رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

ویژگی های بهترین مدرسه آنلاین چیه؟

تعریف آموزش مجازی و مدرسه آنلاین

 

مدرسه آنلاین با شیوع کرونا گسترش چشمگیری پیدا کرد، لازمه تا با ویژگی های بهترین مدرسه آنلاین آشنایی پیدا کنین. آموزش مجازی در چندین دهه اخیر در دنیا گسترش یافته که البته قبل از کرونا جلوه ی کمرنگ تری داشته.

با اومدن ویروس کرونا و شیوع آن می بینیم که هر روز باید ارتباطات فیزیکی کمتر بشه و همه افراد خواه ناخواه به ارتباطات مجازی روی آوردن و این گونه ارتباط وسیع تر شده و لزوم برگزاری کلاس های آنلاین به شدت به چشم می خوره.

 ویژگی های یه مدرسه آنلاین خوب چیه؟

یه مدرسه آنلاین خوب تعاملیه. دوره ها بسیار بیشتر از مکان هایی هستن که دانش آموزا به اطلاعات دسترسی دارن. یه مدرسه آنلاین خوب اطلاعاتی مانند خواندن یا ویدئوهای سخنرانی را ارائه میدن، اما همچنین شامل تعامل بین معلما و دانش آموزانه. تعامل بین معلم و دانش آموزا ممکنه شامل دریافت بازخورد، پشتیبانی و راهنمایی شخصی توسط دانش آموزا باشه.

تعامل بین دانش آموزا ممکنه شامل مواردی مانند بحث در مورد موضوعات مختلف یا همکاری با همسالان برای حل یه مشکل باشه. یه مدرسه آنلاین خوب اغلب به یه محیط یادگیری اجتماعی تبدیل می شه و فرصت هایی را برای توسعه یه جامعه یادگیری پر جنب و جوش فراهم می کنه.

یه مدرسه آنلاین خوب جذاب و چالش برانگیزه. دانش آموزا رو به مشارکت دعوت می کنه، اونا رو تشویق می کنه تا مشارکت کنن و علاقه و توجه اونا رو جلب می کنه. این بر لذت یادگیری سرمایه گذاری می کنه و دانش آموزان رو به چالش می کشه تا مهارت ها، توانایی ها و دانش خود را افزایش بدن. یه مدرسه آنلاین خوب از نظر شناختی چالش برانگیزه.

یه مدرسه آنلاین خوب شامل تمرینه. دوره های خوب شامل دانش آموزا در "انجام" - نه فقط تماشا و خواندن - "دوباره انجام دادن" و در به کار بردن آموخته هایشان می شه. در یه کلاس نویسندگی خلاق، دانش آموزا ممکنه داستان کوتاهی بنویسن، بازخورد دریافت کنن، اونو اصلاح کنن و سپس داستان دیگری بنویسن.

در یه کلاس برنامه نویسی کامپیوتر، اونا ممکنه یه بلوک کد بنویسن،  اونو آزمایش کنن و سپس از اون در برنامه بزرگتری که نوشتن استفاده کنن. در یه کلاس اقتصاد سنجی، اونا ممکنه روابط بین متغیرهای مختلف را بررسی کنن، معنای یافته های خود را توضیح بدن و سپس از اونا خواسته بشه که اون روش ها رو در موقعیت های جدید به کار بگیرن.

یه مدرسه آنلاین خوب موثره. چنین دوره‌ای مهارت‌ها، توانایی‌ها و دانش‌هایی رو که دانش‌آموزا در پایان دوره به دست میارن، شناسایی می‌کنه، فعالیت‌هایی رو ارائه می‌ده که برای کسب اونا توسعه یافته و موفقیت دانش‌آموزا رو ارزیابی می‌کنه.

یه مدرسه آنلاین خوب شامل یک مربی که با دقت و فعاله و مراقبت، همدلی و اعتماد رو به دانش آموزا نشان می ده. این فرد می‌دونه که شاگرداش ممکنه زندگی فراتر از دوره خود داشته باشن. نه تنها بسیاری از دانش‌آموزا دوره‌های دیگری رو نیز می‌گذرونن، بلکه ممکنه در گذراندن امور زندگی خود با مشکل مواجه هستن.

مدرسه های آنلاین خوب اغلب شامل مربیانی می‌شن که قابل دسترس و پاسخ‌گو هستن و با دانش‌آموزا کار می‌کنن تا مشکلات و نگرانی‌هایی رو که پیش میاد رو برطرف کنن.

بهترین مدرسه آنلاین، آرزوهای دانش آموزا رو ارتقا می ده. این به دانش آموزا استقلال می ده تا فرصت هایی را برای یادگیری مرتبط و معنادار فراهم کنه. چنین دوره ای قدرت رو - تا جایی که ممکنه - در کلاس درس توزیع می کنه. باز هم، این ممکنه در کلاس های آنلاین به اشکال مختلف باشه.

در هنر آشپزی، ممکنه به معنای انتخاب پخت مناسب با آرزوهای حرفه ای دانش آموزا باشه. در یه دوره حسابداری، دانش‌آموزا می‌تونن صورت‌های مالی شرکتی رو که به اون علاقه‌ دارن، به جای شرکتی که توسط مدرس انتخاب می‌شه، تجزیه و تحلیل کنن.

چنین انعطاف‌پذیری نه تنها سوابق و علایق دانش‌آموزا رو در بر می‌گیره، بلکه فضایی رو برای دانش‌آموزا فراهم می‌کنه تا دوره رو مختص خود کنن. حتی در برخی موارد ممکنه به این معنا باشه که شما - دانش آموز - دوره را با مربی خود طراحی می کنین. این همان انعطافی اس که سیستم های آموزش عالی به آن نیاز دارن.

تماس با ما


تلفن :

۷۷۷۰۲۴۳۱


۷۷۸۷۸۸۰۰

آدرس :

تهران -تهرانپارس -بزرگراه رسالت – بین اتوبان باقری و خیابان رشید – پ ۲۰۲- مجتمع آموزشی پیشرو

منبع: https://pishroschool.ir/

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد