رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

چگونه تولید محتوی کنیم؟

تولید محتوا (Content Creation) چیه؟


تولید محتوا فرآیند شناسایی موضوع جدیدیه که می‌خواین درباره آن بنویسین، تصمیم می‌گیرین که محتوا به چه شکلی باشه، استراتژی خود را (کلمه کلیدی یا غیره) تعیین می کنین و بعد در واقع آن را تولید می‌کنین. 

از آنجایی که محتوا می‌تونه اشکال مختلفی داشته باشه - پست‌های وبلاگ، ویدئوها، کتاب‌های الکترونیکی، توییت‌ها، اینفوگرافیک‌ها، و تبلیغات - فرآیند تولید محتوا بسیار ظریفه و همیشه اون طور که به نظر می‌رسه ساده نیس.

اما انجام آن به خوبی می تونه واقعاً بر کسب و کار شما تأثیر بذاره. در واقع، تحقیقات اخیر ثابت می کنه که ایجاد محتوای آموزشی با کیفیت باعث می شه مشتریان 131 درصد بیشتر از کسب و کار شما خرید کنن. ایجاد محتوای عالی با یه فرآیند تثبیت شده شروع می شه.

ما شما را از ابتدا تا انتها در فرآیند تولید محتوا راهنمایی خواهیم کرد و نشون می دیم که چگونه ایجاد محتوای عالی می تونه به مخاطبان و مشتریان شما کمک کنه تا راه حل ها و پاسخ هایی برای مشکلات خود پیدا کنن. پس از کجا شروع کنیم؟

تولید کننده محتوا کیه؟

قبل از اینکه در مورد فرآیند تولید محتوا بگیم، بیاین با اصول اولیه مانند تعریف سازنده محتوا شروع کنیم. خالق محتوا به شخصی میگن که مسئول ایده پردازی، ایجاد و توزیع محتوایی که یه برند رو به مخاطبان هدفش متصل می کنه.

هدف سازندگان محتوا ایجاد محتوای جذاب و گیرابی که توجه کاربران را به سمت هدایت ترافیک وب‌سایت، تبدیل‌ها و تعاملات با برند شما در پلتفرم‌های خارجی مانند شبکه‌های اجتماعی جلب کنه. این می تونه محتوای اطلاعاتی باشه. همچنین می تونه به منظور افزایش آگاهی از برند، محتوی سرگرمی باشه.

چگونه ایده های محتوا تولید کنیم؟

از طریق تحقیق کلمات کلیدی فرصت ها را پیدا کنین. تحقیق کلمات کلیدی روشی فوق العاده برای کشف نحوه صحبت مخاطبان شما در مورد یک موضوعه. علاوه بر این، تحقیق در مورد کلمات کلیدی می تونه به شما کمک کنه فرصت های جدیدی را برای محتوا کشف کنین که ممکنه به تنهایی در نظر نگرفته باشین.

همچنین می‌تونین از حجم جستجوی ماهانه کلمه کلیدی (MSV) برای تخمین میزان ترافیک ارگانیکی که ممکنه دریافت کنین استفاده کنین، در نهایت شروع به رتبه‌بندی برای عباراتی که انتخاب می‌کنین در مورد اونا بنویسین.

درخواست بازخورد مشتری. پرسیدن از مشتریان ممکنه راه ساده ای برای ایده گرفتن به نظر برسه، اما اغلب سوالات بی پاسخی در مورد محصول یا فضای شما وجود داره که می تونین به اونا پاسخ بدین. ایجاد محتوا حول این سؤالات تأثیر مستقیم و معناداری بر مشتریان فعلی شما داره.

خودتان را به جای مخاطبانتان بگذارین. به عنوان یه بازاریاب، اولین مسئولیت شما اینه که مشتری خود را درک کنین. بنابراین، هنگامی که به دنبال ایده های جدید هستین، به این فکر کنین که مشتری شما چه چیزی را جذاب، جالب یا مفید می دونن. سپس بررسی کنین که چگونه این ایده ها می تونن با استراتژی محتوای شما کار کنن.

با گروه های بزرگتر در سازمان خود طوفان فکری کنین. دانش سازمانی شما ابزاری قدرتمند برای استفاده در هنگام ارائه ایده های محتوای جدیده. مثلا، تیم پشتیبانی مشتری شما بینش زیادی در مورد مشکلات روزمره مشتریان شما داره. تیم فروش شما دانش زیادی در مورد راه حل هایی داره که مشتریان بالقوه از شما نیاز دارن یا می خوان بیشتر درباره آنها بشنون.

مشورت با گروه های دیگر در سازمان شما به شناسایی ایده های محتوایی کمک می کنه که با نیازهای مشتریان شما (و مشتریان بالقوه) آشنا بشید.

بررسی کنین که رقابای شما در مورد چه چیزی می نویسن. به عنوان یه تولید کننده محتوا، همیشه باید از موضوعاتی که رقبای نامشخص و بی نام شما در فضای شما می نویسن آگاه باشین. درک اینکه چگونه رقبای شما با یه موضوع برخورد می کنن به شما کمک می کنه تا صدا، رویکرد و محتوای برند شغلی خود را از آنها متمایز کنین، تا در فرآیند فروش برجسته بشید.
هنگامی که مرحله ایده پردازی تمام شد و می دونین که در مورد چه موضوعی می خواین بنویسین، گام بعدی اینه که برنامه ریزی کنین و اون چه را که قراره ایجاد کنین مشخص کنین.

برنامه ریزی محتوا

اولین قدم در برنامه ریزی تهیه محتوا اینه که تصمیم بگیرین می خواین چه نوع محتوی داشته باشین. اگر برخی از ایده‌ها به صورت بصری نمایش داده بشن قوی‌تر خواهند بود و می‌تونن اینفوگرافیک و یا با ویدیو انتشار بدین. سایر بخش‌های محتوا ممکنه برای متن ساده مناسب‌تر باشن. برای اونا، یه پست وبلاگ، مقاله یا کتاب الکترونیکی ممکنه بهترین شکل باشه.

شما می تونین با بررسی اینکه چه نوع محتوایی قبلاً در مورد موضوع شما ایجاد شده بینش زیادی به دست بیارین. مثلا، ایده موضوع (یا کلمه کلیدی) خود را در گوگل تایپ کنین و ببینین چه نوع محتوایی در صفحه اول میاد. آیا ویدیوها یا سایر انواع نتایج خاص وجود داره؟ آیا URL ها به اینفوگرافیک ها پیوند دارن؟ آیا تصاویر در SERP ظاهر می شن؟ دونستن اینکه کدوم نوع محتوا از قبل در مورد موضوع شما باید به تصمیم شما در مورد نوع محتوا کمک کنه.

علاوه بر این، در طول مراحل برنامه ریزی، باید مطمئن بشین که در حال انجام تحقیقات مناسب کلمات کلیدی در مورد موضوع خود هستین. هنگام ایجاد محتوای وب، باید یه کلمه کلیدی را برای هدف انتخاب کنین تا بتونین کلمه کلیدی را به طور مناسب در محتوای خود ادغام کنین، نه بعد از آن.

گام بعدی اینه که در مورد مقیاس پروژه محتوایی خود تصمیم بگیرین. اگر ایده محتوای شما خاص و محدوده، ممکنه فقط به یه پست وبلاگ، ویدیو یا مقاله برای پرداختن صحیح به موضوع نیاز داشته باشین. 

اما اگه به موضوعی بزرگ نزدیک می‌شین، به‌ویژه موضوعی که برای ارزش پیشنهادی کسب‌ و کارتان یا حوزه تخصص شما مهم اس، ممکنه نیاز داشته باشین که چندین قطعه محتوا پیرامون این ایده ایجاد کنین. سازندگان محتوای موفق قبل از اینکه شروع به نوشتن یا ایجاد محتوی کنن، دقیقاً تصمیم خواهند گرفت که پروژه تمام شده آنها به چه محتوایی تبدیل می شه.

شرکت آرامش گستران مینا، مجموعه‌ای تخصصی با کادر حرفه ای، با تجربه و جوان از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را در زمینه سئو و بهینه سازی سایت آغاز کرده. موفقیت در شبکه‌های اجتماعی با مدیران ما در آمینا امکان پذیره. با سپردن مدیریت صفحات اینستاگرام، لینکدین و توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی به آمینا، با انتشار محتواهای بصری و متنی جذاب مخاطبان را به سوی خود جذب کنین.

اطلاعات تماس

آدرس: خیابان میرداماد، خیابان نساء، خیابان سیفیه، نرسیده به اطلسی، پلاک۳۸ واحد۶

نلفن:

۰۹۳۳۲۷۲۱۷۱۱

۰۲۱-۲۲۹۲۴۵۴۹

۰۲۱-۲۲۹۲۴۵۵۰

 منبع: https://amina-group.com/

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد