رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

گروه معماری ایوان سبز

چگونه فضا بر سلامت روان ما تأثیر می ذاره؟


به طور ناخودآگاه، فضای اطراف ما تأثیر فوق‌العاده‌ای بر سلامت روان ما بیشتر از اون چه که فکر می‌کنیم داره. زندگی در یه فضای نامرتب و آشفته به احتمال زیاد باعث میشه که احساس سرخوردگی و ناامیدی کنیم.

تصور کنین بعد از یه روز طولانی مدرسه یا محل کار به خانه میری و متوجه میشی که انبوهی از لباس ها روی میزتون ریخته یا کتاب هایی روی زمین پراکنده شده. شما حتی از تمیز کردن آشغال اتاق خود نیز باید احساس خستگی کنین.

مغز انسان در پردازش بسیاری از چیزها به طور همزمان با مشکل مواجه میشه. به همین دلیله که گاهی اوقات هنگام مواجهه با محیط نامرتب نیز ممکنه دچار آشفتگی بشید. فضاهای شخصی در خونه ما زمینه رو برای سپری کردن لحظات زیادی در زندگی ما آماده می کنه. 

از اون جایی که این فضاها زمینه بسیاری از دوره های مهم و استرس رو در زندگی برامون فراهم می کنن، بسیار مهمه که فضاهای شخصی شما آرامش، حمایت و انرژی عاطفی مثبت رو فراهم کنن. در حالی که بخش زیادی از زندگی ما خارج از کنترل ماس، خونه ما مکانیه که تسلط کامل بر اونو داریم.

چه رویکرد مینیمالیستی داشته باشین و چه از طرفداران مکتب طراحی خونه، روشی که خونه خود رو مبلمان می کنین، دیوارها رو رنگ می کنین و وسایل تونو چیدمان می کنین همگی تأثیرات قابل توجهی بر احساس امنیت و آرامش ما داره.

اگرچه پیوند بین طراحی داخلی و احساسات ما در دهه گذشته توجه زیادی رو به خود جلب کرده، این شکل از روانشناسی محیطی هزاران ساله که وجود داره - واستو شاسترای هندی، فنگ شویی چینی و غیره.

به دلیل ظهور علم اعصاب، دانشمندان در حال انجام تحقیقات زیادی در مورد این موضوع و یافتن باور نکردنی ترین نتایج هستن. اونا توانایی عناصر طراحی داخلی رو برای برانگیختن پاسخ احساسی مثبت یا منفی در افراد نشون دادن. این یافته‌ها راه رو برای طراحی فضاهایی باز می‌کنه که آگاهانه عناصر تزئینی رو با هدف تشویق خلاقیت، آرامش و شادی طراحی‌کنن.

چرا نیاز به باز سازی داخلی داریم؟

فضاهایی که عمرمون و در اون سپری می کنیم، تاثیرات بس عمیق و شگرفی بر عملکرد روحی، جسمی و حتی اقتصادی ما داره. اگر یه ساختمون بر مبنای علم روانشناسی و رعایت اصول صحیح مهندسی طراحی و اجرا شده باشه، ورود روح، طراوت، نشاط و امید به زندگی ممکن میشه.

خدمات ایوان سبز

مهمترین خدماتی که ایوان سبز در سیاست کاری خود قرار میده: مشاوره، بازدید از محل پروژه و ارائه پیشنهاد مناسب، طراحی خلاقانه با استفاده از نرم افزارهای تخصصی جهت ترسیم نقشه ها بر اساس کاربری فضا، برآورد هزینه براساس طرح ارائه شده، تولید و اجرای پروژه با استفاده از متریال مرغوب، معتبر و استاندارد می باشد.

  • خدمات طراحی و دکوراسیون داخلی ایوان سبز
  • کابینت آشپزخانه
  • بازسازی ساختمان های قدیمی
  • محوطه سازی و طراحی فضای سبز
  • دکوراسیون داخلی
  • امور دکوراتیو
  • طراحی کابینت
  • ویلا و محوطه سازی
  • پروژه های تجاری

تماس با ما

شما می تونین جهت دریافت خدمات و یا راهنمایی بیشتر با شماره تلفن های زیر تماس بگیرین.

۰۲۱ – ۲۲۷۹۵۳۴۰

۰۹۱۲ – ۲۸۳۵۵۶۲

آدرس: خیابان میرداماد – خیابان نساء – خیابان مسعود سیفیه – پلاک 38 واحد 2

منبع: https://interior-designer.ir/

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد