رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

طراحی و ساخت کابینت

 طراحی کابینت آشپزخانه
در حقیقت آشپزخونه قلب واقعی خونه اس، جایی که بیشترین ساعات و در اون سپری می کنیم و جایی که برای گذروندن اوقات خوش هنگام غذا خوردن دور هم جمع می شیم.
با این حال، و با وجود ایده های از پیش تعیین شده، نمی تونیم بگیم که یه آشپزخونه ایده آل برای همه وجود داره: به هر حال، این که آشپزخونه کم و بیش کاربردی باشه یا دارای برخی عناصر یا موارد دیگه باشه، به نیازها و سبک زندگی هر خانواده بستگی داره.
گرچه برخی از جنبه های اساسی و ضروری وجود داره که باید هنگام طراحی آشپزخونه در نظر بگیرین. به عنوان مثال، عملکرد بسیار مهمه.
همچنین باید مکانی راحت با فضاهای مشخص برای پخت و پز باشه تا چند نفر هم زمان بتونن در اتاق باشن و کار کنن. 
به همین ترتیب، آشپزخونه برای سازماندهی همه وسایل و ظروف آشپزخانه به فضاهای ذخیره سازی متفاوتی نیاز داره.
ایده هایی برای طراحی آشپزخانه زیبا و کاربردی 
چیدمان U شکل، چیدمان L شکل یا طرح جزیره
چیدمان بسیار اساسی هس، به خصوص هنگام طراحی یه آشپزخونه کوچک. مبلمان در این زمینه نقش تعیین کننده ای داره. در واقع یکی از اولین گام ها این هس که تعیین کنین کابینت های U شکل می خواین یا L شکل.
اینا کاربردی ترین گزینه ها هستن، اگرچه می تونین یه طرح موازی یا درون خطی و هم انتخاب کنین. آشپزخونه های U شکل به فضای بیشتری نیاز دارن، در حالی که آشپزخونه های L شکل جایگزین مناسبی برای آشپزخونه هایی با هر اندازه ای هستن.
اگر فضای باز یا آشپزخونه اپن دارین، طراحی آشپزخونه های جزیره ای بهترین گزینه اس. هنگام طراحی این نوع آشپزخونه ها، در حالت ایده آل باید حداقل 90 سانتی متر باشن.
برای تردد در سراسر جزیره از مزایای اون میشه به زیبایی شناسی، دامنه بصری، تحرک، طراحی و غیره اشاره کرد. 
همچنین، برای تسهیل در حرکت آشپزخونه، کارشناسان توصیه می کنن که فضا رو از یه "مثلث کاری" خیالی متشکل از سه منطقه تعریف شده توسط وسایل: ک یخچال، سینک و اجاق گاز در نظر بگیرید.
استفاده از قفسه هایی برای به حداکثر رسوندن فضا
فضای ذخیره سازی در طراحی آشپزخونه بسیار مهمه. توصیه میشه از مبلمان عمودی (برای استفاده بیشتر از نیم طبقه) استفاده کنین، از گوشه ها استفاده کنین و از کشوهایی با طرح های سفارشی استفاده کنین تا در زمان نیاز همه چیز سر جای خود باشه.
اگر به این فکر می کنین که چگونه آشپزخونه ای متناسب با نیاز خودتون طراحی کنین، به شما توصیه می کنیم که همه گزینه ها رو در این زمینه ارزیابی کنین.
ما فقط در مورد مبلمان صحبت نمی کنیم، بلکه در مورد سایر عناصر تزئینی و کاربردی مانند قفسه ها هم صحبت می کنیم. 
قرار دادن قفسه ها بهترین گزینه برای بهینه سازی فضاس. همچنین، قفسه ها فرصت های تزئینی رو هم افزایش میده، می تونین گیاهان کوچیک یا عناصری رو قرار بدید که با سلیقه  شخصی شما سازگاره.
یه دیوار و با پوشش یا کاغذ دیواری برجسته کنین.
اگرچه یکنواختی در سایر اتاق‌های خونه یه شرط مطمئن به نظر می‌رسن، اما در آشپزخونه لزومی نداره که این قانون باشه.
در واقع، هنگام طراحی یه آشپزخونه کوچیک یا چند منظوره، یه نکته اساسی این هس که یه دیوار و انتخاب کنین و اونو برجسته کنین.
چگونه؟ با رنگ آمیزی اون به رنگ متفاوت، پوشاندن اون با آجر یا کاشی های سرامیکی، یا انتخاب کاغذ دیواری آشپزخونه.
بهترین کار این هس که دیواری و که بیشتر دیده میشه برجسته کنین. به این ترتیب آشپزخونه شما از یه طرف جذاب تر میشه و از طرف دیگه طراحی خلاقانه داره.
رنگ‌های "a la carte": تک رنگ، رنگ‌های چاپی یا مد روز.
به طور معمول، ما آشپزخونه ها رو به رنگ های روشن تر، به خصوص به رنگ سفید، انتخاب می کنیم. با این حال، این روند در سال های اخیر تغییر کرده و افراد بیشتری به انتخاب پالت تیره برای کف، دیوارها یا مبلمان آشپزخونه خود می پردازن.
طرح‌های آشپزخونه با رنگ‌های تیره بسیار جذابن و ظاهری مدرن‌تر و تازه‌تری داره. در آشپزخونه های کوچیک، یه گزینه بسیار جالب ترکیب رنگ های روشن و تیره اس.
به این ترتیب نور طبیعی و از دست نخواهیم داد. بنابراین، می‌تونین آشپزخونه‌ ای و با سایه‌های روشن روی زمین و دیوارها انتخاب کنین و یه کانتر مشکی قرار بدین یا مبلمان تیره‌تر و در پایین و روشن‌تر و در بالا انتخاب کنین.
اگه زندگی و "سیاه و سفید" نمی بینین، از ترکیب رنگ نترسین: ریسک کنین و رنگ های سبز و روی زمین یا مبلمان وارد کنین، یا یه کاغذ دیواری چشمگیر و انتخاب کنین.
همچنین می‌تونین از دستگیره‌های کابینت برای افزودن لمسی متمایز یا همگن کردن فضای تک رنگ بسته به سلیقه خود استفاده کنین.
یکی دیگه از راه‌های رسیدن به یه طراحی هماهنگ آشپزخونه، انتخاب رنگ یکسان برای مبلمان و کف آشپزخانه و وسایل در سایه متفاوت هس.
انتخاب نور مناسب
آخرین نکته برای طراحی آشپزخونه رویاهایتان: همیشه چراغ های LED و انتخاب کنین، زیرا کارایی اونا بسیار بیشتره، و برای هر منطقه کاری یه نوع نورپردازی و برنامه ریزی کنین، تا نوری بیشتری در منطقه پخت و پز و نوری کمتر در فضای ذخیره سازی داشته باشین.
چند راهکار ارزون برای بازسازی کابینت آشپزخونه 
  • ارتقاء کابینت: کابینت های خودتون و رنگی شاد کنین.
  • ارتقاء کابینت: دستگیره های برنجی رو نصب کنین.
  • ارتقاء کابینت: پشت قفسه های شیشه ای کابینت رو رنگ روشن کنین.
  • کاغذ دیواری داخل قفسه های شیشه ای اضافه کنین.
  • نصب لامپ زیر کابینت
  • فضایی برای ذخیره سازی هوشمند و در نظر بگیرین.
  • کابینت های خود تون و با قالب و آرک تزئین کنین.
طراحی کابینت های آشپزخانه با مجموعه ایوان سبز
گروه ایوان سبز با بهره گیری از طراحان حرفه ای خود و تیم اجرایی مجرب، فضایی و در آشپزخونه شما خلق می کنه که علاوه بر تنوع و زیبایی، آرامشی خاص برای ساکنینش به ارمغان خواهد ‌آورد.
وظیفه ما آفرینش فضاس، فضایی که در عین زیبایی و خاطره انگیز بودن، کارآمدی خودشو از دست نده. طراحان داخلی ما با تنیدن اصول فنی و تخصصی معماری با اصول زیبایی شناسی و روانشناسی، فضایی و طراحی می کنن که بیانگر هویت، نیاز، درک و خواسته های شماس.
گروه معماری و دکوراسیون داخلی ایوان سبز از پیشتازان معماری بر مبنای علم روانشناسی هستن؛ که حاصلِ فعالیت گروهی و گرد هم اومدنِ مهندسین مجرب و متعهد و نیروی کار ماهر و دلسوز هستن.
شما می تونین جهت دریافت خدمات و یا راهنمایی بیشتر با شماره تلفن های زیر تماس بگیرین.
 تلفن:
 منبع: https://interior-designer.ir/
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد