رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

تخریب ساختمان

با تخریب ساختمان آشنا شوید

تخریب (همچنین به عنوان تخریب، گاری، و ویران کردن نیز شناخته می شود) علم و مهندسی در تخریب ایمن و کارآمد ساختمان ها و سایر سازه های مصنوعی است. تخریب در تضاد با ساختارشکنی است، که شامل جدا کردن یک ساختمان و در عین حال حفظ دقیق عناصر ارزشمند برای اهداف استفاده مجدد است.
انواع روش­‌های تخریب ساختمان

اغلب افراد ساختمان­‌های قدیمی و فرسوده به اصطلاح کلنگی، که قابلیت و ارزش تعمیر و بازسازی را ندارند، تخریب می­‌کنند تا بتوانند ساخت بنای جدید و نو را آغاز کنند. ساختمان­‌های کلنگی معمولا بالای بیست سال عمر داشته و حداکثر دارای سه طبقه هستند. البته دقت کنید که تخریب ساختمان ‌های جدید و نوساز نیز امکان پذیر است. در این گونه موارد ساخت غیراصولی یا غیرقانونی می‌­تواند علت تخریب باشد. این گونه سازه­‌ها که جدیدتر هستند برخلاف خانه­‌های کلنگی، از مقاطع فلزی بیشتری مثل تیرآهن و عرشه فولادی ساخته شده­‌اند. 

روش‌های رایج تخریب ساختمان به صورت زیر هستند:

تخریب دستی
تخریب مکانیکی
تخریب انفجاری

در تخریب دستی، از بین بردن بخش­‌های مختلف براساس اصول خاص تخریب ساختمان ، انسان نقش مستقیمی دارد. هرچند در این حالت ابزار آلاتی مثل بیل و کلنگ و حتی ماشین آلات مکانیکی به کارگرها کمک خواهند کرد.

تخریب مکانیکی کاملا توسط ماشین آلات ساختمانی انجام می­‌شود و انسان نقش هدایتی دارد. می توان پفت در این روش در مقایسه با روش اول با هزینه بیشتر و سرعت بالاتری انجام می­‌شود. 

تخریب انفجاری با قرار دادن مواد منفجره، تحت نظارت افراد باتجربه انجام می‌گیرد. مدل‌­های مختلف تخریب برپایه یک سری قانون از پیش تعیین شده تحت عنوان اصول تخریب ساختمان انجام می­‌شود.


روش های ساده تخریب چیست؟
تخریب داخلی. ...
تخریب انتخابی ...
برچیدن / تخریب. ...
تخریب کل ...
تخریب مکانیکی. ...
انفجار. ...
جرثقیل و توپ خراب.
نکاتی که هنگام تخریب ساختمان باید مد نظر قرار گیرد کدام است؟
طبق قوانین تعیین شده، نباید هیچگونه مزاحمتی برای ساکنین پلاک های اطراف ایجاد کرده و در ساعات مشخصی از شبانه روز انجام شود.
ایمنی حرف اول را می زند، سعی شود با رعایت اصول ایمنی از بروز حوادث ناگوار جلوگیری شود. حضور یک کارشناس HSE در محل و کنترل ضوابط ایمنی در این زمینه، تا حد زیادی از بروز حوادث جلوگیری می کند.
نکته مهم پس از ایمنی، جهت افزایش راندمان و استفاده بهتر از زمان و بودجه، باید عملیات تخریب در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود. سریع ترین روش برای تخریب ساختمان ایجاد انفجار کنترل شده است که البته، در مناطق مسکونی با تراکم ساختمانی بالا عملی نیست. این روش برای ساختمان های بلند مرتبه ای که در وسط یک بلوک شهری مستقل قرار گرفته اند مناسب است.
نکته قابل توجه اینکه از برخی از مصالح ساختمان قدیمی، مانند سنگ های ارزشمند، کاشی و سرامیک، آجر و … می توان در ساختمان جدید هم بهره برد. لذا جدا­سازی صحیح این قطعات هنگام تخریب بسیار مهم است.


انواع تخریب چیست؟
 
تخریب کنترل شده را می توان برای ساختمان های بلند، پل ها، پشته های دودکش و برج های خنک کننده استفاده کرد. تخریب مکانیکی - این روش شامل استفاده از تجهیزات و ابزار مکانیکی تخصصی است.

تماس با ما

خیابان کریمخان، انتهای خردمند جنوبی، ساختمان شماره 2، طبقه 5 ام جنوبی

info@sin-group.co
88839788

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد