رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

تهیه محتوا (Content Creation)

استراتژی های تولید محتوی

چه به تازگی بازاریابی محتوا را شروع کردین و یا این که مدتیه که از همین رویکرد استفاده می کنین، بازنگری به برنامه استراتژی محتوای خود و اطمینان از به روز بودن، نوآوری و جذاب بودن آن برای مشتریان بالقوه شما ضرری نداره.

استراتژی محتوا چیه؟

استراتژی محتوا برنامه ریزی، ایجاد، انتشار، مدیریت و مدیریت محتواس. یه استراتژی محتوای عالی، مخاطبان هدف رو جذب و درگیر می‌کنه و نیازهای اونا رو در حین پیشبرد اهداف تجاری برآورده می‌کنه.

باید اهداف کسب و کار شما شامل افزایش آگاهی از برند باشه. برای رسیدن به این هدف، ممکنه یه استراتژی محتوا که بر SEO تمرکز داره، برای افزایش دید وب سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) و افزایش ترافیک به سمت محصولات یا خدمات خود، اجرا کنین.

صاحبان کسب و کار جدید ممکنه تصور کنن که یه استراتژی محتوا برای داشتن یه استراتژی خوبه، اما ضروری نیس. با این حال، تولید محتوای با کیفیت بالا می تونه در ایجاد اعتماد با مخاطبان جدید و موفقیت در طولانی مدت بسیار ارزشمند باشه.

در اصل، یه استراتژی محتوای خوب پایه و اساس مراحل جذب و لذت شما در سفر خریداره که از چارچوب بازاریابی درونگرا پیروی می کنه. 

همراه با جذب مشتریان بالقوه برای برند خود، می تونین از یه استراتژی محتوا برای فعال سازی فروش و رضایت مشتری استفاده کنین.

به علاوه، با توجه به اینکه 70 درصد از بازاریابان به طور فعال در بازاریابی محتوا سرمایه گذاری می کنن، ایجاد یه استراتژی محتوای خوب برای رقابت در صنعت شما بسیار مهمه.

 چارچوب استراتژی محتوا چیه؟

  • هدف خود رو مشخص کنین.
  • انجام تحقیقات شخصیتی
  • ممیزی محتوا رو اجرا کنین.
  • یه سیستم مدیریت محتوا رو انتخاب کنین.
  • نوع محتوایی رو که می خواین ایجاد کنین مشخص کنین.
  • ایده های محتوای طوفان فکری
  • محتوای خود رو منتشر و مدیریت کنین.

1. هدف خود رو مشخص کنین.

هدف شما از تدوین برنامه بازاریابی محتوا چیه؟ چرا می خواین محتوا تولید کنین و یه برنامه بازاریابی محتوا ایجاد کنین؟

ممکنه بدیهی به نظر برسه، اما این سوالات هسته اصلی یه استراتژی محتوای مفید هستن. 

به اهداف تجاری سطح بالا، یادداشت‌های جلسات و یادداشت‌های تیم خود نگاه کنین، سپس تحقیقات انفرادی انجام بدین تا مطمئن بشید که اهداف شما قدرت ماندگاری دارن.

اهداف رو بر اساس اولویت سازماندهی کنین.

هنگامی که فهرستی از اهداف تهیه کردین، اونارو از بیشترین تا کم اهمیت ترین رتبه بندی کنین. این می تونه به شما کمک کنه تصمیم بگیرین کدام بخش از استراتژی شما نیاز فوری هس و کدام بخش برای اقدام طولانی مدته. 

این مرحله همچنین می‌تونه به سؤالات منابع در مراحل بعدی کمک کنه.

از چارچوب SMART برای تعریف اهداف استفاده کنین.

چارچوب SMART می تونه به شما کمک کنه تا اهداف کلان رو مشخص تر و قابل اجراتر کنین. قبل از شروع برنامه ریزی، اهداف خود رو بشناسین، در این صورت زمان آسون تری برای تعیین بهترین استراتژی خود خواهید داشت.

2. تحقیقات پرسونا انجام بدین.

برای توسعه یه برنامه موفق، باید به وضوح مخاطبان هدف محتوای خود رو تعریف کنین - که به عنوان شخصیت خریدار شما نیز شناخته میشه. این بخش مهمی از مرحله برنامه ریزی استراتژی محتواس.

این امر به ویژه برای کسانی که تازه وارد بازاریابی شدن بسیار مهمه. با شناخت مخاطبان هدف خود، می‌تونین محتوای مرتبط‌ تر و ارزشمندتری تولید کنین که بخوان اونا رو بخونن و به اون تبدیل کنن.

جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل اونا برای یافتن الگوها.

اگر از قبل شخصیت‌های تعریف‌شده ندارین، باید داده‌های خود رو تجزیه و تحلیل کنین تا بفهمین برای چه کسانی می‌خواین محتوا ایجاد کنین و انواع محتوایی که اونا از اون لذت می‌برن.

این پست نکات مفیدی برای نحوه ایجاد پرسونای خریدار با استفاده از داده های خود داره. همانطور که معیارهایی مانند گرایش های تماس و جمعیت شناسی رو تجزیه و تحلیل می کنین، ابتدا سرنخ های خود رو بر اساس وجه اشتراک اونا گروه بندی کنین.

سپس، برای یافتن شباهت های دیگر، به این گروه ها دقت کنین.

از تحقیقات خود برای اصلاح شخصیت های خریدار استفاده کنین.

اگر شما یه بازاریاب با تجربه هستین، ممکنه هدف شما تغییر کرده باشه. آیا می خواین گروه جدیدی از افراد رو هدف قرار بدین یا بازار هدف فعلی خود رو گسترش بدین؟ آیا می خواین همان مخاطبان هدف رو حفظ کنین؟

بررسی مجدد پارامترهای مخاطب با انجام تحقیقات بازار در هر سال برای رشد مخاطبان شما بسیار مهمه. نگاهی دقیق‌تر به بخش‌های مشتریان فعلی‌تان نیز می‌تونه به شما در اصلاح پرسونا کمک کنه.

3. ممیزی محتوا رو اجرا کنین.

در اوایل، بسیاری از برندها با پست های وبلاگ یا رسانه های اجتماعی شروع می کنن. اگر می‌خواین در قالب‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنین، می‌تونین یه ممیزی محتوا برای ارزیابی محتوای برتر و کم‌بازده خود انجام بدین.

اگر مدتیه که در تجارت بودین، باید تلاش‌های بازاریابی محتوا و نتایج سال گذشته خود رو مرور کنین.

شکاف های موضوع و قالب بندی رو پیدا کنین.

همانطور که محتوای خود رو بررسی می کنین، حتماً عناوین صفحات، قالب های محتوا، تعداد کلمات و خلاصه ای از اونچه محتوای شما پوشش میده رو ضبط کنین. این می تونه به شما کمک کنه مناطقی رو برای بهبود پیدا کنین.

محتوا رو برای کیفیت و مرتبط بودن بررسی کنین.

سپس، کیفیت محتوا رو تجزیه و تحلیل کنین و اینکه آیا محتوای شما منعکس کننده چیزی هس که برای مخاطبان شما مهمه یا نه. سپس، از اون اطلاعات برای اطلاع دادن به مسیر بعدی استفاده کنین.

به دنبال فرصت های تغییر کاربری باشین.

راه های زیادی برای تغییر کاربری محتوا وجود داره. و این استراتژی می تونه به شما در بهینه سازی محتوای خود در کانال های متعدد کمک کنه. 

ممکنه به معنای گرفتن محبوب ترین وبلاگ های خود و ایجاد ویدیوهای YouTube، یه کتاب الکترونیکی یا راه اندازی یه پادکست با اون محتوا باشه.

4. یه سیستم مدیریت محتوا رو انتخاب کنین.

چند بخش حیاتی مدیریت محتوا شامل تولید محتوا، انتشار محتوا و تجزیه و تحلیل محتواس. شما می خواین روی یه CMS سرمایه گذاری کنین تا محتوای خود رو به روشی آسون و پایدار ایجاد، مدیریت و پیگیری کنین.

نیازهای خاص CMS رو مشخص کنین.

پیدا کردن CMS مناسب برای تیم شما ممکنه کمی طول بکشه. ابتدا، با تیم خود در مورد فرآیندهای فعلی صحبت کنین تا از ویژگی های برتر مورد نیاز خود مطلع شین.

سپس، با این لیست شروع به تحقیق در مورد بهترین CMS برای نیازهای خود کنین. یه CMS برای یک کسب و کار باید آسون برای استفاده، قابل تنظیم، امن و مقرون به صرفه باشه.

5. تعیین کنید که چه نوع محتوایی رو می خواین ایجاد کنین.

گزینه های مختلفی برای محتوایی که می تونین ایجاد کنین وجود داره، از محتوای نوشتاری مانند کتاب های الکترونیکی و پست های وبلاگ گرفته تا محتوای صوتی مانند پادکست.

استراتژی محتوای عالی تعادل بین تصمیم گیری، تجزیه و تحلیل داده ها و ریسک پذیری هس. همه اون مهارت ها در این مرحله مورد آزمایش قرار خواهند گرفت.

منابع خود رو ارزیابی کنین.

وقتی منابعی رو که برای تولید محتوا در اختیار دارین مرور می کنین، از یه نگاه انتقادی استفاده کنین. سوالاتی مانند موارد زیر می تونه به شما کمک کنه تمرکز خود رو محدود کرده و یکه استراتژی محتوای پایدار ایجاد کنین.

  • تیم شما چقدر بزرگه؟
  • تیم شما چقدر زمان برای تولید محتوا داره؟
  • تیم فعلی شما چه مهارت هایی داره؟
  • برای چه نوع محتوایی به آموزش نیاز دارین و چه چیزی رو باید برون سپاری کنین؟
  • بودجه محتوایی شما چقدره؟

6. ایده های محتوایی رو طوفان فکری کنین.

از ممیزی محتوا، تحقیقات شخصیت و اهداف خود برای اتخاذ بهترین تصمیمات محتوایی برای کسب و کار خود استفاده کنین. بررسی سریع این اطلاعات قبل از طوفان فکری می توانه به شما کمک کنه تا این بینش ها رو در ذهن خود نگه دارین.

7. محتوای خود رو منتشر و مدیریت کنین.

برنامه بازاریابی شما باید فراتر از انواع محتوایی باشه که ایجاد می کنین - همچنین باید نحوه سازماندهی محتوای خود رو نیز پوشش بده.

یه تقویم محتوایی ایجاد کنین.

با کمک یه تقویم سرمقاله، در مسیر درستی قرار خواهید گرفت که یه کتابخونه محتوای متعادل و متنوع در وب سایت خود منتشر کنین.

سپس، یه تقویم محتوای رسانه های اجتماعی برای تبلیغ و مدیریت محتوای خود در سایت های دیگر ایجاد کنین. شما می‌تونین برای یادگیری تولید محتوا از مطالعه مقالات رایگان و یا ویدیوهای مرتبط در یوتیوب و آپارات استفاده کنین. 

کتاب هایی نیز در این زمینه وجود دارن که توسط نویسندگان معتبر و بازاریابان حرفه ای محتوا نوشته شدن. خوندن نوشته های افراد تاثیر گذار در حوزه محتوا می‌تونه راهی مقرون به صرفه برای آموزش محتوا نویسی باشه. 

هم چنین می‌تونین از دوره های رایگان آموزش تولید محتوا و یا دوره های غیر رایگان این زمینه استفاده کنین تا دانش خود روا برای نوشتن محتوای تاثیر گذار دو چندان کنین.


خدمات آمینا

  • طراحی وبسایت
  • سئو و بهینه سازی سایت
  • مدیریت شبکه های اجتماعی
  • تهیه محتوای متنی و بصری
  • تبلیغات انفجاری و گسترده در وب
  • مشاوره دیجیتال مارکتینگ
  • تبلیغات در اپلیکیشن ها
  • خدمات تبلیغاتی بین المللی

اطلاعات تماس

آدرس: خیابان میرداماد، خیابان نساء، خیابان سیفیه، نرسیده به اطلسی، پلاک۳۸ واحد۶

تلفن:  ۰۹۳۳۲۷۲۱۷۱۱

         ۰۲۱-۲۲۹۲۴۵۴۹

منبع: https://amina-group.com/

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد