رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

رهسام

https:// rahsamair .blogsky.com

تفاوت طراحی گرافیک و طراحی وب

 طراحی گرافیک (Graphic Design)


تا زمانی که طراح نباشین، ممکنه تفاوت بین طراحی وب و طراحی گرافیک رو ندونین. در حالی که اونا شبیه هستن و مهارت‌ها همپوشانی دارن، طراحی وب و طراحی گرافیک اساساً رشته‌های متفاوتی هستن. 

هم از نظر وظایفی که انجام میدن و هم نقشی که در به تصویر کشیدن شرکت شما در جهان ایفا می‌کنن. چه یه بازاریاب، مدیر پروژه یا یه رهبر تجاری باشین، درک تمایز بین طراحی گرافیک و طراحی وب می تونه دشوار باشه.

اما یادگیری در مورد ویژگی های هر تخصص بهتر شما رو مطلع می کنه تا تصمیم بگیرین کدوم یک برای نیازهای شما مناسب هس.

مفهوم طراحی گرافیک در مقابل طراحی وب

طراحی گرافیک و طراحی وب شباهت هایی با هم دارن اما دو روش متفاوت هستن که به رویکردها و تکنیک های متفاوتی نیاز دارن.

طراحان گرافیک از تصاویر، متن و سایر رسانه ها برای انتقال اطلاعات از طریق مواردی مانند تبلیغات چاپی و بازاریابی استفاده می کنن.

طراحان وب، محتوا و عناصر بصری رو در وب سایت ها برنامه ریزی، مفهوم سازی و ترتیب میدن. به طور کلی، در حالی که طراحی گرافیک شامل ایجاد عناصر بصری هس، طراحی وب در مورد سازماندهی عناصر بصری هس.

برای کسب‌ و کارها، هر دو نوع طراح برای ایجاد محتوایی ضروری هستن که بازدیدکنندگان رو به ماندن در وب‌سایت شما وادار می کنه.

طراحی گرافیک چیه؟

بیاین قبل از بررسی دقیق تفاوت‌های اونا، نگاهی دقیق‌تری به تفاوت اونا داشته باشیم. طراحی گرافیک هنر خلق مفاهیم با عناصر بصری و متنی هس.

این ارتباط از طریق محتوای بصری - به صورت فیزیکی یا مجازی - برای انتقال داستان پشت یه محصول یا کمپین هس. از لوگوی شرکت گرفته تا بیلبوردهای بزرگراه تا گرافیک برجسته در یه مقاله، طراحان گرافیک وظیفه دارن داستان و با ابزارهای بصری بیان کنن.

هدف طراحی گرافیک ارائه موضوعات و اطلاعات پیچیده به روشی ساده هس. با رقابت زیاد برای جلب توجه، افراد به راحتی می تونن صفحه ای رو ورق بزنن یا در جای دیگری کلیک کنن.

یه طراح گرافیک خوب بینندگان رو به سمت طراحی هدایت می کنه و اونا رو در اونجا نگه می داره تا به اونا اجازه بده کمی بیشتر درباره محصول یا خدماتی که به تصویر کشیده شده فکر کنن.

طراحان گرافیک نیاز به درک عمیقی از اصول طراحی دارن - مانند تئوری رنگ، تایپوگرافی، چیدمان و سلسله مراتب بصری.

طراحی وب چیه؟

حالا طراحی وب و تأثیر اونو بر فرآیند خلاقیت و به طور کلی بررسی کنیم. طراحی وب از ترتیب دادن و برنامه ریزی محتوا در یه وب سایت به گونه ای که بشه به اون دسترسی پیدا کرد و با بازدیدکنندگان به اشتراک گذاشت.

با ترکیب عناصر زیبا و کاربردی، یه طراح وب موفق، بازدیدکنندگان رو به سمت محتوایی که می‌خوان مشاهده کنن راهنمایی می‌کنه، در حالی که عناصر صفحه رو به گونه‌ای مرتب می‌کنه که بازدیدکنندگان بخوان به جای کلیک کردن، در صفحه بمونن.

طراحان وب مسئول کدنویسی، طراحی و ساخت رابط کاربری (UI) و راه اندازی برای وب سایت ها هستن. اونا همچنین طرح بصری طراحی های وب سایت دسکتاپ و موبایل و توسعه میدن.

طراحان برای اطمینان از مطابقت با استانداردهای تجاری، طرح‌بندی‌ها رو آزمایش و بهینه‌سازی خواهند کرد. درست مانند طراحان گرافیک، طراحان وب باید اصول طراحی و درک کنن تا بهترین رابط کاربری ممکن و برای وب سایت ها ایجاد کنن.

عناصری مانند سلسله مراتب بصری، رنگ، طرح بندی و تایپوگرافی برای طراحی یه وب سایت قابل استفاده ضروری هستن.

تفاوت بین گرافیک و طراحی وب چیه؟

حالا که مفهوم هر کدام و گفتیم، تفاوت‌های بین گرافیک و طراحی وب و بررسی می‌کنیم. هر دو شیوه طراحی برای تجربه کاربر و ارتباط مخاطب با یه برند ضروری هستن.

اما مجموعه مهارت های مورد نیاز برای هر کدام یکسان نیس.

طراحی گرافیک و طراحی وب از مهارت های مختلفی استفاده می کنن.

طراحی وب و گرافیک هر دو نیاز به تفکر خلاق دارن اما به روش های مختلف. طراحان وب باید بدونن که چگونه برنامه نویسی کنن و همچنین چگونه از برنامه هایی که از توسعه وب پشتیبانی می کنن استفاده کنن.

برای داشتن یه طراح وب موفق کدنویسی لازم هس، اما برای طراحی گرافیک این مهارت ضروری نیس. طراحان گرافیک باید دانش تئوری رنگ، سلسله مراتب بصری، تایپوگرافی و غیره داشته باشن. 

اونا زمان زیادی و در برنامه های خلاقانه با استفاده از ابزارها و تکنیک های مختلف صرف می کنن تا تصویری و برای مخاطب مورد نظر ترسیم کنن. 

طراحی موفق باید کاربر رو در طراحی حرکت بده و از جذاب بودن اون اطمینان حاصل کنه. طرح های شرکت ممکنه در طول زمان تغییر کنه، اما هدف تعامل و الهام گرفتن باید ثابت بمونه.

طراحی وب پویاس، در حالی که طراحی گرافیک ثابت هس.

هم طراحی گرافیکی و هم طراحی وب، بینندگان و به یه چیدمان می کشونه تا داستانی رو تعریف کنن یا پیامی رو منتقل کنن. اما تفاوت هایی در نحوه تعامل کاربران با هر طراحی وجود داره.

طراحی وب سایت تعاملی هس. کاربران روی دکمه ها کلیک می کنن و از طریق وب سایت ها حرکت می کنن. کار یه طراح وب از نظر فنی هرگز انجام نمیشه.

وب سایت ها نیاز به تطبیق و تغییر دارن، بنابراین طراحان وب باید مطمئن شن که یه سایت منعکس کننده اصول چیدمان مدرن و در عین حال حفظ ترجیحات سبک منحصر به فرد یه برند هس.

طراحی گرافیکی یه تصویر دائمی ایجاد می کنه که معمولاً بدون تغییر باقی می مونه مگر اینکه نیاز به به روز رسانی باشه. به طور معمول، گرافیک های برجسته که مقالات منتشر شده رو همراهی می کنن، دست نخورده باقی می مونن.

برای رسانه های چاپی، پس از ارسال قطعه محتوا به چاپگر، کامل در نظر گرفته میشه. لوگوهای شرکت معمولاً برای مدت طولانی به عنوان یه اصل باقی می مونن، اگرچه میشه اونا رو برای همگامی با روندهای معاصر دوباره طراحی کرد.

طراحی گرافیک و طراحی وب محدودیت های فنی متفاوتی دارن.

تقریباً در هر تمرین، محدودیت‌های فنی وجود داره، حتی در موارد خلاقانه‌تر مانند طراحی وب و گرافیک. طراحی وب به زمان بارگذاری و اندازه فایل مربوط میشه تا اطمینان حاصل شه که وب سایت ها به درستی کار می کنن.

طراحان وب باید فونت هایی و که استفاده می کنن در نظر بگیرن زیرا اگر کاربر فونت خاصی رو نداشته باشه، ممکنه وب سایت به درستی نمایش داده نشه.

طراحی گرافیکی برای وب به جای اندازه فایل باید پیکسل و نقطه در اینچ (DPI) رو در نظر بگیره. اگر تا به حال عکسی رو از اینترنت چاپ کرده باشین، متوجه تغییرات کیفیت خواهید شد - یه تصویر چاپ شده به پیکسل های بیشتری نسبت به یه دستگاه کامپیوتری برای نمایش یه تصویر نیاز داره.

اما از اونجایی که طراحی گرافیک ثابت هس، طراحان می تونن از هر نوع تایپ یا عنصر بصری که می خوان استفاده کنن و به درستی نمایش داده بشه.

اونا فقط باید مطمئن شن که مجوز صحیح فونت هایی رو که استفاده می کنن خریداری کردن. این طراحان باید در حالی که در محدوده صفحات وب باقی می مونن، محتوای معنی دار ایجاد کنن.

برای کنار هم قرار دادن طرح های جذاب باید از انواع مختلف نرم افزار استفاده کرد.

طراحی گرافیک و طراحی وب از نرم افزارهای مختلفی استفاده می کنن.

ایجاد عناصری که به راحتی می تونن تغییر کنن به ابزارهای متفاوتی نیاز داره تا طرحی که برای مدت طولانی ثابت بمونه. طراحان وب از ابزارهای برنامه نویسی و وب سازی استفاده می کنن.

اونا برای ساختاردهی مناسب محتوای وب‌سایت، باید زبان نشانه‌گذاری HyperText (HTML) رو داشته باشن. درک نحوه استفاده از شیوه نامه آبشاری (CSS) برای قالب بندی محتوا در صفحات وب HTML ضروری هس و دانستن جاوا اسکریپت هم ارزشمنده.

در طراحی گرافیک عمدتا از ابزارهای طراحی بصری مانند Adobe Photoshop، Adobe InDesign و Adobe Illustrator برای ایجاد، اصلاح و چیدمان محتوا استفاده میشه.

داشتن مقداری دانش از HTML، CSS و جاوا اسکریپت می تونه برای طراحان گرافیک مفید باشه، اما بیشتر کار اونا در برنامه های خلاقانه، ویرایش و طراحی انجام می شه.

طراحی گرافیک با آمینا گروپ

طراحان گرافیک، مفاهیم بصری رو با استفاده از نرم افزار کامپیوتری و یا دست ایجاد می کنن. اونا با این کار سعی دارن تا ایده های الهام بخش خودشونو پیاده سازی کنن و در اطلاع رسانی و ارتباط با مصرف کنندگان و زیباسازی دنیای پیرامون استفاده کنن.

اونا طراحی و توسعه هویت بصری شرکت ها و موسسات و کسب و کار های بزرگ و کوچک در اختیار دارن. خلق دنیایی زیبا از رسالت های یه طراح گرافیک هس.

اطلاعات تماس

آدرس: خیابان میرداماد، خیابان شاه نظری، خیابان دوم،  پلاک ۳۴، واحد دوم جنوبی

 تلفن:

 ۰۹۳۳۲۷۲۱۷۱۱

 ۰۲۱-۲۲۹۲۴۵۴۹

 ۰۲۱-۲۲۹۲۴۵۵۰

منبع: https://amina-group.com/

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد