رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

ایده ایی برای بام سبز

 طراحی روف گاردن (Roof Garden )


 

طراحی پشت بام ها می تونه زیبایی زیادی برای خونه شما ایجاد کنه. طراحی روف گاردن یا پشت بام خونه، نه تنها می تونه همسایه ها و مهمونای شما رو متحیر کنه، بلکه می تونه یه مکان مناسبی برای استراحت پس از یه روز سخت برای شما رو فراهم کنه.

ایده های طراحی باغ روی پشت بام

با ایده های دکوراسیون پشت بام که شامل یه باغ روی پشت بام، خود رو با طبیعت مرتبط کنین. شما با ایجاد فضای سبز هرگز اشتباه نمی کنین، چه در داخل خونه، چه بیرون، در یه بالکن کوچک، یا در تراس سقف خود باشه.

اگر از باغبانی لذت می برین، این شانس شماس که همیشه به اونجا برید. می تونین یه باغ گیاهی دوست داشتنی ایجاد کنین، تعدادی گلدون تهیه کنین و درختچه ها، حتی درختان رو پرورش بدین، و یا از اونا استفاده کنین و همچنین هوای اطراف ساختمان شما رو تصفیه می کنه.

از ایده های طراحی پشت بام باز هم می توان برای ترکیب گیاهان سرپوشیده مانند سرخس، بوته های رز، درختان لیمو و غیره استفاده کرد.

طراحی ساده روف گاردن کم هزینه با طراحی های رنگانگ

منظره ای متناسب با بودجه شما و با طراحی ساده و کم هزینه روی پشت بام با طرح رنگی شاد، شادی نامحدودی و براتون تضمین می کنه. اکنون، فقط به این دلیل که یه تراس پشت بام یه فضای بیرونی هس، به این معنی نیس که طرح رنگ نادیده گرفته شه.

در واقع میشه از رنگ ها برای ایجاد یه طراحی ساده و کم هزینه روی پشت بام استفاده کرد. شما می تونین نجاری های زیبا، سایبان های رنگارنگ، ملحفه های رومیزی و غیره رو انتخاب کنین.

میشه تخت خواب یا روتختی با روکش های رنگارنگ نصب کرد. دیوار تراس رو میشه با رنگی شاد رنگ کرد، یا می تونین از هنر دیواری یا گرافیتی استفاده کرد.

استفاده از مبلمان مناسب برای فضاهای باز 

با انتخاب مبلمان مناسب فضای باز، مبلمانی رو انتخاب کنین که مطابق با سلیقه شما باشه. یه تراس پشت بام به راحتی می تونه به یه آشپزخونه در فضای باز، یه فضای زندگی در فضای باز، یا یه منطقه مهمونی در خارج از خونه تبدیل بشه. 

در حالت ایده آل، مبلمان تراس باید شبیه به مبلمان فضای داخلی باشه. بنابراین، تعدادی مبلمان چوبی برای یه محل نشیمن با تعدادی میز کناری برای نگهداری وسایل تهیه کنین.

خلاق باشید و تعدادی مبلمان حصیری بسازید و در عین حال طراحی و در نظر داشته باشید.

نورپردازی در طراحی روف گاردن 

در حالی که سعی می کنید از نور در روف گاردن استفاده کنید، حال و هوای جشن و ایجاد کنید. چه تراس بزرگ یا کوچک داشته باشین، مهمه که این فضای بیرونی یا فضای باز و روشن کنین. 

لامپ های سرپوشیده و فانوس های آویزون، انتخاب های مناسبی هستن. نورهای رشته ای در طول دیوار، یا اونا رو در امتداد پرتوهای عمودی آلاچیق تراس خود آویزون کنین. 

اگر می‌خواین فضایی رمانتیک بسازین، شمع‌ها رو در امتداد حصار یا روی میز ناهار خوری در بیرون از منزل قرار بدین. شما همچنین می تونین از نورپردازی بالا برای جلب توجه به گرافیتی و طراحی هنری خود استفاده کنین.

استفاده از کف چوبی در طراحی پشت بام

کف چوبی صرفاً برای طراحی فضای استخر و یا فضاهای باز در نظر گرفته نشده. شما می تونین با ساختن یه کف چوبی و میز و چیدمان چند صندلی، چترهای بزرگ و حتی یک فضای نشستن در اطراف یه میز قهوه خوری با چند کوسن یا مبلمان حصیری، یه طراحی تراس مدرن و ساده ایجاد کنین.

کف های چوبی کاملاً خیره کننده به نظر می رسه و ظرافت زیبایی رو به این فضای بیرونی  میده.

چند ایده طراحی برای روف گاردن

 اگه به اندازه کافی فضا دارین، اضافه کردن ویژگی آب به تراس سقف خود رو در نظر بگیرین، مانند یه چشمه یا یه آبشار کوچک.

ایده طراحی سقف های پوشیده شده

با ایده های طراحی تراس کوچک پشت بام از سقف محافظت کنین. اگه می خواین برای تزئین تراس پشت بام خود سرمایه گذاری کنین، باید به فکر نصب سقفی بر روی سقف باشین.

یه سایبون در درب منزل یه افزودنی عالیه، اما در نظر بگیرین که چگونه از مبلمان و دکوراسیون بیرونی خود محافظت می کنین. این ما رو به این سوال می رسونه که چگونه یه تراس روباز در هند رو بپوشانیم؟

استفاده از سقف پارچه ای

طراحی سقف پارچه ای می تونه گزینه مناسب دیگه ای باشه. شما این قابلیت رو دارین که منسوجات رو جدا کنین تا نور خورشید وارد فضا شه یا در صورت بارندگی، فضا رو با سقف بپوشونین. علاوه بر این، پارچه قابل شستشو هس.

طراحی سقف شیشه ای سکوریت

به سراغ شیشه‌های مات یا طراحی پشت بام پاسیو شیشه‌ای رنگی برید. این کار در برابر باران و سایر شرایط آب و هوایی محافظت می کنه. این سازه بادوام هس و نگهداری منظم به اون اجازه میده تا سال ها فضا رو زیبا کنه.

بهترین وسایل تزئینی برای تراس پشت بام

زیبایی و جذابیت تراس روی پشت بام خود رو با ترکیب اقلام دکوراسیون با دقت انتخاب شده که زیبایی اونو زیاد می کنه و فضایی دلپذیر ایجاد می کنه، زیاد کنید. در اینجا چند مورد از وسایل تزئینی محبوب وجود داره که باید در نظر بگیرین:

فرش های فضای باز: مناطق مختلف روی پشت بام خود شونو با فرش های فضای باز تزیین می کنن. این فرش ها نه تنها رنگ و بافت دارن، بلکه سطح نرمی و برای پاهای برهنه ایجاد می کنن.

فرش هایی رو انتخاب کنین که از موادی ساخته شده باشن که در برابر نور خورشید و رطوبت مقاومت ترن.

گیاهان گلدونی و فضای سبز: انواع گیاهان گلدونی، درختچه ها و درختان کوچک رو استفاده کنین تا زندگی و سرزندگی رو به تراس پشت بام خود بیارین.  

از گلدون های بزرگ یا گلدون های تزئینی در اشکال و اندازه های مختلف و برای ایجاد سرسبزی استفاده کنین.

مجسمه های باغ: با مجسمه های باغ، ظرافت هنری و اضافه کنین. از طرح های معاصر تا کلاسیک، این قطعات تزئینی رو میشه به صورت استراتژیک قرار داد تا نقطه کانونی و حس سبکی و به پشت بوم شما اضافه کنه.

نورپردازی در فضای باز: با نورپردازی در فضای باز، محیطی جادویی در طول عصرها ایجاد کنین. چراغ های رشته ای، فانوس ها، چراغ های انرژی خورشیدی می تونن پشت بوم شما رو به فضایی دنج و مسحورکننده تبدیل کنه.

گودال آتش یا شومینه در فضای باز: اگر مقررات اجازه میده، یه گودال آتش یا یک شومینه در فضای باز اضافه کنین. این افزودنی‌ها نه تنها گرما فراهم می‌کنن، همچنین یه نقطه کانونی جذاب برای دروهمی ها فراهم می کنه.

زنگ های بادی (چایم): یه عنصر آرامش بخش و ملودیک را با زنگ های بادی آویزون اضافه کنین. این قطعات تزئینی نه تنها به جذابیت بصری اضافه می کنن بلکه یه تجربه شنیداری آرامش بخش هم ایجاد می کنن.

آثارهنری در فضای باز: جذابیت هنری پشت بام خودتون و  با آثار هنری در فضای باز زیادتر کنین. مجسمه های مقاوم در برابر آب و هوا، هنرهای دیواری و نقاشی های دیواری می تونن خلاقیت و در فضای شما القا کنن.

استفاده از تقسیم‌ کننده‌های گیاهان: حریم خصوصی رو تقویت کنین و مناطق مختلف و با گیاهان تزئینی یا تقسیم‌کننده‌های گیاهی تقسیم کنین. این عناصر ساختار و زیبایی شناسی رو اضافه می کنه و در عین حال حس جدایی و ایجاد می کنه.

آبنما: آرامش و با یه آب نما مانند یه فواره کوچک، حوضچه یا یه آبشار مینیاتوری ایجاد کنین. صدای چکش آب می تونه فضایی آرومی و ایجاد کنه.

پرده ها یا سایبان های فضای باز: با افزودن پرده ها یا سایبان های فضای باز، حس لوکس بودن و ایجاد کنین.این کار نه تنها سایه و محافظت ایجاد می کنه، بلکه عنصری از زیبایی و به تراس بام سبز شما اضافه می کنه.

گروه معماری و دکوراسیون داخلی ایوان سبز از پیشتازان معماری بر مبنای علم روانشناسی می باشن؛ که حاصلِ فعالیت گروهی و گرد هم آمدنِ مهندسین مجرب و متعهد و نیروی کار ماهر و دلسوز هستن.

تماس با ما

شما می تونین جهت دریافت خدمات و یا راهنمایی بیشتر با شماره تلفن های زیر تماس بگیرین.

۰۲۱ – ۲۲۷۹۵۳۴۰

۰۹۱۲ – ۲۸۳۵۵۶۲

آدرس: خیابان میرداماد – خیابان نساء – خیابان مسعود سیفیه – پلاک 38 واحد 2

 منبع: https://interior-designer.ir/

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد