. دیجیتال مارکتینگ وسیله ای برای دستیابی به اهداف تجاری از طریق کمک پلتفرم های دیجیتال با ترویج محصولات یا خدمات کسب و کار است. این اصطلاح در چند سال گذشته محبوبیت زیادی به دست آورده است و اکنون یکی از رایج ترین اصطلاحات در همه جا از جمله مشاغل کوچک و بزرگ است. برخی از شناخته شده ترین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ عبارتند از:
تبلیغات آنلاین انواع مختلفی دارد. دانستن اینکه کدام مجموعه از ابزارهای دیجیتالی را برای کسب و کار خاص خود استفاده کنید، می تواند به شما کمک کند تا بر اساس آن برنامه ریزی کنید و به اهداف بازاریابی خود به طور موثر دست پیدا کنید. بازاریابی دیجیتال از استراتژی های مختلفی برای رسیدن به یک هدف کلیدی از مسیرهای مختلف استفاده می کند. بازاریابی دیجیتال را به عنوان یک شرکت در نظر بگیرید، استراتژی ها کارکنان شرکت هستند که در بخش های مختلف کار می کنند. همه کارکنان با یک انگیزه برای موفقیت کسب و کار برای یک سازمان کار می کنند. به طور مشابه، تمام استراتژی های بازاریابی دیجیتال با هم کار می کنند تا ترافیک ایجاد کنند، آگاهی ایجاد کنند و سرنخ ها را به مشتریان وفادار برای کسب و کار تبدیل کنند. با توجه به آنچه گفته شد، بیایید به جزئیات بیشتر در مورد هفت استراتژی اصلی بازاریابی دیجیتال که قبلاً اشاره کردیم، بپردازیم.
1. بهینه سازی موتورهای جستجو
هر بار که نیاز به دانستن یا خرید چیزی دارید، اولین کاری که انجام می دهید این است که آن را در موتور جستجوی گوگل جستجو کنید. هنگامی که نتایج ارائه می شود، مصرف کننده معمولاً آنچه را که به دنبال آن است در صفحه اول یا دوم جستجوی گوگل می یابد. اینجاست که سئو وارد عمل می شود. سئوی سایت شما یکی از مهم ترین مراحل در بازاریابی دیجیتال است. بدون بهینه سازی وب سایت خود برای سازگاری با موتورهای جستجو، از جستجوها عقب می مانید و فرصت جذب سرنخ های بالقوه و قرار گرفتن در معرض کسب و کار خود را از دست خواهید داد. ایجاد ترافیک ارگانیک به وب سایت شما زمان، تلاش و صبر می خواهد، اما اگر نمی خواهید برای ظاهر شدن در صفحه اول موتور جستجوی گوگل هزینه ای بپردازید، سئو راه حلی است که می توانید انجام دهید. پیاده سازی سئو رایگان است و به مرور زمان ترافیک سایت را افزایش می دهد
2. تبلیغات پرداخت به ازای کلیک
به عبارت ساده، هر بار که کاربر روی تبلیغ تبلیغاتی شما کلیک می کند، باید برای تعداد کلیک ها هزینه پرداخت کنید. این ساده ترین و سریع ترین راه برای به دست آوردن ترافیک به وب سایت شما است. ترافیک دریافتی از این روش ارگانیک در نظر گرفته نمی شود. با این وجود، استفاده از تبلیغات PPC همچنان مهم است، زیرا SEO برای ایجاد ترافیک ارگانیک زمان می برد.
3. بازاریابی وب سایت
وب سایت شما یکی از بزرگترین دارایی های بازاریابی است که می تواند به مشتریان بالقوه شما کمک کند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند و خرید نهایی را انجام دهند. یک خریدار معمولی قبل از تصمیم گیری نهایی برای خرید، زمان قابل توجهی را در یک وب سایت صرف می کند. مسئولیت شما ارائه یک تجربه کاربری عالی است که مشتری شما را برای مدت طولانی تری در وب سایت شما نگه دارد. آنها باید به راحتی اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات مورد نظر خود را بیابند. وب سایت شما نشان دهنده کسب و کار شماست، بنابراین مطمئن شوید که تاثیر خوبی بر بازدیدکنندگان خود گذاشته اید. هنگام ایجاد یک وب سایت، گرافیک، طراحی و طرح کلی سایت خود را در نظر داشته باشید. مطمئن شوید که سازگار با موبایل است زیرا بیشتر مصرف کنندگان در آنجا هستند.
4. بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا جایگاه ارزشمندی در دنیای دیجیتال مارکتینگ دارد. هر استراتژی بازاریابی آنلاینی که ممکن است داشته باشید، بدون بازاریابی محتوا نمی توانید پایگاه مشتری، نام تجاری خود را ایجاد کنید و مخاطبان هدف خود را درگیر علاقه مندی به کسب و کار خود کنید. اساساً، بازاریابی محتوا در مورد تبلیغ کسب و کار شما از طریق تعامل با مشتریان و متقاعد کردن آنها برای خرید است. برخی از اشکال بازاریابی محتوا عبارتند از: ویدیوها، گواهی نامه ها، کتاب های الکترونیکی، پادکست ها، اینفوگرافیک ها، پست های وبلاگ، پست های رسانه های اجتماعی و این لیست ادامه دارد. همه اینها می تواند به بخشی از کمپین بازاریابی دیجیتال شما کمک کند که به ایجاد آگاهی در بین مصرف کنندگان در مورد تجارت کمک می کند.
5. بازاریابی رسانه های اجتماعی
یکی از پرطرفدارترین و موثرترین اشکال بازاریابی دیجیتال، رسانه های اجتماعی است. تغییر انقلابی که رسانه های اجتماعی روی میز بازاریابی کسب و کار آورده اند غیرقابل مقایسه است. با افزایش روزافزون تعداد کاربران رسانه های اجتماعی در سراسر جهان، حیرت انگیز است که کسب و کار شما چقدر می تواند در معرض دید قرار گیرد. و با تمام داده های رفتاری مصرف کننده، برای بازاریابی موفق، دارت را در تاریکی پرتاب نمی کنید. رسانههای اجتماعی بلیط طلایی شما برای موعظه در مورد محصولات و خدمات شماست و در عین حال با مشتریان بالقوه خود در پلتفرمی که بیشتر وقت خود را در آن سپری میکنند در ارتباط هستید. جدا از ارائه خدمات به مشتریان، میتوانید از رسانههای اجتماعی برای اجرای کمپینهای تبلیغاتی، مسابقات، ایجاد محتوای خلاقانه و جذاب و حتی ویروسی شدن استفاده کنید.
6. بازاریابی ایمیلی
به گفته فوربس، یک فرد به طور متوسط روزی 15 بار نامه های خود را چک می کند، اما این تعداد می تواند بیشتر باشد. ایمیل مارکتینگ ممکن است منبع اصلی برای ایجاد سرنخ های تازه برای کسب و کار شما نباشد، اما اغلب به عنوان نوعی ارتباط با مشتری شما که خدمات یا محصولات شما را دوست داشته و اشتراک به روز رسانی های کسب و کار شما را انتخاب کرده است، استفاده می شود. شانس شما برای موفقیت در ایجاد مشتریان وفاداری که به خرید مجدد از شما ادامه می دهند، از طریق ایمیل مارکتینگ افزایش می یابد. اکثر مشاغل از بازاریابی ایمیلی برای ارسال خبرنامه های هفتگی، پیشنهادات تبلیغاتی و به روز رسانی در مورد محصولات و خدمات خود استفاده می کنند.
7. بازاریابی وابسته
این شکل از بازاریابی شامل داشتن یک سفیر نام تجاری برای کسب و کار شما است که به تعامل با مصرف کنندگان بالقوه کمک می کند و خدمات و محصولات کسب و کار شما را با کمیسیون یا پرداخت پیشنهاد می کند. حتی میتوانید با افراد تأثیرگذار و افراد موفق در دنیای بازاریابی دیجیتال تماس بگیرید و برای تبلیغ کسب وکارتان به تعداد زیادی از مخاطبان به آنها پول بدهید. داشتن درک بهتر از اینکه چگونه هر بخش از بازاریابی دیجیتال می تواند به کسب و کار شما کمک کند، به شما کمک می کند تا ساختار بازاریابی دیجیتالی را که می خواهید ایجاد و اجرا کنید، تعیین کنید. برای اینکه بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار شما کارایی داشته باشد، باید استراتژی ای ایجاد کنید که منحصر به نیازهای کسب و کار شما باشد. بازاریابی اینترنتی یکسری نیست.
بسته به دسته کسبوکارتان، مخاطبان دلخواه، اهداف کسبوکار و اندازه کسبوکارتان، میتوانید از چند یا همه ابزارهای ترکیبی برای کمپین بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید. با استفاده از فرم مناسب بازاریابی دیجیتال، میتوانید مخاطبان مورد نظر را به سمت کسب و کار خود جذب کنید، آگاهی ایجاد کنید، آنها را درگیر کنید و سفر خریدار را کوتاه کنید.
مزیت اصلی دیجیتال مارکتینگ این است که می توان به روشی مقرون به صرفه و قابل اندازه گیری به مخاطب هدف دست یافت. از دیگر مزایای بازاریابی دیجیتال می توان به افزایش وفاداری به برند و افزایش فروش آنلاین اشاره کرد.
دسترسی جهانی - یک وب سایت به شما این امکان را می دهد که تنها با یک سرمایه گذاری کوچک، بازارهای جدید پیدا کنید و در سطح جهانی تجارت کنید.
هزینه کمتر - یک کمپین بازاریابی دیجیتال با برنامه ریزی مناسب و هدفمند می تواند با هزینه بسیار کمتری نسبت به روش های بازاریابی سنتی به مشتریان مناسب دست یابد.
نتایج قابل ردیابی و اندازه گیری - اندازه گیری بازاریابی آنلاین شما با تجزیه و تحلیل وب و سایر ابزارهای متریک آنلاین، تعیین میزان مؤثر بودن کمپین شما را آسان تر می کند. شما می توانید اطلاعات دقیقی در مورد نحوه استفاده مشتریان از وب سایت یا پاسخ به تبلیغات شما به دست آورید.
شخصی سازی - اگر پایگاه داده مشتریان شما به وب سایت شما مرتبط است، هر زمان که شخصی از سایت بازدید کرد، می توانید با پیشنهادات هدفمند از آنها استقبال کنید. هرچه بیشتر از شما خرید کنند، بیشتر می توانید مشخصات مشتری خود را اصلاح کنید و به طور موثر برای آنها بازاریابی کنید.
گشودگی - با درگیر شدن با رسانه های اجتماعی و مدیریت دقیق آن، می توانید وفاداری مشتری را ایجاد کنید و شهرتی ایجاد کنید که به راحتی با آنها تعامل دارید.
ارز اجتماعی - بازاریابی دیجیتال به شما امکان می دهد با استفاده از تاکتیک های بازاریابی محتوا کمپین های جذاب ایجاد کنید. این محتوا (تصاویر، ویدیوها، مقالات) می تواند ارز اجتماعی را به دست آورد - از کاربری به کاربر دیگر منتقل شود و گسترش یابد.
نرخ تبدیل بهبود یافته - اگر یک وب سایت دارید، مشتریان شما فقط چند کلیک با خرید فاصله دارند. برخلاف سایر رسانه ها که از مردم می خواهند بلند شوند و تماس تلفنی برقرار کنند یا به فروشگاه بروند، بازاریابی دیجیتال می تواند یکپارچه و فوری باشد.
همه این جنبههای دیجیتال مارکتینگ با هم، پتانسیل افزایش فروش را دارند.
از نکات مهم در رابطه با تبلیغات فضای مجازی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
فعالیت آمینا گروپ از سال 98 با ارائه پشتیبانی متعهدانه بر روی خدماتی با کیفیت آغاز گردید و در مدتی کوتاه به یکی از گزینه های محبوب طراحی وب در ایران تبدیل شدیم. هم اکنون با تکیه بر دانش فنی و تجربه طولانی توانسته ایم پیشتاز در ارائه خدماتی با پشتیبانی حرفه ای شویم.
منبع: https://amina-group.com/
این رومیزی های پلاستیکی بادوام که از پلاستیک PVC با کیفیت بالا ساخته شده اند، استحکام و دوام بالاتری به شما می دهند و همچنین راحتی خرید سفره های یکبار مصرف مورد نیاز مراسم شما را فراهم می کنند.
سفره چیست و چه فوایدی دارد؟
سفره وسیله ای برای چیدن غذا روی آن است. وعده های مختلف غذایی در خانه و در مسافرت ها روی این محصول به زیبایی و آسانی سرو می شود. هیچ وعده غذایی بدون داشتن این محصول نمی تواند جذابیت لازم را برای مشتریان به دنبال داشته باشد. از این رو لازم است تا یکی از بهترین های آن را تهیه کنید.
این محصول را می توان در دو نوع یکبار مصرف و دائمی که قابلیت شستشو دارد، تهیه نمایید.باید بدانید سفره جنس های مختلف حصیری، پارچه ای، پلاستیکی و انواع نایلونی یکبار مصرف دارد که انواع پلاستیکی آن به دلیل قابلیت تمیز شدن سریع با دستمال مرطوب و نم پس ندادن و عدم جذب رطوبت و آلودگی از کف زمین در اولویت قرار دارد.
امکان تمیز کردن و شستشوی راحت تر
برخی از جنس های موجود در بازار برای این محصول با اولین لکه های روغن دیگر تمیز نشده و این مشکل باعث می شود تا عملاً امکان استفاده از آنها وجود نداشته باشد. از این رو باید سراغ محصولاتی بروید که امکان شستشوی و استفاده راحتی داشته و لکه های روغن را بتوانید از روی آنها تمیز کنید. همچنین محصولاتی با جنس پارچه که در پشت خود کرک دارد نیز نمی توانند گزینه مناسبی باشند.
سفره های یکبار مصرف از موادی تشکیل می شوند که مخرب هستند و میزان مخربی آن ها به گونه ای بوده که دستگاه های تولید کننده سفره های یکبار مصرف باید 6 ماه یک بار بازسازی شوند و بیشترین دلیل آن وجود کربن در ساختار آن ها می باشد و این موضوع به دلیل ریختن کربن در دستگاه ها است که سلامتی انسان را تهدید می کند. برای تولید سفره یکبار مصرف از مخلوط کربن و پلیمر استفاده می شود که کربنات موجود در آن منجر به بروز مشکلات در معده می شود و تبعات منفی دیگری نیز به همراه دارد.
استفاده از مواد پلاستیکی برای سرو مواد غذایی توصیه نمی شود اما جالب است بدانیم برخی معتقد هستند که اگر مواد غذایی با سفره یکبار مصرف تماس مستقیم نداشته باشد مورد خاصی برای استفاده ندارد و به دلیل آن که همه مواد غذایی داخل ظروف روی سفره هستند پس استفاده از سفره های یکبار مصرف مشکلی ندارد. نان یکی از مواد غذایی می باشد که ممکن است به صورت مستقیم روی سفره قرار بگیرد یا به وسیله ی سفره های یکبار مصرف نان را از نانوایی تا خانه حمل کنند که به توصیه متخصصین علوم و صنایع غذایی نباید از این سفره ها استفاده کرد و در صورت استفاده حتما همه مواد غذایی حتی نان را در ظرف مخصوص گذاشت.
اگر دوست دارید کاردستی کنید، میتوانید از سفرههای قدیمیتان برای تزیینات کوچک مانند گل استفاده کنید، یا حتی از آنها برای پوشاندن جلوی ژورنالها، دفترچهها یا آلبومهای عکس استفاده کنید. حتی می توانید سفره های تعطیلات خود را بردارید و آنها را به یک جوراب ساق بلند جدید تبدیل کنید.
پارچه یا پارچه قابل بازیافت نیست، در عوض آن را به یک فروشگاه صرفه جویی اهدا کنید تا بتوان از آن دوباره استفاده کرد. رومیزی های پلاستیکی افزودنی ها/مواد شیمیایی مختلفی به آنها اضافه شده است که باعث می شود در برابر آب مقاوم باشند و قابل بازیافت نباشند. اینها به سطل زباله تعلق دارند.
در مورد بازیافت پلاستیکها، آنها معمولاً از HDPE (کد رزین 2) مانند کیسههای حامل ساخته میشوند - بنابراین میتوان آنها را در کنار کیسههای خرید بازیافت کرد.
آنها از یک منبع اخلاقی و کاملاً تجدید پذیر ساخته شده اند که 100٪ بازیافت شده است. ... به طور طبیعی مانند هر کاغذ باطله دیگری تخریب می شود، اما در حالت ایده آل باید با مجموعه زباله های کاغذی خود دسته بندی و دور ریخته شود تا بتوان یک بار دیگر آن را بازیافت کرد.
سفره های یکبار مصرف از لحاظ جنس و نوع مواد سازنده به انواع مختلفی تقسیم می شوند که شامل موارد زیر هستند:
این سفره ها که از مواد اولیه پلی اتیلن ساخته می شوند را می توان پرمصرف ترین مدل سفره یکبار مصرف نام برد. آن ها در دو نوع نازک و ضخیم در بازار موجود هستند. نوع نازک ضخامت کمتری داشته و برای استفاده روزانه در منزل، سفر، گردش و… مناسب است. نوع ضخیم تر یا مجلسی معمولا در مراسم رسمی تر مورد استفاده است و دارای طرح های مجلسی تری می باشد.
در این مدل علاوه بر پلاستیک از کاغذ هم می توان در تهیه این محصول استفاده کرد. این نوع سفره ها از مواد اولیه دستمال کاغذی با یک لایه پلی اتیلن ساخته شده است.سفره کاغذی به دلیل داشتن لایه زیرین پلی اتیلنی، مایعات توسط خود سفره جذب شده و مانع از انتقال آن بر روی فرش یا میز می گردد. سفره های کاغذی هم ظاهری شیک و جذاب دارند و می توانند در مجالس رسمی و مهمانی ها مورد استفاده قرار بگیرند.
این نوع سفره ها ظاهری شفاف و براق دارند و معمولا به عنوان رومیزی در منازل، تالارها، رستوران ها و… مورد استفاده قرار می گیرند. سفره های شیشه ای نسبت به سایر مدل ها ضخامت و مقاومت بالاتری دارند و با توجه به کیفیت بالا آن کاملا ضد آب هستند.
پلی استر یک الیاف مصنوعی است که می توان گفت حالتی بین کاغذ و پارچه دارد اما با قیمت مناسب تری نسبت به بافت و کیفیت آن ارائه می شود. کمی شبیه به پارچه است اما براق تر و ابریشمی تر می باشد و این امر آن را برای مجالس رسمی عالی می کند. سفره های پلی استر ظریف، کوچک و ضد چروک و ضد لکه هستند و به سختی پاره می شوند. مایعات را به خود جذب نمی کنند و به همین دلیل قابل شستشو نیز هستند و از مزیت آن به شمار می آید. هم چنین بسیار با دوام بوده و گاهی می توان چندین مرتبه از آنان برای وعده های غذایی مختلف استفاده کرد.