رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

پلی اتیلن

 

پلی اتیلن


پلی اتیلن یا پلی اتیلن (با اختصار PE ؛ نام IUPAC پلی اتیلن یا پلی (متیلن) متداول ترین پلاستیک مورد استفاده امروزی است. این یک پلیمر خطی ، ساخته شده توسط انسان ، همو پلی است که در درجه اول برای بسته بندی (کیسه های پلاستیکی ، فیلم های پلاستیکی ، ژئوممبران ها ، ظروف از جمله بطری ها و غیره) استفاده می شود. از سال 2017 ، سالانه بیش از 100 میلیون تن رزین پلی اتیلن تولید می شود که 34٪ از کل بازار پلاستیک را تشکیل می دهد. یک پلیمر اتیلن مخصوصاً: هر نوع ترموپلاستیک نیمه کریستالی سبک (CH2CH2) x که در برابر مواد شیمیایی و رطوبت مقاوم است ، از ویژگی های عایق خوبی برخوردار است و خصوصاً در بسته بندی و عایق بندی استفاده می شود.

پلی‌اتن‌ها یا پلی‌اتیلن‌ها خانواده‌ای از گرمانرمها می‌باشند که از طریق پلیمریزاسیون گاز اتیلن (C2H4) به‌دست می‌آیند. از طریق کاتالیست و روش پلیمریزاسیون این ماده می‌توان خواص مختلفی همچون چگالی، شاخص جریان مذاب (MFI)، بلورینگی، درجه شاخه‌ای و شبکه‌ای شدن، وزن مولکولی و توزیع وزن مولکولی را در آن‌ها کنترل کرد. پلیمرهای با وزن مولکولی پایین را به عنوان روان‌کننده (Lubricant) به‌کار می‌برند. پلیمرهای با وزن مولکولی متوسط واکس‌هایی امتزاجپذیر (مخلوط پذیر) با پارافین می‌باشند و نهایتاً پلیمرهایی با وزن مولکولی بالاتر از ۶۰۰۰ در صنعت پلاستیک بیشترین حجم مصرف را به خود اختصاص می‌دهند. 

پلی اتیلن شامل ساختار بسیار ساده‌ای است، به‌طوری‌که ساده‌تر از تمام پلیمرهای تجاری می‌باشد. یک مولکول پلی اتیلن زنجیر بلندی از اتم‌های کربن است که به هر اتم کربن دو اتم هیدروژن چسبیده‌است. گاهی اوقات به جای اتم‌های هیدروژن در مولکول (پلی اتیلن)، یک زنجیر بلند از اتیلن به اتم‌های کربن متصل می‌شود که به آن‌ها پلی اتیلن شاخه‌ای یا پلی اتیلن سبک (LDPE) می‌گویند؛ چون چگالی آن به علت اشغال حجم بیشتر، کاهش یافته‌است. در این نوع پلی اتیلن مولکولهای اتیلن به شکل تصادفی به یکدیگر متصل می‌شوند و ریخت و شکل بسیار نامنظمی را ایجاد می‌کنند. چگالی آن بین ۹۱۰/۰ تا ۹۲۵/. است و تحت فشار و دمای بالا و اغلب با استفاده از پلیمریزاسیون رادیکال‌های آزاد وینیلی (Free radical polymerization) تولید می‌شود. البته برای تهیهٔ آن می‌توان از پلیمریزاسیون زیگلر ناتا (Ziegler-Natta polymerization)نیز استفاده کرد. پلی اتیلن سبک (چگالی پایین) عموماً پلی اتیلنی نرم‌تر و دارای بلورینگی کم تری است. این پلیمر معمولاً به صورت گلوله‌ای شکل به بازار عرضه شده و به‌طوری وسیع در کاربردهایی مصرف می‌شود که در آن‌ها شفافیت، خنثی بودن، سهولت فرایند پذیری، پایداری و خواص خوب الکتریکی مد نظر است.

انواع کلی پلی اتیلن

تقسیم‌بندی اساسی پلی اتیلن ▪ HDPE پلی اتیلن با دانسیته بالا ▪ LDPE پلی اتیلن با دانسیته پایین ▪ LLDPE پلی اتیلن سبک خطی ▪ VLDPE پلی اتیلن خیلی سبک ▪ UHMWPE پلی اتیلن با وزن مولکولی بسیار بالا (کاربردها: جلیقه ضد گلوله و ساخت مفاصل مصنوعی مانند تعویض مفصل زانو و تعویض مفصل ران ) ▪ COPOLYMERSکوپلیمرهای اتیلن -ونیل استر ▪ IONOMERS یونیمرها ▪ PEX پلی اتیلن با اتصالات عرض ▪ PERT پلی اتیلن مقاوم به گرما (کاربرد لوله‌های آب گرم)

آیا پلی اتیلن همان پلاستیک است؟ پلی (متاکریلات متل) ، پلی اتیلن و پلی پروپیلن. یک پله بالاتر از پلاستیک های کالایی ، پلاستیک های مهندسی یا پلاستیک های تخصصی هستند که گران ترند و برای کاربردهای کم حجم استفاده می شوند. هر دو پلی پروپیلن و پلی اتیلن نوعی پلاستیک هستند - یک ماده پلاستیکی که به عنوان پلیمر شناخته می شود. پلی اتیلن ها از دسته پلیمر های گرمانرم محسوب میشوند و به محض رسیدن به نقطه ذوب به مایع تبدیل می شوند و همچنین به محض رسیدن به نقطه انجماد فرایند منجمد شدن اتفاق می افتد. سنتز شیمیایی اتیلن که از نفت خام بدست می آید را میتوان پلی اتیلن نامید که به اختصار PE و یا polythene مینامند. وجود کاتالیست و پلیمریزاسیون سبب میشود که شاخص مشخصی از قلی شبکه ای شدن و وزن مولکولی و همین‌طور درجه شاخه ای در آن به‌طور دقیق کنترل شود. دو اتم هیدروژن در کنار دو کربن به صورت زنجیره ای قرار گرفته اند. لوله های LDPE دارای نیرو بین مولکولی هستند و استحکام کششی آنها کمتر است. روش تولید این نوع لوله ها پلیمریزاسیون رادیکالی بوده بنابر این این نوع لوله برای استفاده در مکان هایی که انعطاف پذیری مورد نیاز است استفاده می شود.

کاربرد پلی اتیلن

پلی‌اتیلن کاربرد فراوانی در تولید انواع لوازم پلاستیکی مورد استفاده در آشپزخانه و صنایع غذایی دارد. از LDPE در تولید ظروف پلاستیکی سبک و همچنین کیسه‌های پلاستیکی استفاده می‌شود. HDPE، در تولید ظروف شیر و مایعات، انواع وسایل پلاستیکی آشپزخانه و مخازن آب پلی اتیلن کاربرد دارد. در تولید لوله‌های پلاستیکی و اتصالات لوله‌کشی معمولاً از MDPE استفاده می‌کنند. پلی اتیلن یک ترموپلاستیک سبک وزن و بادوام با ساختار متغیر کریستالی است. این یکی از پلاستیک های پرمصرف در جهان است (سالانه ده ها میلیون تن در سراسر جهان تولید می شود). از پلی اتیلن در موارد مختلف برای فیلم ها ، لوله ها ، قطعات پلاستیکی ، ورقه ها و لمینت ها و غیره استفاده می شود. LLDPE به دلیل بالا بودن میزان انعطاف‌پذیری در تهیه انواع وسایل پلاستیکی انعطاف‌پذیر مانند لوله‌هایی با قابلیت خم شدن کاربرد دارد. اخیراً پژوهش‌های فراوانی در تولید پلی اتیلن‌هایی با زنجیر بلند و دارای شاخه‌های کوتاه انجام شده‌است. این پلی اتیلن‌ها در اصل HDPE با تعدادی شاخه‌های جانبی هستند. این پلی اتیلن‌ها ترکیبی، استحکام HDPE و انعطاف‌پذیری LDPE را دارند. پلی اتیلن با چگالی کم گاهی بازیافت می شود. این یک پلاستیک بسیار سالم است که تمایل به دوام و انعطاف پذیری دارد. مواردی مانند کیسه های پلاستیکی زیپ کیپ ، کیسه های ساندویچ ، بطری های قابل فشردن و کیسه های پلاستیکی مواد غذایی از LDPE ساخته شده اند. درب بطری های پلاستیکی اغلب از PP ساخته می شوند.

خواص پلی اتیلن

  • نرم،قابل جوشکاری،مقاومت در برابر اسید و باز
  • بسیار سازگار پلی اتیلن بسیار متنوع و قابل تنظیم است.
  • بسیار سبک وزن
  • مقرون به صرفه
  • با دوام
  • سفتی عالی
  • انعطاف پذیری برتر
  • به راحتی قابل بازیافت است.

کاربردها

  • ایزوله کردن مخازن اسید و باز
  • قاب باطری ماشین
  • باکس تصفیه خانه آب
  • شیلنگ / لوله
  • عایق کاری
  • بطری های پلاستیکی
  • بسته بندی محافظ
  • پادری های رطوبت گیر
  • تابلوها
  • تشک بازی بچه ها

محصولات پلی اتیلن با چگالی بالا بسیار ایمن هستند و مواد شیمیایی را به غذاها یا نوشیدنی ها منتقل نمی کنند. محصولات HDPE معمولاً بازیافت می شوند. وسایل تهیه شده از این پلاستیک شامل ظروف شیر ، روغن موتور ، شامپوها و نرم کننده ها ، بطری های صابون ، مواد شوینده و سفید کننده ها است.

 شرکت پرتونیل در سال 76 به منظور تولید ورق های ترموپلاستیک صنعتی قابل مصرف در صنایع مختلف کشور و با بهره گیری از مشاورین اروپایی و زیر نظر متخصصین مجرب داخلی پلیمری کشور تاسیس گردید و در حال حاضر کیفیت محصولات این شرکت در شمار بهترین محصولات موجود در بازار های ایران و کشورهای همسایه می باشد و محصولات این شرکت به کشور هایی چون جمهوری آذربایجان،عراق و کشورهای آسیای میانه صادر میگردد و در افق آینده دستیابی به بازار های اروپایی و جهانی را مد نظر خود قرار داده است.


منبع: https://partonil.com/

 

الماس زرد Cora Sun-Drop Diamond


الماس Cora Sun-Drop Diamond



الماس یکی از شناخته شده ترین و پرطرفدارترین سنگهای قیمتی است. آنها از دوران باستان به عنوان وسایل تزئینی مورد استفاده قرار می گرفته اند. سختی الماس و پراکندگی بالای آن در نور - که "الماس" مشخصه آن است - آن را برای کاربردهای صنعتی مفید و به عنوان جواهرات مناسب می کند. الماس کالایی بسیار مورد معامله است که چندین سازمان برای درجه بندی و تأیید آنها براساس "چهار C" ایجاد شده است که عبارتند از رنگ ، برش ، وضوح و عیار. ویژگی های دیگر مانند وجود یا عدم وجود فلورسانس نیز بر مطلوبیت و در نتیجه ارزش الماس مورد استفاده برای جواهرات تأثیر می گذارد. از الماس در حلقه های نامزدی استفاده می شود. این عمل در اوایل قرن 15 در بین اشرافیت اروپا ثبت شده است ، اگرچه یاقوت و یاقوت کبود سنگهای قیمتی مطلوب تری بودند. محبوبیت مدرن الماس تا حد زیادی توسط معادن De Beers Consolidated Mines ایجاد شد که اولین معادن بزرگ الماس در آفریقای جنوبی را تأسیس کرد. از طریق یک کار تبلیغاتی که از دهه 1930 آغاز شد و تا اواسط قرن 20 ادامه داشت ، دی بیرز الماس را به عنوان یک بخش اصلی از روند نامزدی و نمادی از وضعیت مطلوب بدست آورد. ارزش بالای این الماس ، نیروی محرکه دیکتاتورها و نهادهای انقلابی ، به ویژه در آفریقا ، با استفاده از کار برده و کودک برای استخراج الماس خون برای تأمین درگیری ها است. اگرچه از نظر رایج مردم ارزش آن را از نادر بودن آن بدست می آورند ، اما الماسهای با کیفیت سنگهای قیمتی در مقایسه با سنگهای قیمتی نادر مانند الکساندریت بسیار رایج هستند و تولید جهانی الماس خشن سالانه حدود 130 میلیون قیراط (26 تن) تخمین زده می شود.

تاریخچه

روند الماس برای حفاری مهره های زینتی به هزاره دوم قبل از میلاد مسیح برمی گردد. باستان شناسانی که در یمن کار می کنند مهره هایی با شواهد حفاری الماس را از 1200 قبل از میلاد تا قرن اول میلادی از محل هاجر الریحانی و در حالی که حفاری الماس دوتایی از قرن 7 قبل از میلاد انجام داده اند ، حفاری کرده اند. روش مته الماس دوبل قبل از 600 سال قبل از میلاد (قرن 7 قبل از میلاد) در هند غربی وجود داشت. همچنین شواهدی از روش حفاری الماس دوتایی از جنوب تایلند وجود دارد که قدمت آن به 400 سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد. قبل از کشف الماس در برزیل در دهه 1700 ، هند تنها مکانی بود که در آن الماس استخراج می شد. اشارات اولیه به الماس در هند از متون سانسکریت است. Arthashastra of Kautilya از تجارت الماس در هند نام می برد. آثار بودایی با قدمت از قرن 4 قبل از میلاد ، الماس را به عنوان سنگی شناخته شده و گرانبها توصیف می کنند اما به جزئیات برش الماس اشاره ای نمی کنند. توصیف دیگر هندی که در آغاز قرن 3 نوشته شده است ، استحکام ، نظم ، درخشندگی ، توانایی خراشیدن فلزات و خصوصیات شکست خوب را به عنوان خصوصیات مطلوب یک الماس بیان می کند. کالکوتا مرکز تجاری مهم الماس در مرکز هند بود. الماس در شرق و غرب هند تجارت می شد و توسط فرهنگ های مختلف به دلیل مصارف هندسی یا صنعتی مورد شناسایی قرار می گرفت. پلینی بزرگتر ، نویسنده رومی ، در کار خود Naturalis Historia ، به کاربردهای زینتی الماس و همچنین به دلیل سختی آن ، به مفید بودن آن در حکاکی ها اشاره کرد. با این وجود کاملاً تردیدآمیز است که منظور پلینی از الماس است ، و فرض بر این است که در واقع چندین ماده معدنی مانند کوراندوم ، اسپینل یا حتی مخلوط با مگنتیت با کلمه "adamas" ذکر شده اند. الماس سرانجام در سراسر جهان گسترش یافت ، حتی اگر هند تا زمان کشف الماس در برزیل در سال 1725 تنها منبع اصلی سنگ قیمتی باقی مانده باشد. در یک اثر چینی از قرن 3 قبل از میلاد ذکر شده است: "خارجی ها آن را [الماس] می پوشند با این اعتقاد که می تواند تأثیرات شیطانی را دفع کند." چینی ها که در کشور خود الماس پیدا نکردند ، در ابتدا از الماس به عنوان جواهر استفاده نمی کردند اما از آن به عنوان "چاقوی برش یشم" استفاده می کردند. الماس ها از هند به روم باستان رسیدند. الماس همچنین در سال 700 در بورنئو کشف شد و توسط بازرگانان جنوب شرقی آسیا مورد استفاده قرار گرفت.

عیار

وزن قیراط جرم یک الماس را اندازه گیری می کند. یک عیار 200 میلی گرم تعریف می شود (حدود 0.007 اونس انسداد). واحد نقطه ای - برابر با یک صدم عیار (0.01 قیراط یا 2 میلی گرم) - معمولاً برای الماسهای کمتر از یک عیار استفاده می شود. سایر موارد برابر ، قیمت هر قیراط با وزن قیراط افزایش می یابد ، زیرا الماسهای بزرگتر هم نادرتر هستند و هم برای استفاده به عنوان سنگهای قیمتی مطلوب ترند. قیمت هر قیراط با افزایش اندازه به صورت خطی افزایش نمی یابد. در عوض ، جهش های شدیدی در اطراف اوقات عیار قیراط وجود دارد ، زیرا تقاضا برای الماسهایی که وزن آنها بیش از یک نقطه عطف است ، بسیار بیشتر از آنهایی است که وزن آنها کمتر است. به عنوان مثال ، یک الماس 0.99 قیراطی ممکن است به دلیل تفاوت در تقاضا ، قیمت هر قیراط نسبت به الماس قابل مقایسه با 1.01 قیراط قابل توجهی پایین باشد. یک لیست قیمت الماس هفتگی ، Rapaport Diamond Report توسط Martin Rapaport ، مدیر عامل گروه Rapaport نیویورک ، برای برش ، وضوح و وزن مختلف الماس منتشر می شود. در حال حاضر به عنوان پایه قیمت واقعی خرده فروشی در نظر گرفته شده است. جواهرات اغلب الماس را با تخفیف از طریق راپاپورت (به عنوان مثال "3 R R") با معامله معامله می کنند. در تجارت عمده فروشی الماس های نگین ، از عیار اغلب در بخشهای زیادی از الماسهای فروشی استفاده می شود. به عنوان مثال ، یک خریدار می تواند 100 قیراط (20 گرم) 0.5 قیراط (100 میلی گرم) ، D-F ، VS2-SI1 ، الماس برش عالی سفارش دهد ، این نشان دهنده تمایل به خرید 200 الماس (100 قیراط (20 گرم) است. ) جرم کل) از آن خصوصیات تقریبی. به همین دلیل ، قیمت الماس (به ویژه در بین عمده فروشان و سایر متخصصان صنعت) اغلب به ازای هر سنگ بر اساس هر قیراط ذکر می شود. وزن عیار کل (t.c.w.) عبارتی است که برای توصیف کل جرم الماس یا سنگ قیمتی دیگر در یک جواهر استفاده می شود ، زمانی که بیش از یک سنگ قیمتی استفاده می شود. گوشواره های یک نفره الماس ، به عنوان مثال ، معمولاً در t.c.w. هنگامی که برای فروش قرار داده می شود ، نشانگر جرم الماس در هر دو گوشواره و نه هر الماس جداگانه است. T.c.w. همچنین به طور گسترده ای برای گردنبندهای الماس ، دستبندها و سایر قطعات جواهرات مشابه استفاده می شود.

وضوح

شفافیت معیاری از نقایص داخلی الماس است که اصطلاحاً به آن اجزا گفته می شود. اجزا ممکن است کریستال های یک ماده خارجی یا یک کریستال الماس دیگر ، یا نقص ساختاری مانند ترک های ریز باشد که می تواند سفید یا کدر به نظر برسد. تعداد ، اندازه ، رنگ ، مکان نسبی ، جهت گیری و نمایان بودن اجزا می تواند بر شفافیت نسبی الماس تأثیر بگذارد. مو سسه گوهرشناسی آمریکا (GIA) و سایر سازمانها سیستمهایی را برای وضوح درجه توسعه داده اند که بر اساس مواردی است که برای یک متخصص آموزش دیده هنگام مشاهده یک الماس با بزرگنمایی 10 قابل مشاهده است. الماسها با در نظر گرفتن درجه بندی وضوح بالاتر به طور فزاینده ای نادر می شوند. فقط حدود 20? از تمام الماسهای استخراج شده دارای درجه شفافیت کافی هستند تا الماس برای استفاده به عنوان سنگ قیمتی مناسب شناخته شود. 80? دیگر به مصارف صنعتی منتقل می شوند. از این 20? بالا ، بخش قابل توجهی شامل یک یا چند مورد قابل مشاهده است. آنهایی که دارای نمای قابل مشاهده نیستند به عنوان "تمیز کننده چشم" شناخته می شوند و بیشتر خریداران آنها را ترجیح می دهند ، اگرچه گاهی اوقات اجزا visible قابل مشاهده را می توان در زیر یک قطعه جواهر پنهان کرد. اکثر اجزا موجود در الماسهای با کیفیت گوهر بر عملکرد یا یکپارچگی ساختار الماس تأثیر نمی گذارد. هنگامی که در جواهرات نصب می شود ، ممکن است مخفی بودن برخی از سخت افزارهای نصب شده مانند قلاب را به گونه ای مخفی کند که نقص را نامرئی کند. با این حال ، ابرهای بزرگ می توانند توانایی الماس در انتقال و پراکندگی نور را تحت تأثیر قرار دهند. ترک های بزرگ نزدیک یا شکستن سطح ممکن است احتمال شکستگی را افزایش دهد.

رنگ

بهترین کیفیت در درجه بندی رنگ کاملاً بی رنگ است که به عنوان الماس D در سطح جهان درجه بندی می شود ، بدین معنی که کاملاً از هر رنگی عاری است. درجه بعدی رد کمی از رنگ دارد که توسط هر متخصص ارزشیابی الماس یا آزمایشگاه درجه بندی قابل مشاهده است. با این حال ، هنگام پوشیدن جواهرات ، این الماسهای بسیار روشن هیچ رنگی نشان نمی دهند و یا اینکه سایه های رنگ را مشخص نکنید ، امکان پذیر نیست. اینها به عنوان الماس های رنگی E یا F درجه بندی می شوند. الماسهایی که ردپای رنگی کمی دارند ، به عنوان الماسهای رنگی G یا H درجه بندی می شوند. الماس های کمی رنگ به عنوان رنگ I یا J یا K درجه بندی می شوند. یک الماس علاوه بر بی رنگ در هر رنگی نیز یافت می شود. برخی از الماسهای رنگی مانند صورتی بسیار نادر هستند. یک الماس از نظر شیمیایی خالص و از نظر ساختاری کاملاً شفاف و بدون رنگ و رنگ است. با این حال ، در واقع بیشتر الماس های طبیعی به اندازه سنگهای قیمتی ناقص هستند. رنگ الماس ممکن است تحت تأثیر ناخالصی های شیمیایی و / یا نقص ساختاری در شبکه بلوری باشد. بسته به رنگ و شدت رنگ الماس ، رنگ الماس می تواند ارزش آن را کاهش دهد یا افزایش دهد. به عنوان مثال ، بیشتر الماسهای سفید از آنجا که یک رنگ زرد بیشتر قابل تشخیص است ، از تخفیف برخوردار می شوند ، در حالی که الماسهای شدید صورتی یا آبی (مانند Hope Diamond) می توانند از ارزش چشمگیری برخوردار باشند. مجموعه Aurora Diamond مجموعه ای چشمگیر از الماسهایی با رنگ طبیعی را نشان می دهد که در هر رنگ رنگین کمان وجود دارد. اکثر الماس هایی که به عنوان سنگهای قیمتی استفاده می شوند ، در اصل شفاف و با کم رنگ یا الماس سفید هستند. معمول ترین ناخالصی ، نیتروژن ، بخش کوچکی از اتمهای کربن را در ساختار الماس جایگزین می کند و باعث ایجاد رنگ مایل به زرد تا قهوه ای می شود. این اثر تقریباً در همه الماسهای سفید وجود دارد. در تنها نادرترین الماس رنگ این اثر غیرقابل تشخیص است. GIA یک سیستم رتبه بندی برای رنگ در الماس سفید ایجاد کرده است ، از D تا Z (با D "بی رنگ" و Z دارای رنگ زرد روشن است) ، که به طور گسترده ای در صنعت پذیرفته شده است و به طور جهانی شناخته شده است ، و چندین سیستم قدیمی را جایگزین می کند . سیستم GIA از یک مجموعه معیار از الماس های طبیعی با درجه رنگ شناخته شده ، همراه با شرایط نوری استاندارد و با دقت کنترل شده استفاده می کند. الماس هایی با درجه رنگ بالاتر نسبت به درجه رنگ پایین تر ، تقاضای بیشتری دارند و بنابراین گران ترند. به اندازه کافی عجیب ، الماس های درجه بندی شده Z نیز کمیاب هستند و رنگ زرد روشن نیز بسیار ارزشمند است. الماس های درجه بندی شده D-F "بی رنگ" ، G-J "تقریبا بی رنگ" ، K-M "کمی رنگ" در نظر گرفته می شوند. N – Y معمولاً زرد روشن یا قهوه ای به نظر می رسد. بر خلاف رنگ های زرد یا قهوه ای ، الماس های رنگ های دیگر نادرتر و با ارزش ترند. اگرچه حتی یک رنگ صورتی کم رنگ یا آبی ممکن است ارزش یک الماس را افزایش دهد ، اما رنگ آمیزی شدیدتر مطلوب تر شناخته می شود و بالاترین قیمت ها را دارد. انواع ناخالصی ها و نقص های ساختاری باعث ایجاد رنگ های مختلف در الماس می شود ، از جمله زرد ، صورتی ، آبی ، قرمز ، سبز ، قهوه ای و سایر رنگ ها. شکل طبیعی الماس سیاه به Carbonado معروف است ، سخت ترین شکل الماس متخلخل و برش آن دشوار است. الماس سیاه ، الماس سیاه طبیعی و ساخته شده توسط انسان است. برخی از الماسهای سیاه به دلیل کیفیت ، دوام ، هزینه تولید و عوامل کمی گرانتر از سایر الماسهای سیاه هستند. الماسهایی با رنگ غیرمعمول یا شدید گاهی در صنعت الماس با عنوان "فانتزی" شناخته می شوند. رنگ زرد شدید یکی از رنگهای فانتزی در نظر گرفته شده و از درجه رنگهای الماس سفید جدا است. متخصصان سنگ شناسی سیستم های رتبه بندی برای الماس های رنگی فانتزی ایجاد کرده اند ، اما به دلیل نادر بودن نسبی این نوع الماس ها معمولاً مورد استفاده قرار نمی گیرند.

کیفیت

کیفیت برش الماس به طور گسترده ای مهمترین چهار C در تعیین زیبایی الماس در نظر گرفته می شود. در واقع ، معمولاً تصدیق می شود که به نظر می رسد یک الماس تراش خورده از وزن قیراط بیشتری برخوردار است و وضوح و رنگ آن از درجه بهتری برخوردار است. مهارتی که الماس با آن بریده می شود توانایی آن را در انعکاس و شکست نور تعیین می کند. علاوه بر این که بیشترین اهمیت را به کیفیت الماس به عنوان یک سنگ قیمتی دارد ، قضاوت کمی نیز دشوارترین است. تعدادی از فاکتورها از جمله تناسب ، صیقل ، تقارن و زوایای نسبی وجوه مختلف با کیفیت برش تعیین می شود و می تواند بر عملکرد یک الماس تأثیر بگذارد. یک الماس با وجه هایی که فقط چند درجه از تراز بریده شده است می تواند منجر به سنگ با عملکرد ضعیف شود. برای یک برش دور درخشان ، تعادل بین "درخشش" و "آتش" وجود دارد. هنگامی که یک الماس برای بیش از حد "آتش" بریده می شود ، به نظر می رسد یک زیرکونیا مکعب است ، که "آتش" بسیار بیشتری از الماس واقعی می دهد. یک برش گرد و براق که به خوبی اجرا شده باید نور را به سمت بالا منعکس کرده و باعث شود الماس هنگام مشاهده از بالا سفید باشد. برش تحتانی سنگی ایجاد می کند که در مرکز آن تاریک به نظر می رسد و در موارد شدید ممکن است تنظیمات از بالای الماس به صورت سایه دیده شود.

شکل

الماس همه زیبایی خود را به عنوان سنگ های خشن نشان نمی دهد. در عوض ، آنها باید برش و صیقل داده شوند تا آتش و درخشش مشخصه ای را که سنگهای قیمتی الماس به آن مشهور هستند به نمایش بگذارند. الماس ها به اشکال مختلفی بریده می شوند که به طور کلی برای برجسته سازی این ویژگی ها طراحی می شوند. الماس هایی که به شکل درخشان گرد بریده نمی شوند به عنوان "برش های فانتزی" شناخته می شوند. برش های فانتزی محبوب شامل باگت (فرانسوی ، به معنی میله یا یک نان) ، مارکی ، برش پرنسس (طرح مربع) ، قلب ، بریولت (نوعی برش گل رز) و برش گلابی. برش های جدیدتر که به صنعت جواهرات وارد شده اند "کوسن" "تابشی" (مشابه برش های پرنسس ، اما به جای لبه های مربع شکل با لبه های گرد) و برش های Asscher هستند. بسیاری از الماسهای رنگی فانتزی اکنون با توجه به این سبک های جدید برش خورده اند. به طور کلی ، این "برش های فانتزی" با همان استانداردهای سختگیرانه برلیانت های گرد مشتق از تولکفسکی رعایت نمی شوند و رهنمودهای ریاضی کمتر خاصی برای زاویه وجود دارد که یک سنگ تراش خورده را تعیین می کند. برشها به شدت تحت تأثیر مد قرار می گیرند: برش باگت - که جلای یک الماس را برجسته می کند و آتش آن را کم رنگ می کند - در دوره آرت دکو محبوب بود ، در حالی که برش شاهزاده خانم - که به جای درخشش آتش الماس را برجسته می کند - در حال حاضر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. برش شاهزاده خانم در میان برش های الماس نیز محبوب است: از بین همه برش ها ، حداقل کریستال اصلی را هدر می دهد. در دهه های گذشته شاهد توسعه برش های جدید الماس هستیم که اغلب بر اساس اصلاح برش موجود است. بعضی از اینها جنبه های اضافی دارند. بسیاری از این کاهش های تازه توسعه یافته را تلاشی برای تمایز مارک توسط فروشندگان الماس می دانند تا پیشرفت واقعی در سطح هنر.

الماس Cora Sun-Drop Diamond

الماس Cora Sun-Drop Diamond در سال 2010 در آفریقای جنوبی کشف شد و آزمایشات نشان داد قدمتی بین 1 تا 3 میلیارد سال دارد. پس از آن تا تاریخ 24 فوریه 2011در موزه تاریخ طبیعی لندن در کنار دیگر سنگهای قیمتی از جمله الماس Hope قرار گرفتو در نوامبر 2011 در شهر ژنو سوئیس برای قیمتی بیش از 10.9 میلیون به حراج گذاشته شد.این جواهر که توسط شرکت بین المللی Cora کشف و تراش داده شده بود به صورت تلفنی به وسیله فردی که نمی خواستنامش فاش شود به قیمت 12.4 میلیون دلار خریداری شد. الماس Cora Sun-Drop Diamond یکی از گرانبها ترین الماس شناخته شده است. این الماس زرد که دارای 110.3 قیراط (22.1 گرم ) وزن است در سال 2011 رکورد گرانبهاترین الماس زرد جهان را از آن خود کرد و به قیمت 12.4 میلیون دلار به فروش رفت.

رنگ الماس زرد

براساس درجه بندی الماس زرد GIA، الماس Sun-Dropدر دسته Fancy Vivid Yellow Diamond قرار میگیرد. رنگ زرد از لحاظ کمیابی بعد از قرمز، سبز، آبی و صورتی قرار دارد و کلمه Fancy تنها به الماس هایی اطلاق میشود که دارای کیفیت بسیار خوبی باشد (از هر هزار الماس تنها یک الماس دارای این کیفیت است) این الماس نه تنها زرد است بلکه زردی آن از نوع Vividبوده که خود نادرترین رنگ بین الماس های زرد می باشد. به همین دلیل این الماس با چنین کیفیت بالا و رنگ، بسیار نادر و بسیار گرانبها است.

برش الماس زرد

الماس Sun Drop به شکل Pear Brilliant تراش داده شده است. Suzette Gomes مدیر اجرایی شرکت Cora درباره انتخاب این نوع تراش می گوید:” تراش برای نشان دادن زیبایی واقعی جواهر حیاتی است. اگر گوهر کمرنگ باشد باید برای نگاه داشتن رنگ به شکل مربعی تراش داده شود ولی اگر گوهر پررنگ باشد شما میتوانید از برش گلابی مانند (Pear Brilliant) استفاده کنید.” جالب است بدانید که تراش این الماس بی نظیر حدود 6 ماه زمان برده است.

 

 منبع: https://jawaherdesigner.ir/



آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل

 

 انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل


یک دوربین تلویزیونی مدار بسته می تواند تصاویر یا ضبط هایی را برای نظارت یا سایر اهداف خصوصی تولید کند. دوربین ها می توانند یا دوربین فیلمبرداری باشند ، یا دوربین عکاسی دیجیتال. والتر بروخ مخترع دوربین مداربسته بود. هدف اصلی دوربین مداربسته گرفتن نور و تبدیل آن به سیگنال ویدئویی است. زیربنای دوربین مداربسته یک سنسور CCD (دستگاه کوپل شده) است. CCD نور را به سیگنال الکتریکی تبدیل می کند و سپس پردازش سیگنال این سیگنال الکتریکی را به سیگنال ویدئویی تبدیل می کند که می تواند روی صفحه ضبط یا نمایش داده شود.

تلویزیون مدار بسته (CCTV) ، همچنین به عنوان نظارت تصویری شناخته می شود ، استفاده از دوربین های فیلمبرداری برای انتقال سیگنال به یک مکان خاص ، در یک مجموعه محدود از مانیتورها است. تفاوت آن با تلویزیون پخش شده این است که سیگنال به طور آشکار منتقل نمی شود ، گرچه ممکن است از نقطه به نقطه (P2P) ، نقطه به چند نقطه (P2MP) یا پیوندهای سیمی یا بی سیم مش استفاده کند. اگرچه تقریباً همه دوربین های فیلمبرداری با این تعریف مطابقت دارند ، این اصطلاح اغلب در مواردی که برای نظارت در مناطقی که ممکن است نیاز به نظارت داشته باشند مانند بانک ها ، فروشگاه ها و سایر مناطق که امنیت لازم است ، استفاده می شود.

انتقال تصویر دوربین مداربسته چیست؟

به ارسال تصاویر دوربین‌های مداربسته نصب شده در یک محل، روی موبایل، تبلت، کامپیوتر و یا لپ تاپ از طریق اینترنت، انتقال تصویر دوربین مداربسته می‌گویند. این قابلیت یکی از هیجان‌انگیزترین امکاناتی است که کاربران را به نصب دوربین های مدار بسته ترغیب می‌کند، زیرا آن‌ها را قادر می‌سازد از راه دور، حتی وقتی در سفر کاری یا تعطیلات هستند، بر خانه، باغ یا محل کار خود نظارت داشته باشند. این قابلیت با نام انتقال تصویر دستگاه DVR نیز شناخته می‌شود.
مراحل انتقال تصویر دستگاه DVR یا NVR روی گوشی موبایل یا اینترنت:

  • تنظیم دستگاه ضبط DVR یا NVR
  • تنظیم مودم اینترنت
  • تنظیم اپلیکیشن موبایل یا Browser

مفاهیم اولیه راهنمای انتقال تصویر

آدرس IP: هر دستگاه موجود در شبکه (مانند کامپیوتر، لپ تاپ، دستگاه DVR یا غیره)، دارای یک شماره شناسایی مخصوص به نام آدرس IP می‌باشد (مانند شماره ملی هر فرد در ایران). به هیچ وجه در شبکه داخلی دو دستگاه متفاوت نمی‌توانند دارای یک IP باشند، زیرا این امر باعث اختلال در شبکه می‌شود.
IP ثابت: آی پی ثابت با نام‌های IP ولید یا IP استاتیک نیز شناخته می‌شود. این آدرس آی‌پی جهت مشاهده تصاویر دوربین‌های مداربسته از راه دور (خارج از شبکه داخلی) استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که IP استاتیک با IP دستگاه متفاوت می‌باشد. ای پی دستگاه در شبکه داخلی می‌باشد، در صورتی که IP ثابت آی‌پی شبکه شما در اینترنت می‌باشد که از طرف سرویس‌دهند اینترنت (بطور مثال مخابرات، های‌وب، آسیاتک یا غیره) به مودم شما اختصاص می‌یابد
پورت: شما با وارد کردن IP ثابت از هر نقطه از جهان، به مودم اتصال پیدا می‌کنید. با وارد کردن پورت از مودم درخواست می‌کنید شما را به دستگاه موردنظر در شبکه داخلی متصل کند.

ملزومات اولیه جهت انتقال تصویر

اینترنت پرسرعت (ADSL): یکی از ابتدایی‌ترین و اصلی‌ترین موارد مورد نیاز جهت انتقال تصویر روی گوشی موبایل یا کامپیوتر از طریق اینترنت، ارتباط پرسرعت ADSL می‌باشد.
آی‌پی ثابت (Static IP): هنگام خرید اشتراک اینترنت، از سرویس‌دهنده درخواست آی‌پی ثابت کنید. معمولا با پرداخت هزینه ماهیانه یک آدرس IP ثابت به شما اختصاص می‌یابد.
ارتباط دستگاه DVR یا NVR به مودم: با استفاده از کابل شبکه بین دستگاه ضبط و مودم ارتباط برقرار کنید.

مرحله اول: تنظیم دستگاه ضبط DVR یا NVR

تنظیم دستگاه ضبط DVR یا NVR جهت انتقال تصویر دوربین مدار بسته روی موبایل بسیار ساده است. تنها کافیست در بخش تنظیمات شبکه دستگاه، اطلاعات زیر را وارد کنید.

آدرس IP: در این بخش باید یک آدرس IP برای دستگاه DVR خود انتخاب کنید. این آدرس IP با توجه به شبکه داخلی باید انتخاب شود، در غیر این صورت شبکه مختل می‌شود.
Subnet Mask: در این بخش عدد 255.255.255.0 را وارد کنید. (در بعضی شبکه‌های پیچیده‌تر ممکن است متفاوت باشد)
Default Gateway: آدرس IP مودم را وارد کنید. (معمولا آی‌پی مودم 192.168.1.1 می‌باشد.)
پورت موبایل: این پورت جهت مشاهده تصویر زنده و ضبط شده دوربین‌های مداربسته نصب شده با استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل استفاده می‌شود. نام پورت موبایل در دستگاه‌های مختلف، متفاوت است، که در ادامه برخی از نام‌های پرکاربرد را ارائه می‌دهیم. (در این مثال پورت 8000 را انتخاب می‌کنیم)
پورت وب: این پورت با نام‌های HTTP Port و یا WEB Port مشخص می‌شود و جهت مشاهده تصاویر دوربین های مدار بسته با استفاده از مرورگر (Browser) استفاده می‌شود. (در این مثال پورت 80 را انتخاب می‌کنیم)
DHCP: این قسمت باید غیرفعال باشد. DHCP نباید تیک خورده باشد.
نام پورت موبایل در دستگاه‌های مختلف
پورت موبایل در دستگاه‌های DVR متفاوت است. در ادامه چند نمونه از نام‌های پورت موبایل را ارائه می‌دهیم:

  • در دستگاه‌های هایک ویژن: Server Port
  • در دستگاه‌های داهوا: TCP Port یا UDP Port
  • در دستگاه‌های AHD: با نام‌های Client Port و Mobile Port و Media Port و …
  • و یا نام‌های دیگر

لازم به‌ذکر است در برخی دستگاه‌ها محل وارد کردن آدرس‌های IP و پورت‌ها در تنظیمات شبکه دستگاه در یک صفحه قرار داشته و در برخی دیگر در دو صفحه مجزا قرار دارند. در این مثال دستگاه DVR هایک ویژن جهت انتقال تصویر انتخاب شده که در این مدل محل وارد کردن اطلاعات IP و Port در بخش تنظیمات شبکه، در دو سربرگ مجزا می‌باشد. ابتدا در سربرگ TCP/IP در بخش تنظیمات شبکه مقادیر آدرس‌های آی پی را وارد می‌کنیم. سپس در سربرگ Port، مقادیر پورت‌های وب و موبایل را وارد می‌کنیم.

مرحله دوم: تنظیم مودم

به‌زبان ساده: همانطور که گفته شد IP استاتیک با IP دستگاه متفاوت می‌باشند. شما برای اتصال به دستگاه از راه دور، IP استایک و پورت مورد‌نظر را به مودم ارسال کرده و با مودم ارتباط برقرار می‌کنید. حال مودم با توجه به پورت وارد شده، شما را به دستگاه DVR ارتباط می‌دهد. به این عمل فورواد کردن پورت یا پورت فورواردینگ می‌گویند.

در اینجا شما باید پورت مورد نظر و IP دستگاه را در مودم روی هم ست کنید تا مودم درخواست‌های پورت مورد نظر را به دستگاه DVR ارتباط دهد.

پورت فورواردینگ در بخش تنظیمات مودم انجام می‌شود. توجه داشته باشید که فضای کاری مودم‌های مختلف بسته به نوع و مارک مودم متفاوت است. ما در اینجا به آموزش فوروارد کردن پورت‌ها در مودم TP-Link برای انتقال تصویر دوربین مدار بسته می‌پردازیم.

جهت دسترسی به محیط تنظیمات مودم، ابتدا در یکی از کامپیوترهای متصل به شبکه یک مرورگر (مانند Chrome، Mozilla یا اینترنت اکسپلورر) باز کرده و در قسمت آدرس، IP مودم را وارد کنید. می‌توانید با چک کردن Default Gateway در یکی از کامپیوترهای متصل به شبکه، آی‌پی مودم را به‌دست آورید. لازم به‌ذکر است آی پی مودم معمولاً به‌طور پیش‌فرض 192.168.1.1 می‌باشد.

با وارد کردن آدرس IP مودم در مرورگر، از شما یوزرنیم و پسورد مودم جهت ورود به بخش تنظیمات خواسته می‌شود. Username و Password مودم‌ها معمولاً به‌طور پیش‌فرض به ترتیب admin و admin می‌باشد.
سپس بخش تنظیمات مودم به شما نمایش داده می‌شود. در قسمت Advanced Setup وارد بخش NAT شوید.
در پنجره باز شده در قسمت Virtual Circuit بین گزینه‌های PVC0 تا PVC7 حق انتخاب دارید. این گزینه را باید با توجه به سرویس‌دهنده اینترنت خود انتخاب کنید. از بین PVC0 تا PVC7 گزینه انتخابی را تغییر دهید، وقتی گزینه درست را انتخاب شود، موارد DMZ و Virtual Server نمایش داده می‌شوند.

حال دو روش برای Port Forwarding وجود دارد:

روش اول Virtual Server: فوروارد کردن پورت‌های مشخص
هدف از این بخش فوروارد کردن دو پورت زیر می‌باشد:

پورت موبایل: جهت انتقال تصویر دستگاه DVR یا NVR روی گوشی موبایل همراه
پورت وب: جهت ارسال تصاویر دستگاه روی کامپیوتر یا لپ‌تاپ

قدم اول: فوروارد کردن پورت موبایل
روی گزینه Virtual Server کلیک کرده و در صفحه جدید اطلاعات زیر را وارد کنید:

Rule Index: گزینه 1 را انتخاب کنید.
Application: در این قسمت نامی به دلخواه وارد کنید. ما در این مثال Hikvision وارد کردیم.
Protocol: گزینه ALL را انتخاب کنید.
Start Port Number: پورت موبایل تعریف شده در دستگاه DVR یا NVR را وارد کنید. (در این مثال ما 8000 وارد کرده‌ایم)
End Port Number: پورت موبایل را بار دیگر وارد کنید.
Local IP Address: آدرس IP دستگاه DVR یا NVR را وارد کنید. (در این مثال ما 192.168.1.100 را وارد کرده‌ایم)

پس از وارد کردن اطلاعات بالا، بر روی Save کلیک کنید تا اطلاعات ثبت شوند.

قدم دوم: فوروارد کردن پورت وب
پورت وب (Web Port) با نام پورت HTTP نیز شناخته شده، و جهت مشاهده تصاویر با استفاده از مرورگر (Browser) از طریق اینترنت استفاده می‌شود.

مراحل قبل را بار دیگر تکرار کنید، با این تفاوت که در قسمت Rule Index عدد 2 را انتخاب کرده و در قسمت شماره پورت، بجای پورت موبایل، شماره پورت وب (در این مثال 80) را وارد کنید.
روش دوم DMZ: فوروارد کردن تمام پورت‌ها
در این روش تمام پورت‌ها دستگاه DVR فوروارد می‌شوند. این روش نسبت به روش قبلی از امنیت پایین‌تری برخوردار است.

برای فوروارد کردن پورت‌ها به روش DMZ، تنها کافیست آدرس IP دستگاه را وارد کرده و گزینه Enabled را انتخاب کنید.
روش دوم DMZ: فوروارد کردن تمام پورت‌ها
در این روش تمام پورت‌ها دستگاه DVR فوروارد می‌شوند. این روش نسبت به روش قبلی از امنیت پایین‌تری برخوردار است.

برای فوروارد کردن پورت‌ها به روش DMZ، تنها کافیست آدرس IP دستگاه را وارد کرده و گزینه Enabled را انتخاب کنید.
روش دوم: تنظیم بروزر
بهترین گزینه برای مشاهده تصاویر دوربین های مداربسته از راه دور از طریق اینترنت، مرورگر اینترنت اکسپلورر (Internet Explorer) می‌باشد.

قدم اول: تنظیم مرورگر
قبل از اقدام به مشاهده تصاویر، لازم است تنظیم کوچکی در اینترنت اکسپلورر انجام دهید.

مطابق تصویر زیر از منوی Tools گزینه Internet Options را انتخاب کنید.
در پنجره‌ای که باز می‌شود، در تب Security گزینه Custom Level را انتخاب کنید.
در پنجره جدید در بخش Download Unsigned ActiveX controls گزینه Enable را انتخاب کرده و تغییرات را ذخیره کنید. سپس مرورگر خود را بسته و مجدد باز کنید.
قدم دوم: اتصال به دستگاه و مشاهده تصاویر
بعد از اعمال تنظیمات مرورگر، توسط آدرس IP:Port (بطور مثال 123.123.123.123:80) می‌توانید به دستگاه NVR یا DVR متصل شوید. توجه داشته باشید که در اینجا منظور از IP، آی‌پی ثابتی است که از سرویس‌دهنده اینترنت خود دریافت کرده‌اید.

اگر قصد دارید فقط از طریق شبکه داخلی خود به دوربین های مدار بسته دسترسی داشته باشید، تنها کافیست پس از انجام دادن تنظیمات مرورگر، آی‌پی دستگاه را در مرورگر وارد کرده و به دستگاه متصل شود. در این صورت دیگر به آی‌پی ولید (آی‌پی ثابت یا استاتیک) احتیاجی ندارید. آی‌پی استاتیک تنها برای اتصال به دستگاه از راه دور (خارج از شبکه داخلی) استفاده می‌شود.
در این مرحله دستگاه از شما Username و Password می‌خواهد. با وارد کردن این موارد به دستگاه متصل شده و می‌توانید به مشاهده تصاویر زنده و ضبط شده بپردازید.

نکات مهم در انتقال تصویر دوربین مداربسته

حتما از مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده نمایید.

تنظیمات مرورگر برای هر سیستم می بایست جداگانه انجام شود.
جهت مشاهده تصاویر بدون قطعی و با کیفیت مناسب، لازم است سرعت اینترنت بالا باشد.
در برخی دستگاه های DVR شما می‌بایست از قسمت User account در تنظیمات دستگاه DVR، یوزری ایجاد نمایید که مجوز ارسال اطلاعات داشته باشد.
نکات امنیتی انتقال تصویر جهت جلوگیری از هک شدن دستگاه
حتما پورت‌های پیش‌فرض موبایل و وب دستگاه را تغییر دهید.
حتما نام کاربری و پسورد اکانت‌های پیش‌فرض دستگاه را تغییر دهید. اکثر دستگاه‌ها یوزری (اکانت کاربری) به نام admin با پسورد admin دارند.
هر چند وقت یک بار رمزهای مورد استفاده را تغییر دهید.
در رمز عبوری که انتخاب می‌کنید، از کاراکترهای خاص، حروف بزرگ و کوچک و اعداد استفاده کنید.
بهتر است برای هرکدام از افرادی که قرار است بر تصاویر دوربین‌های مداربسته نظارت داشته باشند، اکانت کاربری مخصوص ساخته و سپس سطح دسترسی آن‌ها را مشخص کنید.

مزیت اصلی دوربین مداربسته به عنوان عامل بازدارنده از جرم عمل می کند. مجرمان بالقوه ای که دوربین را می بینند ممکن است از ترس اینکه در دوربین ضبط شوند ،از فعالیتهای جنایی برنامه ریزی شده خود منصرف می شوند. این امر به مزیت دیگری از دوربین مداربسته اضافه می شود یعنی- افزایش ایمنی.

 

 

منبع:http://camerasecurity.ir/


برندینگ - BRAND

برندینگ



مارک تجاری یک نام ، اصطلاح ، طرح ، نماد یا هر ویژگی دیگری است که کالا یا خدمات یک فروشنده را از سایر فروشندگان متمایز می کند. مارک ها در تجارت ، بازاریابی و تبلیغات برای شناسایی و مهمتر از همه برای ایجاد و ذخیره ارزش به عنوان ارزش ویژه برند برای شی شناسایی شده ، به سود مشتریان برند ، صاحبان و سهامداران آن مورد استفاده قرار می گیرند. مارک های نامی گاهی از مارک های عمومی یا فروشگاهی متمایز می شوند. 

در دوران مدرن ، مفهوم مارک تجاری گسترش یافته و شامل استقرار توسط مدیر تکنیک ها و ابزارهای بازاریابی و ارتباطی است که به تمایز یک شرکت یا محصولات از رقبا کمک می کند و هدف آن ایجاد یک تأثیر ماندگار در ذهن مشتریان است. مولفه های اصلی تشکیل دهنده جعبه ابزار یک برند شامل هویت ، شخصیت ، طراحی محصول ، ارتباطات تجاری (مانند آرم ها و علائم تجاری) ، آگاهی از برند ، وفاداری به برند و استراتژی های مختلف برند (مدیریت برند) است. بسیاری از شرکت ها بر این باورند که اغلب تفاوت چندانی از محصولات در قرن بیست و یکم وجود ندارد ، از این رو نام تجاری در میان چند شکل تمایز محصول باقی مانده است. مارک تجاری موثر ، متصل به ارزشهای تجاری قوی ، می تواند منجر به فروش بیشتر نه تنها یک محصول ، بلکه سایر محصولات مرتبط با آن برند شود. 

نام تجاری بخشی از مارک تجاری است که قابل گفتار یا نوشتن است و یک محصول ، خدمات یا شرکت را مشخص می کند و آن را از سایر محصولات قابل مقایسه در یک گروه جدا می کند. نام تجاری ممکن است شامل کلمات ، عبارات ، علائم ، نمادها ، طرح ها یا هر ترکیبی از این عناصر باشد. برای مصرف کنندگان ، نام تجاری یک "ابتکار حافظه" است: روشی مناسب برای به خاطر سپردن گزینه های ترجیحی محصول. نام تجاری با علامت تجاری که به نام تجاری یا بخشی از مارک تجاری است که از نظر قانونی محافظت می شود اشتباه گرفته شود. به عنوان مثال ، کوکاکولا نه تنها از نام تجاری ، کوکا کولا محافظت می کند ، بلکه از خط متمایز اسپنسریان و شکل بطری منحنی محافظت می کند. به نظر می رسد که یک نام تجاری و رابطه مصرف کننده با نام تجاری به طور کلی تکامل یافته است. 

از فرآیند ساده شناسایی محصول ، یک نام تجاری اکنون دارای یک طیف شناسایی نمادین و اجتماعی است. به عنوان مثال ، می توان نایک را خریداری کرد زیرا آنها می خواهند با افرادی که نایک می پوشند و با ارزش ها و ویژگی های آن مارک در ارتباط باشند. بیش از یک محصول ، گزاره ای است که فرد باید به دنبال خرید آن از طریق پروکسی برند باشد. هویت نام تجاری مجموعه ای از مولفه های منفرد است ، مانند نام ، طرح ، مجموعه ای از تصاویر ، شعار ، دید ، سبک نوشتن ، یک قلم خاص یا یک نماد و غیره که مارک را از دیگران جدا می کند. برای اینکه یک شرکت از هویت تجاری قوی برخوردار شود ، باید درک عمیقی از بازار هدف خود ، رقبا و محیط کسب و کار اطراف داشته باشد. هویت نام تجاری شامل هم هویت اصلی و هم هویت گسترده است. هویت اصلی منعکس کننده ارتباطات بلند مدت سازگار با نام تجاری است. در حالی که هویت گسترده شامل جزئیات پیچیده مارک است که به تولید یک نقوش ثابت کمک می کند.

به گفته کوتلر و همکاران (2009) ، هویت یک مارک تجاری می تواند چهار سطح معنی داشته باشد:

  • ویژگی های
  • فواید
  • ارزش های
  • شخصیت

ویژگی های یک مارک مجموعه ای از برچسب هایی است که شرکت می خواهد با آنها مرتبط شود. به عنوان مثال ، یک مارک تجاری ممکن است ویژگی اصلی خود را به عنوان دوستدار محیط زیست به نمایش بگذارد. با این حال ، ویژگی های یک مارک تجاری به تنهایی برای ترغیب مشتری در خرید محصول کافی نیست. این ویژگی ها باید از طریق مزایایی که ترجمه احساسی تر است ، منتقل شود. اگر ویژگی یک نام تجاری سازگار با محیط زیست باشد ، مشتری این احساس را می یابد که با ارتباط با نام تجاری به محیط کمک می کند. جدا از ویژگی ها و مزایا ، هویت یک برند ممکن است شامل مارک تجاری باشد تا بر ارائه مجموعه اصلی ارزش های آن تمرکز کند. اگر دیده شود که یک شرکت نماد ارزش های خاص است ، به نوبه خود مشتریانی را نیز به خود جذب می کند. به عنوان مثال ، مارک نایک ارزش یک نگرش "فقط انجامش دهید" را نشان می دهد. بنابراین ، این شکل از شناسایی نام تجاری مشتریانی را جذب می کند که آنها نیز از همین ارزش برخوردار هستند. شخصیت تجاری بسیار حتی گسترده تر از ارزش های درک شده آن است. به معنای واقعی کلمه ، به راحتی می توان هویت مارک تجاری موفق را طوری توصیف کرد که گویی یک شخص است. ثابت شده است که این شکل از هویت تجاری در حفظ روابط طولانی مدت با مصرف کننده سودمندترین است ، زیرا به آنها احساس تعامل شخصی با نام تجاری را می دهد در مجموع ، هر چهار شکل شناسایی نام تجاری به ارائه معنایی قدرتمند کمک می کند آنچه شرکت امیدوار است انجام دهد و توضیح دهد که چرا مشتریان باید یک مارک را نسبت به رقبای خود انتخاب کنند.

عناصر برند


مارک ها معمولاً عناصر مختلفی را شامل می شوند ، مانند:

name:

کلمه یا کلماتی که برای شناسایی یک شرکت ، محصول ، خدمات یا مفهوم استفاده می شود.

logo:

علامت تجاری بصری است که مارک تجاری را مشخص می کند.

tagline یا catchphrase: "The Quicker Picker Upper" [توسط چه کسی؟] با حوله های کاغذی Bounty مرتبط است.

گرافیک:

"روبان پویا" بخشی از مارک تجاری کوکاکولا با مارک تجاری است.

اشکال:

اشکال متمایز بطری کوکاکولا و فولکس واگن بیتل عناصر تجاری آن مارک ها هستند.

رنگها:

تشخیص فوری مصرف کنندگان با دیدن رنگ آبی تخم مرغ تیفانی و شرکت ( Tiffany & Co) در سال 1998 این مارک تجاری را نشان داد.

برای تلفن های موبایل: یک لحن یا مجموعه ای از نت های منحصر به فرد می تواند نشانگر مارک تجاری باشد. صدای زنگ های NBC مثال مشهوری را ارائه می دهند.

رایحه ها:

رایحه مشک گل رز-یاسمن از شانل شماره 5 با مارک تجاری است.

طعم و مزه:

مرغ سوخاری کنتاکی دستورالعمل ویژه خود را از یازده گیاه و ادویه جات مرغ سوخاری مارک تجاری کرده است.

حرکات:

لامبورگینی حرکت رو به بالا درهای اتومبیل خود را با مارک تجاری بالا نشان داده است.


مزایای مارک تجاری یا برندینگ


برند سازی به شما کمک می کند تا در یک بازار اشباع برجسته باشید.

برند سازی به شما اعتبار می دهد.

با یک مارک شفاف می توانید آنچه را که ارزش آن را دارید شارژ کنید.

برند سازی منجر به وفاداری مشتری می شود.

مارک تجاری منجر به بازگشت مشتری و مراجعه به مشتری می شود.

مارک = سازگاری.

مارک تجاری به جذب مشتریان ایده آل شما کمک می کند.

در اینجا یک مورد خوب وجود دارد: مارک تجاری خوب نه تنها اعتماد به نفس مشتری را فراهم می کند ، بلکه برای صاحب تجارت واقعی نیز کار زیادی می کند. با یک مارک تجاری عالی ، تمام انرژی ، وقت ، پول و کار صرف شده در یک شرکت به صورت یک ارائه کامل و حرفه ای جمع می شود. مارک تجاری برای پیشبرد محصول یا خدمات اصلی وجود دارد. با جلب توجه عموم و جلب توجه آن را به جلو سوق می دهد. مارک تجاری خوب برای عموم مردم است اما صاحب مشاغل همچنین باید از آنچه خلق و ساخته اند قدردانی کند. وقتی یک تجارت دارای مارک تجاری عالی است ، مردم متوجه می شوند. و غالباً ، افرادی که توجه می کنند بسیار تأثیرگذار ، بازاریاب شبکه های اجتماعی یا طراحان وب سایت یا ایده پرداز هستند. هنگامی که یک تجارت با نام تجاری کار بسیار خوبی انجام می دهد ، این کالیبر متفکر اغلب می خواهد بخشی از کاری باشد که آن تجارت انجام می دهد. و وقتی شرکتی به افرادی مانند این اجازه می دهد ، آنها به قدرت خلاق خود اضافه می کنند. منحصر به فرد بودن ، کیفیت ، پیام واضح ، فلسفه محکم ، بازاریابی هدفمند و آگاهی مخاطب تنها موارد معدودی است. به طور معمول ، آنچه باعث می شود یک مارک عالی باشد و برندیگ شود فقط یک چیز شگفت انگیز نیست - بلکه ترکیبی از چندین مورد است.

هر چقدر تبلیغات شما با برنامه ریزی دقیق و استراتژی باشد نزدیک شدن شما به برند شدن را نشان می دهد و البته هزینه های خاص خود را به همراه دارد، شاید از خود بپرسید که چطور می توانیم برند شویم؟ شما در وهله ی اول نیازمند این هستید که موارد زیر را مد لحاظ قرار دهید و با توجه به آن کم کم جایگاه خود را در بازار و در میان سایر برند های معتبر و رقیب پیدا کنید.

  • در وهله ی اول مهم ترین کار شما تبلیغاتی است که باید به صورت گسترده انجام شود نه اینکه به صورت دوره ای تبلیغ های مخصوص به برند خود را انجام دهید.
  • روابط عمومی قوی داشته باشید و با استفاده از آن بتوانید مشتریان جدیدی را جذب کنید.
  • فروش.
  • با استفاده از بازاریابی مستقیم می توانید فروش خود را افزایش دهید.
  • به صورت شخصی بتوانید فروش را تجربه کنید.
  • بسته بندی ها.
  • اسپانسر.
  • خدمات پس از فروش و مشتری مداری.

 

 با سئوی اصولی سایت صفحات اول گوگل را لمس کنید و مشتریان خود را هدف بگیرید. به مرور زمان موتورهای جستجو بخصوص گوگل اعتبار بیشتری برای شما قائل می‌شوند. تیم آمینا گروپ با پیروی از فاکتورهای موتورهای جستجو طبق اخرین الگوریتم های گوگل سایت شما بهینه می سازد.


منبع: https://amina-group.com/



 

ورق اکریلیک (پلکسی گلاس)

 

ورق اکریلیک 



پلی (متیل متاکریلات) ، همچنین به عنوان شیشه اکریلیک یا اکریلیک شناخته می شود ، و همچنین با نام های تجاری Crylux ، Plexiglas acrylic ، Acrylite ، Astariglas ، Lucite ، Perclax و Perspex ، در میان چندین مورد دیگر ، یک ترموپلاستیک شفاف است که اغلب در ورق استفاده می شود به عنوان یک جایگزین سبک یا مقاوم در برابر خرد شدن وجایگزین شیشه می باشد.

ورق اکریلیک یک ماده پلاستیکی شفاف است که دارای مقاومت فوق العاده، سختی بالا و شفافیت کم نظیر است. ساخت ورق اکریلیک آسان است، به خوبی با چسب ها و حلال ها پیوند می خورد و با فرایند ترموفرمی (شکل دهی حرارتی) کاملا سازگار است. اکریلیک که با نام پلکسی گلاس نیز شناخته می شود ، یک ماده پلاستیکی همه کاره با اهداف و مزایای متنوع است که در طیفی از رنگها و تیرگی ها موجود است. پلاستیک اکریلیک اولین بار در سال 1928 تولید شد و توسط شرکت Rohm و Hass در حدود سال 1933 به بازار عرضه شد. این پلاستیک در ابتدا در طول جنگ جهانی برای محصولاتی مانند پنجره های هواپیما ، سایبان و برج استفاده می شد. امروزه اکریلیک معمولاً در ورقهایی با ضخامت های مختلف به فروش می رسد اما در اشکال مانند میله ها یا لوله ها و سبک هایی مانند مات ، آینه دار یا غیر تابناک نیز یافت می شود. اکریلیک نه تنها در اشکال و اندازه های مختلف موجود است ، بلکه می تواند قالب و رنگ شود تا متناسب با کاربردهای خاص باشد. مهم نیست که چه گزینه ای متناسب با نیاز شما مناسب است ، اکریلیک یک ماده با دوام و مقرون به صرفه برای پروژه شما فراهم می کند. از آنجا که اکریلیک گزینه های متنوعی را با فواید بسیار زیادی ترکیب می کند ، می توان آنها را به طیف متنوعی از محصولات مفید تبدیل کرد. این شامل آکواریوم ، نمایشگرهای خرده فروشی ، شیشه های پنجره و حتی شیشه های ضد گلوله است!

یکی از اولین و رایج ترین سوالاتی که در رابطه با ورق اکریلیک پرسیده می شود، تفاوت آن با پلکسی گلاس است. جواب این سوال پاسخی کوتاه دارد.اولین شرکتی که اقدام به تولید ورق های اکریلیک کرد،پلکسی گلاس نام داشت.به همین دلیل بعد ها ورق اکریلیک به نام پلکسی گلاس نیز بر زبان ها افتاد.

خصوصیات فیزیکی ورق های اکریلیک و پلکسی

پلاستیک اکریلیک یک هوموپلیمر ترموپلاستیک شفاف است که اغلب به طور عامیانه به عنوان پلکسی گلاس شناخته می شود. این پلاستیک دارای خصوصیات منحصر به فردی است که آن را برای اهداف مختلف ایده آل می کند ، از اقلام اساسی خانگی گرفته تا کابل های فیبر نوری که دنیا را تأمین می کنند. این ویژگی ها باعث شده است که اکریلیک از محبوبیت زیادی در ساخت و همچنین پروژه های DIY برخوردار شود:

  • مقاومت در برابر ضربه بالا
  • وضوح نوری بالا
  • قابلیت فرسایش در برابر هوا و مقاومت در برابر اشعه ماورا بنفش
  • پایداری عالی
  • سبک وزن
  • مقاومت شیمیایی عالی

از بین تمام این خصوصیات ، بیشترین مزیت ورق های اکریلیک ذکر شده دوام آن است. با وجود قیمت پایین تر ، 10 برابر مقاومت در برابر ضربه نسبت به شیشه دارد. در صورت غیرمحتمل شکستن پلاستیک اکریلیک ، به جای خرده های تیز و خطرناک به لبه های کسل کننده تبدیل می شود. این خواص به محبوبیت اکریلیک به عنوان پنجره های ساختمان های تجاری کمک می کنند.
اکریلیک برای چه استفاده می شود؟ خواه به دنبال استقامت ، طول عمر یا شفافیت باشید ، پلاستیک اکریلیک مزایای مختلفی نسبت به مواد دیگر دارد و بسیار متنوع است - به این معنی که می تواند در انواع برنامه های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. در اینجا چند نمونه هستند:

  • پنجره های سقفی و پنجره های تجاری
  • تابلوها و نمایش های خرده فروشی
  • آکواریوم و تراریوم
  • موانع حفاظتی برای تولید
  • شیشه مقاوم به گلوله
  • پنجره های پلکسی گلاس
  • پانل های گلخانه

اگر به دنبال پلاستیکی شفاف هستید که به راحتی قالب پذیر باشد و از مقاومت بالایی در برابر ضربه برخوردار باشد ، ممکن است این پلاستیک اکریلیک باشد که در نهایت برای اتمام پروژه خود به آن نیاز دارید. ورق های آکریلیک از نوع ترموپلاستیک هستند که اغلب در ورق ها به عنوان یک جایگزین سبک یا مقاوم در برابر خرد شدن شیشه خریداری می شوند. اکریلیک با نام های زیادی شناخته می شود ، با نام های عمومی از جمله اکریلیک ، شیشه اکریلیک و پلکسی گلاس. نام های تجاری شامل پلکسی گلاس ، Evonik Cryo Acrylite ، Lucite ، Plaskolite ، Optix ، Perspex و ... است.
پلکسی گلاس روشی محاوره ای برای ارجاع به صفحات اکریلیک شفاف است - ساخت اکریلیک و پلکسی گلاس همان محصول. منشا اصطلاح "پلکسی گلاس" از مارک های ورق های اکریلیک گچ شفاف به نام "پلکسی گلاس" است ، اما امروزه از پلکسی گلاس و اکریلیک اغلب به جای یکدیگر استفاده می شود.

نحوه برش ورق های اکریلیک با ابزارهای اساسی

در حالی که Acme Plastics روشهای پیشرفته تری را برای برش و ماشینکاری اکریلیک ارائه می دهد ، انجام این کار در خانه با ابزارهای اساسی ساده است. در حالی که ابزارهای اساسی روش بهینه برای برش اکریلیک نیستند ، هر دو چاقو نمره گذاری و Dremel روش های محبوب برش اکریلیک هستند. اگر به برش مطلوب نیاز است ، بهتر است برش پلاستیکی توسط یک متخصص با ابزارهای ویژه وجود داشته باشد.

نحوه برش اکریلیک با چاقو

چاقوی نمره گذاری راهی آسان و در دسترس برای برش ورق های نازک اکریلیک در یک خط تمیز و مستقیم است. به سادگی موارد زیر را انجام دهید:

برای نشان دادن ناحیه ای که باید برش دهید از نشانگر یا خط کش استفاده کنید.
با استفاده از چاقوی نمره گذاری خود یک برش کم عمق در منطقه ایجاد کنید.
ورق را روی یک میز یا لبه دیگر قرار دهید ، در حالی که طرف بریده شده به سمت بالا باشد.
با استفاده از یک حرکت سریع و ثابت ورق را از لبه خم کنید ، در نتیجه یک لبه تمیز وصاف خواهید داشت.

نحوه برش اکریلیک با درمل

روش Dremel یکی از روش های برش ورق های اکریلیک به اشکال پیچیده است. پس از انجام کلیه اقدامات احتیاطی ایمنی لازم ، مراحل زیر را در نظر بگیرید:

برای نشان دادن ناحیه ای که قطع خواهد شد ، از نشانگر استفاده کنید.
اکریلیک را به پایین بچسبانید - این باعث می شود که برش تمیز ایجاد شود و از آسیب دیدن جلوگیری کنید.
درمل خود را به یک مجموعه 561 با سرعت شش یا هشت مجهز کنید.
به آرامی برش را ایجاد کنید ، با استفاده از آب اطمینان حاصل کنید که کمی گرم نمی شود و اکریلیک را پیچ می کند.
برای از بین بردن علائم اره ، لبه ورق اکریلیک را سنباده بزنید.
در حالی که امکان برش پلاستیک های اکریلیک توسط خودتان وجود دارد ، در نظر داشته باشید که از متخصصان کمک بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که اولین بار روند برش به درستی انجام شده است. ورق های اکریلیک شما که توسط یک متخصص حرفه ای تراش داده شده اند ، برش تمیز ، پایان مناسب و مهمتر از همه ، ایمنی کلی شما را تضمین می کنند.

این نوع از ورق‌ها چندین دسته هستند و کارایی متنوعی مانند زیر دارند :

  • ورقهای نازک آکریلیک (ضخامت2 یا3 میلیمتر)که مناسب برای سقف هستند
  • مورد دیگر استفاده این ورقها برای تابلوهای تبلیغاتی luxe گزینه بسیار مناسبی است.
  • ورقهای آکریلیک cast هستند.
  • مواد خام کاملا از لوسیت تولید می‌شوند.
  • هیچ ماده بازیافتی وجود ندارد.
  • وزن سبک نسبت به شیشه
  • مقاومت عالی در برابر آب و هوا
  • برای مصارف بیرونی بعنوان uv دار می‌توان استفاده کرد.
  • ساخت آسان
  • از نظر جسمی و شیمیایی از همه برتر است.
  • بعنوان سد صوتی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با استفاده از چندین رنگ ورق های اکریلیک، می‌توان برای تابلوهای تبلیغاتی؛مبلمان؛مصالح ساختمانی و … طرح های زیبایی خلق کرد. اندازه‌های سفارشی را می‌توان بر اساس حجم مشخص مورد بحث قرار داد. ورق‌های مات بعنوان ورق‌های ساتن نیز شناخته می‌شوند. این ورق‌ها ممکن است یک طرف و یا دو طرف مات باشند. که ورقه‌ای سیاه و سفید جزو پر کاربردی ترین‌ها محسوب می‌شوند.

 شرکت ریچانگ در سال 76 به منظور تولید ورق های ترموپلاستیک صنعتی قابل مصرف در صنایع مختلف کشور و با بهره گیری از مشاورین اروپایی و زیر نظر متخصصین مجرب داخلی پلیمری کشور تاسیس گردید و در حال حاضر کیفیت محصولات این شرکت در شمار بهترین محصولات موجود در بازار های ایران و کشورهای همسایه می باشد و محصولات این شرکت به کشور هایی چون جمهوری آذربایجان،عراق و کشورهای آسیای میانه صادر میگردد و در افق آینده دستیابی به بازار های اروپایی و جهانی را مد نظر خود قرار داده است.

 

منبع: https://raychung.ir/