رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

مدارس تمام هوشمند

 مدرسه هوشمند 


چشم انداز یه سیستم مدرسه هوشمند یه مدل آموزشی هس که مولفه های اساسی آموزش رو یکپارچه می کنه: محتوا و نحوه دریافت و ارائه یادگیری. 

در نهایت، مدارس هوشمند باید نیروی کار تحصیل کرده با مهارت های مناسب برای پیشرفت در عصر اطلاعات ایجاد کنن.

در نتیجه، مدارس هوشمند باید کل کودک رو توسعه بدن و فرصت هایی رو برای اونا فراهم کنن تا مهارت های فکری، اجتماعی، عاطفی و فیزیکی خود رو توسعه بدن.

با اجرای یه سیستم مدرسه هوشمند، مربیان می تونن یادگیری رو افزایش بدن و در عین حال مشارکت دانش آموزا رو افزایش بدن، فرهنگ همکاری رو ترویج کنن و محیطی حمایتی ایجاد کنن.

پارادایم جدید آموزش مستلزم مشارکت والدین، دانش آموزا و گروه های اجتماعی هس. مدارس باید پاسخگوی خانواده ها باشن، اما این نیاز به چیزی بیش از ارائه یه برنامه درسی کلاسی داره.

ایجاد روابط مشارکتی با گروه های اجتماعی برای ارتقای فضای یادگیری و مدرسه حیاتیه. چهارمین انقلاب صنعتی فن آوری های جدید رو وارد آموزش می کنه. 

این انقلاب نقش های جدیدی رو برای مدارس ایجاد می کنه که نیاز به باز تعریف داره. محیط های آموزشی توسط محیط های مبتنی بر وب شکل خواهند گرفت. 

در سیستم مدارس هوشمند، یادگیری فراگیر خواهد بود. مدارس باید خود رو با تغییرات سیستمی و رویکردهای آموزشی جدید وفق بدن تا همگام شن.

با شتاب گرفتن انقلاب صنعتی چهارم، نیاز به نقش رهبری جدید مدرسه بسیار مهمه. انطباق با محیط جدید و اجرای روش‌های یادگیری جدید نیازمند رهبری کارآمدتر مدرسه اس.

مزایای سیستم مدرسه هوشمند 

مدارس هوشمند از تکنولوژی و تجهیزات پیشرفته برای ارائه تجربیات یادگیری ترکیبی بهتر برای دانش آموزا استفاده می کنن. این فناوری‌ها به طور گسترده‌تری در آموزش استفاده میشن، زیرا دانش‌آموزا شروع به ترجیح تجربیات یادگیری تعاملی بر روش‌های سخنرانی سنتی کردن.

در نتیجه، مدارس هوشمند فراتر از کلاس های درس با رایانه هستن. اونا می تونن با افزایش همکاری بین دانش آموزا و معلما و افزایش اثربخشی آموزش به موفقیت دانش آموزا کمک کنن.

با استفاده از هوش مصنوعی و فن‌آوری‌های کلاسی فراگیر، مدارس هوشمند می‌تونن دانش‌آموزا کند تر رو به طور مؤثرتری هدف قرار بدن و به اونا در کلاس پویاتر باشن.

یه کلاس درس هوشمند به دانش آموزایی که مشکل دارن کمک می کنه تا با سرعت خودشون یاد بگیرن و از جلوه های بصری برای به یاد ماندنی تر کردن مفاهیم استفاده می کنن.

با اطلاعات بسیار زیادی که به صورت آنلاین در دسترس هس، یه مدرسه هوشمند به دانش آموزا اجازه میده یادداشت برداری کنن و در زمان واقعی یاد بگیرن. 

با استفاده از این فناوری، دانش آموزا دیگر مجبور نیستن کتاب های درسی سنگین حمل کنن. علاوه بر این، معلما می تونن ارائه ها و اسناد رو آسون تر انجام بدن. 

معلما دسترسی بهتری به اطلاعات خواهند داشت و می تونن از اون برای تقویت یادگیری دانش آموزا استفاده کنن.

این به معنای زمان بیشتری برای یادگیری هس. و این فرصت عالی برای والدین و مربیان هس تا به دانش آموزانی که کندتر هستن کمک کنن تا موفق بشن.

 سیستم مدارس هوشمند

پیاده سازی سیستم مدارس هوشمند نیازمند تحول آموزش هس. فناوری جزء حیاتی یادگیری هس، اما معلما باید در استفاده و اجرای صحیح اون آموزش ببینن. علاوه بر تجهیز مدارس به جدیدترین فناوری، مربیان باید از LMS پیشرفته استفاده کنن، برنامه های درسی رو توسعه بدن و دانش خود رو در مورد محتوای الکترونیکی مختلف بهتر کنن.

کارگاه‌های فشرده می‌تونه به معلما کمک کنه تا مهارت‌های خود رو در استفاده از فن‌آوری‌های جدید برای تقویت یادگیری و تدریس بهبود بدن. برای اجرای یه سیستم مدارس هوشمند، مناطق باید پاسخگوی نیازهای خانواده ها باشن و اونا رو در یه فرآیند مشارکتی مشارکت بدن.

این بدان معنا نیس که مدیرا باید تمام روش های سنتی تعامل با جوامع و جوامع مدرسه رو کنار بذارن. در عوض، اونا باید ظرفیت همکاری با گروه های مختلف رو توسعه بدن.

چالش های پیاده سازی سیستم مدارس هوشمند

یکی از بزرگترین موانع اجرای مدارس هوشمند کمبود منابع کامپیوتری برای برخی مدارس هس. پیدایش رایانه برای دانش‌آموزا و معلما یه راحتی بزرگ هس، اما برای بسیاری از خانواده‌ها می‌تونه گرون باشه.

یه کامپیوتر می‌تونه هزینه بالایی داشته باشه، اما دانش‌آموزا با فناوری قدیمی ممکنه خود رو گیج کنن. چالش دیگر سرعت پیشرفت فناوری جدیده. 

مدارس باید زیرساخت های جدید بسازن، زیرساخت های قدیمی رو ارتقا بدن و تاسیسات اصلی رو ارتقا بدن.

علاوه بر این، مدارس در مناطق روستایی ممکنه به بودجه اضافی نیاز داشته باشن. چالش دیگر در سیستم مدارس هوشمند نیازمند منابع مالی و انسانی بیشتر با مهارت های فنی داره. 

این به معنای مدیریت نیازهای فردی مدرسه و استعدادهای کارآفرینی معلما و مدیراس.

سیستم های مدارس هوشمند برای کمک به مدارس برای بهبود عملکرد خود توسعه یافتن. 

نرم افزار اختصاصی مدیریت مدرسه می تونه به ساده سازی عملیات کلاس درس و از بین بردن دردسرهای مرتبط با دریافت حقوق، تولید گزارش و ثبت با کاغذ کمک کنه.

علاوه بر این، نرم افزار مدیریت مدرسه هوشمند می تونه ارتباط منظم با والدین رو تسهیل کنه. جمع آوری دستی داده ها دشوار و زمان بر هس و نیاز به نظارت دقیق بر رویه های مختلف اداری داره. 

مدارس هوشمند باید با نیازهای در حال تغییر دانش آموزا و کارکنا سازگار شه.

تفاوت مدارس هوشمند با مدارس سنتی

مدارس هوشمند از بسیاری جهات با مدارس سنتی تفاوت دارن و برخی از برجسته ترین تفاوت های اونا شامل:

استفاده از فناوری: مدارس هوشمند به شدت به استفاده از فناوری در فرآیند آموزش و یادگیری متکی هستن، در حالی که مدارس سنتی عمدتاً به روش‌ها و تکنیک‌های سنتی مانند کتاب‌های درسی، تخته سیاه، کاغذ و خودکار متکی هستن.

تعامل و مشارکت: مدارس هوشمند تعامل و مشارکت مؤثر دانش‌آموزا رو در فرآیند یاددهی و یادگیری تشویق می‌کنن، در حالی که مدارس سنتی تمایل دارن از روش‌های آموزشی پیشگیرانه استفاده کنن که تعامل و مشارکت فعال دانش‌آموزا رو تشویق نمی‌کنه.

محیط یادگیری: مدارس هوشمند با محیط یادگیری پیشرفته و متنوعی که بر فناوری های مدرن و نوآورانه تکیه داره مشخص میشه، در حالی که مدارس سنتی بر محیط یادگیری سنتی تری مبتنی بر روش های تدریس سنتی متکی هستن.

پشتیبانی و راهنمایی: مدارس هوشمند ابزارها و فناوری‌های بسیاری رو ارائه می‌کنن که به دانش‌آموزا کمک می‌کنه تا عملکرد تحصیلی خود رو بهتر کنن و حمایت و راهنمایی لازم رو برای اونا فراهم می‌کنه، در حالی که مدارس سنتی ممکنه فاقد این نوع حمایت و راهنمایی باشن.

زمان و مکان: مدارس هوشمند به دانش‌آموزا اجازه میدن در هر زمان و مکان با استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه یاد بگیرن، در حالی که مدارس سنتی فقط اجازه یادگیری در کلاس‌های درس و در زمان‌های معین رو میدن.

ارزشیابی و دستورالعمل: مدارس هوشمند و مدارس سنتی در نحوه دریافت ارزشیابی و دستورالعمل های دانش آموزا متفاوتن.

مدارس هوشمند ارزیابی مستمر و بازخورد فوری رو به دانش آموزا ارائه میده و همچنین به اونا کمک می کنن تا اشتباهات رو شناسایی کنن و دستورالعمل های لازم برای غلبه بر اونا رو ارائه میده. 

در مدارس سنتی ارزشیابی دوره ای و دستورالعمل های کلی رو ارائه میدن که همیشه نیازهای هر دانش آموز رو به صورت جداگانه برآورده نمی کنه.

همکاری و ارتباط: مدارس هوشمند همکاری و ارتباط بین دانش‌آموزا، معلما و جامعه آموزشی گسترده‌تر رو تشویق می‌کنن، جایی که اطلاعات، ایده‌ها و منابع به راحتی رد و بدل میشن، در حالی که مدارس سنتی ممکنه فاقد این نوع همکاری و ارتباطات باشن.

مجتمع آموزشی پیشرو

برای اولین بار در ایران با ارائه طرح کیف در مدرسه توانستیم گام به گام با آموزش نوین دنیا پیش رفته و کیفیت آموزش را ارتقا بخشیم و توانایی کودکانمون و در تمامی مهارت های زندگی مانند ایجاد تفکر واگرا و همگرا ، قدرت حل مسئله ، مسئولیت پذیری ،عزت نفس و توجه و تمرکز ایجاد کرده و در آموزش کامپیوتر و زبان انگلیسی که از مهارت های بسیار لازم فردای کودکانمون اس همواره پیشگام بودیم.

تماس با ما

تلفن:

۷۷۷۰۲۴۳۱

۷۷۸۷۸۸۰۰

آدرس: تهران -تهرانپارس -بزرگراه رسالت – بین اتوبان باقری و خیابان رشید – پ ۲۰۲- مجتمع آموزشی پیشرو

منبع: https://pishroschool.ir/

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد